Jump to content

Waar luisteren wij nou eigenlijk naar?

s_k
 Share

Recommended Posts

't Strijdt synergetisch niet met stands en lampen.

(Not sure of dat goed Nederlands is.)

euhhh............ja precies dat wilde ik ook net zeggen :unsure:

• Members

Mijn huidige setje er dan ook maar bij.

Als eerste het analooghoekje...

IMG_2159.jpg?t=1237293292

De Acoustic-Signature Analog One mkIII met Sutherland Ph3D phono-pre.

IMG_2158.jpg?t=1237293462

Een close-up van de tafel met een SME IV arm en vd Hul Frog element.

IMG_6063JPG-4.jpg?t=1237293133

Het analoge signaal loopt via een 6 meter lange (jazeker!) Cardass Crosslink naar de rest van de set,

de Astin Trew AT 3500 cd - AT 1000 pre - AT5000 eindversterker met DSS Systeem luidsprekers.

Alle bekabeling is de Crosslink van Cardass, zowel interlinks als luidsprekersnoer met slechts

Ziet er fraai uit hoor, heel mooie platenspeler hoor zal vast ook heel goed klinken. Bij jou ziet het er ook al zo netjes opgeruimd uit. Hoe doen jullie dat? Ik zie dat je liefhebber bent van Vodka, bourbon en rum (witte rum bah, bruine rum is veel lekkerder) :rolleyes:

Nog een wat inhoudelijkere vraag de Sutherland Ph3D phono-pre is deze ongeveer even goed als de PH-1P ik kom ze bijde op het net wel tegen en vaak verschilt de prijs niet veel. De PH3 werkt op batterijen en de PH1 niet dacht ik. Zijn er verder nog grote verschillen en hoe zit het met de geluids kwaliteit van bijde?

Wat een prachtige sets allemaal! Bijzonder mooi spul, maar ook gewoon om naar te kijken.. Nooit zo bij stil gestaan dat het er zo mooi uit kon zien.

Complimenten aan eenieder.

Groet,

azh

• Members
Ziet er fraai uit hoor, heel mooie platenspeler hoor zal vast ook heel goed klinken. Bij jou ziet het er ook al zo netjes opgeruimd uit. Hoe doen jullie dat?

Daar heb ik dan weer een zeer propere vriendin voor!

Ik zie dat je liefhebber bent van Vodka, bourbon en rum (witte rum bah, bruine rum is veel lekkerder) :rolleyes:

Nou, voor mij is het vooral Vodka, de rest is niet echt aan mij besteed, is zeg maar wat de vrienden vooral drinken. Al die wijn daarintegen, dat is weer voor die propere vriendin...

Nog een wat inhoudelijkere vraag de Sutherland Ph3D phono-pre is deze ongeveer even goed als de PH-1P ik kom ze bijde op het net wel tegen en vaak verschilt de prijs niet veel. De PH3 werkt op batterijen en de PH1 niet dacht ik. Zijn er verder nog grote verschillen en hoe zit het met de geluids kwaliteit van bijde?

De Ph3D is een kruising tussen de PH-1P en de PhD, dus zeg maar de PH-1 pre met de PhD batterij voeding. Hij is trouwens wel aanzienlijk goedkoper als de PH-1P, zo ongeveer de helft...

Ziet er fraai uit hoor, heel mooie platenspeler hoor zal vast ook heel goed klinken. Bij jou ziet het er ook al zo netjes opgeruimd uit. Hoe doen jullie dat?

Daar heb ik dan weer een zeer propere vriendin voor!

Ik zie dat je liefhebber bent van Vodka, bourbon en rum (witte rum bah, bruine rum is veel lekkerder) :rolleyes:

Nou, voor mij is het vooral Vodka, de rest is niet echt aan mij besteed, is zeg maar wat de vrienden vooral drinken. Al die wijn daarintegen, dat is weer voor die propere vriendin...

De Ph3D is een kruising tussen de PH-1P en de PhD, dus zeg maar de PH-1 pre met de PhD batterij voeding. Hij is trouwens wel aanzienlijk goedkoper als de PH-1P, zo ongeveer de helft...

Mijn vriendin is een beetje zoals ik ben de spullen laten liggen waar ze het laatst gebruikt zijn. Ik ben daar wat erger in. Mijn huis/luister-kamer is ook niet groot ongeveer 25m2.

Heb jij zowel de PH-1 als de PH-3 gehoort? Op internet kom ik de PH-1 voor rond de 1500 tegen en de PH-3 rond de 1000. Ik vind dat nog redelijk betaalbare bedragen voor een phono pre. Het is wel een hoop geld maar nog wel te doen. Er moeten dan nog wel 2 interlinks bijkomen. Nog advies wat de AcousTech betreft? Mijn speler is een VPI Scout met Lyra Dorian, ik gebruik nu de phono pre van mijn Symphonic Line, vraag mij af hoeveel ik er mee zou opschieten als ik een losse phono pre zou aanschaffen.

• Members
Mijn vriendin is een beetje zoals ik ben de spullen laten liggen waar ze het laatst gebruikt zijn. Ik ben daar wat erger in. Mijn huis/luister-kamer is ook niet groot ongeveer 25m2.

Die van ons ook, dus dat relatief kleine oppervlak kun je de schuld niet geven B) ...

Heb jij zowel de PH-1 als de PH-3 gehoort? Op internet kom ik de PH-1 voor rond de 1500 tegen en de PH-3 rond de 1000. Ik vind dat nog redelijk betaalbare bedragen voor een phono pre. Het is wel een hoop geld maar nog wel te doen. Er moeten dan nog wel 2 interlinks bijkomen. Nog advies wat de AcousTech betreft? Mijn speler is een VPI Scout met Lyra Dorian, ik gebruik nu de phono pre van mijn Symphonic Line, vraag mij af hoeveel ik er mee zou opschieten als ik een losse phono pre zou aanschaffen.

Miracle en ik waren zo'n beetje de enigen die jarenlang met de PH-1 hebben gespeeld. Die pre was voor mij ook de reden om dit merk te gaan importeren. Daar Ron Sutherland de opvolgende modellen onder zijn eigen naam uit wilde gaan brengen zal de PH-1 hier en daar nog wel te verkrijgen zijn, maar onder de naam AcousTech zal er niet veel meer gebeuren. Kwalitatief doen ze niet voor elkaar onder, hoe het met Lyra combineerd, dat zal je aan Haudio moeten vragen. Die verkoopt

Guest kikkervisje
Mijn speler is een VPI Scout met Lyra Dorian, ik gebruik nu de phono pre van mijn Symphonic Line, vraag mij af hoeveel ik er mee zou opschieten als ik een losse phono pre zou aanschaffen.

Heb met beiden gespeeld, maar niet tegelijker tijd.

De AcousTech is heel mooi maar de Symphonic-line doet er niet echt voor onder.

Ben je nog steeds tevreden met je LaMusica besteed je geld dan niet aan een een AcousTech maar ga eens luisteren naar een Pure Sound P10 dit is een buizen ampje naar ik meen goedkoper (ca.

Guest Rein!

woonkamer-1.jpg?t=1237320730

Een foto van ongeveer twee jaar geleden, toen hier ook geplaatst.

De sonneteer versterker is kapot en staat er nu niet meer, maar verder is er niet veel veranderd. Ben tevreden dus.

Binnenkort wel een buizenbak van Jitze in het rek.

@ mordante Jaja :cool2:

@ gruiter. complimenten voor een van de mooiste monitoren die ik ooit heb gezien ;) ken z eniet , hoe zou je ze qua klank eigenschap omschrijven?

Thanks voor de complimenten. Het zijn Bluenote Ducales. Ze klinken ook erg fraai vind ik: heel open, levendig en verfijnd met een erg strak laag. De ruimtelijke afbeelding is ook erg goed.

De aluminium baspoortjes zijn wel opvallend, maar ik heb meestel de frontjes ervoor. Dan oogt het nog rustiger.

Wat een prachtige sets allemaal! Bijzonder mooi spul, maar ook gewoon om naar te kijken.. Nooit zo bij stil gestaan dat het er zo mooi uit kon zien.

Complimenten aan eenieder.

Groet,

azh

Volgens mij heb jij ook niets te klagen met je set. Ik las met interesse je topic waarin je op zoek was naar een andere versterker en speaker. Ik vond bij het opschonen van mijn inbox ook nog een PBtje van jou (van 2 jaar geleden) waarin je schreef dat je de Bluenote S1 icm de Dynaudio's erg mooi vond klinken. Heb je deze combi nog in je gedachten of wil je perse zowel je speakers als versterker vervangen?

woonkamer-1.jpg?t=1237320730

Een foto van ongeveer twee jaar geleden, toen hier ook geplaatst.

De sonneteer versterker is kapot en staat er nu niet meer, maar verder is er niet veel veranderd. Ben tevreden dus.

Binnenkort wel een buizenbak van Jitze in het rek.

Tja... in zo'n omgeving passen die Kings ook helemaal niet... ;) die kun je beter op zolder zetten... :o

Guest Rein!

Ach als die er staan lijkt het ook wel weer. Vind zelf de Pen's wel heel iel. Maar 't is niet voor de mooi dat ze er staan... :)

Nu staan er trouwens toevallig een paar DM5jes. Uiteindelijk voor de derde set op zolder of weer

• Members
@Arden: Mooie set hoor, maar waar zijn die jaren '70 bruine wasmachienes gebleven :confused:

Staan deze speakers daar nu voor in de plaats if is dit een tijdelijk behelpen? :D

Mvg. Miracle.

Een beetje van beiden...

De wasmachines hebben hun stek in Belgie gevonden. Voor mijn ons toekomstige optrekje worden een paar FSM 15's gebouwd in een wat modernere behuizing met de afwerking naar onze smaak. Dat heeft nogal wat voeten in aard, maar we hebben de tijd. Voorlopig zijn nu eerst de units naar Tannoy voor een recone. Met deze weergevers redden we ons voorlopig wel even.

Mijn set bestaat momenteel uit:

Apparatuur:

-Lyngdorf SDAi 2175 (versterker).

-Lyngdorf CD-1 (cd speler).

-Arcam T61 (tuner).

-Michell Gyro SE + Gyro DC voeding(draaitafel).

-Lehmann Black Cube SE (phonopre).

-Thiel CS 3.6 (speakers).

-Ipod Touch 16G.

Bekabeling:

-Nordost Blue Heaven RCA aan de Arcam tuner.

-Nordost Baldur XLR aan de CD-1

-Nordost Baldur RCA aan de Michell.

-Nordost Shiva powercord aan de CD-1.

-3xDIY powercords afgewerkt met Lappkabel en Furutech stekkers.

-Canare 4S11 speakerkabel.

-Isotek Multiway 8 Way stekkerblok.

Accesoires:

-Viablue HS spikes Blackchrome

-Creaktiv Trend 5-5 audiorack

-Vibrapods

-Vibracones

-LAST produkten voor onderhoud LP's en draaitafel.

-Okki Nokki

d03e54dc4d61f7f7f8c3e8fdfd4477eb.jpg

Michell Gyro SE + Benz Ace element

5c61aa49c1010e719b0f37c237dacb99.jpg

Michell DC voeding, Lehman Black Cube SE + voeding

92a88415e24a859f5cbf7d7875619cc9.jpg

Lyngdorf CD-1

fdf973dbbf6a40a52cfc2fa89fb1ad49.jpg

Arcam T61 tuner

e21929f6655a3dd30c4d6b7357e0a3e6.jpg

Lyngdorf SDAi 2175

d59f521831c797c913fa59422f2c2d36.jpg

Overzicht met de Thiel CS 3.6

Wat er binnen 2 weken nog bijkomt is nog een laag stuk rack om er naast te plaatsen met 2 plateau's. Ook een Trend 1 van Creaktiv dus want het word allemaal wat klein. Ook een Wadia 170i is besteld voor mijn Ipod Touch te kunnen gebruiken. Later nog een zware eindversterker(Usher R 1.5) en daarna nog een andere voorversterker. Dus ik weet weer waarom ik moet werken :D

Oja, en ik lusiter eigenlijk naar alle soorten muziek behalve klassiek. Dat is echt niet aan mij besteed.

Guest kikkervisje

Een schatje voor in de autocdradiospeler. :rolleyes:

b6_7.JPG

Track listing

1. Light of the World, The

2. You Don't Know What the Lord Told Me

3. No Ways Tired

4. Everlasting Arms

5. What the World Needs Now

6. All My Burdens

7. I Surrender All

8. Lean on Me

9. This Place I Call Home

10. This Little Light of Mine

11. I Must Tell Jesus

Details

Contributing artists: David Sanborn, Hamiet Bluiett, Lester Bowie

Producer: Wayne Horvitz

Distributor: WEA (Distributor)

Recording type: Studio

Recording mode: Stereo

SPAR Code: n/a

Album notes

Personnel: Fontella Bass (vocals, piano); Stew Cutler (guitar); Dave Tronzo (slide guitar); Marty Ehrlich (flute, alto flute, alto & tenor saxophones); David Sanborn (alto saxophone); Doug Wieselman (tenor saxophone); Hamiet Bluett (saxophone); Lester Bowie, Dave Douglas (trumpet); Arthur Baron (trombone); Donald Smith (piano, electric piano, organ); Mark Johnson (organ); Harvey Brooks (bass); Garry Bruer (drums); The Institutional Radio Choir.

Recorded at RPM Studios, New York, New York in October 1993 and April 1994. Includes liner notes by James Hunter.

This is part of the American Explorer series.

NO WAYS TIRED was nominated for a 1996 Grammy Award for Best Traditional Soul Gospel Album.

NO WAYS TIRED celebrates the roots and fruits of African American music, and the circuitous route by which Fontella Bass expanded upon the bedrock of gospel music in the popular arena of blues, soul and jazz--then, by and by, came back to the spirit that originally nurtured her talent.

Grandmother Nevada Carter was a singer, and her mother Martha Bass came up under Willie May Ford Smith, and later sang with the Clara Ward Singers. A teenaged Fontella sat in with numerous blues performers, went on the road with Little Milton, and in 1965 recorded the soul smash "Rescue Me" for Chess. Married to trumpeter Lester Bowie, she went on to record LES STANCES A SOPHIE with the Art Ensemble of Chicago, but dropped out of the business to raise their four children, returning to gospel performances in the early '80s with her mother and brother David Peaston.

For all her vocal prowess, Bass performs with soulful, elegant restraint on the rocking, stop-time hollers of Shirley Caesar's "You Don't Know What The Lord Told Me" and the spare, haunting "This Place I Call Home," a tale of returning to the fold, featuring David Tronzo's keening, slide guitar amens. But on the title tune Bass matches the emotional intensity of David Sanborn's alto solo with fervent testimony of her own--as tinged in blues phrasing as in typical gospel ornaments. Yet a pair of pop inspirationals--"What The World Needs Now" and "Lean On Me"--prove the most revealing. Bass displays an elegant, jazzy aspect to her phrasing on the former, while the latter sums up the inspirational qualities which intersect in '60s-'70s southern soul and traditional hymns.

Editorial reviews

...Ms. Bass, still possesses a big voice large enough to fill most any sanctuary and knock a few houses down to boot, sings with a controlled passion and plaintive wail that is likely to win a lot of friends...

JazzTimes (07/01/1995)

...Bass is an intriguing, virtuoso vocalist to say the least....It's a powerful, emotional album that lets jazz, R&B and gospel sit together easily...

Option (09/01/1995)

• 2 months later...

Even dit topic een trapje omhoog geven, wellicht nog mensen met mooie foto's hier? :).

Mijn set is niet veel veranderd.

MD upgrade, Amp is gek genoeg van Luxman naar Philips gegaan en dat maakte 't voor mij zo onlogisch dat ik nu van plan ben m'n hele set maar eens een grote beurt te geven, mogelijk met hulp van Sodejuu ;).

Mogelijk dus binnenkort een Audiolab ampje en B&W speakers om eens te zien of me dat bevalt.

set.jpg

Verder heb ik de boel anders aangesloten. Dit met het oog op onnodige kabels, bedieningsgemak en vooral wat ruimte i.v.m. kabelupgrades die er in de toekomst aan zitten te komen.

Intussen nog wat gespeeld met Dali en Dynaco speakers en Nad/Yamaha pre/eind combi's, maar uiteindelijk blijft dit even staan. Mijn oude zooitje ongeregeld klinkt nog steeds best aangenaam :)

Even dit topic een trapje omhoog geven, wellicht nog mensen met mooie foto's hier? :).

Mijn set is niet veel veranderd.

Die van mij zijn ook niet veel veranderd, maar sinds mijn laatste posting in dit topic wel iets.

Woonkamer:

uid4344_5e49587c8b7ba034487523352e5f317e.jpg

uid4344_97028b68b0b829e649eb1c0b9cbab1e6.jpg

uid4344_dbc8ca03c77d3e1a7bf7918708479428.jpg

Andere draaitafel, een Musical Fidelity M1.

Slaapkamer:

uid1834_20cc03f439bc42746f6caa1745bdebb8.jpg

uid1834_8a6c9039e5e1fc0cc28f6f0fbc50b01f.jpg

uid1834_98f7cf8100d05acb58398d90e41469f2.jpg

De VPI Scout uit de woonkamer staat nu hier.