Jump to content

Waar luisteren wij nou eigenlijk naar?

s_k
 Share

Recommended Posts

DSC01987.jpg

En de rest...

:)

Gebruik je een paar spoorbielsen als plank?

Nou je dat zegt... :rolleyes:

Toen we trouwden in 1977 waren bielzen tafels enorm in de mode.

Omdat ik die smerige dingen niet binnen wilde, heb ik zelf een tafel gemaakt.

Dit was eigenlijk niet meer dan een stapel plaken met daarop de dikke balken.

En inderdaad... daar heb ik dit "meubeltje"van gemaakt...

Het gaat niet doorhangen in ieder geval!

Lijkt mij een erg stevig rack.

Het enige nadeel van zo'n rack is de kabel wirwar achter. Hoe heb je dat gedaan? En dat zie je op de foto niet

DSCF2995.jpg

De Pioneer TR-115.

Een heel erg klein recordertje (25x30) met 18cm spoeltjes.

Doet amper onder voor de groten. Vierspoors stereo.

Helaas is het rechter spoelasje (de trident) nu kapot. Staat in het eierdopje bovenop het machientje.

Nog een vakje verder naar rechts:

DSCF2984.jpg

De Akai GX-635D. Gereviseerd en afgeregeld, klinkt als een klokje en is natuurlijk erg mooi om te zien.

Audiofiel zeer verantwoord. CD'tje haalt 't er niet bij, wat mij betreft.

DSCF2981.jpg

Daaronder de Video/PC verhalen.

De Video is een flips Hifi Stereo video van de kringloop, daarnaast m'n game cub, erop m'n PS2 en onder de video m'n Xbox. Rechts van de Xbox een Compaq Evo Pentium IV 2ghz. Hieraan hangt een externe HD voor backups en intern zit een 500GB schijf. Deze PC is m'n muziekopslag PC, hangt aan m'n set om via remote desktop muziek te kunnen spelen.

Verder staat er alles op dat ik via het netwerk altijd moet kunnen bereiken (video's, foto's). Hij is energiezuinig en ontzettend

stil. Interne geluidskaartje is aardig goed. In de CD Bay zit een kaartlezer ;).

Mijn speakers waren tot voorkort Tannoy Eatons, maar die zijn onlangs vervangen voor:

DSCF2992.jpg

Acoustic Research AR2ax. Een knappe luidspreker. Zacht maar transparant, veel detail, knap laag

(soms helaas iets teveel voor in mijn ruimte). Een blijvertje!

Dan nog wat los grut verdeeld door de woonkamer:

DSCF3001.jpg

Links aan de kast hangt m'n Grundig TK-745. Die recorder heb ik gezocht vanaf m'n zesde levensjaar.

Mijn vader nam er half jaren '70 een band mee op die ik als jochie geweldig vond. Het is nog steeds m'n levenswerk om die band ooit opnieuw op te nemen, want ik heb hem flink vernield door de jaren heen.

De recorder waarop de band is opgenomen was een TK-745. Mijn vader kocht die nieuw voor 75 gulden

omdat hij was gevallen. Heeft hem jaren met kunst en vliegwerk aan de praat weten te houden.

Uiteindelijk is er een Revox voor in de plaats gekomen. De TK-745 is voor onderdelen gebruikt. 2 jaar terug vond een vriend van me er een bij de kringloop. Je ziet ze niet vaak, dus ben er dolgelukkig mee. Ongelofelijk genoeg vond ik er een jaar terug nog een. Die bewaar ik, mocht er ooit iets ernstigs aan deze komen.

Apparaat heeft opvallend goede ingebouwde breedbanders, speelt regelmatig een bandje.

Normaal zit er een stofkap op en een afdekglaasje voor de VU-meter, dat moet ik even plakken (is los, hebben al die dingen).

Op een plankje boven de eettafel staat deze:

DSCF3010.jpg

Hij werkt, maar moet nagezien. Ontvangst is slecht.

Als ik ooit meer ruimte heb krijgt hij een eigen plankje met een leuk oud platenspelertje ernaast.

Ik verwacht dat hij binnen een maand wel 100% is, binnenkort eens beloeren.

Ook boven de eettafel hangt deze:

DSCF3017.jpg

Nu even apart gezet voor de foto.

Een Philips EL3514 met 10CM spoeltjes (13cm met de klep eraf). Geweldig ding om te zien en hij

klinkt nog ook.

Op de plek waar de Philips EL3514 hier op de foto staat staat normaal deze:

DSCF2924.jpg

Die staat nu even op mijn hobbyhok voor het opnemen van wat bandjes (halfspoor mono, heb niet veel

recorders die dat kunnen. Normaal doe ik zoiets op mijn Philips Pro12, maar die heeft een nieuw

snaartje nodig, loopt nu alleen lekker op 19cmps).

En dan mijn keukenradio:

DSCF3020.jpg

Verrassend goed geluid uit dit kleintje.

Totaal niet nodig, keuken is dezelfde ruimte, maar wat zou het.

Dat was 'm. Hoop dat jullie je ermee geamuseerd hebben.

Enneuh... Eerst luisteren, dan lachen ;).

Ik zie de rest wel komen!

Een lust voor het oog. Heerlijke apparatuur van weleer, maarrr.. van topkwaliteit

Het enige nadeel van zo'n rack is de kabel wirwar achter. Hoe heb je dat gedaan? En dat zie je op de foto niet

Het rek staat ca 30 cm van de muur, de kabels zijn allemaal op lengte gemaakt en staan mooi gebogen tussen de apparaten. De slappe gevlochten interlinks zitten n.l. in pneumatiekslangen en de slappe gevlochten netkabels in vijverslang...

Mogelijk de vloer wel waar t op staat :D

Mogelijk de vloer wel waar t op staat :D

De verdieping er onder staat vast vol met stut palen :D

Een lust voor het oog. Heerlijke apparatuur van weleer, maarrr.. van topkwaliteit

Danku :). Het heeft zichzelf inderdaad bewezen.

Een hoop mooi geluid voor een prijs waar je het zelf niet voor kunt breien :).

Wat is het netje bij jou Gruiter. Bij mij verzuipt salon tafel altijd onder de zooi, net als elk ander horizontaal vlak. Voor de foto had ik mijn tavel ook weg getild :P

hoe sterk zijn je handen inmiddels :lol:

Wat is het netje bij jou Gruiter. Bij mij verzuipt salon tafel altijd onder de zooi, net als elk ander horizontaal vlak. Voor de foto had ik mijn tavel ook weg getild :P

hoe sterk zijn je handen inmiddels :lol:

Die zijn voor mijn vriendin, ze is bezig met haar motor rijbwijs. :D

@ mordante Jaja :cool2:

@ gruiter. complimenten voor een van de mooiste monitoren die ik ooit heb gezien ;) ken z eniet , hoe zou je ze qua klank eigenschap omschrijven?

enige minpunt vind ik die alu baspoortjes. die hadden minder opvallend mogen zijn :ph34r: