Jump to content

modificaties Phono 1 mkII

james bond
 Share

Recommended Posts

Das heel simpel.

Ik kan wel een onderdeel vervangen voor een ongeveer zelfde onderdeel.

Als ik echter iets zelf ga bouwen, dan weet ik niet wat ik aan het doen ben.

dus als ik het wel ga doen.......

nou ja

een verzekeringsmaatschappij wordt nooit blij als ze uit moeten keren...

dus daarom begin ik er niet aan.

greets James

Ja, daar heb je wel weer gelijk in dat Henk er waarschijnlijk geen tijd voor heeft... Denk overigens wel dat ie het zou kunnen.

Denk dat Henk ondertussen ook al tegen de zestig aanloopt. Ik hoop dat ie voorlopig niet aan zijn pensioen denkt....

Misschien een tv programma (wie wordt de nieuwe henk niemeijer :) ) Dan moeten ze live in de show draaitafels afstellen hahahaahah.

Ik heb overigens met de bouwer van de phonotrap gesproken en hij spreek vrij goed engels :)

Ik vind het ook een prima apparaat. Mijn volgende zou zomaar eens een blue amp kunnen worden. Alleen dan moet ik nog heeeeel lang doorsparen....

gegroet James

Ja, daar heb je wel weer gelijk in dat Henk er waarschijnlijk geen tijd voor heeft... Denk overigens wel dat ie het zou kunnen.

Denk dat Henk ondertussen ook al tegen de zestig aanloopt. Ik hoop dat ie voorlopig niet aan zijn pensioen denkt....

Misschien een tv programma (wie wordt de nieuwe henk niemeijer :) ) Dan moeten ze live in de show draaitafels afstellen hahahaahah.

Ik heb overigens met de bouwer van de phonotrap gesproken en hij spreek vrij goed engels :)

Ik vind het ook een prima apparaat. Mijn volgende zou zomaar eens een blue amp kunnen worden. Alleen dan moet ik nog heeeeel lang doorsparen....

gegroet James

Blue Amp is de top James > :D;)

Ja dat is zo, alleen zal dat niet meer in de verhouding zijn met de rest van de set vrees ik. Dus ik zat te denken aan een raven loopwerk, een leuk element j.a. of zo. dan nog een leuke arm.

Ja dan moet ik wel even sparen..... :D

• 3 weeks later...
Hoi James

Hoe staat het met de door KT88 gemod. BlueNote is hij al klaar?

Moest het je interesseren, mijn Bluenote Phono is ook gemod geweest dr KT88 en afgestemd op een Benz ace Low

Met alle tevredenheid

Gr

Stef

Hoi James

Moest het je interesseren, mijn Bluenote Phono is ook gemod geweest dr KT88 en afgestemd op een Benz ace Low

Met alle tevredenheid

Gr

Stef

He die stefk natuurlijk interesseerd mij dat ik speel namelijk ook met Bluenote en Benz-Aze low. :D;)

Ben zeer benieuwd stuur maar even een PM.

Groeten Frenske

Hoi James

Met alle tevredenheid

Gr

Stef

He die stefk natuurlijk interesseerd mij dat ik speel namelijk ook met Bluenote en Benz-Aze low. :D;)

Ben zeer benieuwd stuur maar even een PM.

Groeten Frenske

Je zou 2 PM's moeten gehad hebben :)

Nog eens sorry vr de naamsverandering

Gr

Stef

mooiiiiiiiii........

tranen in mijn ogen zo mooi.......

wat een verschil.

Het is echt een vakman......

........

geen woorden voor...

gegroet James

mooiiiiiiiii........

tranen in mijn ogen zo mooi.......

wat een verschil.

Het is echt een vakman......

........

geen woorden voor...

gegroet James

Zou het leuk vinden te weten wat er allemaal is aangepast + of er verschillen zijn met mijn gemodde Bluenote

Veeeeeeeeeel luisterplezier hoor

Stef

Dat kan je beter aan sander vragen, wat ik weet andere opamps, iets met de voeding, heb nu een afsluitweerstand voor het element en verder weet ik het niet.

Het klinkt een stuk beter....

in 1 woord prachtig...

groetjes James

Dat kan je beter aan sander vragen, wat ik weet andere opamps, iets met de voeding, heb nu een afsluitweerstand voor het element en verder weet ik het niet.

Het klinkt een stuk beter....

in 1 woord prachtig...

groetjes James

He Sander wil je even met de billen bloot?

Ben echt nieuwsgierig.

Kan ook per PM.

Groeten FMJ The men off the FCD ;)

....Lestat, is't wat om hier je tanden eens in te zetten: de Phono-1 MkII-KT88E? :unsure:

:D Sowieso interessant om te beluisteren! @ KT88, wat heb je veranderd en heb je foto's?

Greetz,

Lestat

• 3 weeks later...

Dag Allemaal,

Toch nog een kleine upgrade voor mijn mitchell murano, (edit het betreft hier een transrotor murano) een andere voeding.

Zucht, weer meer rust, de piano klinkt nog echter. Het slechtste onderdeel is nu het element. Maar die haalt nu wel heel veel uit zo'n groef :D

Denk dat ik binnenkort de reis naar sneek weer ga maken, om de boel weer eens na te kijken. Alhoewel het klinkt nu zo goed.

Weer wat meer microinformatie naar boven. Zucht......

Nu nog een meridian dac op de kop tikken.

(wat is het leven van een audio****) toch erg zwaar

gegroet allemaal

Dag Allemaal,

Toch nog een kleine upgrade voor mijn mitchell murano, een andere voeding.

Zucht, weer meer rust, de piano klinkt nog echter. Het slechtste onderdeel is nu het element. Maar die haalt nu wel heel veel uit zo'n groef :D

Denk dat ik binnenkort de reis naar sneek weer ga maken, om de boel weer eens na te kijken. Alhoewel het klinkt nu zo goed.

Weer wat meer microinformatie naar boven. Zucht......

Nu nog een meridian dac op de kop tikken.

(wat is het leven van een audio****) toch erg zwaar

gegroet allemaal

Wat is het nou? Een Michell Murano bestaat volgens mij nl niet. Het is of een Michell Micro of een Transrotor Murano. Beiden zijn identiek. Transrotor heeft wel een andere motor toegepast.

BTW, als je een nieuwe sraan voor je speler zoekt, kijk dan uit met de Michell snaren. Die kunnen wel eens te stug zijn (oude versie), waardoor de speler gaat jengelen. Als je een lange Transrotorsnaar neemt, zit je wel goed ;)

verdomd het is een transrotor, echter op de rega arm staat mitchell england,

op de website staat dit

Colleague turntable manufacturer J.Raeke distributes some of our models in Germany under his own brand name Transrotor. Seen here are the Rotary (GyroDec), and the Murano and Black Murano, which are versions of the Syncro and Mycro respectively, modified with the GyroDec motor.

transrotor_murano.jpg

ik heb deze

521726944_5_6vg0.jpeg

525855020_5_J1cQ.jpeg

587652579_6_dlVV.jpeg

tvm!

Zo te zien zijn niet alleen diverse componenten vervangen, maar is er ook geschoven met printplaatjes: heftige modificatie!

Eventueel zou je nog wat kunnen fijnslijpen door het pellen van de elco

Guest KT88

OPA134 doet 't prima hier. Zeker als je die netjes ontkoppelt aan de voeding.

Wat je niet ziet: grondige re-organisatie van de ground layout. Grondige aanpassing van de voeding (onderop de print).

De trafo ligt vanwege het veld, een ringkern heeft de grootste uittreding door het "gat" heen, dus dat straalt recht op de print in.

Dat wordt nog erger als je een mk. II hebt met smoorspoelen.

Als het budget "wat" opgerekt wordt, kan er nog veel meer maar dan kun je m.i. beter omzien naar een ander ontwerp.