buizenbart Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Ik gebruik m'n mobiel als wekker. Als ik die uitzet, zet ik dat minisetje aan, om rustig wakker te worden. Zo'n ouderwetse wekker schrik je jezelf een hartaanval van. Om vervolgens opgelucht adem te halen, als je het ding uitgezet hebt, met als gevolg dat je weer in slaap valt Een muziekje opzetten om rustig bij wakker te worden, da's nog eens een idee! (Ja sorry hoor, het hele wekkerradio-gebeuren is aan mij voorbij gegaan) Dat weer in slaap vallen als je de wekker hebt uitgezet is namelijk een groot probleem hiero. Als ik m'n mobiel als wekker zou gebruiken zou hij gelijk de eerste ochtend door het raam vliegen, wat een (%#@geluid. Ik heb maar een lcd-wekkertje wat na 5 minuten weer afgaat, bizar trouwens, wat je in 5 minuten allemaal kunt dromen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Niet om flauw te doen hoor, maar ik luister gewoon in de huiskamer, als ik moe ben ga ik naar bed en val in slaap. Dat hele concept van muziek luisteren in de slaapkamer ontgaat me een beetje In de slaapkamer van muziek genieten is het meest relaxte wat ik kan bedenken. Op zondagochtend rond een uur of 9 wakker worden. De set aanzetten, koffie zetten, eitje koken, de sappen van de avond ervoor weg laten lopen, broodje om het ei heen vouwen en de koffie inschenken, en zo weer terug naar de slaapkamer. Lekker relaxed op bed ontbijten, met een heerlijk stuk muziek erbij. Als ik 's avonds van de woonkamer naar de slaapkamer ga en dan direct om moet gaan vallen en slapen word dat niets bij mij. Dan lig ik minstens nog een kwartier te draaien. Even een (half) uurtje relaxed muziek luisteren en ik slaap wel zo. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 muziek luisteren en gelijk eten is voor mij niet te doen. ik kan wel tv kijken en eten. dat kan ik zelf erg goed. als daar wedstrijden in waren...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 muziek luisteren en gelijk eten is voor mij niet te doen. Headbangen met een boterham pindakaas... neen niet doen. M'n sets zijn nog steeds het zelfde, in de luisterruimte: Bow ZZ8, Nottingham Analogue Hyperspace, Space-arm (alu), Grado Statement Master, Graaf WFB2, Graaf GM20, Zingali Overture 2S tweede analoge bron in deze setup, Technics SL-1100, standaard arm met Denon DL103R, of Hadcock met Empire EDR.9, ASR mini-basis Headphone set: Toshiba SR-370, Denon DL103R, Philips CD-950, Audiosix "Phonomopped" en Koptelefoonversterker (dwz, de onderdelen zijn er maar kan met m'n gammele lijf momenteel niet zulk prutswerk solderen), AKG K500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Mijn set, bij velen al bekend, maar ik doe zo af en toe toch nog mee hear. Van links naar rechts, B&W Matrix 801mk3 (speakers), Audio Analogue Maestro integrated (versterker), Sony SCD777ES (cd speler) en daaronder sony st s370 (tuner). Het speelgoed in de hoek is van mijn zoon, dat even voor de duidelijkheid haha. Spekers staan mat de achterkant zo'n 40cm vrij en de zijkant zo'n 50cm vrij. Opstelling gezien vanaf de vensterbank. Oranje stoel is de lekkere plek. Dat wijn rek er naast ook haha. Recht van de oranje stoel staat een leren 4 zitter en daar zitten we vaak een wijntje of biertje te drinken met een lekker muziekje erbij, al dan niet op de achtergrond. Gedeelte waar de set staat is 4.5 meter breed en 4.25 lang, zit gedeelte is 3.9m breed en ook 4.25lang. Kamer heeft dus een totale lengte van 8.5 meter. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Op zich best een mooie ruimte, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Ik gebruik m'n mobiel als wekker. Als ik die uitzet, zet ik dat minisetje aan, om rustig wakker te worden. Zo'n ouderwetse wekker schrik je jezelf een hartaanval van. Om vervolgens opgelucht adem te halen, als je het ding uitgezet hebt, met als gevolg dat je weer in slaap valt Een muziekje opzetten om rustig bij wakker te worden, da's nog eens een idee! (Ja sorry hoor, het hele wekkerradio-gebeuren is aan mij voorbij gegaan) Dat weer in slaap vallen als je de wekker hebt uitgezet is namelijk een groot probleem hiero. Ja hier ook. Punt is alleen wel dat je wel gaat wennen aan muziek tijdens het wakker worden. Dus ik heb 'm nu op een redelijk volume staan, zodat ik er niet zo maar doorheen slaap. Ik merk wel dat ik vaak delen mis van wat er op de radio voorbij komt. Want als ik de playlist teruglees, dan denk ik wel eens 'heb ik dat wel gehoord vanochtend?' Maar goed, ik verslaap me nu in ieder geval niet vaak. Alleen als ik de duf ben om de radio aan te zetten, maar dat komt gelukkig zelden voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
performance Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 [ is dat wat die MF draaitafel? Kom je niet veel tegen! Geef eens een korte omschrijving van het klankmatige verschil t.o.v. de Scout? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 is dat wat die MF draaitafel? Kom je niet veel tegen! Geef eens een korte omschrijving van het klankmatige verschil t.o.v. de Scout? Robin De MF DT kom je idd niet veel tegen. Beter gezegt: Heel erg weinig. De verschillen met de VPI zijn vooral meer body, rust en detail, zoals ik ook al omschreef in het topic wat ik ervoor geopend had. Op de testplaat komt deze combinatie nu ook verder dan de VPI, die haalde +15Db bij 300Hz zonder vervorming, en 5% vervorming op 18Db. Deze combinatie doet de +18Db zonder meet en hoorbare vervorming. Niet dat je ooit een gewone LP tegen zult komen die maar in de buurt komt van de +15Db, maar toch geeft het een beter gevoel als de combi +18 ipv +15 onvervormd haalt. Mede doordat de tafel zwaarder is, maar ook op een soort van schokbrekers staat gaat het ook minder snel in resonantie als ik op hoog volume draai. Met Metallica, Manowar en Anthrax bijvoorbeeld kreeg ik het met de VPI voor elkaar om de arm te laten dansen. Neem van mij aan dat dat niet bevordelijk is voor je element, en al helemaal niet voor de klank. Nu heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om de arm maar enigszins in beweging te krijgen. Zelfs niet met de volumeknop op 2 uur (= +/- 400Watt@4Ohm / 89Db/W/M). @Henrie: Om wakker te worden heb ik een Philips wekkerradio van €10,- bij de Blokker vandaan. Dat ding geeft zo'n ongelooflijk rotgeluid dat stemmen amper herkenbaar zijn, en een gitaar bijna gelijk aan zo'n speelgoedgitaartje met drukknoppen. DAAR WORD EEN MENSCH WAKKER VAN. @Andre: Da's een mooie installatie, in een ook al heel mooie ruimte, maar ik zou, net als wat Paul al schrijft, de boel toch wel anders in gedeeld hebben. Zeker die tafel met stoelen tussen de speakers en luisterstoel zou mij een doorn in het oog/oor zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 hoe vervelender je wakker word , hoe wakkerder je bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 hoe vervelender je wakker word , hoe wakkerder je bent Voor jou een heerlijke emmer ijswater dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 hoe vervelender je wakker word , hoe wakkerder je bent En hoe vervelender ik ben Ik ben over het algemeen een hele aardige jongen, maar dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Hear mijn set op dit moment: Van dichtbij: In de kast het filter van de speakers, zodat ik er gemakkelijk bij kan: De SP10: Super ontkoppeld: De Threshold van dichtbij: De speakers zijn zelfbouw. PHL + Visaton 2" dome + supertweetertje. Wat een gedoe: Het bureau, met leuke computerspeakertjes (Yamaha NS1000): En zoals je boven ziet heb ik ook een tapedeck, alleen voor de sier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 hoe vervelender je wakker word , hoe wakkerder je bent En hoe vervelender ik ben Ik ook. Ik moet mooi rustig wakker worden. Rustig opstarten zeg maar En dat lukt prima met JD Kroeske en z'n muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 De SP10: Super ontkoppeld: In wat voor plinth zit die SP10?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 hoe vervelender je wakker word , hoe wakkerder je bent En hoe vervelender ik ben Ik ook. Ik moet mooi rustig wakker worden. Rustig opstarten zeg maar En dat lukt prima met JD Kroeske en z'n muziek... tip van de dag neem dan geen kinderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 @ Audiopaul. De set heeft ooit volledig anders gestaan. Daar waar nu de versterker etc staan stonden eerst de speakers, zo'n 2,5 a 3 meter uit elkaar. Daar tussen in de kast met de tv. De bank stond dus tegenover de speakers een meter van de dubbele deur naar de keuken. De oranje stoel midden in de kamer of achter bij het raam. Hele anders opstelling dus. Geluid was toen directer, meer hoofdtelefoon achtig. Wat op zich wel lekker was maar ook lastig als je even lekker wilde keuvelen. Nu is het minder direct, maar wel lekker relaxed en je kan ook lekker keuvelen terwijl de muziek weer iets harder kan. En dat komt de levendigheid weer ten goede. Al met al geen slechte keuze om ze zo neer te zetten. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 Hear mijn set op dit moment: Mmmm, best wel jaloers op zoveel ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 hoe vervelender je wakker word , hoe wakkerder je bent En hoe vervelender ik ben Ik ook. Ik moet mooi rustig wakker worden. Rustig opstarten zeg maar En dat lukt prima met JD Kroeske en z'n muziek... tip van de dag neem dan geen kinderen Dat was ik ook niet van plan. En niet alleen vanwege het momenteel ontbreken van een vrouwpersoon hier in huis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 En een mooie aanblik. Ik zit me af te vragen hoeveel partners hiermee zouden kunnen leven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 En een mooie aanblik. Ik zit me af te vragen hoeveel partners hiermee zouden kunnen leven? Als ze in de kast blijven is het nog OK, maar het probleem is dat de platen nog gedraaid worden ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 In wat voor plinth zit die SP10?? Eigenlijk een zo klein mogelijke plint, met de filosofie dat die ook minder trillingen opvangt, van een dubbele laag geplastificeerd spaanplaat (2x 18mm), en de zijkanten hardhout voor de sier. Voor geluid is dat hardhout trouwens dubieus. Het geheel staat op relatief slappe veren, deze ene is dacht ik niet gedempt, anderen met een beetje schuim erin, zoals Thorens het ook deed, want de veer zelf kan ook trillen (het staaldraad) als een snaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 Duidelijk, bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts