Ruud Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 Onderdelen bestellen? Ik thuis kan zien, en jullie op de foto, dat het geheel bestaat uit simpel hoeklijn en vierkante kokerprofiel. Wellicht wil je nog een keer komen kijken/luisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 Kortom wie heeft er een goede tip en gaat dit element werken in mijn arm? Goeie vraag, geen idee, mag ik je vraag veralgemeniseren? Even afgezien van 'sound', wat zijn de optimale eigenschappen voor een element dat in een tangentiale arm gebruikt gaat worden? Hard of juist zacht opgehangen naald. Symmetrische of asymmetrische compilantie. De dynamische massa van de arm lijkt mij in het horizontale vlak duidelijk anders te zijn dan in het vertikale, of heft de massatraagheid dit op als de arm eenmaal in de horizontale beweging is gebracht?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 mei 2009 Author Report Share Posted 8 mei 2009 Onderdelen bestellen? Ik thuis kan zien, en jullie op de foto, dat het geheel bestaat uit simpel hoeklijn en vierkante kokerprofiel. Wellicht wil je nog een keer komen kijken/luisteren? Hoi Ruud, Ja ik ben op zoek naar aluminium koker van 30x30 met een zo dun mogelijke wand dikte. Nu had ik koker gevonden van 1.5mm dik maar dat blijkt dus erg slecht leverbaar. Alternatief is 2mm dik maar dan wordt de sleede weer zwaarder. Of toch maar dichter bij het origineel blijven en gewoon hoek lijn gebruiken. Ook kom ik graag nog eens bij je luisteren kom ik meteen even door je handel struinen op zoek naar zwarte juweeltjes Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 mei 2009 Author Report Share Posted 8 mei 2009 Kortom wie heeft er een goede tip en gaat dit element werken in mijn arm? Goeie vraag, geen idee, mag ik je vraag veralgemeniseren? Graag Even afgezien van 'sound', wat zijn de optimale eigenschappen voor een element dat in een tangentiale arm gebruikt gaat worden? Hard of juist zacht opgehangen naald. Symmetrische of asymmetrische compilantie. De dynamische massa van de arm lijkt mij in het horizontale vlak duidelijk anders te zijn dan in het vertikale, of heft de massatraagheid dit op als de arm eenmaal in de horizontale beweging is gebracht?. Dat is dus precies wat ik eigenlijk zou willen weten. Het zou prettig zijn als iemand hear ervaring mee heeft of een theorie misschien? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 juli 2009 Author Report Share Posted 3 juli 2009 Het is dan eindelijk zover dat ik wat kan laten zien. En de eerste plaat is gedraaid, weliswaar zonder te zijn aangesloten op een versterker maar de eerste test is geslaagd. Eerst maar wat foto's. Het armpje zweeft mooi en loopt erg licht. het totaal gewicht van de arm met slede en element is maar 85 gram. het is dus lekker licht gebleven. Daardoor is er ook geen beweging te zien van het sub plateau. En dat nog zonder aanpassingen. Nu nog even de arm lift maken zonder is het echt geen werken. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 juli 2009 Report Share Posted 3 juli 2009 Ik ben onder de indruk. Mooi werk, hoor. Zelf een toonarm maken blijft meestal steken in iets belachelijks maar dit is van een heel ander niveau. Complimenten. Ben tzt wel heel benieuwd wat Ruud van de klank vindt. Die komt vast en zeker wel een keer luisteren toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 juli 2009 Author Report Share Posted 3 juli 2009 Ik ben onder de indruk. Mooi werk, hoor.Zelf een toonarm maken blijft meestal steken in iets belachelijks maar dit is van een heel ander niveau. Complimenten. Ben tzt wel heel benieuwd wat Ruud van de klank vindt. Die komt vast en zeker wel een keer luisteren toch? Dank dank, Ruud is zeker welkom als hij wil komen luisteren net als de rest van het forum trouwens maar dan moet hij wel even klaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 4 juli 2009 Report Share Posted 4 juli 2009 Kappa7 Lezen kan ik dit niet maar misschien is plaatjes kijken ook wel leuk. Goed dat je nu toch iets hebt wat op je Thorens past. Chapeau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 juli 2009 Report Share Posted 5 juli 2009 Ziet er echt top uit, hoop hem gauw eens te kunnen bewonderen cq beluisteren. Maar eerst woensdag even de SpekStenen speakers van Tubejack beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 juli 2009 Author Report Share Posted 7 juli 2009 Ziet er echt top uit, hoop hem gauw eens te kunnen bewonderen cq beluisteren. Maar eerst woensdag even de SpekStenen speakers van Tubejack beluisteren. Hoi Ruud, Lijkt me erg gezellig om je hier te mogen verwelkomen . Vanavond de draadjes van de arm bekabeling nog even afmonteren en dan eerst maar eens luisteren hoe het klinkt. Ik ben zelf erg benieuwd. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 juli 2009 Author Report Share Posted 10 juli 2009 Vandaag is het helemaal zo als ik het wil hebben. De lift werkt goed en nu ook de Sumiko Blue Point Special EVO III in de head shell zit ben ik nu even klaar. Wat mij als eerste op valt is de rust die er nu is. Verder durf ik mij nog niet aan een recensie te wagen, ik heb pas 1 halve plaat gedraaid. Ook is de compressor nu vervangen door een goede aquarium pomp met voldoende capaciteit. De moeren aan de lift moeten nog vervangen worden door een veertje maar misschien laat ik het wel zo want dit werkt wel erg goed zo. Al zal het dan wel een netter gewichtje worden. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juli 2009 Report Share Posted 10 juli 2009 Ziet er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 juli 2009 Report Share Posted 10 juli 2009 Ziet er goed uit George, binnenkort maar eens wat afspreken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 10 juli 2009 Report Share Posted 10 juli 2009 Absoluut geweldig. Ik vind het er strak uitzien met een heel goede uitstraling. Alleen die bouten, dat kan echt niet. Dat moet je gewoon in stijl afmaken. Afgezien van de klankmatige beoordeling is het natuurlijk in dit geval ook wel zaak om (aanvullend) te meten. Het is toch leuk om te weten hoe de arm zich meettechnisch houdt t.o.v. andere/kant&klare producten. Ook is het interessant om na te gaan of het element optimaal/ dwz volgens de specificaties (kanaalscheiding en tracking) presteert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 juli 2009 Report Share Posted 10 juli 2009 Dat ziet er erg goed uit George, alleen idd die loshangende bouten nog af/wegwerken en het ziet er echt professioneel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 10 juli 2009 Report Share Posted 10 juli 2009 Prachtig! Chapeau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 juli 2009 Author Report Share Posted 11 juli 2009 Ziet er Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 juli 2009 Author Report Share Posted 11 juli 2009 Ziet er goed uit George, binnenkort maar eens wat afspreken... Leuk ik ben benieuwd wat jij er van vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 juli 2009 Author Report Share Posted 11 juli 2009 Absoluut geweldig. Ik vind het er strak uitzien met een heel goede uitstraling. Alleen die bouten, dat kan echt niet. Dat moet je gewoon in stijl afmaken.Afgezien van de klankmatige beoordeling is het natuurlijk in dit geval ook wel zaak om (aanvullend) te meten. Het is toch leuk om te weten hoe de arm zich meettechnisch houdt t.o.v. andere/kant&klare producten. Ook is het interessant om na te gaan of het element optimaal/ dwz volgens de specificaties (kanaalscheiding en tracking) presteert. Hoi Kraus, Ik ben ook nog wel benieuwd naar deze meet gegevens voor al de metingen van de arm resonanties ben ik wel nieuwsgierig naar. Hoe meet je die eigenlijk? En die bouten ja dat moet gewoon nog vervangen worden door een fatsoenlijk gewicht. Ik zal maandag vagen of mijn collega deze nog wil draaien. Mocht iemand de mogelijk heden hebben om het geheel door te meten dan wil ik dat graag dor staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 juli 2009 Author Report Share Posted 11 juli 2009 Dat ziet er erg goed uit George, alleen idd die loshangende bouten nog af/wegwerken en het ziet er echt professioneel uit. Bedankt. En die bouten ja dat kopt dat gaat nog wel vervangen worden. @ Kikkervisje ook bedankt voor de mooie complimenten. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 11 juli 2009 Report Share Posted 11 juli 2009 Om te meten aan de toonarm heb je in ieder geval een testplaat nodig met tracks voor armresonantie, kanaalscheiding en aftastgedrag. Het grote punt is dat je de resultaten moet digitaliseren. Is dat gebeurd dat zou bijv Pjotr (of Jacco Dekkers of Werner) de resultaten zeer nauwkeurig kunnen bekijken en ik zou het ook wel kunnen op mijn manier. Je kunt de gedigitaliseerde bestanden zelfs per email sturen of natuurlijk op een CD'tje branden De hamvraag is dus of je een testplaat hebt en of je enigszins redelijk kunt digitaliseren. Eventueel heb ik al die dingen wel voor je (plaat en DAT-walkman) maar zou pas in september dat kunnen regelen ivm met vakantie die voor de deur staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 juli 2009 Author Report Share Posted 11 juli 2009 Om te meten aan de toonarm heb je in ieder geval een testplaat nodig met tracks voor armresonantie, kanaalscheiding en aftastgedrag.Het grote punt is dat je de resultaten moet digitaliseren. Is dat gebeurd dat zou bijv Pjotr (of Jacco Dekkers) de resultaten zeer nauwkeurig kunnen bekijken en ik zou het ook wel kunnen op mijn manier. Je kunt de gedigitaliseerde resultaten zelfs per email sturen of natuurlijk op een CD'tje branden De hamvraag is dus of je een testplaat hebt en of je enigszins redelijk kunt digitaliseren. Eventueel heb ik al die dingen wel voor je (plaat en DAT-walkman) maar zou pas in september dat kunnen regelen ivm met vakantie die voor de deur staat. Ik heb hier de Erato Hi-Fi test van Jan kool liggen. Kan ik daar wat mee? Deze dus meestal gebruik ik die om met behulp van een scoop om het element goed te zetten. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 11 juli 2009 Report Share Posted 11 juli 2009 De erato van Jan Kool is prima en als je een scoop hebt dan kun je (vrijwel) alles zo in real-time aflezen. No problemo dus, zo lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 juli 2009 Report Share Posted 11 juli 2009 Dat ziet er erg goed uit George, alleen idd die loshangende bouten nog af/wegwerken en het ziet er echt professioneel uit. Jullie bedoelen waarschijnlijk moeren Geweldig project, volg het steeds met bewondering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 juli 2009 Report Share Posted 11 juli 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts