Jump to content

Waar luisteren wij nou eigenlijk naar?

s_k
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag vroeg ik naar de set van M44, omdat ik even niet meer wist wat die ook alweer had staan.

Daarna ben ik tevergeefs op zoek gegaan naar een 'show je set' topic. Is er niet.

Maak ik er gewoon een.

Natuurlijk staan de sets al verspreid over het forum, maar tis leuk om wat te kunnen bladeren (en kwijlen).

Meer = beter, dus zoveel mogelijk plaatjes graag.

Denk eraan: 10 plaatjes per posting, daarna komt de forumsoftware in opstand.

Helaas moet ik zelf beginnen. Uiterlijk heb ik niet de meest charmante set, maar het geluid zal menigeen verbazen.

Allereerst; Ik woon in een kamer van 20m2, feitelijk is het een garage (poort zit achter de gordijnen).

Het is dus lastig om alles goed vast te leggen. In het echt is het minder rommelig ;)

De set:

DSCF2932.jpg

Een behoorlijke set, want ik vind 't leuk om verschillende bronnen te gebruiken.

De DAT en DCC zijn wegens soft- enhardwareproblemen er inmiddels uit. Ruimte voor een 8-track ;).

DSCF3005.jpg

D

DSCF2995.jpg

De Pioneer TR-115.

Een heel erg klein recordertje (25x30) met 18cm spoeltjes.

Doet amper onder voor de groten. Vierspoors stereo.

Helaas is het rechter spoelasje (de trident) nu kapot. Staat in het eierdopje bovenop het machientje.

Nog een vakje verder naar rechts:

DSCF2984.jpg

De Akai GX-635D. Gereviseerd en afgeregeld, klinkt als een klokje en is natuurlijk erg mooi om te zien.

Audiofiel zeer verantwoord. CD'tje haalt 't er niet bij, wat mij betreft.

DSCF2981.jpg

Daaronder de Video/PC verhalen.

De Video is een flips Hifi Stereo video van de kringloop, daarnaast m'n game cub, erop m'n PS2 en onder de video m'n Xbox. Rechts van de Xbox een Compaq Evo Pentium IV 2ghz. Hieraan hangt een externe HD voor backups en intern zit een 500GB schijf. Deze PC is m'n muziekopslag PC, hangt aan m'n set om via remote desktop muziek te kunnen spelen.

Verder staat er alles op dat ik via het netwerk altijd moet kunnen bereiken (video's, foto's). Hij is energiezuinig en ontzettend

stil. Interne geluidskaartje is aardig goed. In de CD Bay zit een kaartlezer ;).

Mijn speakers waren tot voorkort Tannoy Eatons, maar die zijn onlangs vervangen voor:

DSCF2992.jpg

Acoustic Research AR2ax. Een knappe luidspreker. Zacht maar transparant, veel detail, knap laag

(soms helaas iets teveel voor in mijn ruimte). Een blijvertje!

Dan nog wat los grut verdeeld door de woonkamer:

DSCF3001.jpg

Links aan de kast hangt m'n Grundig TK-745. Die recorder heb ik gezocht vanaf m'n zesde levensjaar.

Mijn vader nam er half jaren '70 een band mee op die ik als jochie geweldig vond. Het is nog steeds m'n levenswerk om die band ooit opnieuw op te nemen, want ik heb hem flink vernield door de jaren heen.

De recorder waarop de band is opgenomen was een TK-745. Mijn vader kocht die nieuw voor 75 gulden

omdat hij was gevallen. Heeft hem jaren met kunst en vliegwerk aan de praat weten te houden.

Uiteindelijk is er een Revox voor in de plaats gekomen. De TK-745 is voor onderdelen gebruikt. 2 jaar terug vond een vriend van me er een bij de kringloop. Je ziet ze niet vaak, dus ben er dolgelukkig mee. Ongelofelijk genoeg vond ik er een jaar terug nog een. Die bewaar ik, mocht er ooit iets ernstigs aan deze komen.

Apparaat heeft opvallend goede ingebouwde breedbanders, speelt regelmatig een bandje.

Normaal zit er een stofkap op en een afdekglaasje voor de VU-meter, dat moet ik even plakken (is los, hebben al die dingen).

Op een plankje boven de eettafel staat deze:

DSCF3010.jpg

Hij werkt, maar moet nagezien. Ontvangst is slecht.

Als ik ooit meer ruimte heb krijgt hij een eigen plankje met een leuk oud platenspelertje ernaast.

Ik verwacht dat hij binnen een maand wel 100% is, binnenkort eens beloeren.

Ook boven de eettafel hangt deze:

DSCF3017.jpg

Nu even apart gezet voor de foto.

Een Philips EL3514 met 10CM spoeltjes (13cm met de klep eraf). Geweldig ding om te zien en hij

klinkt nog ook.

Op de plek waar de Philips EL3514 hier op de foto staat staat normaal deze:

DSCF2924.jpg

Die staat nu even op mijn hobbyhok voor het opnemen van wat bandjes (halfspoor mono, heb niet veel

recorders die dat kunnen. Normaal doe ik zoiets op mijn Philips Pro12, maar die heeft een nieuw

snaartje nodig, loopt nu alleen lekker op 19cmps).

En dan mijn keukenradio:

DSCF3020.jpg

Verrassend goed geluid uit dit kleintje.

Totaal niet nodig, keuken is dezelfde ruimte, maar wat zou het.

Dat was 'm. Hoop dat jullie je ermee geamuseerd hebben.

Enneuh... Eerst luisteren, dan lachen ;).

Ik zie de rest wel komen!

plaatjes klikbaar.

cftxu53thy142vb11f9_thumb.jpg

xm4qe0a24yi9m8l6qcx_thumb.jpg

de rogers. oude studio monitoren die gebruikt werden voor onderweg. lokatie recording zeg maar.

erg fijne speakers. zo fijn dat de tocht naar spare parts is begonnen.

nooit opdringerig maar spelen wel met kracht. middengebied is werkelijk briljant. laag verassend diep.

ze zijn groter dan ze eruit zien op een foto. hoogte is zo'n 60 sm en 50cm breed.

de bovenste foto is met de houten stands zoals het nu staat

6lj0lqdc2lyspqo37o_thumb.jpg

de bose 1801. als kind lag ik er al vergaapt voor op de grond, kijkend naar de LEDjes.

nu na zoveel jaren een eigen bose beest. merk heeft een slechte naam maar dit ding is prachtig.

lekkere vette sound

mdcr5owf702fzjyhxf1_thumb.jpg

philips 304mk2

1541 S-crown dac. cdm 1 loopwerk.

gemod met een klok, dc loop en een beetje KT. beste speler tot nu toe. beter dan de veel duurdere marantz cd10 die ik ook gehad heb.

verzameling ouwe zooi die lekker klinkt.

een set met ziel.

Guest Heino

(misschien ben ik te argwanend????)

En kijkt dan ieder die post even zijn profiel en alle andere eerdere posts na of daarin aanwijzingen staan die naar achternaam, adres en/of woonplaats herleiden? Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand op deze wijze ongewenst bezoek uitnodigt en vervolgens niets krijgt uitgekeerd wegens verwijtbaar gedrag........

(Ik wil trouwens niet hiermee jullie lol hierin bederven: weet gewoon vooraf goed wat je doet!)

Een winkel heeft ook op zijn Internetsite foto's staan van hoe het er binnen uit ziet, en dan ook nog alle adresgegevens erbij. Vaak zelfs nog de tijden dat er niemand aanwezig is er ook bij.

Zou dat ook verwijtbaar gedrag zijn als er in die winkel word ingebroken? Niet dus.

Dat kan een verzekering NOOIT als verwijtbaar gedrag aanwenden om niet uit te betalen. Verwijtbaar gedrag is je deur niet op slot doen oid.

Hierbij, zonder enige angst voor inbrekers (die wens ik veel sterkte om hier binnen te geraken :lol: ) ook mijn bijdrage:

uid4344_e1c3e790ca9d9c337f3e9b664e37c3d4.jpg

Dali Helicon 400 met Euphonia tweeters, en aangepast filter.

Musical Fidelity Tri-Vista 300 integrated versterker

Jadis Symphonia (1e versie) CD-speler

Acoustech PH-1 (Ron Sutherland) Phonotrap

VPI Aries Scout (ook 1e versie, 2e ooit gemaakt) DT

Benz Micro ACE low output element.

imgp0828.jpg

AVI Pro 9+ speakers met aangepast filter.

Jadis JCA-30 monoblok versterkers.

Audio Research LS-1 voorversterker met Philips E288CC Miniwatt SQ buisje.

AVM Evolution CD-2 CD-speler.

Aaron Phono Module II.

Dual CS-5000 met vd.Hul MCS - 150 M armbekabeling en WBT cinch connectoren.

Goldring G1042, Gyger-S naald.

Overige foto's en informatie zijn op mijn website te vinden.

Mvg. Miracle.

En kijkt dan ieder die post even zijn profiel en alle andere eerdere posts na of daarin aanwijzingen staan die naar achternaam, adres en/of woonplaats herleiden? Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand op deze wijze ongewenst bezoek uitnodigt en vervolgens niets krijgt uitgekeerd wegens verwijtbaar gedrag........

(Ik wil trouwens niet hiermee jullie lol hierin bederven: weet gewoon vooraf goed wat je doet!)

Leuk initiatief , en heino volgens mij ben je inderdaad een beetje te ver doorgeschoten to" the other side" , SK makkelijk dat je in een garage woont dan kan de grote apparatuur er makkelijk in en uit :D

Gr :angry: hj :D

Nee, da's niet te argwanend.

Ik weet ook niet of ik hier zou posten als ik een huis vol peperdure high end had.

Eenieder is daar vrij in :)

Leuk initiatief , en heino volgens mij ben je inderdaad een beetje te ver doorgeschoten to" the other side" , SK makkelijk dat je in een garage woont dan kan de grote apparatuur er makkelijk in en uit :D

Als er veel in- en uitgeladen wordt gaat de poort open. In de zomer is het ook wel lekker trouwens.

Even voor de goeie orde: Ik woon in 't huis waarin mijn ouders ook wonen, maar we hebben een deur tussen de twee helften gemaakt.

De garage is mijn woonkamer, heb verder nog een badkamer en twee slaapkamers.

Het is in totaal 65m2, dus beste leefbaar. Maar ik zoek intussen wel naar een leuk vrijstaand opknaphuisje.

Mijn vader is nu nog 'jong' (61 ;)) en kan goed meehelpen, dus enige haast is geboden. Ik wil per s

Hierbij, zonder enige angst voor inbrekers (die wens ik veel sterkte om hier binnen te geraken :lol: ) ook mijn bijdrage:

Je hebt gewoon een voordeur, neem ik aan? En ramen? Hoezo zou een inbreker dan zoveel succes moeten hebben om binnen te komen?

Ps. ik wil het wel proberen ;)

Je hebt gewoon een voordeur, neem ik aan? En ramen? Hoezo zou een inbreker dan zoveel succes moeten hebben om binnen te komen?

Een voordeur, portiek van 3 verdiepingen zonder lift, dan nog een voordeur met zwaar slot, opgehangen in 5 mm staalplaat en 20Cm M12 keilbouten in de muur. Slot met 15Cm M6 in de deur vast.

Andere kant van de deur voorzien van 4x M8 dievenklauwen.

Alarm zowel op beweging als contact. Direct aangesloten naar beveiligingscentrale, politie, mijn telefoon en die van een neefje (160Kg) van me. Succes met binnen komen.

Mocht dat binnen komen dan toch nog lukken: Succes met weer buiten komen, en hoop dat politie eerst is en niet ik of mijn neefje. :P

Een voordeur, portiek van 3 verdiepingen zonder lift, dan nog een voordeur met zwaar slot, opgehangen in 5 mm staalplaat en 20Cm M12 keilbouten in de muur. Slot met 15Cm M6 in de deur vast.

Andere kant van de deur voorzien van 4x M8 dievenklauwen.

Het gemiddelde portiek van een flatgebouw ben je zo binnen. Je voordeur forceren is wat lastiger als ik het zo lees, maar natuurlijk niet onmogelijk. Afwezigheid van een lift doet niet ter zake. Die zou ik als dief echt niet nemen (veel te grote kans om daar vastgehouden te kunnen worden)...

Alarm zowel op beweging als contact. Direct aangesloten naar beveiligingscentrale, politie, mijn telefoon en die van een neefje (160Kg) van me. Succes met binnen komen.

Mocht dat binnen komen dan toch nog lukken: Succes met weer buiten komen, en hoop dat politie eerst is en niet ik of mijn neefje. :P

Een dief heeft maar heel even nodig. Die gooit letterlijk alles aan de kant wat ie niet wil hebben. Snel een paar tassen volstouwen en wegwezen. De politie staat echt niet binnen 5 minuten op de stoep (of ze moeten toevallig in de buurt zijn), dus tijd zat. En mocht je neefje komen opdagen: geen probleem, ik loop harder :D

Btw: woon je in zo'n criminele buurt dat je zulke maatregelen moet nemen?

Nee, jammer genoeg niet.

Doorgaans is het best mogelijk met wat speurwerk de identiteit van iemand te achterhalen (al valt dat met Spido nog niet mee). Gelukkig woon ik nog niet in een omgeving die het noodzakelijk maakt mijn huis als een onneembare vesting in te richten, en ik heb ik ook geen neefjes van 160 kg nodig. Nu is er bij mij niet zo veel te halen, dat wil ik graag zo lang mogelijk ook zo houden.

ag dan zou ik hier kijken http://my.hifi.nl/

Btw: woon je in zo'n criminele buurt dat je zulke maatregelen moet nemen?

Nee, woon niet in zo'n crimenele buurt, maar met alles wat de laatste jaren dit land maar ingelaten word stijgt ook hier in de buurt het aantal woninginbraken snel.

Zo'n alarminstallatie kost ook niet de hele wereld, en bespaard een hoop geld op de verzekering. De beveiligingen op de voordeur zaten er al toen ik het appartement kocht.

Voor

Mijn Set:

6rsnbb.jpg

Stereo:

Rotel RA1062 geintegreerde versterker

Rotel RCD1072 cd-speler

28sonc9.jpg

Sony ST-SA5ES Tuner

Yamaha HD/CDR 1300e recorder

Bluenote Phono I MKII phonoversterker met upgrade in de vorm van ringkerntrafo en audio agile power cord

2e4wah4.jpg

Marantz DR6000 cd recorder

Clearaudio Performance draaitafel met carbon direct wired Satisfy arm, Maestro mm element, CMB lager, en magnetisch ontkoppelde voetjes

28k1o4i.jpg

Surround:

Denon AVR2105 surround receiver

Samsung .... 1400 blu-ray speler

Philips DSR7005 SAT/HD tuner

Sony Bravia KDL32W4210 LCD tv

Kabels:

Siltech MXT New York interlink (80 cm, 4x) (tussen Rotel RA1062 en Bluenote, RCD1072, ST-SAES en Yamaha 1300e)

Siltech MXT Paris interlink (1 m, 1x) (tussen tape out Rotel RA1062 en tape in Yamaha 1300e)

Siltech MXT london interlink (80 cm, 1x) (tussen front pre-outs Denon AVR2105 en tape in Rotel RA1062)

Siltech MXT London 2x2,5m speker kabel (1 paar plus 1x 2,5 m voor center speaker) (single wired)

Sharkwire.... 2,5cm2 (2x15 m) (tussen Denon AVR2105 en Mission M30)

VDH The First dgitale coax kabel (1 m, 2x) (tussen coax uit Rotel RCD1072 en coax in Marantz DR-6000)

Supra Xdac glasvezelkabel (2 m, 2x) (tussen Denon AVR2105 en blu-ray/SAT/HD tuner)

Supra HF100 HDM kabel (2m, 1x) (tussen blu-ray speler en Sony LCD tv)

Monster scart kabel (2m) (tussen SAT/HD tuner en Sony LCD tv)

Luidsprekers:

Front: Linn Ninka 2,5 weg zuilluidspreker geslotensysteem

Center: Linn Trikan 2,5 weg geslotensysteem

Surround: Mission M30 2 weg basreflexsysteem

Sub: B&W ASW600 actieve subwoofer gesloten systeem

foocm.jpg

Robin

Foto komt later want het is met dit forum natuurlijk weer heel ingewikkeld om er een te plaatsen. Waarom nou niet als voorbeeld Marktplaats.nl? Gewoon bladeren in de map waar je foto's staan en het programma doet de rest!

Dat is waarschijnlijk omdat bij Marktplaats de foto's maar een tijdje blijven staan. De advertentie, en dus ook de foto's, worden na een tijdje weer verwijderd. Op dit forum wordt er in principe niks verwijderd, dus als iedereen maar plaatjes gaat lopen uploaden, dan loopt de server te snel vol...

Dat kost inderdaad gigantisch veel ruimte.

www.photobucket.com ;). Gratis uploaden en ze blijven voor de rest van je leven staan.

Je mag me ook PMmen, wil ik ze wel voor je op mijn photobucket account zetten, kun jij ze plaatsen :).