carl Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Tenminste als die uit Engeland komt. De Engelse hifi heeft het de laatste jaren niet makkelijk gehad vanwege de keiharde pond. Die stond toch op bijna zo'n F 3,60. Gisteren zag ik toevallig dat de pond inmiddels op zo'n F 3,08 staat. Door de introductie van de Euro is me dat een beetje ontgaan, maar dat scheelt toch wel aanzienlijk. Engelse hifi spullen kunnen dus weer voluit concurreren met hun Europese concurrenten. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Ome Henk, Je neemt me de woorden uit de mond! Ik heb me altijd al verbaasd over de prijzen van Amerikaanse apparatuur hier in Nederland. Neem nou de Bryston 14B SST, die in de VS $ 5.900 kost. Dat is voor deze best aardige eindversterker een re Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 mei 2003 Author Report Share Posted 26 mei 2003 Hai Kraken, Gezien het feit dat bij de Bryston nog de BTW en invoerbelasting (buiten EEG) betaald moet worden geen onredelijke prijs ook gezien het feit dat een importeur als extra schakel ook geld moet verdienen. Andere merken zitten vaak veel hoger. Misschien dat de importeurs net nog even gebruik willen maken van een stukje extra winst maar op termijn zullen de prijzen van yanks en GB toch naar beneden moeten gaan. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Amerika kent geen ex/import beleid. Daardoor betalen wij ook de in Amerike reeds geheven belasting. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Het schijnt met de inkoop te maken te behhen. Importeurs die tegen de oude prijs ingekocht hebben rekenen het koersverlies door aan de klant.Dus effen wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goverias Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Ik vrees dat je lang kan wachten. Als het in het voordeel van de importeur is gebeurt er niets. Zodra er een stijging van vreemde valuta plaatsvindt dan wordt dit vaak direct doorberekent aan de consument. Ook als eerder voor een gunstiger bedrag is ingekocht. Voorbeelden zijn bijv. B&W en REL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Ik gerloof dat niet. Engelse hifi moet behoorlijk aan marktaandeel verloren hebben. Voor een importeur betekent een lagere pond dat dat ze goedkoper kunnen leveren en beter kunnen concurreren met Italianen, Denen noem maar op. Voor de echte niche markt maakt het niets uit daar verkoop je niet vlug meer of minder van. Voor een merk als of Mission is dit een gunstige zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik vrees het ook. Maak je me wakker wanneer het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Heb ik vorige week toch precies dat setje gekocht zeg! Zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Haudio: Bijvoorbeeld: woensdag jl ,kwam de vertegenwoordiger van Mission Cyrus langs en vertelde dat de prijs van een Cyrus versterker is gedaald van 1600,00 euro naar 999,00 euro en hetzelfde met de Cdspeler van Curus ook van 1600,00 euro naar 999,00 euro. Dus !!!!!!!!!! MvG, Haudio Dus !!!!! Komen de nieuwe modellen eraan????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Hai Hi Fi, Ik weet niet hoe oud je bent maar het is niet zo lang geleden dat de pond op F 2,60 stond. Vervolgens ging die als een raket omhoog tot F 3,60. Kan je nagaan wat dat betekende: niet alleen konden de Engelse nog goedkoper en nog meer lallen en brallen aan de Spaanse kust, maar het betekende ook een gedwongen sanering voor de industrie. Ze moesten investeren in betere produkten en Liefst ook nog goedkoop ook. Je moet eens opletten hoe goed Engelse hifi weer verkocht gaat worden. Haudio houdt ons op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door siep: Dus !!!!! Komen de nieuwe modellen eraan????? Beste Siep, Ook Exposure is van zeer muzikale kwaliteit, en op dit moment heel betaalbaar. Ook Arcam is een stuk interesanter geworden. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Haudio: Beste Siep, Ook Exposure is van zeer muzikale kwaliteit, en op dit moment heel betaalbaar. Ook Arcam is een stuk interesanter geworden. En Thiel uit Amerika is ook goedkoper geworden. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Hallo Carl, Ik maakte er maar een beetje een grapje van,ik had de reaktie van Siep natuurlijk ook kunnen gebruiken. Maar waar ik vooral op doel is,je zal ze maar echt hebben aangeschaft (een maandje of twee geleden)! Scheelt maar liefst E.1200 op een setje van E.3200!! Ik zou er goed ziek van zijn. IKKE Ik heb nog steeds de staatsloterij niet gewonnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 over thiel gesproken ik kreeg ze wegens de lage dollarkoers 600 euro goedkoper. hulde voor mijn hifi dealer, want hij had ook gewoon zijn mond kunnen houden natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 mei 2003 Author Report Share Posted 30 mei 2003 Hai Festivalbeast, Dat is dus echt fatsoenlijk en daar zou ik maar klant blijven ook. Ik reageer trouwens ook altijd zo. Ik wil fatsoenlijk behandeld worden en behandel ook fatsoenlijk en ga echt niet voor de laatste stuiver het land afschuimen (hoewel 600 euro geen stuiver te noemen is) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door carl:Hai Hi Fi, Ik weet niet hoe oud je bent maar het is niet zo lang geleden dat de pond op F 2,60 stond. Vervolgens ging die als een raket omhoog tot F 3,60. Kan je nagaan wat dat betekende: niet alleen konden de Engelse nog goedkoper en nog meer lallen en brallen aan de Spaanse kust, maar het betekende ook een gedwongen sanering voor de industrie. Ze moesten investeren in betere produkten en Liefst ook nog goedkoop ook. Je moet eens opletten hoe goed Engelse hifi weer verkocht gaat worden. Haudio houdt ons op de hoogte. Hai Carl, ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan hebt, maar de pond heeft een aantal jaar tussen de 3.50 en 3.70 gestaan en pas sinds begin dit jaar gedaald naar rond de 3.00 (ik houd ook maar even de gulden - pond koers aan). Dus ik weet niet waar jij die raketten ziet vliegen.... groet, marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 mei 2003 Author Report Share Posted 30 mei 2003 Hai Marc, Ik kan (en zal) het nog opzoeken maar een jaar of 5 geleden stond de pond een stuk lager dan die F 3,60 van een tijdje geleden. Ik kan me dat nog goed herinneren omdat mijn MA luidsprekers in prijs drastisch omhooggingen. Eigenlijk kocht ik ze te laat. Ik heb er gelukkig nog wat kunnen afkrijgen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts