Guest tubejack Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 (edited) 10nF is te klein Peter.... Ik bedenk me net, dat Tony Gee d Edited 14 maart 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Als iemand beweerd dat zo'n kleine cap ALTIJD beter is dan die grote is hij voor mij niet wijs. Wie het dan ook is. Ga zo'n minicapje maar eens in een speaker bouwen. Dat gaat niet werken. Period. Het gaat in dit verband uitsluitend om gebruik in klasse D (UcD) versterkers. Daar wil je inderdaad geen groot stralend oppervlak hebben ivm. EMC-richtlijnen. Ongeacht of de C nu zo is gewikkeld dat parasitaire zelfinductie een rol speelt of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 hm ... Tony beoordeelt er nu eentje met 13,5 .... en hij is niet doof. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 hm ... Tony beoordeelt er nu eentje met 13,5 .... en hij is niet doof. Klopt en hij heeft er ook veel werk van gemaakt. Aan de andere kant kun je met deze beoordeling ook weer alle kanten op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 ja de beoordeling kan context gevoelig zijn. ik beleef verbazende interacties tussen spullen. maar erg beinvloed door een afwijkende smaak lijkt het niet. als je een mundorf s/g/o gebruikt, hoor je wel waarom hij dat ding een 11 geeft. en wat hij zegt (hoort) van die Vishay MKP1837's .... behoorlijk bingo. ben benieuwd wat hij zou vinden van een De Groef SSP (geprobeerd) .... of overigens het eigen product van Ed de Jong. wie heeft die wel eens gehoord? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 maart 2009 Author Report Share Posted 14 maart 2009 (...) @Spido weet jij waarom Klaas de "gewone" Supreme gebruikt en niet de versie met zilver en/of zilver goud.(...) Beste Tubejack, Ik meen te weten dat Klaas er van overtuigd is dat zilver en goud de wortels zijn van veel narigheid in deze wereld, en dat hij daarom een weerzin heeft tegen die metalen. Hij is maar een eenvoudige country boy, weet je wel: I've got silver in the stars and gold in the morning sun... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 hm ... Tony beoordeelt er nu eentje met 13,5 .... en hij is niet doof. Die Mundorf zilver/gold/oil krijgen een 12 en die zijn een stuk vriendelijker geprijsd 2 van de 3 Rifa' s komen ook goed uit de test met een 7 en 7+ prima prijs/prestatie verhouding. Aardig is ook, om te lezen dat er meer leveranciers zijn die zulke lage verliesfactoren opgeven. Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 (...) @Spido weet jij waarom Klaas de "gewone" Supreme gebruikt en niet de versie met zilver en/of zilver goud.(...) Beste Tubejack, Ik meen te weten dat Klaas er van overtuigd is dat zilver en goud de wortels zijn van veel narigheid in deze wereld, en dat hij daarom een weerzin heeft tegen die metalen. Mijn ervaring met zilver was eerst negatief, totdat ik ontdekte dat je zilver hebt en zilver... Verder ben ik van mening dat goud of zilver op zich, niet de wortel zijn van veel narigheid ..... dat zijn mensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 hm ... Tony beoordeelt er nu eentje met 13,5 .... en hij is niet doof. Die Mundorf zilver/gold/oil krijgen een 12 en die zijn een stuk vriendelijker geprijsd 2 van de 3 Rifa' s komen ook goed uit de test met een 7 en 7+ prima prijs/prestatie verhouding. Aardig is ook, om te lezen dat er meer leveranciers zijn die zulke lage verliesfactoren opgeven. Groeten, Jack Hallo Jack, Een 7 is bij Tony nou niet een goede score. De laagste waarde die hij geeft is een 6. Dus met die 7 ligt veel dichter bij de minste kwaliteit dan bij de betere. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Een 7 is bij Tony nou niet een goede score. De laagste waarde die hij geeft is een 6. Dus met die 7 ligt veel dichter bij de minste kwaliteit dan bij de betere. groet, Leobus Hoi Leo, dat weet ik natuurlijk, maar st Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 ja het prijsverschil in acht genomen is 12 erg goed. en gehoorsmatig: als de rest ernaar is, dan zijn de mundorf sgo's echt wunderbar. voldoende om voor mij einde experiment te zijn (alleen geen-condensator is nog de ambitie). en ik ben een zeikerd, dat zegt wat over tevreden zijn groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2009 Author Report Share Posted 16 maart 2009 Als iemand beweerd dat zo'n kleine cap ALTIJD beter is dan die grote is hij voor mij niet wijs. Wie het dan ook is. Ga zo'n minicapje maar eens in een speaker bouwen. Dat gaat niet werken. Period. Het gaat in dit verband uitsluitend om gebruik in klasse D (UcD) versterkers. Daar wil je inderdaad geen groot stralend oppervlak hebben ivm. EMC-richtlijnen. Ongeacht of de C nu zo is gewikkeld dat parasitaire zelfinductie een rol speelt of niet. Het enige plausibele antwoord, in dit topic! Ik denk overigens, dat Bruno vooral deze C bedoelt: Denk je ook niet? Large Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Het enige plausibele antwoord, in dit topic! Een lekkere virtuele "vriend" ben jij zeg ....... pfffff... Proberen wij een serieuze bijdrage te leveren! Jij begint z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Ik denk overigens, dat Bruno vooral deze C bedoelt: <knip Cdom in de VAS> Denk je ook niet? Nee, die C is doorgaans rond de 100 pF en bij voorkeur een styroflexje. Het opschrift boven het plaatje luidt dan ook "Hands-on Opamp Theory", wat 1:1 overzetbaar is naar klassieke AB-versterkerschakelingen. Het plaatje met de grote C en de kleine C van Bruno is een beetje misleidend, want geen hond gaat enorme MKPs in zijn UcD solderen (mag ik hopen). Die hebben op andere plaatsen meer zin, zoals door anderen al werd opgemerkt. @ Jack: Bruno Putzeys is 1 van de weinige echt integere en wetende kerels in de audiotechniek, en heeft wezenlijke bijdragen geleverd tot het vervolmaken van de klasse D techniek tot een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2009 Author Report Share Posted 16 maart 2009 Het enige plausibele antwoord, in dit topic! Een lekkere virtuele "vriend" ben jij zeg ....... pfffff... Proberen wij een serieuze bijdrage te leveren! Jij begint z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2009 Author Report Share Posted 16 maart 2009 Ik denk overigens, dat Bruno vooral deze C bedoelt: <knip Cdom in de VAS> Denk je ook niet? Nee, die C is doorgaans rond de 100 pF en bij voorkeur een styroflexje. (...) Beste KT88, Dank je! 't Was leerzaam, weer. Dus relevant! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Dat er kwaliteitsverschillen zijn tussen condensatoren. Die zijn er z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2009 Author Report Share Posted 16 maart 2009 Beste Tubejack, E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 E Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 condensatortjes zijn emotionele dingetjes er wordt heel wat over afgediscussierd groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 condensatortjes zijn emotionele dingetjes er wordt heel wat over afgediscussierd Daar gaat het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 condensatortjes zijn emotionele dingetjes er wordt heel wat over afgediscussierd Daar gaat het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 condensatortjes zijn emotionele dingetjes er wordt heel wat over afgediscussierd Daar gaat het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 maart 2009 Author Report Share Posted 18 maart 2009 (...) De laatste keer kocht op de radiomarkt Beetsterzwaag een rolletje condensatoren daar ben ik nu n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts