Jump to content

Phono preamp met S/PDIF uitgang

Guest KT88
 Share

Recommended Posts

Ik ben dik tevreden met de ingebouwde phono-preamp in mijn LFD Zero a.k.a. LFD Integrated Mk.III.

Behoefte aan een externe pre-amplifier heb ik eigenlijk niet.

En rippen van mijn platenverzameling, nou dat ga ik denk ik nooit doen.

Maar, af en toe, zo voor de lol, dan is rippen een leuke mogelijkheid. Daar zal ik echter geen 1000 euro voor over hebben.

Dan kijk ik liever naar de goedkopere oplossingen die hier aan bod kwamen.

Maar puntje bij paaltje: ik kijk er helemaal niet naar.

Dus, beste KT88, ik ben hier geen klant, sorry.

M :ph34r: rc

Ik ben ooit eens begonnen met rippen van mijn LP's. Al gauw had ik door dat dat een onbegonnen zaak is. LP's die ik niet op CD kan vinden draai ik lekker op de platenspeler en de rest koop ik wel. Veel oudere platen zijn op CD voor weinig via Amazon te krijgen.

In eerste instantie had ik helemaal niet het rippen in gedachte, maar meer de mensen die over een digitale (voor) versterker beschikken en eventueel daarop een draaitafel willen aansluiten.

Als ik alleen maar zou willen rippen zou ik voor een E-MU 0202 USB 2.0 Audio Interface (of 0404) gaan.

Aan de reacties te zien is men hear nog niet toe aan / erg bezig met de "volledig digitale" set.

Als je een "volledig digitale" set hebt, heb je volgens mij ook geen vinyl meer...

Dus, beste KT88, ik ben hier geen klant, sorry.

Geen sorry nodig hoor, ik wilde peilen of er behoefte aan zou kunnen bestaan.

Remcojan:

Als je een "volledig digitale" set hebt, heb je volgens mij ook geen vinyl meer...

Zo'n opmerking snap ik nu niet.

Waarom zou het 1 het ander uitsluiten?

Iemand met een TACT of Lyngdorf roomcorrector of een surround-ding met digitale inputs zou toch ook best platen willen kunnen draaien?

Remcojan:

Zo'n opmerking snap ik nu niet.

Waarom zou het 1 het ander uitsluiten?

Iemand met een TACT of Lyngdorf roomcorrector of een surround-ding met digitale inputs zou toch ook best platen willen kunnen draaien?

Ik denk dat het een grapje is... Dingen letterlijk nemen. Gebeurt hier vaker.

M :ph34r: rc