paul demo Posted 22 juni 2009 Report Share Posted 22 juni 2009 Ik heb in de jaren '80 bijna de helft van m'n lp-verzameling weggedaan om ruimte te maken voor cd's en sindsdien groeit de cd-verzameling harder dan de lp-verzameling. Wat is voor jullie het doorslaggevende argument bij de mediumkeuze van een nieuwe aanschaf? Wanneer LP en wanneer CD? Met de setting waarop ik muziek luister is na meer dan 2 jaar uitvoerig vergelijken, gebleken dat bij mij de LP gewoon stukken beter klinkt dan CD. Ik luister voornamelijk Rock en Jazz en de combinatie Mitchell, Ming Da, Atma Sphere en MC systems laat vinyl gewoon super klinken. Over klassiek kan ik kort zijn, dat luister ik niet. Je bent welkom om te komen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 23 juni 2009 Report Share Posted 23 juni 2009 @Pauldemo, Michell. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 juni 2009 Report Share Posted 25 juni 2009 Ben bijna al mijn cd's kwijt(nog 200 te koop) en vanaf nu alleen nog maar platen. Heerlijk. En voor de feestjes heb ik een Sonos multi room systeem. Eigenlijk een beetje omgekeerde wereld dus. Ik heb in de jaren '80 bijna de helft van m'n lp-verzameling weggedaan om ruimte te maken voor cd's en sindsdien groeit de cd-verzameling harder dan de lp-verzameling. Wel leuk om te constateren dat zelfs de MediaMarkt een steeds grotere "bak" nieuw vinyl aanbiedt voor leuke prijzen. Ik hoorde van een collega/vriend van mij dat er bij de MM in Leeuwarden de nieuwe van Mark Knopfler staat. Ik direct "hier" naar Deventer toegegaan (is Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 Ik heb in de jaren '80 bijna de helft van m'n lp-verzameling weggedaan om ruimte te maken voor cd's en sindsdien groeit de cd-verzameling harder dan de lp-verzameling. Wat is voor jullie het doorslaggevende argument bij de mediumkeuze van een nieuwe aanschaf? Wanneer LP en wanneer CD? Als het op LP verkrijgbaar is op vinyl -als het tenminste een goede persing is. @Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 Wat is voor jullie het doorslaggevende argument bij de mediumkeuze van een nieuwe aanschaf? Wanneer LP en wanneer CD? Voor mij is dat net wat er in de bakken staat in de winkels. Ik ga 2 keer per maand wat LP/CD zaken af en kijk daar wat ik leuk vind. Kom dan meest met net zo veel CD's als LP's thuis. @MediaMarkt LP's: Een vriend van me heeft een tijdje terug eens 2 LP's bij de MM gekocht. Ik kocht de zelfde LP's gewoon in Leiden in een winkel. Die van mij klinken gewoon goed, zonder tikken en ruis. Zijn LP's klinken of ze al 1000den keren gedraait zijn, en zo vies al wat zijn. De platenwasser hielp geen zier. Voor mij dus geen LP's bij de MM vandaan. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar 2 LP's van verschillende artiesten, op 2 verschillende labels......doet mij toch denken dat het B-keuze is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 Wat is voor jullie het doorslaggevende argument bij de mediumkeuze van een nieuwe aanschaf? Wanneer LP en wanneer CD? Er is veel nieuw werk niet op LP beschikbaar, er is ook best redelijk veel nieuw werk dat alleen maar op LP verkrijgbaar is. Veel oud werk is nog steeds niet op cd verkrijgbaar, Verder is het maar net hoe m'n pet staat, Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 Ben de laatste 5j terug meer nieuwe dingen op LP gaan kopen, ondanks vaak behoorlijk duurder dan de cd die na enkele maanden afgeprijsd stond, omdat ik het beu was dat mensen van mn CD 10 kopietjes maakten vr hun vrienden en zelf nooit eens iets kochten om aan mij te laten beluisteren. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 @MediaMarkt LP's: Een vriend van me heeft een tijdje terug eens 2 LP's bij de MM gekocht. Ik kocht de zelfde LP's gewoon in Leiden in een winkel.Die van mij klinken gewoon goed, zonder tikken en ruis. Zijn LP's klinken of ze al 1000den keren gedraait zijn, en zo vies al wat zijn. De platenwasser hielp geen zier. Voor mij dus geen LP's bij de MM vandaan. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar 2 LP's van verschillende artiesten, op 2 verschillende labels......doet mij toch denken dat het B-keuze is. Ben bang dat je daar gelijk in hebt. Vergelijk die exemplaren eens. Denk n.l dat die van de winkel diep glimmend zwart zijn en de platen van de MM zien er iet wat grauw zwart uit met heel veel spikkeltjes (heel kleine blaasjes). Dit zijn dan platen die verkeerd zijn afgekoeld of op een onjuiste temperatuur zijn geperst. Deze praktijken zijn zo oud als er platen worden geperst. Koop n.l. veel tweedehands via het web en kom van tijd tot tijd nog steeds van deze misbaksels tegen soms van wel 40 tot 50 jaar oud. Daarom is mijn devies inspecteer altijd je keuze voor je afrekent. Ook al is het een betrouwbaar adres waar je koopt, de winkelier heeft het vaak zelf ook niet in de gaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 Ben de laatste 5j terug meer nieuwe dingen op LP gaan kopen, ondanks vaak behoorlijk duurder dan de cd die na enkele maanden afgeprijsd stond, omdat ik het beu was dat mensen van mn CD 10 kopietjes maakten vr hun vrienden en zelf nooit eens iets kochten om aan mij te laten beluisteren. Gr Stef Gewoon nee zeggen Stef doe ik ook want, mijn kinderen mogen het ook niet! Verder zou ik me dan afvragen, of het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 Ben de laatste 5j terug meer nieuwe dingen op LP gaan kopen, ondanks vaak behoorlijk duurder dan de cd die na enkele maanden afgeprijsd stond, omdat ik het beu was dat mensen van mn CD 10 kopietjes maakten vr hun vrienden en zelf nooit eens iets kochten om aan mij te laten beluisteren. Gr Stef Gewoon nee zeggen Stef doe ik ook want, mijn kinderen mogen het ook niet! Verder zou ik me dan afvragen, of het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 26 juni 2009 Report Share Posted 26 juni 2009 Het meeste nieuwe vinyl wat ik haal komt van Rik Stoet en Jazz Loft, maar ook af en toe MM en geen problemen ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts