niels007 Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Tjonge! Een boek van een opname / geluidstechnicus en bij de inleiding begint 'ie' al over jitter en dat het maken van een kopie van de cd's op CDR de kwaliteit zal verminderen. Even verder laat hij het schokkend jitter visueel zien ergens rond de -120DB en claimt hij dat analoog een oneindige resolutie heeft.. Nog nooit zo snel een boek weer dicht gedaan! Wat een gezwets! Dat ie een boek durft te schrijven! Het boek gaat heel snel weer terug naar de rechtmatige eigenaar, het mooie van lenen, kost niets, levert hooguit wat frustraties op.. Dit is de lectuur in kwestie: http://www.checkpointaudio.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Leuke tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Wat een gefrustreerde reactie op een goed boek van een, zeker in de pro-audio, zeer gerespecteerd iemand, niels007. Staan er dingen in die jij beter weet dan deze geluidstechnicus? Ik zou het boek nog maar eens een keer open doen en er heel goed in lezen. Kun je nog heel wat van leren, en je eigen vooroordelen eens tegen af gaan wegen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Goed boek ik heb het ook ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Is dat een van de gebroeders Grim(m)? De sprookjesschrijvers. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 (...) en je eigen vooroordelen eens af gaan wegen. Dit zouden audiofielen ook eens moeten doen, met boeken over (eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... Ik ken het boek niet hoor, maar als ik van Niels hoor/lees dat het over vervorming bij -120dB gaat, dan denk ik ook: LEKKER BELANGRIJK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 (...) en je eigen vooroordelen eens af gaan wegen. Dit zouden audiofielen ook eens moeten doen, met boeken over (eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... Ik ken het boek niet hoor, maar als ik van Niels hoor/lees dat het over vervorming bij -120dB gaat, dan denk ik ook: LEKKER BELANGRIJK! Ik denk dat je van elk boek kunt leren. Het zomaar aan de kant zetten omdat je BEVOOROORDEELD bent is niet erg slim. Er zal heus wel meer in staan dan alleen het jitterverhaal. Met "(eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... " kom je ook niet verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 (...) en je eigen vooroordelen eens af gaan wegen. Dit zouden audiofielen ook eens moeten doen, met boeken over (eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... Ik ken het boek niet hoor, maar als ik van Niels hoor/lees dat het over vervorming bij -120dB gaat, dan denk ik ook: LEKKER BELANGRIJK! Ik denk dat je van elk boek kunt leren. Het zomaar aan de kant zetten omdat je BEVOOROORDEELD bent is niet erg slim. Nou, elk boek? Er wordt ook een hoop onzin geschreven toch? Er zal heus wel meer in staan dan alleen het jitterverhaal. Met "(eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... " kom je ook niet verder. Tuurlijk wel. Het begint immers met basiskennis en zelfs die hebben sommige audiofielen niet. Dat is niet erg, maar aangezien sommigen zelfs de meest basic natuurwetten al aan de kant schuiven onder het mom van 'ik hoor het toch', lijkt een beetje basiskennis me geen overbodige luxe... Uiteraard moet je je kennis verder verdiepen, om er het fijne van te weten, maar het begint met basiskennis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Eelco heeft best wel een creative linkjes page http://kmt.hku.nl/~eelco/ Zal vast wel een goede geluids technicus zijn. Ben wel benieuwd of het nog wat geworden is met de LS1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Eelco heeft best wel een creative linkjes page Ziet er grappig uit inderdaad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Tjonge! Een boek van een opname / geluidstechnicus en bij de inleiding begint 'ie' al over jitter en dat het maken van een Vond het al zo bekent, die cd's.... Jaren terug ergens tegen gekomen dacht ik http://home.hccnet.nl/r.r.meijer/Nouchie.html Die man laat na al die jaren n Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Eelco heeft best wel een creative linkjes page http://kmt.hku.nl/~eelco/ Zal vast wel een goede geluids technicus zijn. Ben wel benieuwd of het nog wat geworden is met de LS1 Vorig jaar beluisterd en binnenkort weer. Voor een 2-weg klonk het heel indrukwekkend.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Eelco heeft best wel een creative linkjes page http://kmt.hku.nl/~eelco/ Zal vast wel een goede geluids technicus zijn. Ben wel benieuwd of het nog wat geworden is met de LS1 Vorig jaar beluisterd en binnenkort weer. Voor een 2-weg klonk het heel indrukwekkend.. Ze lieten in elk geval Cees Nooteboom goed verstaanbaar binnensmonds mompelen en Cristina Branco goed verstaanbaar buitensmonds zingen! (Zie de uitwisseling van Rotselaarse ervaring enerzijds en ongefundeerd geouweneel anderzijds in het topic over de inductieloze condensator in sectie Techniek.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Dit zouden audiofielen ook eens moeten doen, met boeken over (eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... je vergeet psychologie te noemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Dit zouden audiofielen ook eens moeten doen, met boeken over (eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... je vergeet psychologie te noemen :-) Dat zal ook de reden zijn dat je zelfs voor de duurste high-end spullen nog accesoires nodig hebt om het een beetje te laten klinken. Er valt immers niet meer te tweaken voor de echter audiofiel. Prijstechnisch zou je toch mogen verwachten dat je voor de prijs van high-end mag verwachten dat de fabrikant alle nuttige zaken ingebouwd zou hebben (als het de kwaliteit ten goede komt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Dit zouden audiofielen ook eens moeten doen, met boeken over (eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... je vergeet psychologie te noemen Die mag inderdaad ook nog genoemd worden. Maar psychologie is er meer voor om te begrijpen waarom er allerlei dingen worden verkocht, die geen enkel technisch nut hebben. En om te begrijpen of die dingen technisch nut hebben, moet je weer (basis)kennis hebben van natuurkunde en elektronica. Biologie is handig om wat te weten te komen over het menselijk gehoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Dit zouden audiofielen ook eens moeten doen, met boeken over (eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... je vergeet psychologie te noemen Die mag inderdaad ook nog genoemd worden. Maar psychologie is er meer voor om te begrijpen waarom er allerlei dingen worden verkocht, die geen enkel technisch nut hebben. En om te begrijpen of die dingen technisch nut hebben, moet je weer (basis)kennis hebben van natuurkunde en elektronica. Biologie is handig om wat te weten te komen over het menselijk gehoor... De meeste dingen die worden verkocht hebben geen enkel technisch nut. Gelukkig maar, we zijn geen robots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Dit zouden audiofielen ook eens moeten doen, met boeken over (eenvoudige) natuurkunde, elektronica, beetje biologie... je vergeet psychologie te noemen Zeg "heren" waarom toch altijd die "kruistocht" tegen "ons" audiofielen Dat "wij" g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Biologie is handig om wat te weten te komen over het menselijk gehoor... Dat zou voor een hoop "techneuten" eens een hele verheldering zijn als ze zich daar eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Biologie weet nog niets over het menselijk gehoor Henrie. Dan moet je je meer gaan verdiepen in de KNO kennis, maar zelfs daar zijn ze nog lang niet uitgeleerd over de menselijke waarnemingen, die overigens niet allemaal via het oor gaan.Dan ga je er nog aan voorbij hoe beperkt de kennis is over de wijze waarop de door de zintuigen waargenomen informatie wordt gefilterd en verwerkt. Alleen de relevante informatie wordt aan het bewustzijn doorgegeven. Maar ook de niet relevante weggefilterde informatie is door het orgaan geregistreerd en zal beslist zijn invloed op het hebben, ook al ben je er niet van bewust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Dan ga je er nog aan voorbij hoe beperkt de kennis is ......................................, ook al ben je er niet van bewust. Ja, Richard de IIe je slaat een enkele trede over! Dit is ongetwijfeld wat Henrie "de Tukker" voor ogen heeft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Zeg "heren" waarom toch altijd die "kruistocht" tegen "ons" audiofielen Dat "wij" g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Zeg "heren" waarom toch altijd die "kruistocht" tegen "ons" audiofielen Dat "wij" g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Even de knuppel in het hoenderhok gooien: afregelpunten in een versterker zijn een zwaktebod van de ontwerper.... Analoge tuners is een ander verhaal, maar die tijd ligt gelukkig achter ons (2e knuppel in het hoenderhok). Knuppels in hoenderhokken gooien is tamelijk contraproductief: Gaan de hoenders helemaal geen eieren meer leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Biologie is handig om wat te weten te komen over het menselijk gehoor... Dat zou voor een hoop "techneuten" eens een hele verheldering zijn als ze zich daar eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts