Jump to content

Duende en EAR Cool dampers

stefk
 Share

Recommended Posts

hoi

daar de zoekfunktie niet echt werkt, toch een topicje

heeft er iemand deze buizenringen al vergeleken met elkaar?

iemand een mening over de EAT?

Van sommige mensen weet ik dat ze de Duende toepassen met volle tevredenheid, zowel op de eindbuizen als de VV buizen

speel momenteel met siliconenringen

Tot nu toe krijg ik gn test setje te pakken of een uitleg in klankverschil tussen beiden (heb mijn huiswerk een beetje gemaakt alvorens dit topic te openen :) )

tanx

stef

Hoi Stef,

Ik heb met zowel de EAT als met de Duende dempers goede ervaringen. Met de Absorbgel dempers nog geen goede ervaringen.

Of het komt door de extra contactovergangen van die Absorbgel dingen of dat het door de zachte gel die erin zit weet ik niet, maar alle stuurbuisjes die ik tot nu toe op die dingen gezet heb gingen duf/muf/futloos klinken.

Ook vond ik de vermindering in de microfonie niet je van het. Als je met een vinger op de versterker tikt hoor je dat bijna niet meer, maar alles tegen het glas van de buis is nog steeds hoorbaar.

Dat is met de EAT dempers al een stuk minder, maar die hebben ook nog wat invloed op het geluid. Het gaat wat warmer/wolliger klinken dan zonder dempers. Die invloed hebben de Duende's ook niet.

De Duende's zijn voor mij de beste buizendempers die ik tot nu toe uitgeprobeerd heb. Ze hebben enkel een positieve invloed op de microfonie, maar niet op de klank. Helaas wel op de inhoud van je beurs.

De cool dampers heb ik helemaal nooit begrepen. Glas is een betere/stabielere warmtegeleider dan welk ander product danook. Ga je daar metaal omheen doen, met een zacht materiaal ertussen krijg je dus een minder stabiele warmteafvoer.

De buis zal ook aan de bovenkant (die is vrij met de cool dampers) zijn warmte "anders" af voeren dan aan de zijkanten. Lijkt mij niet bevordelijk voor de levensduur van de buis.

Mvg. Miracle.