Jump to content

Analoge dagen

carl
 Share

Recommended Posts

Die "houten" plankjes erlangs vind ik idd helemaal niks. Het front is wel om aan te zien, niet teveel tekst en niet overladen met knopjes.

Nee, die plankjes hoeven van mij ook niet, maar verder vind ik 'm wel mooi. In het zwart is ie ook mooi en zijn die plankjes ook wat minder opvallend:

p1421_2.jpg

Ok, dit is stiekem de S2000 en die grijze was een S1000... ;)

Ik weet niet of je weet hoe die TW-Acustic Phono eruit ziet, daarom is hier een plaatje van dat ding (niks over de klankkwaliteit trouwens)

phono6_540.jpg

Ja, ik had 'm ff opgezocht, gisteren. Lijkt wel op mijn labvoeding, die ik bij een praktijkvak moest maken in m'n 1e studiejaar. Mooi is anders...

alles is proportioneel hetzelfde, de verschillende meters, draaoknoppen, lettertype enz en dat vind ik kwa style wel mooi overwogen ... of je het een mooi design vindt ... tja das een andere vraag

Het is in ieder geval uniek

Gr

Stef

Zet daar eens een A77 naast. Staat goed ;).

Anyway, ik heb de foto's bekeken en heb het idee dat ik iets gemist heb.

Volgend jaar dan maar ;).

je hebt vooral het sociaal gebeuren gemist

wil je de apparatuur alsnog horen, volstaat het denk ik om met henk af te spreken :)

Gr

Stef

Die "houten" plankjes erlangs vind ik idd helemaal niks. Het front is wel om aan te zien, niet teveel tekst en niet overladen met knopjes.

Ik weet niet of je weet hoe die TW-Acustic Phono eruit ziet, daarom is hier een plaatje van dat ding (niks over de klankkwaliteit trouwens)

phono6_540.jpg

Kastje van Conrad...???

:rolleyes:

Ook ik heb genoten :). Henk, Aleida en Marten-Jan Wat was het weer een topdag!

En wat er gezegt is over de Klipschen... Ik vond het geweldig! Niet te tingeltangel audiofiel door Jomanda ingestraalde doodsaaie Djazzzzzz, maar heerlijk dynamisch en gedetailleerd. Waanzinnig detailrijk en klankrijk. Als je het zou weten kon je de Neumann microfoons van de AKG-en scheiden en het gevoel, de emotie, dat was er helemaal! Gelijk als in een kleine zaal in het Conservatorium hier. Echte instrumenten klinken niet glad en gepolijst! Alleen waarom zet je de Eckhorn vrijstaand? Dan trek je zijn klankbalans uit elkaar. Inderdaad zal het hoog dan overheersen. Ik wil het vergelijken met de QUAD kantel-equalizer: Het verloop van hoog tot laag was vrij lineair, enkel onder een +2 dB/oct, naar mijn oren. Daarbij maakte het griezelig veel uit waar je zat in verband met de bundeling.

De set van Monitor Audio vond ik een beetje saai, ik had de klik er minder mee. Wel vond ik het Roksan Shiraz element (een EMT OEM element voor Roksan) wederom erg lekker klinken. Benieuwd wat dit element in de grote set van Henk doet (over de TR / Blue Amp / ? / Blue Note weergevers).

Na het eten kwam de PS Audio Duet/Quintet ter spraken. Het einde van het liedje was dat ik nu de hele set op een Quintet heb zitten welke ik om 22:00 zo mee kreeg. Aleida, je had dat toch opgeschreven he? Nu nog een kritisch luisteren, want ben de hele week er nog niet aan toe gekomen.

Daarnaast was het geweldig leuk om al die bekende namen van HEAR / HIFI.NL / Audiofreaks te zien. Gruiter, super om je te herkennen uitgerekend aan de Omega Railmaster Coaxial :rolleyes: Wat een plaatje is dat. Lestat, leuk om je weer te spreken, geloof dat ik je nu voor de 3e keer heb uitgenodigd in dit theater :P. Natuurlijk vergeet ik zo veel mensen die ik de hand geschud heb, maar das echt zonder bijbedoelingen hoor :D. En verder, ik ben niet actief meer aan het forummen, maar toch leuk te ervaren dat de discussies wezenlijk niet veranderd zijn. Het chinesen was weer fantastisch en toch leuk dat dat ieder jaar zo leuk blijft! En die eierdopjes, wat is daar toch mee :confused::confused::confused:

Na het eten kwam de PS Audio Duet/Quintet ter spraken. Het einde van het liedje was dat ik nu de hele set op een Quintet heb zitten welke ik om 22:00 zo mee kreeg. Aleida, je had dat toch opgeschreven he? Nu nog een kritisch luisteren, want ben de hele week er nog niet aan toe gekomen.

Daarnaast was het geweldig leuk om al die bekende namen van HEAR / HIFI.NL / Audiofreaks te zien. Gruiter, super om je te herkennen uitgerekend aan de Omega Railmaster Coaxial :rolleyes: Wat een plaatje is dat.

Ha die Porcino,

Ik ben wel erg benieuwd wat je van de Duet vind. Je hebt hem al wel de hele week aan de stroom gehad?

Tja, ik zag je al naar mijn horloge kijken en ik wist meteen dat ik te maken had met een kenner :rolleyes: Ik had je Stowa wel eens in real-life willen zien. Later bleek je ook nog een prachtige ECM espresso apparaat te hebben. Nog een passie van me. Ik heb zelf een Isomac Zaffiro icm Macap M4 maler. Op dit moment zit ik verlekkerd te kijken naar een Izzo Alex Duetto ook wel "The dream machine genoemd". Helaas kun je je geld maar 1x uitgeven, dus als ik echt moet kiezen dan wellicht toch de Bellavista .......

Heb je overigens al wel eens een kijkje op www.thuisbarista.nl genomen?

Daarnaast was het geweldig leuk om al die bekende namen van HEAR / HIFI.NL / Audiofreaks te zien. Gruiter, super om je te herkennen uitgerekend aan de Omega Railmaster Coaxial :rolleyes: Wat een plaatje is dat.

Ha die Porcino,

Ik ben wel erg benieuwd wat je van de Duet vind. Je hebt hem al wel de hele week aan de stroom gehad?

Tja, ik zag je al naar mijn horloge kijken en ik wist meteen dat ik te maken had met een kenner :rolleyes: Ik had je Stowa wel eens in real-life willen zien. Later bleek je ook nog een prachtige ECM espresso apparaat te hebben. Nog een passie van me. Ik heb zelf een Isomac Zaffiro icm Macap M4 maler. Op dit moment zit ik verlekkerd te kijken naar een Izzo Alex Duetto ook wel "The dream machine genoemd". Helaas kun je je geld maar 1x uitgeven, dus als ik echt moet kiezen dan wellicht toch de Bellavista .......

Heb je overigens al wel eens een kijkje op www.thuisbarista.nl genomen?

Leuk, dit soort extraatjes die het audiowereldje je ook kunnen brengen :D

@ Porcino! Ook leuk om weer met je gesproken/ geluisterd en gelachen te hebben. En zonder Metallica, dit keer :huh: !

Hoe bevalt de LP die je puur op de hoes hebt gekocht?

Inderdaad voor de derde keer, omstandigheden zorgen er in mijn leven voor dat ik erg weinig 'vrije' tijd heb...

Inderdaad, het is leuk dat veel hobby-artikelen samenkomen Hear. Fotografie, Horloges, Auto's, Koffie etc. zijn op

Guest kikkervisje
Vooruit voor de meelezers: :D

ab54_1.JPG

Tja ik blijf dit een plaatje vinden. Misschien een idee om deze draad niet meer verder te vervuilen. Nieuw off topic draadje: Hear leden en hun horloges :P?

Dit is toch ook een schatje. :unsure:

ab54_1.JPG

Tja ik blijf dit een plaatje vinden. Misschien een idee om deze draad niet meer verder te vervuilen. Nieuw off topic draadje: Hear leden en hun horloges :P?

Dit is toch ook een schatje. :unsure:

*Gniffel*

GroteFoto-6JOQ3YAV.jpg

Tja ik blijf dit een plaatje vinden. Misschien een idee om deze draad niet meer verder te vervuilen. Nieuw off topic draadje: Hear leden en hun horloges :P ?

Nee sorry vindt dat geen mooi horloge. Ik vind dan een IWC een stuk mooier net als mijn eigen horloge.

P11190970.jpg

GroteFoto-6JOQ3YAV.jpg

Tja ik blijf dit een plaatje vinden. Misschien een idee om deze draad niet meer verder te vervuilen. Nieuw off topic draadje: Hear leden en hun horloges :P ?

Nee sorry vindt dat geen mooi horloge. Ik vind dan een IWC een stuk mooier net als mijn eigen horloge.

P11190970.jpg

Gelukkig zijn er in horlogeland zeker net zo veel smaken als in Audioland. Wellicht idee voor vandaag: Forumleden bij Pluimgraaff / de Doelen aan het gedragen horloge.

Helaas is het de ECM niet geworden. Goede prijs overeen gekomen (225 euro, 2 jaar oud). De Verkoper wilde echter niet demonstreren, dus ik was bang voor kat in de zak. En echt ruim in de centen zit ik nu niet dus misschien maar beter zo. Sorrie Gerald, het wordt toch Krups ben ik bang. Ach geduld is een schone zaak...

Grumble

Helaas is het de ECM niet geworden. Goede prijs overeen gekomen (225 euro, 2 jaar oud). De Verkoper wilde echter niet demonstreren, dus ik was bang voor kat in de zak. En echt ruim in de centen zit ik nu niet dus misschien maar beter zo. Sorrie Gerald, het wordt toch Krups ben ik bang. Ach geduld is een schone zaak...

Grumble

Jammer, maar wel verstandig. Want een verkoper die niet wil demonstreren heeft waarschijnlijk iets te verbergen. Je kan ook eens kijken naar een 2e hands Rancilio Silva. Deze apparaatjes kosten 500 euro nieuw, dus voor 200-250 euro moet je er wel 2e hands aan kunnen komen. Ze zijn gebouwd als een tank en kunnen (mist goed onderhouden) wel zeker een jaartje of 30 mee. Een nieuwe Gaggia is ook niet prijzig en ook goed. Ik heb zelf een Krups Concerto gehad en ik had beter het geld in de prullenbak kunnen gooien. Binnen een jaar kapot en laten repareren zou me 250 euro kosten, dus heb ik het apparaat voor een habbekrats verkocht aan iemand die handig is.

ja je kan natuurlijk als 2e hobby erbij nemen het becommentarieren van anderen op internet, maar word je daar erg gelukkig van? zoja gefeliciteerd.

groet

Ja, je kunt ook dingen lezen die er niet staan, maar word je daar erg gelukkig van?

Ik vroeg me gewoon af of Hans het niet saai vindt. Ik zou het namelijk wel saai vinden, ook als ik alleen zou hardlopen en verder niks. Of alleen fietsen en verder niks. Of alleen voetballen voetballen en verder niks. Of alleen fotografie en verder niks, enz. Maar goed, ik zou ook nooit kunnen leven voor 1 sport of zo. Dan zouden er te veel andere sporten zijn, maar ook andere dingen buiten de sport, die ik te leuk zou vinden om die dingen niet te doen...

Maar goed, ik zou ook nooit kunnen leven voor 1 sport of zo.

Henrie,

Sommige mensen gaan ervoor om ergens de top in te bereiken.

Als je, zoals jij, daar niet vol voor wilt gaan, bereik je die top nooit. Dat is niet alleen op school of in de sport, maar ook in audiobeleving het geval.

Overigens is het een typische Nederlandse eigenschap, dat je, als je die top wilt bereiken, direct commentaar krijgt.

Wie in Nederland zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, krijgt meteen een zeis langs zijn keel.

Het valt mij op dat jij nogal eens de zeis hanteert.

Overigens heb ik zelf naast mijn audio hobby ook nog een sport hobby, waar ik vroeger vol vol ging.

Toch nog een keer tweede van Nederland geweest met ons team. :rolleyes:

Nu geef ik les.

Groet,

Leobus

Sommige mensen gaan ervoor om ergens de top in te bereiken.

Als je, zoals jij, daar niet vol voor wilt gaan, bereik je die top nooit.

In de sport niet nee. Daarom is het ook m'n hobby, niet m'n werk.

Ik bovendien het talent niet om de top in sport te bereiken. Balsporten liggen mij niet, teamsporten in het algemeen eigenlijk ook niet. Hardlopen vind ik leuk, maar ben ik niet echt goed in. Zo hoorde ik laatst bij Holland Sport dat Abdi Nageeye (Nederlands kampioen veldlopen) zonder noemenswaardige training een keer een 5km wedstrijdje liep. Hij liep meteen 17:30min. Dat is echt bizar snel, zeker voor iemand die ongetraind is. Dat talent heb ik niet. Ik loop met moeite onder de 22 minuten. Met meer training zou ik wellicht onder de 20 minuten kunnen lopen, en misschien nog wel harder, maar die 17:30 zal ik nooit halen...

Dat is niet alleen op school of in de sport, maar ook in audiobeleving het geval.

De top in audio bereiken, bestaat niet. Het komt uiteindelijk allemaal aan op smaak, dus iedereen kan voor zichzelf daarin de top bepalen, en dus ook bereiken (tenzij geld een beperkende factor wordt)...

Overigens is het een typische Nederlandse eigenschap, dat je, als je die top wilt bereiken, direct commentaar krijgt.

Wie in Nederland zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, krijgt meteen een zeis langs zijn keel.

Ik vind het anders prachtig hoor, als iemand ergens helemaal voor gaat. Zo'n Sven Kramer die er de pest in heeft als ie een keer een wedstrijdje verliest (vorig jaar tegen Fabris) en dat een week later recht zet met een wereldrecord. Dirk Kuijt die al vanaf z'n komst naar FC Utrecht te horen krijgt dat 'dat niveau waarschijnlijk te hoog gegrepen zal zijn voor hem', en ondertussen wekelijks in de basis bij Liverpool staat (ik hoop dat ie kampioen wordt). In de sport kan ik dat begrijpen. In het bedrijfsleven ook nog wel. Maar audio is een hobby. Net als hardlopen voor mij een hobby is. Hobby's zijn er niet om de top te bereiken...

Het valt mij op dat jij nogal eens de zeis hanteert.

Is dat zo? Dat was hier in ieder geval zeker niet de bedoeling en dat had ik ook al uitgelegd...

Overigens heb ik zelf naast mijn audio hobby ook nog een sport hobby, waar ik vroeger vol vol ging.

Toch nog een keer tweede van Nederland geweest met ons team. :rolleyes:

Nu geef ik les.

Net niet de top bereikt dus... ;)

Pffffffffff... wat een drukte...

Mijn Hobby is audio en muziek. Maar dat houdt niet in dat ik alleen daar maar mee bezig ben.

Op vakantie gaan in de natuur vind ik ook heel prettig, evenals een eind wandelen of fietsen.

Eigenlijk ben ik altijd met vanalles bezig en lang niet altijd alleen met m'n hobby.

Aan TV kijken heb ik w