s_k Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Ik heb een 1500 staan (nieuw gekocht in 1976 schat ik). Ik heb er een paar maanden geleden weer eens spanning opgezet (na 15-20 jaar uit te hebbengestaan). Mij viel op dat de snelheidsregeling niet meer goed werkte. Ik kon de stroboscoop rand niet meer stil krijgen. Heb er overigen niet naar geluisterd. Vieze pitchpotmeter. Soms helpt 50x heftig heen- en weer draaien. Helpt dat niet, even met IPA aan de gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Zal t in het weekend nog eens proberen (hoewel ie al die jaren met de stofkap dicht heeft gestaan natuurlijk). Het ding heeft meer emotionele waarde (als mn eerste echte draaitafe), hoewel ik moet bekennen dat ik eerst een paar weken een snaar aangedreven Micro Seiki MR322 had staan, maar die toen ingeruild heb voorde Technics (je bent jong en DD was toch koeler). Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Haha, dat was toen ja. Ik luister nu nog steeds een DD (Dual 704), maar niet omdat 't een DD is. Hij is stil en loopt mooi gelijk, dus ik heb geen klachten over m'n DD'tje. Zo'n SL-1500 is een prima speler voor de 'slaapkamerset'. Met een leuk elementje is het bepaald geen ergernis om naar te luisteren, dus ik zeg: uit 't stof ermee! Zo'n stofkap is leuk om je plaat schoon te houden, maar het houdt geen fijnstof en vocht tegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts