james bond Posted 4 april 2009 Author Report Share Posted 4 april 2009 Das heel simpel. Ik kan wel een onderdeel vervangen voor een ongeveer zelfde onderdeel. Als ik echter iets zelf ga bouwen, dan weet ik niet wat ik aan het doen ben. dus als ik het wel ga doen....... nou ja een verzekeringsmaatschappij wordt nooit blij als ze uit moeten keren... dus daarom begin ik er niet aan. greets James Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Tja, ben het wel met je eens. De onderdelen die gebruikt worden zijn misschien niet van een hoge kwaliteit, er zit een brom in hij is niet radio proof.. en om daar zeshonderd euro voor te betalen al Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 4 april 2009 Author Report Share Posted 4 april 2009 Ja, daar heb je wel weer gelijk in dat Henk er waarschijnlijk geen tijd voor heeft... Denk overigens wel dat ie het zou kunnen. Denk dat Henk ondertussen ook al tegen de zestig aanloopt. Ik hoop dat ie voorlopig niet aan zijn pensioen denkt.... Misschien een tv programma (wie wordt de nieuwe henk niemeijer ) Dan moeten ze live in de show draaitafels afstellen hahahaahah. Ik heb overigens met de bouwer van de phonotrap gesproken en hij spreek vrij goed engels Ik vind het ook een prima apparaat. Mijn volgende zou zomaar eens een blue amp kunnen worden. Alleen dan moet ik nog heeeeel lang doorsparen.... gegroet James Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Ja, daar heb je wel weer gelijk in dat Henk er waarschijnlijk geen tijd voor heeft... Denk overigens wel dat ie het zou kunnen.Denk dat Henk ondertussen ook al tegen de zestig aanloopt. Ik hoop dat ie voorlopig niet aan zijn pensioen denkt.... Misschien een tv programma (wie wordt de nieuwe henk niemeijer ) Dan moeten ze live in de show draaitafels afstellen hahahaahah. Ik heb overigens met de bouwer van de phonotrap gesproken en hij spreek vrij goed engels Ik vind het ook een prima apparaat. Mijn volgende zou zomaar eens een blue amp kunnen worden. Alleen dan moet ik nog heeeeel lang doorsparen.... gegroet James Blue Amp is de top James > Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 4 april 2009 Author Report Share Posted 4 april 2009 Ja dat is zo, alleen zal dat niet meer in de verhouding zijn met de rest van de set vrees ik. Dus ik zat te denken aan een raven loopwerk, een leuk element j.a. of zo. dan nog een leuke arm. Ja dan moet ik wel even sparen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 Hoi James Hoe staat het met de door KT88 gemod. BlueNote is hij al klaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 Hoi James Hoe staat het met de door KT88 gemod. BlueNote is hij al klaar? Moest het je interesseren, mijn Bluenote Phono is ook gemod geweest dr KT88 en afgestemd op een Benz ace Low Met alle tevredenheid Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 24 april 2009 Author Report Share Posted 24 april 2009 zondag is de grote dag dat ik bij dr kt88 op audioentie mag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 Hoi James Hoe staat het met de door KT88 gemod. BlueNote is hij al klaar? Moest het je interesseren, mijn Bluenote Phono is ook gemod geweest dr KT88 en afgestemd op een Benz ace Low Met alle tevredenheid Gr Stef He die stefk natuurlijk interesseerd mij dat ik speel namelijk ook met Bluenote en Benz-Aze low. Ben zeer benieuwd stuur maar even een PM. Groeten Frenske Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 april 2009 Report Share Posted 25 april 2009 Hoi James Hoe staat het met de door KT88 gemod. BlueNote is hij al klaar? Moest het je interesseren, mijn Bluenote Phono is ook gemod geweest dr KT88 en afgestemd op een Benz ace Low Met alle tevredenheid Gr Stef He die stefk natuurlijk interesseerd mij dat ik speel namelijk ook met Bluenote en Benz-Aze low. Ben zeer benieuwd stuur maar even een PM. Groeten Frenske Je zou 2 PM's moeten gehad hebben Nog eens sorry vr de naamsverandering Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 april 2009 Author Report Share Posted 26 april 2009 mooiiiiiiiii........ tranen in mijn ogen zo mooi....... wat een verschil. Het is echt een vakman...... ........ geen woorden voor... gegroet James Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2009 Report Share Posted 26 april 2009 mooiiiiiiiii........ tranen in mijn ogen zo mooi....... wat een verschil. Het is echt een vakman...... ........ geen woorden voor... gegroet James Zou het leuk vinden te weten wat er allemaal is aangepast + of er verschillen zijn met mijn gemodde Bluenote Veeeeeeeeeel luisterplezier hoor Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 april 2009 Author Report Share Posted 26 april 2009 Dat kan je beter aan sander vragen, wat ik weet andere opamps, iets met de voeding, heb nu een afsluitweerstand voor het element en verder weet ik het niet. Het klinkt een stuk beter.... in 1 woord prachtig... groetjes James Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 april 2009 Report Share Posted 26 april 2009 Dat kan je beter aan sander vragen, wat ik weet andere opamps, iets met de voeding, heb nu een afsluitweerstand voor het element en verder weet ik het niet. Het klinkt een stuk beter.... in 1 woord prachtig... groetjes James He Sander wil je even met de billen bloot? Ben echt nieuwsgierig. Kan ook per PM. Groeten FMJ The men off the FCD Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 ....Lestat, is't wat om hier je tanden eens in te zetten: de Phono-1 MkII-KT88E? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 ....Lestat, is't wat om hier je tanden eens in te zetten: de Phono-1 MkII-KT88E? Sowieso interessant om te beluisteren! @ KT88, wat heb je veranderd en heb je foto's? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 16 mei 2009 Author Report Share Posted 16 mei 2009 Dag Allemaal, Toch nog een kleine upgrade voor mijn mitchell murano, (edit het betreft hier een transrotor murano) een andere voeding. Zucht, weer meer rust, de piano klinkt nog echter. Het slechtste onderdeel is nu het element. Maar die haalt nu wel heel veel uit zo'n groef Denk dat ik binnenkort de reis naar sneek weer ga maken, om de boel weer eens na te kijken. Alhoewel het klinkt nu zo goed. Weer wat meer microinformatie naar boven. Zucht...... Nu nog een meridian dac op de kop tikken. (wat is het leven van een audio****) toch erg zwaar gegroet allemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Dag Allemaal, Toch nog een kleine upgrade voor mijn mitchell murano, een andere voeding. Zucht, weer meer rust, de piano klinkt nog echter. Het slechtste onderdeel is nu het element. Maar die haalt nu wel heel veel uit zo'n groef Denk dat ik binnenkort de reis naar sneek weer ga maken, om de boel weer eens na te kijken. Alhoewel het klinkt nu zo goed. Weer wat meer microinformatie naar boven. Zucht...... Nu nog een meridian dac op de kop tikken. (wat is het leven van een audio****) toch erg zwaar gegroet allemaal Wat is het nou? Een Michell Murano bestaat volgens mij nl niet. Het is of een Michell Micro of een Transrotor Murano. Beiden zijn identiek. Transrotor heeft wel een andere motor toegepast. BTW, als je een nieuwe sraan voor je speler zoekt, kijk dan uit met de Michell snaren. Die kunnen wel eens te stug zijn (oude versie), waardoor de speler gaat jengelen. Als je een lange Transrotorsnaar neemt, zit je wel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 17 mei 2009 Author Report Share Posted 17 mei 2009 verdomd het is een transrotor, echter op de rega arm staat mitchell england, op de website staat dit Colleague turntable manufacturer J.Raeke distributes some of our models in Germany under his own brand name Transrotor. Seen here are the Rotary (GyroDec), and the Murano and Black Murano, which are versions of the Syncro and Mycro respectively, modified with the GyroDec motor. ik heb deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Het zou eer doen aan het topic als je een paar fotootjes zou plaatsen van de phono-pre zonder dat dekseltje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 Nou daar komt ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Nou daar komt ie Da's grapppig! Jouw ringkern ligt, de mijne heb ik aan de voorkant bevestigd en die hangt dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 tvm! Zo te zien zijn niet alleen diverse componenten vervangen, maar is er ook geschoven met printplaatjes: heftige modificatie! Eventueel zou je nog wat kunnen fijnslijpen door het pellen van de elco Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 ze zijn wel vervangen maar door wat weetik niet, dat zou je aan Sander moeten vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 OPA134 doet 't prima hier. Zeker als je die netjes ontkoppelt aan de voeding. Wat je niet ziet: grondige re-organisatie van de ground layout. Grondige aanpassing van de voeding (onderop de print). De trafo ligt vanwege het veld, een ringkern heeft de grootste uittreding door het "gat" heen, dus dat straalt recht op de print in. Dat wordt nog erger als je een mk. II hebt met smoorspoelen. Als het budget "wat" opgerekt wordt, kan er nog veel meer maar dan kun je m.i. beter omzien naar een ander ontwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts