Jump to content

Waar luisteren wij nou eigenlijk naar?

s_k
 Share

Recommended Posts

leuke topic

Foto-SGQXBPQ4.jpg

Foto-TU6JEVQ7.jpg

nad reciever T 743

nad cd speler c 521 bee

nad dvd speler T 514

lenco L75

samsung lcd tv

samsung bluray speler

Foto-NELDJ3JZ.jpg

filigran vifa

Foto-HLU6BC4M.jpg

Foto-JXXJXRXH.jpg

magnat op stand en magnat betasub 25 A

b&w center

ik wil in de toekomst een stereo versterker aanschaffen ik denk aan een luxman 2de hands

gr henkes

:)

Zeg, dat euh... Ding rechtsboven. CD speler? Of wat is 't?

Hoe heet 't?

Een Droplet of zoiets. Geen idee of dat het merk is, of de typenaam...

Maar ik zie dat Hans z'n Harman Kardon ook nog steeds heeft... ;)

Om even beide te beantwoorden...

Het is een Consonance Droplet 5.0 met Philips loopwerk (er zijn ook 5.0's met Sony loopwerk) Consonance is ook bekend als Opera.

Mijn HK staat is 't rek omdat Hansko die daarna voor 'n tijdje geleend heeft omdat zijn speler kapot was. Nu staat er in dat van weer de Philips DVD 963SA. De laatste is ook niet aangesloten, maar past kwa kleur beter bij de rest.. :rolleyes:

Apart ding. Vind 'm wel mooi.

Klepje lijkt me wat omslachtig.

Voegt het design nog iets toe, audiofiel? Of is dat gewoon design?

DropletCD-dullwood.jpg

Een Cd inleggen is minder omslachtig dan een plaat opzetten...

De speler heeft wel degelijk iets audiofiels.

De electronica ligt n.l. op de houten bodem. Het loopwerk hangt onder aan de dikke aluminiumplaat.

Zo is alles mooi ontkoppeld.

De vorm schijnt zo gekozen te zijn om trillingen minder kans te geven.

Hier staan overigens wat foto's van de binnenkant.

Ik ben er nog steeds erg blij mee.

Ziet er mooi uit, ook van binnen.

Overigens wil ik wel een wedstrijdje doen hoor. Jij een CD, ik een plaat en wie 't eerste track 1 heeft opgezet ;D.

Maar het hoeft allemaal niet zo snel.

Ik had vroeger zo'n seunie met een puck op de CD. Kostte ook wat tijd.

Inmiddels heb ik een gemodificeerde flips die de sony alle hoeken van de kamer laat zien, die is traag van zichzelf. Dus haast moet je sowieso maar niet hebben :).

volgens mij gaat er iets niet goed :confused:

Mis ik iets? :(

bij mij doet de site vreemd ik reageerde op iemands audio daarna verdween mijn bericht en ook de bericht en foto,s van degene waar ik op reageerde :confused:

en ik krijg allemaal berichten achter elkaar te zien ?

volgens mij gaat er iets niet goed :confused:

Mis ik iets? :(

bij mij doet de site vreemd ik reageerde op iemands audio daarna verdween mijn bericht en ook de bericht en foto,s van degene waar ik op reageerde :confused:

en ik krijg allemaal berichten achter elkaar te zien ?

oeps ik heb het al Lay-out Opties 'waren op de een of andere manier veranderd. :unsure:

Even offtopic, want er moet mij iets van het hart.

Inmiddels heb ik een gemodificeerde flips die de sony alle hoeken van de kamer laat zien, die is traag van zichzelf.

De modificatie bestaat in dit geval uit het vervangen van de 1541 DAC door een A type, toch?

Je kunt er nog veel meer mee uithalen (maar dat kan met een Sony OOK, en niet gering kan ik je melden).

Je zou voor de lol eens naar een (evt goed gemodde) XA50ES of een SCD777ES moeten luisteren, dan kun je je oordeel over Sony wat bijstellen.

Ik word wel eens een beetje knorrig van de stellige uitspraken die er zo nu en dan gedaan worden, op basis van beperkte kennis en/of ervaring met apparaten.

Wie, met alle respect overigens, nooit verder is geweest dan kringloop-apparaten voor een paar tientjes, kan geen oordeel klaar hebben over spullen op het niveau waar oa. een Hans van Liempd, een Hansko of een Miracle mee spelen.

Deze mannen lopen al tientallen jaren mee in de wereld van de betere audio (net als ik, maar dat terzijde) en weten echt wel waar ze het over hebben.

Guest Rein!

Ik zie de "good old" HK CD speler hier ook nog tussen staan. Is dat om jezelf er af en toe van te kunnen overtuigen dat Erik niet gelijk heeft? Verschillen tussen CD spelers bestaan...

Even offtopic, want er moet mij iets van het hart.

Inmiddels heb ik een gemodificeerde flips die de sony alle hoeken van de kamer laat zien, die is traag van zichzelf.

De modificatie bestaat in dit geval uit het vervangen van de 1541 DAC door een A type, toch?

Je kunt er nog veel meer mee uithalen (maar dat kan met een Sony OOK, en niet gering kan ik je melden).

Dat geloof ik direct, de flips doet ongemodificeerd ook niets meer dan de Sony.

Ook niets minder, dus dat valt niet tegen voor de paar tientjes die zo'n Flips kost!

Je zou voor de lol eens naar een (evt goed gemodde) XA50ES of een SCD777ES moeten luisteren, dan kun je je oordeel over Sony wat bijstellen.

Ik heb niets tegen Sony hoor. Mijn Sony is gewoon minder dan mijn Flips. Maar heb jaren met plezier naar de sony geluisterd.

Wie, met alle respect overigens, nooit verder is geweest dan kringloop-apparaten voor een paar tientjes, kan geen oordeel klaar hebben over spullen op het niveau waar oa. een Hans van Liempd, een Hansko of een Miracle mee spelen.

Deze mannen lopen al tientallen jaren mee in de wereld van de betere audio (net als ik, maar dat terzijde) en weten echt wel waar ze het over hebben.

Volgens mij heb je iets uit mijn tekst gepikt dat ik niet bedoeld heb ;)