Jump to content

Zanden en Kharma bij rhapsody

Recommended Posts

Vandaag 2 uur geluisterd naar kharma en zanden bij rhapsody en bovendien was er nog plaat te beluisteren via de continuum criterion .

Mensen ik zou zeggen ga eens luisteren morgen bij rhapsody want het is na een dure levinson set met avalon een paar jaar terug het mooiste wat ik aan hifi heb mogen beluisteren echt topgeluid waanzinnig snel en dynamisch en kharma speakers (midi exquisite) zijn inderdaad erg goed :D waanzinnig snel en dynamisch speelt deze set echt weer iets om voor te sparen,als ik een cd speler moest kopen wist ik het wel die zanden geeft cd weer een nieuwe dimensie .

Tot ziens morgen bij audio selectief

't Zou mooi zijn als de Kharma's wel goed klinken voor hun geld. Heb Avalon nog niet op muzikaliteit kunnen betrappen, alhoewel het aangestuurd door Pass Labs klasse A mono's (X-30, of X-60) wel in de buurt begon te komen.

Zouden dergelijk dure speakers niet bijna per definitie tegenvallen? Als je de prijs weet, gaan automatisch je verwachtingen enorm omhoog. Dan kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen...

Zouden dergelijk dure speakers niet bijna per definitie tegenvallen? Als je de prijs weet, gaan automatisch je verwachtingen enorm omhoog. Dan kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen...

Ik heb bij Kharma zelf naar een set zitten luisteren van meer dan 2,5 ton en werd er alleen maar koud van, Henrie. En dat was in hun eigen omgeving.

Verwachtingen had ik er overigens niet van.

Maar het viel niet alleen tegen, het was allemaal heel klinisch en kil. De mensen schijnen het tegenwoordig helemaal te wow te vinden als het zo klinkt, werd me verteld... :rolleyes:

Je hoort alles behalve de muziek!

't Zou mooi zijn als de Kharma's wel goed klinken voor hun geld. Heb Avalon nog niet op muzikaliteit kunnen betrappen, alhoewel het aangestuurd door Pass Labs klasse A mono's (X-30, of X-60) wel in de buurt begon te komen.

Ik had nog heb verwachtingen mbt audio, neem slechts plaat om te kijken\luisteren wat er gebeurd.

Rhapsody is voor mij op fietsafstand; had ook een kaartje voor deze show gekregen maar het was vandaag helaas al om twee uur afgelopen. Vaak is dat vier uur en da 's beter haalbaar.

Heb aldaar over de jaren gauw een keer of tien naar Avalons geluisterd (en eenmaal bij een bezitter thuis, in vergelijking met m'n Dyns).

Ben altijd meer onder de indruk van de kleinere sets (vaak met Audiophysics speaks) die ze in andere ruimtes plaatsen.

Grote systemen leiden meestal tot een niets- of weinigzeggends resultaat. Misschien is muziek naar haar aard te intiem om zich al te spectaculair weg te laten zetten. Ook een live concert is interessant door de sfeer, niet een middel om dagelijks ontspannen naar muziek te luisteren.

Maar heb Mark Levinson tijdens een VAD wel eens heel fraai de Nautilus 800 horen aansturen.

Een tijdje geleden bij rapsody geweest met een Kharma show. Om eerlijk te zijn vond ik het toen zeker niet geweldig klinken. Wat ik later begreep is dat de speakers die er toen stonden nieuw waren en nog niet echt waren ingespeeld.

Als zoveel geld zou hebben voor een set zou ik geen Kharma kopen, eerder een Wilson audio of Verity audio speaker, Solution versterkers, Nagra CD speler of zo.