Pkees Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Hallo iedereen, Ik ben op zoek naar een home cinema set. Nu zit ik te twijfelen tussen een nieuwe set, bijvoorbeeld de Samsung HT-Z310 KLIK En de Sony DAV-S880, waar vrij weinig over te vinden is, anders dan dat deze set 8 jaar geleden zo'n 1200 euro koste. KLIK1 KLIK2 Wat zouden jullie doen? De nieuwe set kost zo'n 200 euro, die van sony kan ik krijgen voor 100. Nu heeft de nieuwe set natuurlijk HDMI, upscaling en al dat soort dingen, wat de oude set (uit 2002) natuurlijk niet heeft. Maar zal het geluid van de oude set niet veel beter zijn? Hopelijk kunnen jullie mij helpen, Pepijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Dag Pepijn, Vrees dat je hier vooral negatieve reacties op zulks zult krijgen. Een beetje zichzelf respecterende audiofiel gruwelt bij standaard surroundsetjes. En eerlijk is eerlijk, het is ook niet geweldig van geluid. Ik ken de Sony set en 't is echt matigjes. Als je bereid bent er wat meer energie in te steken, heb je voor pak 'm beet 300-350 euro een set die de Sony alle hoeken van de kamer laat zien. En da's misschien ook wel leuk . Want, niet schrikken: Sony kan amper luidsprekers bouwen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 14 maart 2009 Author Report Share Posted 14 maart 2009 Tja, daar heb je natuurlijk wel een punt. Tis alleen een klein kamertje, met slechts 4 hoeken. Ik denk niet dat het iets anders dan een standaard set zal worden, aangezien een losse speler + een losse versterker + losse boxen een aardige duit kosten. Ik sta open voor suggesties, ik heb die reviews namelijk ook gelezen, maar veel geld heb en wil ik niet besteden aan een kamertje van 12 vierkante meter. Ik denk dat ik met deze vraag toch meer iets bedoelde van. Als je de dure sets van 8 jaar geleden, vergelijkt met de goedkope sets nu, wat is dan een betere keuze? Bedankt voor de snelle reacties! ps: De mediamarkt heeft idd alles draaiende, maar ze zijn nooit zo welwillend tegenover klanten die niet zoveel te besteden hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Ik noemde al een prijs h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 14 maart 2009 Author Report Share Posted 14 maart 2009 Ik heb even wat geprobeerd, al zal het wel niet veel soeps zijn. Een leuke receiver gevonden op marktplaats. Is het wat? : Receiver 2x 2 van deze boxjes, voor en achter? En dan deze center speaker Zoals ik al zei, het is een probeersel, maar dit is wat je bedoeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Lenco is tegenwoordig net zoiets als Yoko of Medion. Geen echt merk meer. Ik had het natuurlijk wel over tweede hands spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Voorbeeldje: Front http://link.marktplaats.nl/235310724 Rear http://link.marktplaats.nl/235748288 Center http://link.marktplaats.nl/236564130 Receiver: http://link.marktplaats.nl/231568837 DVD speuler kun je wel nieuw kopen als je wil, die kosten niets meer. Dan heb je tenminste een beetje luidsprekers van een merk dat luidsprekers kan bouwen . Geloof mij, Sony heeft nog geen 'out of the box' Surround set gemaakt die het beter doet. En v.w.b. 2e hands kopen: Gewoon luisteren. Heb je op beide speakers evenveel hoog en laag? Geen vervorming? Ziet 't er allemaal nog een beetje netjes uit (krasje mag wel, maar geen zware deuken etc). Zijn de units origineel? (gewoon op google kijken hoe het eruit hoort te zien), dan zit 't wel goed . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 15 maart 2009 Author Report Share Posted 15 maart 2009 s_k, bedankt voor al je reacties! Je hebt me een stuk verder gekregen. Hier kan een slotje op edit: hoe zet je er een slotje op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Niet, we gaan nog eindeloos doorleuteren dat stereo beter is, liefst analoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 15 maart 2009 Author Report Share Posted 15 maart 2009 Wat jij wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 s_k, bedankt voor al je reacties! Je hebt me een stuk verder gekregen.Hier kan een slotje op edit: hoe zet je er een slotje op? Nou, ben eigenlijk best wel benieuwd wat je nu gaat doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Niet, we gaan nog eindeloos doorleuteren dat stereo beter is, liefst analoog. Haha... Leuke typering van dit forum ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Waar gaat het eigenlijk voor gebruikt worden; muziek, film, of beide (en waar ligt dan het zwaartepunt)? Is film het belangrijkst, dan zou ik meer uitgeven aan het centerkanaal en op termijn er een sub woofer bij nemen (dus wel een reciever met een .1 uitgang nemen). Wil je eigenlijk alleen muziek luisteren, tja zie boven Ik heb een gescheiden Ht en muziek set. Voor HT (films) gebruik ik een Yamaha receiver (8 jaar oud inmiddels) en een Canton speakerset (5 satellieten van circa 30 cm hoog en een 12" sub van 30 kilo). Dat gaat heel goed. Gewoon een beetje achtergrond mziek (mp3, radio) gaat ook prima, maar het serieuzere muziek luisteren is toch van een andere orde op de stereo set. Toch denk ik wel dat je tegenwoordig met een goede keuze ook voor muziek best ver kunt komen met HT onderdelen. De prijs kwaliteit in die sector ligt wat hoger naar mijn meningm en er is meer innovatie. On topic, voor je budget wordt het wel wat lastig. Op marktplaast staat een Linn Classik Movie te koop voor 650. Erg goed apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Canton is ook altijd leuk voor het geld, hebben ook aardige subs . Zo'n Linn is natuurlijk super, maar daar moet je dan aan nog eens 1200 euro speakers aan hangen, anders is't zonde ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Pkees' ruimte is klein, dus wil je kleine speakers, anders houd je geen ruimte over om te zitten. Dus Wharfedale Diamond 9.1 of 8.1 of 7.1, 5 stuks, 't is maar net welke serie er tweede hands wordt aangeboden. Die dingetjes zijn nog heel lang goed genoeg om er ook een (veel) betere sets aan te hangen. Ik heb een ultra simpele HT alles in een van de Aldi (medion), full digital staat er op, voor de grap eens aan echte luidsprekers gehangen, klinkt verbazingwekkend goed. Ook met andere soortgelijke apparaten dezelfde ervaring, veel beter dan de bijgeleverde spiekerprullen doen vermoeden. m.i. dus maximaal investeren in luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 15 maart 2009 Author Report Share Posted 15 maart 2009 't is de bedoeling dat het voor zowel film als muziek gebruikt gaat worden. Daarbij moet ik wel wat vermelden, namelijk dat de muziek voornamelijk via de iPod of de pc zal gaan, en dus niet via cd's (die volgens mij een hogere kwaliteit bieden). Daarnaast houd ik wel van een goede bas, ook met muziek, dus de subwoofer zal er soieso moeten komen. Jullie moeten wel begrijpen dat ik geen muziekkenner ben (mag ook niet met mijn budget, ter info, zo'n 250 euro). En heel hard hoeven ze niet te kunnen i.v.m. de ruimte. Als ik het goed begrijp kan ik een versterker kopen, vervolgens een setje Wharfedale Diamond (word momenteel een 9.1 aangeboden, 2 stuks, 140 euro klik Niet dat ik deze kan kopen, is een beetje uit de richting qua afstand, maar het gaat hem even om het idee. En dat ik dan vervolgens in een maand of wat gewoon nog eens 2 speakers erbij kan halen. Desnoods van een ander merk ^^ Heb ik t een beetje begrepen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Waarbij je, m.i., veilig een uitzondering kunt maken v.w.b. de center en de sub. In principe kun je stereo beginnen en uitbreiden, maar tis misschien goedkoper om gewoon een setje van 4 leuke speakertjes aan te schaffen. Overigens verkoop ik binnenkort mijn REL subwoofer. Hmm... Nee die valt niet binnen 't budget, sorry. Shit . Anyway, qua speakers kun je voor 100 euro klaar zijn, als je wil. Wel zonder sub. En dan nog is het veel beter dan 't seunie geval. Ook moet je je realiseren dat een fatsoenlijke zuilluidspreker van een redelijk merk, een stuk mooier en dieper laag geeft dan een stel van die potloden van sony met een bonkkast erbij. Vraag je dus af: Heb je ooit goede luidsprekers gehoord? Zo ja, waren die van een fatsoenlijk formaat en was er daar een sub nodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Waarbij je, m.i., veilig een uitzondering kunt maken v.w.b. de center en de sub. Ben ik het niet mee eens. Stel dat je hoofd luidsprekers een andere klankkleur hebben dan de center speaker. Nu loopt er iemand van links naar rechts door het beeld en die praat. Doordat de speaker in het midden een andere klank kleur heeft zal de stem anders klinken in het midden. Het mooiste is toch dat de hele serie bij elkaar aansluit. De sub is een ander verhaal die is naar smaak in te regelen en sluit al snel aan bij elke speaker. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Beetje flauw dat Sony gezeur DIt is ook een Sony http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/391/ En (wat eenvoudiger) deze kan er best mee door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Waarbij je, m.i., veilig een uitzondering kunt maken v.w.b. de center en de sub. Ben ik het niet mee eens. Stel dat je hoofd luidsprekers een andere klankkleur hebben dan de center speaker. Nu loopt er iemand van links naar rechts door het beeld en die praat. Doordat de speaker in het midden een andere klank kleur heeft zal de stem anders klinken in het midden. Het mooiste is toch dat de hele serie bij elkaar aansluit. De sub is een ander verhaal die is naar smaak in te regelen en sluit al snel aan bij elke speaker. Groetjes George Je hebt gelijk. Ik heb niets met films, mij zou het niet boeien . Moet soms even me realiseren dat ik wel eens met een filmgek te maken kan hebben . Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Beetje flauw dat Sony gezeur En die Seunie speakers zijn gebouwd in welk land? En zijn die hier geleverd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 15 maart 2009 Author Report Share Posted 15 maart 2009 en alweer bedankt! heb ik ooit goede speakers gehoord... volgens mij wel Laatst bij de mediamarkt kwam er een kanjer van een geluidsgolf uit 2 miniscule speakers van jvc, leek een beetje op dat gedoe van bose. Maar ik moet zeggen. Beneden staat een JVC-A9R, jah idd, zo'n complete set, maar dat geluid valt echt niet tegen. Ik heb volgens mij echter nog nooit muziek gehoord uit zo'n versterker + boxen enzovoorts (dat hebben ze niet bij de mediamarkt ) Pep Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 en alweer bedankt!heb ik ooit goede speakers gehoord... volgens mij wel Laatst bij de mediamarkt kwam er een kanjer van een geluidsgolf uit 2 miniscule speakers van jvc, leek een beetje op dat gedoe van bose. Maar ik moet zeggen. Beneden staat een JVC-A9R, jah idd, zo'n complete set, maar dat geluid valt echt niet tegen. Ik heb volgens mij echter nog nooit muziek gehoord uit zo'n versterker + boxen enzovoorts (dat hebben ze niet bij de mediamarkt ) Pep Bose is over het algemeen heel erg slecht in het maken van luidsprekers. Hun acoustimass (melkpakjes & sub) en kleinere speakers (201/301, die je overal ziet) zijn gewoon ronduit waardeloos. Dus je vergelijking is wel een antwoord op mijn vraag . Je weet niet wat je hoort als je een echte set gehoord hebt . Heb even opgezocht welke de A9R is, ik ken de types namelijk niet maar als ik de set zie weet ik wel wat er ongeveer voor geluid bij hoort (ik loop altijd de maxwell, it's, mediamarkt etc in en draai aan knopjes) Die? Dat is voor mij spul van het type 'nog geen 5 minuten'. Het lijkt een hoop geluid, maar het is vooral een hoop scherp hoog en gebonk. Diep laag zit er niet in. Het lijkt indrukwekkend, maar het is echt geen gehoor vergeleken met een beetje audioset (die nog steeds niet duur hoeft te zijn ) Sorry dat ik zo negatief doe over alles dat je tot dusverre gehoord hebt. Enerzijds is dat misschien lullig. Anderzijds: Je bent hier nu toch en eigenlijk ben ik gewoon gek als ik je weg laat komen met een JVC of Sony prul . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 16 maart 2009 Author Report Share Posted 16 maart 2009 Bose is over het algemeen heel erg slecht in het maken van luidsprekers.Hun acoustimass (melkpakjes & sub) en kleinere speakers (201/301, die je overal ziet) zijn gewoon ronduit waardeloos. Dus je vergelijking is wel een antwoord op mijn vraag . Je weet niet wat je hoort als je een echte set gehoord hebt . En dan 1200 euro voor een paar speakers vragen? Ik zou me goed lullig voelen als ik er een had dan Dat is voor mij spul van het type 'nog geen 5 minuten'.Het lijkt een hoop geluid, maar het is vooral een hoop scherp hoog en gebonk. Diep laag zit er niet in. Het lijkt indrukwekkend, maar het is echt geen gehoor vergeleken met een beetje audioset (die nog steeds niet duur hoeft te zijn ) Nou, ik moet zeggen, dat scherp hoog en dat gebonk heb ik nog niet gehoord (niet dat ik er specifiek naar luister maar toch). Maar ja, als je alle reviews leest zeggen ze toch wel allemaal hetzelfde van die speler, geluid is top, de speler is klote. Sorry dat ik zo negatief doe over alles dat je tot dusverre gehoord hebt.Enerzijds is dat misschien lullig. Anderzijds: Je bent hier nu toch en eigenlijk ben ik gewoon gek als ik je weg laat komen met een JVC of Sony prul . Doe maar zo negatief als je wilt, je bent goed bezig me te overtuigen! Pep Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Bose is over het algemeen heel erg slecht in het maken van luidsprekers.Hun acoustimass (melkpakjes & sub) en kleinere speakers (201/301, die je overal ziet) zijn gewoon ronduit waardeloos. Dus je vergelijking is wel een antwoord op mijn vraag . Je weet niet wat je hoort als je een echte set gehoord hebt . En dan 1200 euro voor een paar speakers vragen? Ik zou me goed lullig voelen als ik er een had dan De ernst van de zaak is dermate dat ik naar luidsprekers meeneem als ik op de honden van mijn schoonouders ga passen. Ik ga geen hele week naar die dingen luisteren. Ontdekte daar pas een setje simpele Philips 2-weg speakertjes in de kelder. Die doen het v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts