james bond Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Dag allemaal, Ik ben in het bezit van een phono one, van goldenote, voorhen bluenote. Ik zag dat deze was gemodificeert naar de phono 1 mk 3 ik dacht dat kan ik ook. dus ik heb iets veranderd... toegevoegd nieuwe bedrading (eerst testfase moet het nog even afwerken...) en een netfilter, en ik heb de printplaat net zo gezet als de phono trap mk3 totale kosten tot nu toe: 40 cent. groetjes James Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 ik dacht dat kan ik ook. Ik denk "Dat kan ik niet" De mijne gaat binnenkort naar Sneek om omgebouwd te worden naar een (soort van ) Mk III. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Wat is het klankmatige verschil tussen de MK II en MK III, en wat doet Henk, dat hij MKIII benadert? Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Ik hoop eerlijk gezegd dat er weinig klankverschil tussen de Mk II en MK III zit. De klank an sich bevalt me namelijk wel. Het is de brom die me dwars zit. Door een filter en de voeding door een Mk III versie te vervangen zou dat probleem opgelost moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Ik hoop eerlijk gezegd dat er weinig klankverschil tussen de Mk II en MK III zit. De klank an sich bevalt me namelijk wel. Het is de brom die me dwars zit. Door een filter en de voeding door een Mk III versie te vervangen zou dat probleem opgelost moeten zijn. Duidelijk, dank je Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 maart 2009 Author Report Share Posted 21 maart 2009 ondertussen de gelijkrichters vervangen door shottky gelijkrichters de kleine elco's die van 220 micro door silmec van elna 50 volt. kost echt geen drol resultaat: slik weer een niveau hoger... Het is nu een stuk stiller de grote van 2200 worden alle vier nog vervangen door panasonics......... Dan resten alleen nog de opamps.... maar dat ga ik later nog een keer uitzoeken...... latersss Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 maart 2009 Author Report Share Posted 22 maart 2009 nog een paar foto's van de kroonsteentjes bij het netfilter maak ik geen gebruik het is rechtstreeks gesoldeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Hey hey James Bond Je openingspost is mij niet duidelijk Je hebt een Phono 1 maar welke versie? Of heb jij een MKIII die je aant modden bent ... Want als ik die ronde voeding zie steken, dan kan dat geen versie 1 of 2 zijn Heb zelf de Phono 1 MkII vandaar Welke element gebruik je in combi met je bluenote Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 maart 2009 Author Report Share Posted 22 maart 2009 Dat is een modificatie van audio selectief. Uitgevoerd door Marten Jan. Ik heb het iets aangepast, waardoor het nu iets steviger vastzit. Het is wel de MK2 de mk3 heeft andere elco's en andere opamps. Ken het verschil niet echt. Ben overgegaan op deze mods omdat ik nogal last had van radio inspraak. Das nu voltooid verleden tijd (tot dusver) Als ik de versterker op 50 zet dan hoor ik het nog........... het element is eroica lx van goldring een mitchel draaitafel met een rega 700 arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Dag allemaal, Ik ben in het bezit van een phono one, van goldenote, voorhen bluenote. Ik zag dat deze was gemodificeert naar de phono 1 mk 3 ik dacht dat kan ik ook. dus ik heb iets veranderd... toegevoegd nieuwe bedrading (eerst testfase moet het nog even afwerken...) en een netfilter, en ik heb de printplaat net zo gezet als de phono trap mk3 totale kosten tot nu toe: 40 cent. groetjes James hoi James, Ik heb de "oude" bluenote phono I MKII met originele brommende voeding. Deze op aandringen van Haudio vervangen door een ringkerntrafo, volgens mij dezelfde als bij jouw, en zelf een audio agile afgeschemd net snoer aangebracht. Verder zijn print layouts hetzelfde gebleven. Ruis en bromniveau drastisch afgenomen. Tevens een verbetering van de klank. Meer kracht en transparantie. Wat een lekkere phono-pre is het toch die phono I MKII. Ik heb er nog geen minuut aangedacht om een betere te kopen! En combineert subliem met het Clearaudio Maestro mm element. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Dag allemaal, Ik ben in het bezit van een phono one, van goldenote, voorhen bluenote. Ik zag dat deze was gemodificeert naar de phono 1 mk 3 ik dacht dat kan ik ook. dus ik heb iets veranderd... toegevoegd nieuwe bedrading (eerst testfase moet het nog even afwerken...) en een netfilter, en ik heb de printplaat net zo gezet als de phono trap mk3 totale kosten tot nu toe: 40 cent. groetjes James Hoi James, Hier draait de Phono1-mk3, waar ik overigens super tevreden over ben (icm Sumiko Blue Point Special EVOIII met Shibata retip). Nu begrijp ik dat de aanpassingen die MJ heeft uitgevoerd vooral betrekking hebben op de ombouw naar een MK3. Maakt die ringkern nog uit voor de MK3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 maart 2009 Author Report Share Posted 22 maart 2009 Eigenlijk zou je dat aan mj moeten vragen, maar zit er bij jou een ringkerntrafo in of een trafo... je zou over kunnen stappen op de ringkerntrafo hij word er stiller door. James Bond Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 maart 2009 Author Report Share Posted 22 maart 2009 Ja, maar als je last had van brom thuis dan kreeg je meteen een andere mee. De meeste mensen hebben er namelijk geen last van. Het begon bij mij pas na een jaar of twee. Zo'n leuke radiopiraat op je phono, met van die uhm nou het was nederlandse mu**** (iedereen zei leuk twice for the price of one.........) Toen heb ik dus een ringkern laten inbouwen door marten jan. (had dus eerst ook geen last van die etherpiraat) Hielp geweldig, was de radio helemaal kwijt. Hiep hiep hoera. Echter ging de etherpiraat weer uitzenden en was het dus weer terug........ Nu heb ik het rigoreus aangepakt, en heb ik dus de phono aangepakt, en dat hoor je. Ik hoor de radio nog steeds... Maar dan moet mijn versterker bijna op max vermogen staan (en dat is heel erg slecht voor mijn audiofiele oortjes) Het geluid is nu weer verbeterd, het laag is sneller, het hoog lijkt wel schoner, er zit meer diepte in het geluid. Helaas hoor ik nu wel de "beperkingen" van het element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Ik zou me idd wezeloos irriteren aan een brom uit de phonotrap. Zeker als ik er zoveel geld aan uitgegeven had. Nu ik dit ding open zie zou ik me ook nog eens behoorlijk bekocht voelen. Standaard printje, niets bijzonders, met een redelijk stukje voeding eraan, ook niet bijzonder, en dat moet dan ook nog gemodificeerd worden om niet meer te brommen.... Sorry, maar ik vind dat prutswerk. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 maart 2009 Author Report Share Posted 22 maart 2009 Ik ben het met je eens wat de inhoud van het kastje betreft. Ik heb me er ook over verbaasd. Dat het ding ZO goed klonk, met zo weinig onderdelen. Vanochtend heb ik mijn class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 .................Eff oftopic. Als jij een andere versterker zou kopen. en deze klinkt werkelijk als een droom alles wat jij verwacht van een versterker. en er zit alleen een potmeter in een versterkermodule een voeding en wat ingangen. het weegt twee kilo (grotendeels kast) koop jij die dan niet omdat er niets inzet. Of koop je hem voor de geluidskwaliteit? Een phonoversterker waar een standaardprintje, wat ik zelf ook in elkaar kan solderen voor een fractie van de prijs, in zit laat ik graag op de plank bij de winkelier staan. Al klinkt het nog zo goed. V Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 maart 2009 Author Report Share Posted 22 maart 2009 Je hebt wel een punt. absoluut. Echter als ik zoiets zelf ga bouwen. Dan gaan mijn verzekering ongetwijfeld een heel stuk omhoog..... Maar ja als je al zo'n ding hebt en zo'n ding klinkt werkelijk geweldig, dan ga ik ook niet onder de kap kijken. Totdat je last krijgt van brom of iets dergelijk. Ja, dan ga je kijken. Daarnaast hoeft het niet eens een verbetering te zijn, als je alle "goedkope" onderdelen vervangt. Was het niet musical fidelity die ze allemaal voorzien hadden van de meest dure onderdelen. Die was klinisch doodgemodificeerd. De originele onderdelen klonken veel beter, en deze waren veel goedkoper. ""hoeveel is een paar watt""? Ik ken wel iemand die had een 1000 wat zender bij de buren stoorde werkelijk alles de tv de stereo etc..... Met groet James Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 maart 2009 Author Report Share Posted 22 maart 2009 Er loopt ook een topic hierover op audiofreaks http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=16529.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Er loopt ook een topic hierover op audiochatfreaks http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=16529.0 Daar heb ik een ban, en heb niet bepaald zin om de proxiserver op te starten. Zeker niet voor dat gezever daar. "Iets" meer watt's bedoelde ik een buizenzender met 500+ watt's en een Kenwood TS-480sat torrenzender met 100 watts. Die 1KW zender die alles verstoorde bij de buren zal wss een 27MC gebakkie met torrenversterker aan een te zwakke voeding met slecht afgestelde antenne (swr vrhouding van 1/5 ofzo) geweest zijn. Daar is erg weinig tegen bestand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 maart 2009 Author Report Share Posted 22 maart 2009 In ieder geval, mijn phonotrap gaat steeds beter klinken....... ik ga nu lekker luisteren.... gegroet Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 23 maart 2009 Author Report Share Posted 23 maart 2009 Ondertussen weer wat verder afgewerkt, krimkous toegevoegd Ziet er toch een stuk netter uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 24 maart 2009 Author Report Share Posted 24 maart 2009 Ik ben nu op een punt gekomen dat ik alles uit de kast wil halen..... daarom laat ik mijn phono 1 modificeren door KT88 Het enige probleem is, als ik hem terug heb....... Dan heb ik weer hetzelfde probleem als met mijn nieuwe voor en eindbak....... Geen tijd meer voor iemand anders....... Het leven van een Audioholic is zwaaaaar..... gegroet James Bond Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Ik zou me idd wezeloos irriteren aan een brom uit de phonotrap. Zeker als ik er zoveel geld aan uitgegeven had.Nu ik dit ding open zie zou ik me ook nog eens behoorlijk bekocht voelen. Standaard printje, niets bijzonders, met een redelijk stukje voeding eraan, ook niet bijzonder, en dat moet dan ook nog gemodificeerd worden om niet meer te brommen.... Sorry, maar ik vind dat prutswerk. Mvg. Miracle. Ik ben het volkomen met je eens Miracle. Die italianen zijn niet zo vlug met verbeteren Henk heeft het destijds wel aangegeven bij hun maar op dat moment deden ze er niets aan. Vindt ik ook heel vreemd maar ja zo schijnen die italianen te werken. Toen is Henk zelf maar gaan experimenteren. Wat die onderdelen aangaat er zit niets bijzonders in dat klopt. Ik heb zelf ook de Phono 1 mk2 ringkern trafo heb ik reeds vervangen. Ga binnenkort de voeding aanpakken daar is volgens mij de meeste winst te behalen daarna de opamps. Netfilter erin zie ik niet zitten ik hou niet van filters. Netsnoer ruk ik er ook nog uit dan kan ik zelf bepalen welk netsnoer ik gebruik. Het is eigenlijk belachelijk voor een app. wat toch nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 4 april 2009 Author Report Share Posted 4 april 2009 Tja, ben het wel met je eens. De onderdelen die gebruikt worden zijn misschien niet van een hoge kwaliteit, er zit een brom in hij is niet radio proof.. en om daar zeshonderd euro voor te betalen al Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Als ik het dan zelf bouw dan wordt mijn verzekeringsmaatschappij heel erg boos ????? leg uit waarom zou je niet iets zelf mogen bouwen van de verzekering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts