SimonR Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Beste mensen hier! Dit leek mij een goed forum om mijn vraag te stellen want via internet kom ik er niet uit. Ik heb twee B&W 603 S3 (6 jaar oud)speakers. En nu wil ik er een versterker bij kopen. Wat zijn goede combies en waarom? Zowel pop als klassiek luisteren wij. Budget is ongeveer 400 - 800 euro. Lijkt mij dat het een beetje in lijn moet liggen van de speakerprijs. Alvast hartelijk dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
flippo Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 Beste mensen hier! Dit leek mij een goed forum om mijn vraag te stellen want via internet kom ik er niet uit. Ik heb twee B&W 603 S3 (6 jaar oud)speakers. En nu wil ik er een versterker bij kopen. Wat zijn goede combies en waarom? Zowel pop als klassiek luisteren wij. Budget is ongeveer 400 - 800 euro. Lijkt mij dat het een beetje in lijn moet liggen van de speakerprijs. Alvast hartelijk dank! Had je dan nog geen versterker? Of heb je de speakers pas aangeschaft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 Hoi SimonR, en welkom op dit forum. Ik ben geen B&W voorstander, maar met een Denon versterker eraan kan ik de 603S3 nog heel aardig hebben. Als je een jong tweedehands of demo apparatuur van een winkel koopt heb je vaak veel mooier spul voor het zelfde geld als dat je nieuw koopt. Koop je particulier blijft het een gok of het goed is, van een winkel krijg je (wettelijke) garantie. Ook bijvoorbeeld een Audiolab 8000Q voor- & 8000P eindversterker zouden het volgens mij heel goed moeten doen op jouw B&W's. Die combinatie staat bij StudioAlkmaar te koop voor €848,- in nieuwstaat en met garantie. Heel mooie versterkerscombinatie, en zeker het uitproberen waard met jouw speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonR Posted 18 maart 2009 Author Report Share Posted 18 maart 2009 Beste mensen hier! Dit leek mij een goed forum om mijn vraag te stellen want via internet kom ik er niet uit. Ik heb twee B&W 603 S3 (6 jaar oud)speakers. En nu wil ik er een versterker bij kopen. Wat zijn goede combies en waarom? Zowel pop als klassiek luisteren wij. Budget is ongeveer 400 - 800 euro. Lijkt mij dat het een beetje in lijn moet liggen van de speakerprijs. Alvast hartelijk dank! Had je dan nog geen versterker? Of heb je de speakers pas aangeschaft? Dankjewel voor je reactie. Speakers heb ik al zes jaar en zoek nu een goede versterker. Is bv Marantz een goede keuze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonR Posted 18 maart 2009 Author Report Share Posted 18 maart 2009 Hoi SimonR, en welkom op dit forum. Ik ben geen B&W voorstander, maar met een Denon versterker eraan kan ik de 603S3 nog heel aardig hebben. Als je een jong tweedehands of demo apparatuur van een winkel koopt heb je vaak veel mooier spul voor het zelfde geld als dat je nieuw koopt. Koop je particulier blijft het een gok of het goed is, van een winkel krijg je (wettelijke) garantie. Ook bijvoorbeeld een Audiolab 8000Q voor- & 8000P eindversterker zouden het volgens mij heel goed moeten doen op jouw B&W's. Die combinatie staat bij StudioAlkmaar te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Dankjewel voor de tip! Tja die B&W heb ik 6 jaar geleden nieuw gekocht. Is Marantz aan te bevelen? Simon, met welke versterker heb je de speakers in die tijd aangestuurd? Het resultaat wat je wilt of zoekt kan mede afhangen van controle. Controle geeft rust en bevordert muzikaliteit, of kan daar bij helpen. Meer controle kan dus voor een ander (en misschien beter) effect zorgen dan alleen het wisselen van versterkermerk. Ik heb Marantz en Rotel in het verleden goed horen spelen met B&W. Maar bedenk dat de flinke 603's best wat stroom kunnen gebruiken om goed/beter te presteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Hoi SimonR, en welkom op dit forum. Ik ben geen B&W voorstander, maar met een Denon versterker eraan kan ik de 603S3 nog heel aardig hebben. Als je een jong tweedehands of demo apparatuur van een winkel koopt heb je vaak veel mooier spul voor het zelfde geld als dat je nieuw koopt. Koop je particulier blijft het een gok of het goed is, van een winkel krijg je (wettelijke) garantie. Ook bijvoorbeeld een Audiolab 8000Q voor- & 8000P eindversterker zouden het volgens mij heel goed moeten doen op jouw B&W's. Die combinatie staat bij StudioAlkmaar te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonR Posted 18 maart 2009 Author Report Share Posted 18 maart 2009 Hoi SimonR, en welkom op dit forum. Ik ben geen B&W voorstander, maar met een Denon versterker eraan kan ik de 603S3 nog heel aardig hebben. Als je een jong tweedehands of demo apparatuur van een winkel koopt heb je vaak veel mooier spul voor het zelfde geld als dat je nieuw koopt. Koop je particulier blijft het een gok of het goed is, van een winkel krijg je (wettelijke) garantie. Ook bijvoorbeeld een Audiolab 8000Q voor- & 8000P eindversterker zouden het volgens mij heel goed moeten doen op jouw B&W's. Die combinatie staat bij StudioAlkmaar te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonR Posted 18 maart 2009 Author Report Share Posted 18 maart 2009 Dankjewel voor de tip! Tja die B&W heb ik 6 jaar geleden nieuw gekocht. Is Marantz aan te bevelen? Simon, met welke versterker heb je de speakers in die tijd aangestuurd? Het resultaat wat je wilt of zoekt kan mede afhangen van controle. Controle geeft rust en bevordert muzikaliteit, of kan daar bij helpen. Meer controle kan dus voor een ander (en misschien beter) effect zorgen dan alleen het wisselen van versterkermerk. Ik heb Marantz en Rotel in het verleden goed horen spelen met B&W. Maar bedenk dat de flinke 603's best wat stroom kunnen gebruiken om goed/beter te presteren. Stroom is dus belangrijk. Volgens mij heb ik een Marantz gehad maar ik weet niet meer welk type, zou de PM7001 kunnen zijn geweest. Ik heb weleens gelezen dat je naar een versterker moet zoeken met de stabielste AMP en niet het meeste vermogen. Is dat wat je bedoelt met 'controle'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Muziek is dynamisch en die dynamiek is oorzaak van een voortdurend veranderende vraag naar (hoeveelheid) stroom. De speakers geven die vraag aan de versterker door. Een, in verhouding tot de speakers, stabiele versterker kan op ieder moment aan de stroomvraag voldoen. Dit bevordert de hoorbare dynamiek en resolutie en voorkomt dat de woofer problemen geeft met het onvervormd weergeven van lage frequenties (en dus niet gaat ronken en bonken, en andere frequenties aantast). Het is een kwestie van uitproberen (ook of vooral ivm akoestiek thuis) of je het daar mee eens bent, en welk type en merk het beste bij je smaak past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonR Posted 18 maart 2009 Author Report Share Posted 18 maart 2009 Muziek is dynamisch en die dynamiek is oorzaak van een voortdurend veranderende vraag naar (hoeveelheid) stroom. De speakers geven die vraag aan de versterker door. Een, in verhouding tot de speakers, stabiele versterker kan op ieder moment aan de stroomvraag voldoen. Dit bevordert de hoorbare dynamiek en resolutie en voorkomt dat de woofer problemen geeft met het onvervormd weergeven van lage frequenties (en dus niet gaat ronken en bonken, en andere frequenties aantast). Het is een kwestie van uitproberen (ook of vooral ivm akoestiek thuis) of je het daar mee eens bent, en welk type en merk het beste bij je smaak past. Dank! ga zeker een aantal beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Good luck. Tik je speakers ook 's in op audioasylum of audiogon. De Yanks hebben altijd wel wat opmerkingen om rekening mee te houden. Overigens goeie tips van Miracle. Leuke set die Audiolab vv-ev. Van een prima winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Dankjewel voor de tip! Tja die B&W heb ik 6 jaar geleden nieuw gekocht. Is Marantz aan te bevelen? Ik heb al een tijdje mijn Marantz PM7001 KI ongebruikt staan, omdat ik te lui ben om hem op marktplaats te zetten. Is beslist een prima versterker, maar ik heb hem nog niet gehoord met B&W. Denk aan € 400. Mocht je ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonR Posted 19 maart 2009 Author Report Share Posted 19 maart 2009 Dankjewel voor de tip! Tja die B&W heb ik 6 jaar geleden nieuw gekocht. Is Marantz aan te bevelen? Ik heb al een tijdje mijn Marantz PM7001 KI ongebruikt staan, omdat ik te lui ben om hem op marktplaats te zetten. Is beslist een prima versterker, maar ik heb hem nog niet gehoord met B&W. Denk aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts