carl Posted 20 maart 2009 Report Share Posted 20 maart 2009 Vanochtend al vroeg op weg naar Sneek. Toen ik aankwam was het nog redelijk rustig. Dat betekent ook rustig luisteren naar de top set van de show: een Raven platenspeler van 29 000 euro, een Breuer arm van 6 000 euro en Lyra Titan element van 6 000 euro op een Raven phono, Lyra pre, Tri buizen eind en met Klipsch Aniversery luidsprekers. Dan denk je iets te horen en dat viel tegen. Toch een agressief geluid met scherpte in het hoog en geen balans in het klankbeeld.Ik weet het aan de luidspekers. Na de andere spullen gehoord te hebben vertelde ik het Henk die het ook niet echt geweldig vond maar wel vertelde dat hij nog even een JA element uitgeleend had. Misschien klonk het wel iets beter al vond hij het erin zetten van het element veel te vlug gaan. Ik dus nog even luisteren maar dat duurde wel even langer. Een totale transformatie en het klonk dus echt heel erg goed, om jaloers van te worden. Ik heb hoornluidsprekers nog nooit goed gehoord maar nu wel: totaal in balans, rotsvast geluidsbeeld en Paty Smith klonk niet meer scherp maar geweldig. Ik heb het wel eens eerder gezegd: gehouden een goede draaitafel is het element absoluut de bepalende factor. Denk daarbij nog eens aan de demo van de Thorens 160 met Lyra Dorian. Overigens van de andere spullen was ik behoorlijk onder de indruk van de duurdere Isophon. Af en toe iets raars met de bas, maar die kan je gelukkig naar smaak instellen. Ga het horen morgen en Henk en Aleide en Martin Jan ..... heel erg bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 20 maart 2009 Report Share Posted 20 maart 2009 Ik ben vandaag ook wezen kijken en luisteren in Sneek. Erg onder de indruk geraakt van Raven. Leuk ook dat je de ontwerper/bouwer van zoiets moois kan spreken en dat ie uitleg geeft over zijn kindjes, eh kinderen en bijna kindje (de mooie made in Swiss arm). Qua klank was er inderdaad iets niet helemaal goed. Maar Van Morrison (lAstral Weeks, live at the Hollywood bowl) klinkt op iedere set indrukwekkend. Kopen die plaat. Leuke tijd gehad in deze unieke zaak. Bedankt H&A. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 20 maart 2009 Report Share Posted 20 maart 2009 Dag allemaal, Het was weer ouderwets gezellig in Sneek, veel indrukken opgedaan, met veel mensen gesproken. Natuurlijk oude koeien uit de sloot.............. Ik ben onder de indruk van de isophon luidsprekers. Wat klonk dat muzikaal. Niet luisteren naar plingeltjes.. of zo gewoon muziek... De klipsch tja das nou niet echt mijn ding..... De monitor audio vond ik in de middag veel beter klinken dan in de ochtend....... Nu thuis gekomen en naar mijn eigen set luisterend.... Denk ik nou die set van mij is nog zo slecht niet............ Het kan natuurlijk altijd beter Ik wil Marten Jan, Aleida en Henk bedanken voor hun gastvrijheid...... James Bond Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 maart 2009 Author Report Share Posted 20 maart 2009 Dag allemaal, Het was weer ouderwets gezellig in Sneek, veel indrukken opgedaan, met veel mensen gesproken. Natuurlijk oude koeien uit de sloot.............. Ik ben onder de indruk van de isophon luidsprekers. Wat klonk dat muzikaal. Niet luisteren naar plingeltjes.. of zo gewoon muziek... De klipsch tja das nou niet echt mijn ding..... James Bond Hai James, Ik dacht dus ook dat het in de Klipsch zat maar het probleem zat absoluut in het element. Met die JA was het ineens zo ongelooflijk goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Ik ben echt heel benieuwd zit nu nog even rustig naar mijn reeds vertrouwde geluid te luisteren van mijn 18 jaar oude luidsprekers. Ben echt benieuwd hoe veel beter het dus nog kan klinken. Ergens heb ik nog wel vertrouwen in de toppers van toen. (1980) Is en platendraaier van 42.000 euro niet een beetje over te top ? Op een gegeven moment zit je toch echt tegen de beperkingen van het medium en de opname aan. Mijn vorige ervaringen met Klipsch was eigenlijk niet enorm goed (weet niet meer welk type maar ongeveer 650p/s)Geluid klonk mij schel en electronich (on echt) in de oren. Vind het altijd mooi om in friesland foto's te maken dus het word ook een soort van frisland trip. Vanuit utrecht is het wel een heel end rijden maar met een lekker CD'tje in de radio..... Dit kan wel eens een leuke dag gaan worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Ik ga vandaag, het zal weer genieten worden bij Henk. Lekker weer luisteren bij de heren van Dynamic Solutions en natuurlijk platen scoren ook ben ik nieuwsgierig naar de Raven speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 ......Vanuit utrecht is het wel een heel end rijden..... Er zijn mensen die van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Hallo, Zo eindelijk weer kunen inloggen, gaat niet even gemakkelijk op deze site, maar dat terzijde. Ben vandaag ook geweest naar Sneek voor de analoge dagen. Het was een prachtige zonnige dag met weinig verkeer dus vanuit Spijkenisse was ik er in ca. 2 uur en een kwartier. Als eerste de set in de kleine luisterruimte met spullen van de importeur monitor audio. O.a. van Roksan en speakers met bandtweeter. Het klonk allemaal bijzonder helder, fris, strak en gedetailleerd. In mijn oren klonk het repertoire qua klankbalans allemaal een beetje hetzelfde. Ik ben thuis wat meer warmte in het klankbeeld gewend. Wat is echter Ja, de fanfare die rond 14.15 uur de zaak voorbij kwam Het contragewicht aan de Roksan arm zag ik continue bewegen, zal wel goed zijn, maar ik vond het een beetje vreemd. Hier de set: Als tweede de grote set met Raven draaitafels en Klipsch speakers in de grote luisterruimte. De grote Raven draaitafel was voorzien van een motorbehuizing met 3 motoren en het duurste mc element van Jan Allaerts. Klonk met jazz allemaal prima en zeer live maar met andere muziek, waaronder een nummer van Jeff Buckley meegebracht door een vrouwelijke bezoeker, wat minder. Zelfs scherp. Ik vond de "kleinere Raven" met de Graham arm voorzien van een japans element en 3 aparte motoren beter klinken. Veel meer balans over de Klipsch, kortom natuurlijker. Verder lijkt mij de positionering van 3 motoren rondom het plateau beter dan 3 aan 1 kant Minder getrek aan 1 kant en dus onstabiliteit, alhoewel dat verwaarloosbaar klei zal zijn. Want het zijn ongetwijfeld motoren met een hoog koppel om het 20 kg zware plateau op snelheid te houden. Hier de set: grote raven kleine raven De overige sets heb ik niet goed kunnen beluisteren. Op de terugweg via de afsluitdijk gereden met een prachtig uitzicht over het IJsselmeer Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 maart 2009 Author Report Share Posted 21 maart 2009 De voorloper ??? http://www.my-micro.de/images/Laufwerke/RX...ie/RX1500VG.JPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 vandaag ook naar Sneek geweest voor de eerste keer. Het was enorm leuk om mensen van het forum in het echt te ontmoeten, Dan worden ze meer dan alleen een nickname. Verder vond ik het enorm gezellig en tot in de puntjes verzorgt (waren genoeg lekkere hapjes...) wat voor mij vooral een leuke ervaring was om mijn moeder die veel met muziek bezig is (viool) maar eigenlijk NOOIT een cd draait mee te krijgen in deze soms absurde hobby. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk voor 100% gelukt is. Na afloop zij ze dat het wel leek alsof je naar een wellness center was geweest. En Door haar musicale achtergrond kan zij erg goed het verschil tussen luidsprekers aangeven dat is mij wel opgevallen. De tijd ging helaas snel en heb eigenlijk vooral op luidsprekers gelet i.p.v draaitafels. Ik moet zeggen dat je voor de absurde bedragen enorm kritisch gaat luisteren. AL met al enorm veel geluisterd. Het begon ongeveer om 9 uur met in de auto een CD luisteren. Ik moet zeggen dit klonk echt goed. E-maal binnen gekomen een beetje verdooft van het geheel. Het was vooral erg gezellig allen er moet toch ook wel goed geluisterd worden. Eerst maar meteen naar de '' top'' van het geheel. De klipsch luidsprekers even een minuutje of 20 geluisterd naar deze top set. De draaitafel's werkte subliem en ik hem nog nooit zoveel informatie van een lp zien komen. Alleen oei wat zijn de luidsprekers toch schel verschrikkelijk maar ben maar doorgegaan met het afwerken van sets omdat ik wist dat ik nog wel terug zal komen om het een 2e kans te geven. Toen was monitor audio aan de beurt. Na de klipsch was dit heel erg aangenaam en fijn omdat mijn oren al aardig pijn begonnen te doen. Het eerste wat mijn moeder zij : '' zo klinkt een viool helemaal niet ''. Maar ik vond het al met al een erg indrukwekkende weergaven voor die kleintjes. Lekker makkelijk in het gehoor en toch als het moet erg gedetaieerd. Al moet ik zeggen dat ik de ribbon tweater nou niet helemaal mocht. Maar een zeer leuke weergave. Ik denk in euro's dus ik wou de prijs wel weten en die was toch een forse 1900 euro/per stuk excl. stands. Toen vond ik de weergave al een heel stuk minder klinken. Het moet toch beter kunnen voor'n zo'n bedrag ? Tijd om verder te gaan dus ! Als ik mij niet vergis met bleunote en isophon luidsprekers. Heb eigenlijk geen eens zo naar de verstekers en alles er om heen gekeken eigenlijk meer naar de luidsprekers en het totaal plaatje. Nou daar was ik erg over te spreken. Een lekker geluid kwam er uit de bleunote luidsprekers alleen het laag vond ik soms iets te aanwezig (wat ik trouwens ook had met de luidsprekers in het eerste setje als je binnenloopt). En wat mij betreft zijn die isophon luidsprekers echt de best klinkende geweest. Erg mooie gebalanceerde weergave die in ken van mijn eigen (nederige) setje. Omdat ik eigenlijk meer gepraat heb dan echt goed geluisterd zijn dit natuurlijk enorm oppervlakkige indrukken, Alleen vond het gezelliger dan om alleen maar stil te luisteren, Maar ik moest die klipsch luidsprekers nog een kans geven. Dus dat heb ik ook gedaan. Ik zat er perfect voor (in een confertabele blauwe stoel) en dacht dat ik mijn mening geheel moest herzien. Wat een indrukwekkende weergave ! Alleen na 5 minuten ging het weer mist in. Mij een druk stuk met veel hoog deden mijn oren op een gegeven moment enorm pijn. Heb het toen eigenlijk geen kans meer gegund wand voorn mijn gevoel zijn die luidsprekers een flop. (niet mijn ding). Helaas werd het tijd om weg te gaan wegens de (lang) weg terug. Heel jammer wand ik had eigenlijk nog veel meer gepraat en geluisterd (vooral de overige componenten beter beoordeeld) Na thuiskomst (duurde wat langer door een tussentop in lemmer) meteen door gegaan met muziek luisteren en de opstelling veranderen zodat de tuner er bij gezet kan worden. En natuurlijk een paar lp's opgezet en kreeg toch weer een voldaan gevoel en een lag op mijn gezicht Ook nog even de Akai AT 2250 tuner van marc in ondvangst genomen die via mircle was meegekomen. Erg leuk om nu een tuner te hebben wand ik luister tegenwoordig als vaste stek casaluna en het hoorspel van bommel. Bedankt Marc ! Bedankt voor de gastvrijheid audioselectief ! en tot volgend jaar ! Roderik Edit : Als ik het zo lees hieronder heb ik wel wat gemist bij de '' sambalbij'' Ach ja volgende keer beter (vond het al klap dat mijn ma het zo lang uithield )Ik was echt enorm te spreken van de setjes in de winkelruimte zeker met de gebrekkige akoestiek kwam er lekker veel uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 De voorloper ??? http://www.my-micro.de/images/Laufwerke/RX...ie/RX1500VG.JPG Nee, dat = een Micro-zeikie. Dit zijn Raven tafels. Ik vond idd de set met de Klipsch hoekhoorns weer echt klinken zoals ik van Klipsch gewend ben. Onnatuurlijk schreeuwerig en naar plastick klinken. Erg mooie apparatuur, maar jammer van die klipschen. Vooral met een liveopname viel in het applaus van het publiek de plasick sound van de hoorns weer heel duidelijk op vond ik. Net of het publiek op plastick tafels stond te slaan ipv in de handen klapte. De muziek vind ik dus ook niet mooi klinken op die dingen. Ook de Monitor-audio monitoren vond ik weer zoals ik van Monitor-audio gewend ben, met een enorme boost in het hoog. Niet mijn smaak. De andere sets, in de winkelruimte vond ik het mooiste, en zou ik goed mee kunnen leven, maar ben toch nog steeds heel erg blij met mijn eigen setjes, en zou niet willen ruilen. Ik heb dus weer veel meer staan ouweneelen, roken, koffieleuten en eten, vooral de door Sodejuu meegebrachte vlaai was weer van een niet te beschrijven goede kwaliteit, waarvoor dank aan Sodejuu. Hoogtepunt van de dag was uiteraard weer de sambalbij. Niet alleen voor het heerlijke eten, maar vooral voor de gezelligheid en het heerlijke roddelen over iedereen en alles wat we uiteraard aan tafel hebben gedaan. Ook de rit erheen en terug was weer leerzaam en erg gezellig. Tubejack bedankt voor het mooie buisje en gezelligheid. Morgen eerst eens uitproberen in de AR LS-1. En Andromedaaudiodesign (ja, hoe verzin je zo'n naam , is haast een dagtaak om het uit te spreken en/of schrijven. ) bedankt voor de gezelligheid en bijdrage in de benzienekosten. Ik heb ook wat foto's gemaakt, maar heb even geen zin om ze nu op de PC te zetten en te uploaden. Morgen zet ik ze wel op mijn site: http://sites.google.com/site/miracleandaudio/ Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Langspeelplaat, welke speakers waarop viool werd gespeeld vond je moeder wel echt naar een viool klinken? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 De voorloper ??? http://www.my-micro.de/images/Laufwerke/RX...ie/RX1500VG.JPG Nee, dat = een Micro-zeikie. Dit zijn Raven tafels. Ik vond idd de set met de Klipsch hoekhoorns weer echt klinken zoals ik van Klipsch gewend ben. Onnatuurlijk schreeuwerig en naar plastick klinken. Erg mooie apparatuur, maar jammer van die klipschen. Vooral met een liveopname viel in het applaus van het publiek de plasick sound van de hoorns weer heel duidelijk op vond ik. Net of het publiek op plastick tafels stond te slaan ipv in de handen klapte. De muziek vind ik dus ook niet mooi klinken op die dingen. Ook de Monitor-audio monitoren vond ik weer zoals ik van Monitor-audio gewend ben, met een enorme boost in het hoog. Niet mijn smaak. De andere sets, in de winkelruimte vond ik het mooiste, en zou ik goed mee kunnen leven, maar ben toch nog steeds heel erg blij met mijn eigen setjes, en zou niet willen ruilen. Ik heb dus weer veel meer staan ouweneelen, roken, koffieleuten en eten, vooral de door Sodejuu meegebrachte vlaai was weer van een niet te veschrijven goede kwaliteit, waarvoor dank aan Sodejuu. Hoogtepunt van de dag was uiteraard weer de sambalbij. Niet alleen voor het heerlijke eten, maar vooral voor de gezelligheid en het heerlijke roddelen over iedereen en alles wat we uiteraard aan tafel hebben gedaan. Ook de rit erheen en terug was weer leerzaam en erg gezellig. Tubejack bedankt voor het mooie buisje en gezelligheid. Morgen eerst eens uitproberen in de AR LS-1. En Andromedaaudiodesign (ja, hoe verzin je zo'n naam , is haast een dagtaak om het uit te spreken en/of schrijven. ) bedankt voor de gezelligheid en bijdrage in de benzienekosten. Ik heb ook wat foto's gemaakt, maar heb even geen zin om ze nu op de PC te zetten en te uploaden. Morgen zet ik ze wel op mijn site: http://sites.google.com/site/miracleandaudio/ Mvg. Miracle. ja dat vele hoog van de Monitor audio's viel mij ook op. In het begin klinkt het allemaal heel fris en open maar na een tijdje toch wel vermoeiend en onnatuurlijk. Schijn helderheid. Mijn Linn's zijn warmer in klankbalans en wat minder dynamisch maar qua klankkleur stukken beter, gewoon meer muziek en minder analytisch geneuzel. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Ik heb weer een super dag gehad. Fijn dat ik weer met Audiofreak mocht meerijden. Omdat het zo mooi weer was hebben we de toeristische route genomen van Almere naar Sneek. Het waren fotogenieke uitzichten onderweg. Lekker bijgekletst met Lestat en Porcino in levende lijve ontmoet. Grappig dat we naast de audio nog 2 andere hobby's delen, namelijk horloges en koffie. Het lijkt me leuk om eens een keertje samen met Lestat bij je te komen luisteren en ik ben benieuwd hoe je de PS Audio Quintet ervaart. Ik weet het namelijk al ..... Ook vond ik het leuk om ReneN weer eens een keertje te zien. Verder nog even met Maurizio van Goldenote gesproken en tijdens het eten zaten we met beide Hansen en Sodejuu aan tafel. Kortom, het was erg gezellig. Over de sets kan ik niet zo heel veel zeggen. Ik vond de set met de Bellavista draaitafel het aangenaamst klinken. De andere sets kwamen wat "hard" op me over. ik luister nu naar de nieuwe CD van Madeleine Peyroux die bij thuiskomst op me lag te wachten en dan denk ik dat ik het best goed voor elkaar heb. Henk, Aleida en Marten-Jan hebben er weer een mooi programma van gemaakt en ontzettend bedankt voor de lekkere tractatie na afloop. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2009 Members Report Share Posted 22 maart 2009 Kan me wel bij de rest aansluiten, het was idd weer een prima dag. Enorm veel gelachen (toch stiekum wel een hoop goede bekenden opgebouwd over de jaren in dit wereldje), en mijn wederhelft ook eindelijk eens kennis laten maken met ''de jongens''. Ook van haar kant een prima beleefde dag. Dat de chinees toch vaak weer het hoogtepunt blijkt moge duidelijk zijn (een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Ook voor mij weer een prachtige dag en sluit me helemaal aan bij de vorige schrijvers. Dat het allemaal zo erbarmelijk was, kan ik dan weer niet beamen. De Klipsch-set deed het behoorlijk goed met kleine jazz combo's. Bij sommige opnamen kon je ook duidelijk horen dat deze overstuurt ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Ik heb gisteren een leuke dag gehad, mooi miracle dat ik mee kon rijden , allereerst nog tubejack opgepikt en naar sneek gereden onderweg gezellig gekletst over onze audiohobby het weer was schitterend . In sneek aangekomen viel mij de prachtige ligging op vd winkel aan de grachten in sneek . de show was leuk en gezellig , de mooiste (geluid)luidsprekers vond ik nog de lange staande speakers van bluenote /golden note? de bruin /hout kleurige De platenspelers van TW acoustic waren prachtig alleen had ik ook het idee dat de speakers in deze ruimte oplopen in het hoog mid . IK heb nog even de prijs gevraagd van een graham phantom voor als mijn platen speler bouw project doorgaat, ook nog even met thomas woscznick gepraat over de opbouw en toleranties van zijn draaitafel. Verder natuurlijk een keur aan elementen beluisterd . avonds gezellig gechineesd en veel ins en outs besproken vd hifi wereld , er blijkt hear heel wat ervaring aanwezig te zijn erg leuk een gezeliig en weer een aantal hearders erbij ontmoet. Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Het was al weer een paar jaartjes geleden dat ik een show heb bijgewoond van Audio Selectief maar het was weer gezellig als vanouds. Het leek ook wat drukker als mijn vorige bezoek in 2006. Ik zag vele nieuwe gezichten en een paar "oud-gedienden" waaronder forummers van het allereerste uur Ome Henk en Sodejuu. De Ravens waren zeer fraai om te zien, ook de Isophons lijken me extra aandacht zeker waard. Jammer dat de Magico's niet aanwezig was, die had ik graag eens willen beluisteren. Helaas kwam er tijdens de show niet erg veel van luisteren maar ik heb wel een aantal foto's gemaakt. Deze zal ik binnenkort online zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Zojuist de paar foto's die ik dit jaar gemaakt heb aan mijn site toegevoegd: http://sites.google.com/site/miracleandaud...en-sneek-2009-1 Foto's van voorgaande jaar zijn hier te vinden: http://sites.google.com/site/miracleandaud...agen-sneek-2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Hallo, medeHearders, Inderdaad, het was dit jaar wel heel erg gezellig! Omdat alle sets al zijn beschreven en gefotografeerd, doe ik maar een duit in het spreekwoordelijke zakje met wat mensenfoto's. Ik heb ze verkleind, anders duurt het laden ervan zo lang Tot zeer snel allemaal... De Koffietafel Tsja.... De Rokerstafel... tafel1 Rechtsvoor Maurizio Aterini van Goldenote/ Blacknote Zij bedient ons ook al langer Nog meer Hearders En ze stond er toch maar op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Vele bekenden... en nog meer lol!!! Tsja... De laatste tafel (waren al na de soep weg?) De tweede gang naar het buffet... Aleida en Marten-Jan En analoog was het... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2009 Members Report Share Posted 22 maart 2009 [...] En ze stond er toch maar op... De reactie hierop was iets in de trant van @$#&*%(^@%*&($#)*&, na vertaling komt dat neer op iets als potverdriedubbeltjes in HEAR-taal. Mocht je volgende week ook in Rotterdam zijn, draag al vast een helm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts