Pkees Posted 12 april 2009 Author Report Share Posted 12 april 2009 Daar heb je een punt. Je moet weten, het is een kleine, volle kamer. Het is en blijft een questie van onder het bureau, naast het bed, en dan ook nog een plekje mooi in het midden van de kamer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 Woah Horsie! Als je surround toch maar 'een beetje rond gaat zetten' heb je een mooier surroundbeeld met twee goedgeplaatste speakers . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 13 april 2009 Author Report Share Posted 13 april 2009 Ok, nu begrijp ik het ook niet meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 Soms willen de verkopers het wellicht wel komen brengen (Utrecht is redelijk centraal toch...) Misschien is dit wel wat... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85263.0 Dan nog speakers zoeken, maar die kun je ook eerst heel goedkoop nemen en dan later upgraden )of zelf maken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 13 april 2009 Report Share Posted 13 april 2009 Ok, nu begrijp ik het ook niet meer Nouja, heel simpel. Geluid kan alleen goed zijn als je de ruimte hebt om het te plaatsen. Als je het gewoon 'maar wat neer gaat zetten waar ruimte is', is een goeie set kopen zonde van 't geld . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 15 april 2009 Author Report Share Posted 15 april 2009 Ik denk dat je inmiddels wel begrijpt dat de set die ik ga kopen geen topset is En ik heb nou eenmaal niet heel veel ruimte. Het is geen aparte kamer voor geluid ofzoiets... Ik heb deze receiver gevonden, die me wel heel goed lijkt? LINK In iedergeval een mooie voor weinig geld, denk ik, Ok, hoe ziet de kamer eruit. Klein ^^ 15 vierkante meter lijkt me. Staat een bed, bureau, kast, kast en alles in. Kortom, paar open plekken, 1 lege(re) hoek (waar ook de versterker moet komen) en thats it. Is dit nog de moeite waard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 april 2009 Report Share Posted 15 april 2009 @buizenbart ik zal het melden, maar tot nu toe gaat het allemaal goed (het werkt zo handig om zo met de muziek mee te spelen, allemaal via de computer) Toen ik voor het eerst wat zelfgemaakte muziek ging opnemen heb ik zo een koptelefoon gesloopt.. Wist ik veel over te grote dynamiek enz enz. Basgitaar is ook nogal dynamisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 april 2009 Report Share Posted 15 april 2009 Ik denk dat je inmiddels wel begrijpt dat de set die ik ga kopen geen topset is En ik heb nou eenmaal niet heel veel ruimte. Het is geen aparte kamer voor geluid ofzoiets... Ik heb deze receiver gevonden, die me wel heel goed lijkt? *linkje* In iedergeval een mooie voor weinig geld, denk ik, Ok, hoe ziet de kamer eruit. Klein ^^ 15 vierkante meter lijkt me. Staat een bed, bureau, kast, kast en alles in. Kortom, paar open plekken, 1 lege(re) hoek (waar ook de versterker moet komen) en thats it. Is dit nog de moeite waard? Wel als je bereid bent iets te verbouwen en de speakers goed op te stellen, anders zou ik gewoon een goedkoop surround setje kopen. Die receiver is geen prul, maar ik (persoonlijk) vind Sony een bepaalde 'sound' hebben. Iets geknepens in het hoog mid. Het is niet mijn geluid. Dan zou ik liever voor de eerder voorgestelde Onkyo aan. Goed geluid uit kleine speakers kan, als je laag in wil leveren. Dus de ruimte is het probleem niet. Goed geluid als je je speakers als een ouwehoer neer zet, is onmogelijk. Je zult je ruimte moeten aanpassen aan het geluid, anders heb je niets aan een goeie set. Heb zelf een ruimte van 20m2 met daarin 2 banken, een tafel, een grote kast, een stoel, twee grote luidsprekers, een kastje, een bar, twee stoelen, een eettafel, een aanrechtblad en keukenkastjes. Ik bedoel... Zelfs daarin kan het. Heb met opzet stoffen banken gekozen voor de akoestiek en de muren ruw gelaten (geverfde steen). Ik moet er niet aan denken om hier meer dan twee speakers kwijt te moeten, maar voor die twee heb ik wel een zo ideaal mogelijke opstelling gekozen ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 15 april 2009 Author Report Share Posted 15 april 2009 Ik heb nooit gezegd dat ik speakers als een ouwehoer neer zou zetten! Ik weet alleen dat een veel betere opstelling van mijn kamer niet echt mogelijk is. Ik ben van oorsprong dan ook al opzoek naar kleine boxen. Maar daarnaast heb ik ook wel een mooie open plek in het midden van mijn kamer, waar best wat groters past... En hoe ik het ook in zou delen, die plek is altijd achter mij, als ik even aanneem dat ik achter mijn bureau zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 april 2009 Report Share Posted 15 april 2009 Surround sound achter je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 15 april 2009 Author Report Share Posted 15 april 2009 Dan maar 'n Sony DAV-DZ260 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 16 april 2009 Report Share Posted 16 april 2009 Nee effe serieus, wat ben je nou van plan? Ik wil je graag (echt graag) helpen aan een goeie, betaalbare set. Maar surroundsound is alleen surround als je 't om je heen zet en stereo is alleen stereo als je 't goed plaatst. Wat zijn de mogelijkheden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 16 april 2009 Author Report Share Posted 16 april 2009 Zo is t nu ongeveer omgezet Wat zijn de mogelijkheden? Zoals je ziet is er mooi in het midden van de kamer heel wat ruimte. Ook valt er linksboven iets neer te zetten (daarmee bedoel ik niet op de grond maar op een plankje bijvoorbeeld. Receiver moet onder mijn tv, als dat kan. Bovenop beide kasten aan de rechterkant is ruimte voor iets erbovenop. Licksachter helaas niet (behalve onder mijn bed, maar dat lijkt me niet zo handig. Op dit plaatje heb ik met kruisjes aangegeven waar dus ongeveer. Het kruisje rechts van de tv en die op mijn bureau zijn ONDER (opde grond dus) onder een plankje... Het alternatief is idd zo'n home cinema systeempje, met van die minuscule speakers, die ik mooi in de kast, naast mijn tv enzovoorts kwijt kan... It's your say Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 16 april 2009 Report Share Posted 16 april 2009 Zo gaat het dus echt niet weken, Nooit en te nimmer zal je zo surround krijgen. Waarom niet gewoon 2 goede zuil luidsprekers. Die kan je altijd wel ergens kwijt. Je kan altijd wel een (goede) opstelling maken je hebt maar 2 ''staanders'' te plaatsen. Je moet je er gewoon bij neerleggen dat surround zo niet gaat werken. Terwijl met een 2 kanaal opstelling het altijd wel te lukken is. Ik woon zelf in de buurt bij wijk bij duurste heb altijd wel wat in de berging staan, alleen op dit moment net niet... Ik ben zelf elke dag op zoek op marktplaats dus zal het voor je in de gate houden. Je moet eerst bedenken met wat je wilt Dit lijkt mij niet gek, heb ze zelf nooit gehoord alleen heb er wel postife dingen over GE hoort : 2 leuke staanders @buizenbart : heb nu gewoon de bas-versterker achter mij staan dus zo werkt het ook (de luidsprekers hadden het geheid begeven), Koptelefoon is geen probleem ik gebruik namelijk een Pioneer SA-30 (uit 1971) kan zo op disco sterkte (met volume over) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 17 april 2009 Author Report Share Posted 17 april 2009 Bedankt voor je reactie, ik ben alleen niet zo gefascineerd voor 2 speakers Vooral voor films valt dat tegen (vind ik). Ik ben nu heel koppig bezig, dat begrijp ik, maar ja, Ik wil gewoon een leuke set ^^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 april 2009 Report Share Posted 17 april 2009 Pkees, heb je al eens gedacht over zo'n alles-in-een surround geval, van bv Yamaha? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pkees Posted 17 april 2009 Author Report Share Posted 17 april 2009 Pkees, heb je al eens gedacht over zo'n alles-in-een surround geval, van bv Yamaha? M rc Jep, soort van dan. Niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 april 2009 Report Share Posted 17 april 2009 Pkees, heb je al eens gedacht over zo'n alles-in-een surround geval, van bv Yamaha? M rc Jep, soort van dan. Niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 17 april 2009 Report Share Posted 17 april 2009 Heb het even bekeken en ik zeg: Zoek een middenweg. Koop een prullerig surroundsetje met melkpakjes voor een paar tientjes voor surround. En zet een set zuilluidsprekers neer voor muziek. Tenzij je nooit muziek wil gaan luisteren, dan kost 't helemaal niets natuurlijk ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 april 2009 Report Share Posted 17 april 2009 Die Panasonic setjes bieden (voor het geld) best wel redelijke waar. De klasse D versterkers zijn zelfs redelijk goed. http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_syste...c-pt860/276932/ Voor het geld dan he (280 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 april 2009 Report Share Posted 17 april 2009 ik ben alleen niet zo gefascineerd voor 2 speakers Vooral voor films valt dat tegen (vind ik). Ik ben nu heel koppig bezig, dat begrijp ik, maar ja, Ik wil gewoon een leuke set ^^ Als je een leuke set wilt zul je met een stereoset altijd betere kwaliteit krijgen dan met een zeurrond setje. Met een zeurrond set betaal je 5/7 speakers + een soepwaffer, en 6/8 kanalen in je versterker. Neem je een stereoset hoef je maar 2 speakers en 2 kanalen versterker te kopen. Je zult begrijpen dat je voor het zelfde geld 2 betere speakers koopt dan 6/8, en 2 betere versterkerskanalen dan 6/8. Dat zeurrond leuker "lijkt" dan stereo kan ik inkomen. Ook ik heb de vout gemaakt om eens een 7.1 set aan te schaffen, en niet eens een goedkope. In het begin vond ik dat ook geweldig, maar al heel snel vreselijk vermoeiend. Vooral met live muziek DVD's werd het mij al heel snel duidelijk dat zeurrond nergens op slaat. Je kijkt 2 dimensionaal, maar hoort de piano/vleugel achter je staan, een gitarist naast je en sommige instrumenten of je er in zit. Slaat werkelijk nergens op dus. Als je naar een concert gaat zit je ook niet midden op het podium. Ik iig niet. Met films klopt er vaak ook geen bal van. Het vliegtuig komt van links naar rechts over het beeld, maar klinkt of het van achter naar voor komt. Een vrachtauto die je voor je op het beeld ziet, maar het geluid komt van achter je. Of je aangereden gaat worden. Je kijkt toch ook niet 3 dimensionaal? Of heb jij al zo'n bijzondere beeldbuis uit de USA laten komen? Zeker in zo'n kleine ruimte zullen 5/7 speakers en een soepwaffer elkaar vreselijk tegen gaan werken. Een stereoset met dus 2 speakers hebben daar veel minder last van. Wil je in jouw kleine ruimte een mooi geluid met muziek en spektakel met films, koop dan 2 monitoren, en een soepwaffer erbij voor de films. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 17 april 2009 Report Share Posted 17 april 2009 Ben het met Duck Twacy eens dat Panasonic aardig waar voor z'n geld biedt. Waarmee ik niet zeg dat het goed klinkt, maar hij springt er wel bovenuit tussen al die andere prutsetjes . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 april 2009 Report Share Posted 17 april 2009 Goed is relatief, voor nog geen 300 euro kun je toch lastig massa productie verslaan. Maar als het iets meer mag zijn (of gebruikt), kan het wel muzikaler worden. Heb overigens wel zeer natuurlijke mch opnamen gehoord. Echter op setjes die meer dan een BMW M3 kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 18 april 2009 Report Share Posted 18 april 2009 Voor 300 euro heb je fantastisch geluid. Echt gigantisch goed. Maar voor 300 euro heb je geen goed surround geluid. Surroundversterkers zijn altijd relatief modern, je kunt niet voor een 'goed onderschat vintage exemplaar gaan'. De meeste betaalbare surroundversterkers zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 april 2009 Report Share Posted 18 april 2009 De meeste betaalbare surroundversterkers zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts