Jump to content

reviews over audiowinkels

Recommended Posts

Oeps sorry heer van leemp moet natuurlijk zijn Ik laat mijn vrijheid van meningsuiting NIET beperken, shit nu zijn het er 14...

Als ik dan eenmaal weet welke producten in aanmerking komen, wil ik graag ervaringen van anderen horen of lezen en aan de hand daarvan mijn beslissing te nemen. Ik hecht grote waarde aan ervaringen van anderen, immers de fabrikanten prijzen hun producten toch wel de hemel in. Zij willen verkopen. Als je niet zeker bent van wat je koopt dan zal de verkoper een grote rol spelen bij de aanschaf van het product.

wat mij verder is opgevallen en kwijt wil;

leiders kunnen heel aardig zijn en of ze dan een baard hebben doet niet terzake.

Ik laat mijn vrijheid van meningsuiting beperken. Dus of ik nu 13 berichten of meer in dit topic plaats doet niet ter zake. Ik heb gereageerd op het geschreve van forumleden. Dus ik draag ook in dit verband een steentje bij om dit topic leven in te blazen.

Ik heb nooit aangegeven dat ik gefrustreerd ben door het feit dat niet iedereen een direct antwoord geeft op de door mij gestelde vragen. Een aantal leden hebben wel gereageerd en vinden het wel zinvol.

Een moderetor heeft wel degelijk af te wegen of een topic doorgaat of niet gezien de belangen van de dealers en die trouwens ook tegelijkertijd importeurs kunnen zijn. Iedere poster zal zelf verantwoording moeten afleggen voor wat hij of zij schrijft, een modertor kan lijkt me moeilijk beoordelen of de tekst al dan niet schadelijk is. Als voelt hij zich wel verantwoordelijk.

En nu ik er is zo over nadenk is het best aardig om over de zin of onzin te discussieren van zo'n topic, we zijn er in iedergeval mee bezig en misschien komen we er wel uit.

En dat dit topic volgens velen niet werkt heeft niks te maken met het feit dat ik audioliefhebbers niet begrijp! Over straffe uitspraken gesproken, maar heeft inderdaad eerder te maken met een stukje integriteit. Een mening kan subjectief zijn, maar diekunje objectieveren door dat bijvoorbeeld meer leden het eens kunnen zijn met een bepaald standpunt. bepaalde eisen formuleren over wat een goede zaak nu precies moet bezitten.

En tot slot iedereen is wel bekend met De michelin ster, de eerste ster is voor het eten, de tweede voor de kok en de derde is geloof ik een internationaal verkregen ster. In deze gids kun je precies zien wanneer iets minder of beter is geworden. En waarom kan dit dan wel en bij audio niet?

En tot slot iedereen is wel bekend met De michelin ster, de eerste ster is voor het eten, de tweede voor de kok en de derde is geloof ik een internationaal verkregen ster. In deze gids kun je precies zien wanneer iets minder of beter is geworden. En waarom kan dit dan wel en bij audio niet?

Vind ik een goed punt. Eten is ook alleen maar subjektief te beoordelen.

Op zich wel een aardig punt maar de michelin ster heeft alleen waarde om dat deze worden uitgedeeld door een geselecteerd gezelschap waarvan de standaard bekend is.

Ga ik nu schrijven dat een bepaald restaurant goed is dan zal je daar een heel ander waarde oordeel aan hangen al dat het boekje dat zegt. op zich heb je daar dan gelijk in want ik kan geen eten beoordelen.

Wil je een dergelijk iets ook bij audio toe passen dan zal dat door een geselecteerd gezelschap moeten gebeuren.

Je kan dus zeggen dat zijn dus de recensenten.

Maar dan kom je dus bij de audio bladen uit of op sites als HiFi.nl.

mijn conclusie is dan ook dat een dergelijk topic geen waarde heeft.

Groetjes George

Je kunt je afvragen of audiobladen wel zo onafhankelijk zijn. Ik ken legio voorbeelden waar een Duits blad Duitse producten de hemel in prijst. Volgens mij is juist de objectiviteit gewaarborgd met revieuws door de consumenten. Moet je een expert zijn om een audiozaak te kunnen beoordelen? Er komen toch ook technisch minder bedeelden bij een audiozaak, kunnen die dan geen oordeel vellen?

Op zich wel een aardig punt maar de michelin ster heeft alleen waarde om dat deze worden uitgedeeld door een geselecteerd gezelschap waarvan de standaard bekend is.

Ga ik nu schrijven dat een bepaald restaurant goed is dan zal je daar een heel ander waarde oordeel aan hangen al dat het boekje dat zegt. op zich heb je daar dan gelijk in want ik kan geen eten beoordelen.

Wil je een dergelijk iets ook bij audio toe passen dan zal dat door een geselecteerd gezelschap moeten gebeuren.

Je kan dus zeggen dat zijn dus de recensenten.

Maar dan kom je dus bij de audio bladen uit of op sites als HiFi.nl.

mijn conclusie is dan ook dat een dergelijk topic geen waarde heeft.

Groetjes George

Je kunt je afvragen of audiobladen wel zo onafhankelijk zijn. Ik ken legio voorbeelden waar een Duits blad Duitse producten de hemel in prijst. Volgens mij is juist de objectiviteit gewaarborgd met revieuws door de consumenten. Moet je een expert zijn om een audiozaak te kunnen beoordelen? Er komen toch ook technisch minder bedeelden bij een audiozaak, kunnen die dan geen oordeel vellen?

Het gaat om de waarde die je er aan kan hechten.

Blabla, schreeuw schreeuw, roep roep, etter etter.

Ik heb geen zin om het allemaal te lezen.

Consumentenman, wat is nu je bedoeling met dit topic?

Als het me aan staat wil ik er graag iets mee doen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat je nu wil horen en wat je met die informatie wil doen.

Het zal er vast staan, maar vergeeft u mij dat ik geen zin heb om me te ergeren aan al dat geruzie hierboven.

Dus, kort en krachtig: What do you want, sir? :D

Wat ik wil? Ik hoop uiteindelijk die het iets wordt van en door alle audio forumleden tesamen, een gids, zoiets als Lonely Planet of Michelin maar dan voor de audio zaken. Alleen is de vraag hoe je dat aan moet geven. Misschien punten formuleren die relevant zijn voor audiozaken en laten beoordelen door forumleden met sterren of stemmen. Ik heb toen ik het topic startte een aantal punten geformuleerd, maar dat waren open vragen en dat loopt niet, bovendien heb ik volgens leden geen krediet opgebouwd en dat is natuurlijk waar. Dus het lijkt me beter dat de punten uit een andere hoek moeten komen. Iemand nog ideeen?

(...) Eten is ook alleen maar subjektief te beoordelen. (...)

Beste Buizenbart,

Met het woord "ook" lijk je te willen aangeven, dat hifi niet anders dan subjectief kan worden beoordeeld.

Dat ben ik niet met je eens.

Hifi is techniek. Niets anders dan techniek, zelfs. En dus aan alle kanten objectief meetbaar, ijkbaar, controleerbaar.

Mensen blijken daarbij onbetrouwbare instrumenten te zijn: ze geven vaak de voorkeur aan allerlei vormen van overdrijving, hebben allerlei vooroordelen en wijzigen hun voorkeuren mettertijd.

Blokgolven en watervaldiagrammen zijn veel betrouwbaarder dan mensen.

Om nog maar te zwijgen van audiofielen... :unsure:

Wat ik wil? Ik hoop uiteindelijk die het iets wordt van en door alle audio forumleden tesamen, een gids, zoiets als Lonely Planet of Michelin maar dan voor de audio zaken. Alleen is de vraag hoe je dat aan moet geven. Misschien punten formuleren die relevant zijn voor audiozaken en laten beoordelen door forumleden met sterren of stemmen. Ik heb toen ik het topic startte een aantal punten geformuleerd, maar dat waren open vragen en dat loopt niet, bovendien heb ik volgens leden geen krediet opgebouwd en dat is natuurlijk waar. Dus het lijkt me beter dat de punten uit een andere hoek moeten komen. Iemand nog ideeen?

Nee

Een restaurant maakt een volledig produkt dat beoordeeld wordt tijdens het verbruik/consumeren binnen de muren van de maker. Het is een verdergaande mate van dienstverlening met meer betrokkenheid van de aanbieder.

Het verbruik van duurzame, elders geproduceerde, goederen begint eerst thuis. Het oordeel zal afhangen van het (subjectieve) succes van het apparaat. Ook al ben je goed geholpen, de neiging om naar een winkel terug te gaan waar je een minder in in de smaak vallend produkt hebt gekocht, zal daar niet groter door worden.

De gewenstheid van het aangaan van verplichtingen met internetwinkels en restaurtants is vooraf moeilijker in te schatten. Beoordelingen vooraf bevorderen dan de transparantie.

Nogmaals, het is absoluut niet duidelijk waar je ineens vandaan komt en je lijkt (met het beheer) de gevolgen van je voorstel niet voldoende te kunnen duiden of bevatten.

ook niet eens netjes voorgesteld in een newbie topic.

ik krijg de indruk dat we de consumenten man al kennen maar onder een andere naam. dat weet ik niet zeker maar dat denk ik.

wat voor alle winkels op zou moeten gaan.

if you dont like us , tell US

If you like us , tell others.

ik krijg de indruk dat we de consumenten man al kennen maar onder een andere naam. dat weet ik niet zeker maar dat denk ik.

In de eerste mail precies aangegeven wat de doelstelling was, maar ik sta altijd open voor wijzigingen zodat er iets moois uit voorkomen kan? Een open houding dus. Tot mijn spijt zien of willen een aantal forum leden dit nog niet zien en blijven de consumentenman als persoon aanvallen. De vraag die nu bij mij rijst , zijn wie zijn deze forumleden, zijn zij dealer, staan zij open voor kritiek, hebben zij iets te verbergen?

In de eerste mail precies aangegeven wat de doelstelling was, maar ik sta altijd open voor wijzigingen zodat er iets moois uit voorkomen kan? Een open houding dus. Tot mijn spijt zien of willen een aantal forum leden dit nog niet zien en blijven de consumentenman als persoon aanvallen. De vraag die nu bij mij rijst , zijn wie zijn deze forumleden, zijn zij dealer, staan zij open voor kritiek, hebben zij iets te verbergen?

Beste leden,

Ik wil jullie uitnodigen om je mening te ventileren over audiowinkels in Nederland. Welke ervaringen hebben jullie opgedaan tijdens jullie speurtocht naar een muziekinstalatie. Omdat het begrip audio of muziekinstalatie veelomvattend is zal ik proberen een aantal onderwerpen te noemen waarop je kunt reageren. Graag zou ik willen zien dat niet alleen het positieve van betreffende audiowinkels naar voren komt, maar ook het negatieve volgens de regels van dit forum. Kritiek mag en moet maar wel opbouwende, beargumenteerde, langs verschillende kanten beredeneerde kritiek die ook positief kan zijn.

Natuurlijk staat iedereen in dit forum vrij om elke audiowinkel en onderwerp te bespreken die hij of zij wenst. Toch vanwege de veelomvattendheid van audiowinkels en onderwerpen wil ik een aantal punten noemen die naar mijn mening te sporadisch op dit hear forum zijn besproken. Dus gooi het er uit! Maak gebruik van je vrijheid van meningsuitting en je ervaringen. Schaam je niet.

De mogelijke onderwerpen:

1) Bij welke audiodealer ben je goed of slecht behandeld? Met wie heb je goede of slechte ervaringen? Zijn er irritaties? Werd de verkoper zelfs aggressief? Waren ze zeer deskundig tot tamelijk incompetent. Konden ze goed luisteren?

2) Zijn er audiodealers die een breed scala aan audio aanbieden? (platenspelers (afstellen), buizen audio als solidstate). Wie is de beste of de slechtste of zowel goed als slecht?

3) Zijn er audiodealers die een onafhankelijke opstelling hebben of nu juist hun eigen producten naar voren schuiven.

4) Zijn er audiodealers die juiste of te hoge prijzen hanteren.

5) Leende de winkel u spullen uit?

Succes beste forum schrijvers ik hoop dat dit onderwerp u aanspreekt en dat het tot vele reacties zal leiden waar we iets aan zullen hebben op zoektocht naar het voor u mooist klinkende muziek.

mvgr de consumentenman.

De winkels (bijgewerkt) donderdag 19 maart 2009 :

Drenthe

Bruinsma Hifi Hoogeveen

Hifihuis Zuidlaren

Boelman uit Assen

Flevoland

AudioLux Almere

Friesland

Audio Selectief Sneek

HiFi Studio Rinsma Lippenhuizen

Hofma Drachten

Poort Music Leeuwarden

Studio Rispens Drachten

Vogelaar Audio Harlingen

Gelderland

Bender Hifi Arnhem

Glas Audio Visie Zutphen

Hifi Centre Video Nijmegen

Ketelaar Hifi 't Harde

Mijn Hifi Nijmegen

Sight & Sounds Zutphen

Sterk Audio Video Apeldoorn

Groningen

Botman Beeld en Geluid Groningen

De Groef Audio Groningen

Hifi Corner Groningen

Sound Gallery Groningen

Limburg

Hartholt AV Weert

Helder Meerssen

Rob Verbeek Gennep

Stassen in Venlo

Noord-Brabant

Audio Excellence Zevenbergen

Audio Home Hifi Studio's Eindhoven

Audio Note Deurne

Audio Wolff Tilburg

Bartels Hifi & Video Tilburg

D

Beste C.M.

Persoonlijk denk ik dat tot op dit moment, zich geen dealers of importeurs hier iets over gezegd hebben, in ieder geval niet in dit topic.

Zelf ben ik wel dealer onder de naam Haudio van Audio Selectief uit Sneek.

Ook is het zo dat de meeste posters elkaar kennen, dus hebben zij niets te verbergen.

Inderdaad opperden sommige mensen al maak jezelf bekend, of zorg ervoor dat je bekend wordt bij de andere forum gebruikers, dan weet je met wie je te doen hebt en andersom.

Bovendien indien er over winkels wordt gesproken dus ( personen) lijkt het mij ook dat iedereen mag weten wie een bepaalde post geplaatst heeft, lijkt mij wel zo eerlijk , dan kun je je in ieder geval niet verschuilen achter een nick naam.

Verder heet Hans van Liempd , Hans van Liempd en niet Leemp of zo en is inderdaad jou lijst van dealers niet actueel.

MvG,

Haudio

De consumenten man aangenaam!

Ik dacht al waar blijven de dealers van het lijstje. Welkom. Het lijstje is aangevuld met de namen genoemd door de andere leden, de conclusie lijstje niet up to date was al bekend. En het benoemen van het verkeerd spellen van namen is een weinig constructieve bijdrage aan dit topic.

Ik merk een beetje op dat u als dealer u zelf in een posititief daglicht wil zetten door op deze manier te reageren?

Immers niet positief, past goed in de lijn van wat er al eerder gezegd is, niks zeggen over dit forum inhoudelijk want dat zou verdacht maken.

Beste C.M.

Persoonlijk denk ik dat tot op dit moment, zich geen dealers of importeurs hier iets over gezegd hebben, in ieder geval niet in dit topic.

Ook is het zo dat de meeste posters elkaar kennen, dus hebben zij niets te verbergen.

Inderdaad opperden sommige mensen al maak jezelf bekend, of zorg ervoor dat je bekend wordt bij de andere forum gebruikers, dan weet je met wie je te doen hebt en andersom.

Bovendien indien er over winkels wordt gesproken dus ( personen) lijkt het mij ook dat iedereen mag weten wie een bepaalde post geplaatst heeft, lijkt mij wel zo eerlijk , dan kun je je in ieder geval niet verschuilen achter een nick naam.

Verder heet Hans van Liempd , Hans van Liempd en niet Leemp of zo en is inderdaad jou lijst van dealers niet actueel.

MvG,

Haudio

Ik dacht al waar blijven de dealers van het lijstje. Welkom. Het lijstje is aangevuld met de namen genoemd door de andere leden, de conclusie lijstje niet up to date was al bekend. En het benoemen van het verkeerd spellen van namen is een weinig constructieve bijdrage aan dit topic.

Ik merk een beetje op dat u als dealer u zelf in een posititief daglicht wil zetten door op deze manier te reageren?

Immers niet positief, past goed in de lijn van wat er al eerder gezegd is, niks zeggen over dit forum inhoudelijk want dat zou verdacht maken.

Beste Consumentenman,

Allereerst, wat wil je bereiken met een dergelijke posting?

Dat haudio je op een domme schrijffout -die misschien niet eens per ongeluk is gemaakt :ph34r: - wijst heeft helemaal niets te maken met het feit dat hij hier op dit forum opereert. Laat staan dat dat hem in

• Members

Beste Consumentenman,

Hier dan nog maar een bijdrage uit ''het wereldje''(zeg maar importeur):

Tot op heden heb ik nog niet besloten of dit topic nu wel of niet zinvol is. Dat er hier en daar eens via zijwegen wat meningen worden gepolst, daar kan ik me op zich wel in vinden. Echter, het moeilijke van deze opzet lijkt mij het volgende:

Iedereen (dus ik, de Consumentenman, iemand als Haudio en ga zo maar door tot aan ik mag aannemen zelfs de koningin) heeft wel eens een off-day. Dan kun je jarenlang topservice hebben geleverd, de integerheid en vriendelijkheid in hoogst eigen persoon zijn, op zo'n dag loopt er van alles fout. Opmerkingen worden verkeerd geinterpreteerd, advies verkeerd begrepen, het maakt me niet uit hoe, maar fout gaat het bijna gegarandeerd op zo'n dag.

Laten er nu net een paar zeurkouzen langs zijn geweest (ja, die bestaan echt in het audiofiele wereldje), 2 of 3 van dat soort verhalen in een dergelijk topic , en de in jaren met zorg en service opgebouwde naam is vergeten. Zelfs al staan hier een tiental positieve tot lovende woorden tegenover, het negatieve, d

Komkom heer CM, achter uw eerdere postings blijkt een zekere intelligentie te zitten die dergelijke fouten niet maakt.

Althans niet onopzettelijk.

Helaas is de intelligentie blijkbaar weer niet zo groot dat u zelf de inconsequentie niet inziet.

Haudio heeft het niet nodig om zichzelf op wat voor manier dan ook te profileren, dit kennelijk in tegenstelling tot een zekere heer CM.

Het zou helpen indien u althans maar een poging zou doen om oprecht te lijken; zoals de zaken nu liggen, vermoed ik dat u een grief tegen of probleem heeft (gehad) met 1 of meerdere dealers of importeurs.

Onder de vlag van een "reviews over audiowinkels" topic ziet u wellicht kans om wat met modder te gaan gooien en heel misschien een forumlid of twee hierin mee te krijgen.

Over weinig constructieve bijdragen gesproken........... <_<

Oh, en voor u erover begint zal ik het zelf maar doen:

Onder mijn postings staat "zakelijk deelnemer". Dat betekent dat ik op 1 of andere manier belangen heb in de audiobranche.

Stelt u me nu niet teleur door te vragen wat voor belangen dat zijn; in dat geval heb ik uw vermogens kennelijk toch nog iets te hoog ingeschat.

Met vriendelijke groet,

KT88.

Beste C.M.

MvG,

Haudio

Geachte heer De Consumentenman,

Legt u het ons nu toch eens uit! Langs de ene zijde tracht u zichzelf te profileren als iemand die zonder enige bijbedoeling een louter informatief topic wil openen.

Ipv. de natuurlijke tegenstand die de meesten hear ten opzichte van dit soort topic hebben trachten weg te nemen door vriendelijkheid en openheid lukt u er steeds meer in om de mensen tegen u in het harnas te jagen.

Zeg ons nu eindelijk eens wat u echt wil! Of wat u zo frustreert dat u de zaken bewust aanpakt zoals u nu doet.

KT-88 zegt het al. U lijkt toch over enige vorm van intelligentie te beschikken. Zou het niet beter zijn dat u deze wat meer gebruikt en gewoon open zegt wat u wenst.

Vr. Groeten

Paul

trouwens: " Niet zakelijk deelnemer" :P

Als het de bedoeling is om een soort Michelin, lonely planet te maken ...

Dan zijn al de meningen hier subjectief en dus niet bruikbaar.

Criteria moeten vaststaan en dr iedereen op dezelfde wijze toegepast worden in de beoordeling

Schaar een bekwaam team mensen achter je en bezoek al de voorgenoemde zaken meermaals per jaar en distileer daaruit je / jullie bevindingen adhv vooropgestelde actiepunten (criteria)

Succes

Stef

*pakt cola & chips*

De consumentenman koopt knollen voor citroenen, of koos eieren voor zijn geld.

Knor neemt een wijntje en Andromeda blijkt lyrisch over Rhapsody, dus de eerste "review over audiowinkels" is binnen alhoewel niet in dit topic :lol:

Reviews over audiowinkels.........wat zullen we daar nu eens van zeggen........HET HEEFT GEEN ZIN.

Ik heb met bepaalde winkels goede ervaringen waar anderen weer slechte ervaringen mee hebben en andersom.

Volgens mij ligt het er helemaal aan wat je zoekt en of dat te vinden is in de zaak waar je komt. Om even in mijn eigen branche en bij mijn werkgever te blijven, een tweedehandsautohandel met garage en benzinepomp in een dorpje.

Wij draaien voor 90% op vaste klanten, die zo tevreden met ons zijn dat ze al vele jaren klant bij ons zijn, en nergens anders hun auto willen kopen en laten onderhouden (laatste 10% zijn gelegenheidskopers).

Toch gaan er van ons ook verhalen op het dorp dat we rotzooi verkopen en de mensen oplichten.

Wie moet je dan geloven?

Zo gaat dat in iedere branche, en dus ook in de audio.

Heeft het dus nut om een lijst te gaan maken van "goede en slechte" audiozaken, of reviews te gaan lezen van mensen die "goede of slechte" ervaringen hebben met audiozaken? Neen. Het is vaak een momentopname, of een kwestie van wel of niet met de mensen in die zaak op kunnen schieten/op

Volgens mijn baas zijn alle beroepen die met een A beginnen oplichters.

Hij begint inderdaad altijd met autohandelaren, maar advocaten, artsen, adviseurs, architecten, assurantiemensen, enz volgen daar vlak achteraan....

Audiohandelaren die moet je inderdaad ook in de gaten houden...

Audiowinkel is geen beroep.... ;)

:)