Jump to content

reviews over audiowinkels

Recommended Posts

Volgens mijn baas zijn alle beroepen die met een A beginnen oplichters.

Hij begint inderdaad altijd met autohandelaren, maar advocaten, artsen, adviseurs, architecten, assurantiemensen, enz volgen daar vlak achteraan....

Audiohandelaren die moet je inderdaad ook in de gaten houden...

Audiowinkel is geen beroep.... ;)

:)

Ik ben A technicus, ben ik dan ook een oplichter?

Beste leden,

Ik wil jullie uitnodigen om je mening te ventileren over audiowinkels in Nederland. Welke ervaringen hebben jullie opgedaan tijdens jullie speurtocht naar een muziekinstalatie. Omdat het begrip audio of muziekinstalatie veelomvattend is zal ik proberen een aantal onderwerpen te noemen waarop je kunt reageren. Graag zou ik willen zien dat niet alleen het positieve van betreffende audiowinkels naar voren komt, maar ook het negatieve volgens de regels van dit forum. Kritiek mag en moet maar wel opbouwende, beargumenteerde, langs verschillende kanten beredeneerde kritiek die ook positief kan zijn.

Natuurlijk staat iedereen in dit forum vrij om elke audiowinkel en onderwerp te bespreken die hij of zij wenst. Toch vanwege de veelomvattendheid van audiowinkels en onderwerpen wil ik een aantal punten noemen die naar mijn mening te sporadisch op dit hear forum zijn besproken. Dus gooi het er uit! Maak gebruik van je vrijheid van meningsuitting en je ervaringen. Schaam je niet.

De mogelijke onderwerpen:

1) Bij welke audiodealer ben je goed of slecht behandeld? Met wie heb je goede of slechte ervaringen? Zijn er irritaties? Werd de verkoper zelfs aggressief? Waren ze zeer deskundig tot tamelijk incompetent. Konden ze goed luisteren?

2) Zijn er audiodealers die een breed scala aan audio aanbieden? (platenspelers (afstellen), buizen audio als solidstate). Wie is de beste of de slechtste of zowel goed als slecht?

3) Zijn er audiodealers die een onafhankelijke opstelling hebben of nu juist hun eigen producten naar voren schuiven.

4) Zijn er audiodealers die juiste of te hoge prijzen hanteren.

5) Leende de winkel u spullen uit?

Succes beste forum schrijvers ik hoop dat dit onderwerp u aanspreekt en dat het tot vele reacties zal leiden waar we iets aan zullen hebben op zoektocht naar het voor u mooist klinkende muziek.

mvgr de consumentenman.

De winkels:

Drenthe

Bruinsma Hifi Hoogeveen

Hifihuis Zuidlaren

Flevoland

AudioLux Almere

Friesland

Audio Selectief Sneek

HiFi Studio Rinsma Lippenhuizen

Hofma Drachten

Poort Music Leeuwarden

Studio Rispens Drachten

Vogelaar Audio Harlingen

Gelderland

Bender Hifi Arnhem

Glas Audio Visie Zutphen

Hifi Centre Video Nijmegen

Ketelaar Hifi 't Harde

Mijn Hifi Nijmegen

Sight & Sounds Zutphen

Sterk Audio Video Apeldoorn

Groningen

Botman Beeld en Geluid Groningen

De Groef Audio Groningen

Hifi Corner Groningen

Sound Gallery Groningen

Limburg

Hartholt AV Weert

Helder Meerssen

Rob Verbeek Gennep

Noord-Brabant

Audio Excellence Zevenbergen

Audio Home Hifi Studio's Eindhoven

Audio Note Deurne

Audio Wolff Tilburg

Bartels Hifi & Video Tilburg

D

Guest Rein!

Kom op zeg, alsof wij niet weten dat Haudio hier spullen aan de man probeert te brengen. En is dat erg? In mijn beleving niet, want een topic verder staat bijvoorbeeld Spido speksteen te verkopen. Maar ze voegen wel iets toe aan dit forum, dat doe jij niet.

Kom op zeg, alsof wij niet weten dat Haudio hier spullen aan de man probeert te brengen. En is dat erg? In mijn beleving niet, want een topic verder staat bijvoorbeeld Spido speksteen te verkopen. Maar ze voegen wel iets toe aan dit forum, dat doe jij niet.

die zit. :D gr.henkes

Beste leden,

Ik merk op dat haudio (audio selectief) zoals hij zich zelf aan de consumentenman heeft voorgesteld al jarenlang o.a. binnen het hear forum suggesties doet voor producten die hij zelf verkoopt of als enige in Nederland importeert. Hij heeft dus twee petten op.

gegroet namens de belangenvertrengelingsman.

Nou gefeliciteerd Dit is echte rocket science dat je dan toch tot deze conclusie gekomen bent is echt speurwerk geweest.

Maanden van research moet hier aan vooraf gegaan zijn om to deze conclusie te komen.

Best sherlock bedankt voor deze stuitende maar toch zeer waardevolle informatie.

Er is bij dezen een totaal nieuw inzicht gekomen omtrent het forum lid dat zich Haudio noemt.

Ja beste forum leden we kunnen nu toch wel constateren dat onze consumentenman echt een aanwinst is voor het forum zonder zijn uitstekende research waren wij nog steeds onwetend echt bedankt voor deze reactie beste consumendenman.

Beste leden,

Ik merk op dat haudio (audio selectief) zoals hij zich zelf aan de consumentenman heeft voorgesteld al jarenlang o.a. binnen het hear forum suggesties doet voor producten die hij zelf verkoopt of als enige in Nederland importeert. Hij heeft dus twee petten op.

gegroet namens de belangenvertrengelingsman.

Waarlijk, de aap komt uit de mouw. Goed voor de consumentenman dat aap geen beroep is :lol:

Er zijn er hier nog anderen die in de audiowereld actief zijn en dus 2 petten ophebben. De meesten onder hen hebben trouwens 2 leuke petten op. Maar beste consumentenman, de 10 kg mest die u boven het hoofd hangen hebt die vind ik niet fris ruiken hoor :lol::lol::lol:

Beste leden,

Ik wil jullie uitnodigen om je mening te ventileren over audiowinkels in Nederland. Welke ervaringen hebben jullie opgedaan tijdens jullie speurtocht naar een muziekinstalatie. Omdat het begrip audio of muziekinstalatie veelomvattend is zal ik proberen een aantal onderwerpen te noemen waarop je kunt reageren. Graag zou ik willen zien dat niet alleen het positieve van betreffende audiowinkels naar voren komt, maar ook het negatieve volgens de regels van dit forum. Kritiek mag en moet maar wel opbouwende, beargumenteerde, langs verschillende kanten beredeneerde kritiek die ook positief kan zijn.

Natuurlijk staat iedereen in dit forum vrij om elke audiowinkel en onderwerp te bespreken die hij of zij wenst. Toch vanwege de veelomvattendheid van audiowinkels en onderwerpen wil ik een aantal punten noemen die naar mijn mening te sporadisch op dit hear forum zijn besproken. Dus gooi het er uit! Maak gebruik van je vrijheid van meningsuitting en je ervaringen. Schaam je niet.

2) Zijn er audiodealers die een breed scala aan audio aanbieden? (platenspelers (afstellen), buizen audio als solidstate). Wie is de beste of de slechtste of zowel goed als slecht?

Haudio is onze analoge heilige Hear, hij heeft een winkel vol platenspelers. Het is voor een forum nieuwkomer niet meteen duidelijk, maar hij geeft het wel op tijd aan bij een newbie een winkelier te zijn. Als je goed leest geeft hij gewoon "advies/kennis" door in het algemeen over vinyl en arm/element combinaties. Daar maken velen dankbaar gebruik van op het forum. Over de winkel en haar service zeg ik niets, want alles is subjectief! :lol:

Bedankt voor je inbreng Iv10 Waar ligt de grens tussen "advies/kennis" en reclame? Mijn mening is alle advies van een audiodealer is reclame.

Guest Rein!

Haudio betaald volgens mij ook voor zijn reclame. HEAR is High End Audio Retailers als ik het goed heb, een website door een club detaillisten in de benen gehouden.

Beste leden,

1) Bij welke audiodealer ben je goed of slecht behandeld? Met wie heb je goede of slechte ervaringen? Zijn er irritaties? Werd de verkoper zelfs aggressief? Waren ze zeer deskundig tot tamelijk incompetent. Konden ze goed luisteren?

3) Zijn er audiodealers die een onafhankelijke opstelling hebben of nu juist hun eigen producten naar voren schuiven.

4) Zijn er audiodealers die juiste of te hoge prijzen hanteren.

5) Leende de winkel u spullen uit?

Succes beste forum schrijvers ik hoop dat dit onderwerp u aanspreekt en dat het tot vele reacties zal leiden waar we iets aan zullen hebben op zoektocht naar het voor u mooist klinkende muziek.

mvgr de consumentenman.

De winkels:

Drenthe

Bruinsma Hifi Hoogeveen

Hifihuis Zuidlaren

Flevoland

AudioLux Almere

Friesland

Audio Selectief Sneek

HiFi Studio Rinsma Lippenhuizen

Hofma Drachten

Poort Music Leeuwarden

Studio Rispens Drachten

Vogelaar Audio Harlingen

Gelderland

Bender Hifi Arnhem

Glas Audio Visie Zutphen

Hifi Centre Video Nijmegen

Ketelaar Hifi 't Harde

Mijn Hifi Nijmegen

Sight & Sounds Zutphen

Sterk Audio Video Apeldoorn

Groningen

Botman Beeld en Geluid Groningen

De Groef Audio Groningen

Hifi Corner Groningen

Sound Gallery Groningen

Limburg

Hartholt AV Weert

Helder Meerssen

Rob Verbeek Gennep

Noord-Brabant

Audio Excellence Zevenbergen

Audio Home Hifi Studio's Eindhoven

Audio Note Deurne

Audio Wolff Tilburg

Bartels Hifi & Video Tilburg

D

heeft ie al denk ik :ph34r:

post ie ook in andere topics nog wel eens wat nuttigs?

of is het alleen maar zuigen.

hoho

hij is breder dan dat dus. het gaat hem ook over de reacties die men geeft op zijn topic.

meta communicatie noemen we dat.

laat hem maar blijven. dat bevorderd de hechting van de rest :cool2:

Een topic hoeft niet perse gesloten te worden. Het kan ook gewoon uitsterven.

Ik geloof dat iedereen onderhand wel kenbaar heeft gemaakt dat wij hear geen audiozaken gaan reviewen.

Niet meer posten in dit topic is al voldoende om het uit te laten sterven. Voor wat mij betreft is dit dus ook de laatste reactie in dit topic, en lezen ga ik ook niet meer in dit topic. Het gaat toch nergens over.

Mvg. Miracle.

Ik geloof dat iedereen onderhand wel kenbaar heeft gemaakt dat wij hear geen audiozaken gaan reviewen.

Niet meer posten in dit topic is al voldoende om het uit te laten sterven. Voor wat mij betreft is dit dus ook de laatste reactie in dit topic, en lezen ga ik ook niet meer in dit topic. Het gaat toch nergens over.

Mvg. Miracle.

Iedereen is vrij om iets te zeggen over dit topic. Ik vind het jammer dat mijn post zoveel negatieve reacties heeft uitgelokt. Misschien ben ik daar ook wel debet aan. Ik heb geprobeerd een discussie op gang te brengen puur met de gedachte om betere informatie te verkrijgen over verschillende audiodealers of dit nu negatief of positief is. Ik nodig nog steeds iedereen uit om te reageren, nu of veel later. Dat er nu een aantal mensen op dit forum de boel proberen te verpesten is hun probleem. Toch vind ik dat een aantal van de posters behoorlijk opmerkelijke en nuttige dingen hebben gezegd. Er zijn veel audiodealers in Nederland en niet iedereen is even bekend om zijn kunsten of kwalen. Ik vind nog steeds dat er teveel eenzijdige informatie over audio ervaringen te vinden is. En dat komt niet doordat er maar 1 of 2 dealers zijn die iets kunnen. Dat dit forum en de manier waarop ik het probeer tot nu toe niet soepel verloopt is wel duidelijk. Maar er zijn binnen 2 weken 80 berichten geschreven en 2000 bezoekers geweest. Dus er zijn blijkbaar meer mensen die interesse hebben in een onderwerp als deze. De moderator heeft dit onderwerp zelf als optie genoemd. Als mijn opzet niet werkt, wat is dan wel de opzet? En wanneer begint die dan op een wijze die volgens iedereen wel klopt? De vrijheid van meningsuitting over audio is niet aanwezig binnen dit forum, omdat de meesten hun eigen belang niet op het spel willen zetten. Eigenbelang wordt door een heleboel leden boven de vrijheidvanmeningsuitting geplaatst.

Dit vond ik de beste opmerking niet gemaakt door mij maar door een ander forumlid.

Nu laat ik het over aan andere mensen en aan de schreeuwers die hun vurige wens in vervulling zien gaan.

Met alle respect en indien mogelijk verhuis naar het communistisch Korea daar zul je met u mentaliteit vast goed kunnen aarden.

Dit was mijn laatste post ik houd de eer aan mijzelf en nog bedankt moderator u heeft voorlopig gelijk.

Mvg. Miracle.

Iedereen is vrij om iets te zeggen over dit topic. Ik vind het jammer dat mijn post zoveel negatieve reacties heeft uitgelokt. Misschien ben ik daar ook wel debet aan. Ik heb geprobeerd een discussie op gang te brengen puur met de gedachte om betere informatie te verkrijgen over verschillende audiodealers of dit nu negatief of positief is. Ik nodig nog steeds iedereen uit om te reageren, nu of veel later. Dat er nu een aantal mensen op dit forum de boel proberen te verpesten is hun probleem. Toch vind ik dat een aantal van de posters behoorlijk opmerkelijke en nuttige dingen hebben gezegd. Er zijn veel audiodealers in Nederland en niet iedereen is even bekend om zijn kunsten of kwalen. Ik vind nog steeds dat er teveel eenzijdige informatie over audio ervaringen te vinden is. En dat komt niet doordat er maar 1 of 2 dealers zijn die iets kunnen. Dat dit forum en de manier waarop ik het probeer tot nu toe niet soepel verloopt is wel duidelijk. Maar er zijn binnen 2 weken 80 berichten geschreven en 2000 bezoekers geweest. Dus er zijn blijkbaar meer mensen die interesse hebben in een onderwerp als deze. De moderator heeft dit onderwerp zelf als optie genoemd. Als mijn opzet niet werkt, wat is dan wel de opzet? En wanneer begint die dan op een wijze die volgens iedereen wel klopt? De vrijheid van meningsuitting over audio is niet aanwezig binnen dit forum, omdat de meesten hun eigen belang niet op het spel willen zetten. Eigenbelang wordt door een heleboel leden boven de vrijheidvanmeningsuitting geplaatst.

Dit vond ik de beste opmerking niet gemaakt door mij maar door een ander forumlid.

Nu laat ik het over aan andere mensen en aan de schreeuwers die hun vurige wens in vervulling zien gaan.

Met alle respect en indien mogelijk verhuis naar het communistisch Korea daar zul je met u mentaliteit vast goed kunnen aarden.

Dit was mijn laatste post ik houd de eer aan mijzelf en nog bedankt moderator u heeft voorlopig gelijk.

heel graag gedaan B)