james bond Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 Ik denk dat ik eerst ga sparen voor een ander element. Ik ben wat de phono betreft voorlopig wel even uitgemodificeerd. Nou ja Sander dan. Daarnaast is ie toch al volgeboekt tot ik dacht 2011 Dus ik kan me nog even vermaken tot dan.. Ben ook nog op zoek naar een ander dac. Dus indien iemand een meridian 24 bit (563)of een 566 20 of 24 bit over heeft of te koop heeft staan. hou ik me aanbevolen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 @KT 88 Hey Sander Is die ringkern iets wat ik best ook nog laat uitvoeren in mn gemodde Bluenote of zeg je houden zo Stef, de dingen die ik gedaan heb hebben een vergelijk met deze mod? Gr Stef PS zie ik je zaterdag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Het kan altijd weer beter, Stef. Da's de ellende met die audiodoosjes.......... Zaterdag.....nog geen idee. Ligt aan factoren buiten mijn macht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 hi, ik heb alleen de standaard trafo vervangen door een ringkerntrafo en het standaard vaste snoer door een veel beter afgeschermd exemplaar. Daarnaast heb ik de aan/uit knop niet aangesloten. Hier de foto. Geen brom meer en het klinkt verfijnder en luchtiger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 Die trafo had ik er ook eerst in die was volgens sander wat te zwaar. Dus daarom zit er een ander in. Die van mij ging op een gegeven moment zwaar over de zeik, met als gevolg gelijkstroomover de uitgangen.. Dus kijk er maar mee uit. hoe zit dat netsnoer eigenlijk vast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Die trafo had ik er ook eerst in die was volgens sander wat te zwaar. Dus daarom zit er een ander in. Die van mij ging op een gegeven moment zwaar over de zeik, met als gevolg gelijkstroomover de uitgangen.. Dus kijk er maar mee uit. hoe zit dat netsnoer eigenlijk vast? Hi, de trafo zit er nu al meer dan 1,5 jaar in. Het netsnoer zit stevig vast met een ty-rip, niet de mooiste oplossing natuurlijk. Gelijkstroom over de uitgangen, wat merkte jij daarvan? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 mijn eindversterker ging volledig over de zeik... vond ie niet echt leuk. Ik heb hem er ook een tijdje ingehad. Heb vervolgens toen de draden vervangen die van de phonoingang naar de print gingen en die van de phono uitgang naar de print gingen. Dit maakte enorm uit. Daarna heb ik andere condensators in de voeding gezet, en andere gelijkrichters. Daarna wilde ik de opamps op voetjes zetten en daarna had ik dus gelijkspanning. Zal het allemaal wel te heet gestookt hebben. Toen heb ik hem naar Sander gestuurd. Die er iets heel moois van heeft gemaakt. Heb nu het gevoel dat de beperkende factor het element is. Wil nu echter eerst alles gaan beluisteren voordat ik weer een trapje hoger ga. en die stapjes worden steeds kleiner..... groet James Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 mijn eindversterker ging volledig over de zeik...vond ie niet echt leuk. Ik heb hem er ook een tijdje ingehad. Heb vervolgens toen de draden vervangen die van de phonoingang naar de print gingen en die van de phono uitgang naar de print gingen. Dit maakte enorm uit. Daarna heb ik andere condensators in de voeding gezet, en andere gelijkrichters. Daarna wilde ik de opamps op voetjes zetten en daarna had ik dus gelijkspanning. Zal het allemaal wel te heet gestookt hebben. Toen heb ik hem naar Sander gestuurd. Die er iets heel moois van heeft gemaakt. Heb nu het gevoel dat de beperkende factor het element is. Wil nu echter eerst alles gaan beluisteren voordat ik weer een trapje hoger ga. en die stapjes worden steeds kleiner..... groet James ja die bluenote gaat ook niet meer weg!!! Ik heb velen trapjes te leen gehad of gekocht en weer verkocht, maar de bluenote klonk telkens het beste in combinatie met de CA maestro mm. Hierbij een overzicht: Ingebouwde trap in de Rotel RA1062: zeer stil en ruisarm met een helder geluid maar versterkingsfactor is te laag en het klinkt allemaal wat dunnetjes met weinig dynamiek en klankkleur Grado PH1: wat grijs en saai klankbeeld, zal ongetwijfeld met een Grado element wel goed klinken Rega Fono: iets te weinig versterking maar klonk wel lekker maar niet al te dynamisch en wat weinig druk in het laag Clearaudio smartphono: brom en ruisvrij met een strakke klank maar het ontbrak aan emotie en overtuiging Trigon Vanguard I: Veel instellingen maar jammergenoeg een overheldere klank met weinig body Trichord Dino standaard: Tja viel erg tegen ondanks de goede kritieken. Wel een ruimtelijk geluid maar het ontbrak aan controle en het laag was dun Aqvox phono II ci mkII: high tech apparaat met een high tech klank Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 ...dat wordt nog erger als je een mk. II hebt... De mooiste opbouw heeft de Pamphili. Ook hier vier opamps. Zou de Pamphili Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 ...het standaard vaste snoer door een veel beter afgeschermd exemplaar... ...het klinkt verfijnder en luchtiger... Hi Clearaudiolover, Hoeveel van de verbetering schrijf je toe aan het netsnoer? Fraai overzicht van je bevindingen, btw Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 ...het standaard vaste snoer door een veel beter afgeschermd exemplaar... ...het klinkt verfijnder en luchtiger... Hi Clearaudiolover, Hoeveel van de verbetering schrijf je toe aan het netsnoer? Fraai overzicht van je bevindingen, btw tja in combinatie met de standaard bloktrafo gaf de audio agile kabel een minder compacte klank met een zuiverder hoog en meer transparantie. Met de ringkerntrafo werd de achtergrond "zwarter" en won de klank nog wat aan kracht en definitie. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 13 juni 2009 Author Report Share Posted 13 juni 2009 Dag Allemaal, Vandaag even naar Audio Selectief geweest, en het was weer reuze gezellig. Helaas genoot Aleida van het mooie weer en was ze vrij, zodat ik haar deze keer niet heb kunnen ontmoeten. Maar Henk en Marten Jan waren wel aanwezig.. Henk showde zijn nieuwe motor, ik geloof een honda nog iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 (ps. aan Marten Jan, ik ben toch wel heel benieuwd naar jouw tafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 (ps. aan Marten Jan, ik ben toch wel heel benieuwd naar jouw tafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 Kort samengevat heb ik nu eigenlijk dankzij Sander (KT88) een phono 1 mk3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
performance Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 Heel veel luisterplezier met de MK3!!! Ik beleef nog elke dag plezier aan de MKII met ringkerntrafo en mooi afgeschermd netsnoer! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 juni 2009 Report Share Posted 15 juni 2009 Kort samengevat heb ik nu eigenlijk dankzij Sander (KT88) een phono 1 mk3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 19 juni 2009 Author Report Share Posted 19 juni 2009 Misschien moet je het dan niet meer een phono 1 noemen maar een KT88. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Misschien moet je het dan niet meer een phono 1 noemen maar een KT88. Ben akkoord met deze uitspraak als je van een MK 1 een nieuw apparaat maakt dat eig nog verder gaat dan de MK III Anders gezegd, je kan iedere phonotrap zodanig modificeren dat er van het origineel haast niets meer overblijft ... tja is het dan nog wal een Bluenote bvb Geniet lekker verder van je Phono KT88, doe ik ook Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Er zijn verschillende redenen waarom deze modificatie is zoals die is. 1. Budget. 2. Referentiekader (het moet met de kast, print en spullen die erin zitten). 3. Wil je een modificatie of een heel andere phonotrap? Je koopt een Bluenote (Blacknote/Goldenote) omdat de klank je bevalt. Als ik dat rigoureus om zou gooien krijg je iets heel anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Er zijn verschillende redenen waarom deze modificatie is zoals die is. 1. Budget. 2. Referentiekader (het moet met de kast, print en spullen die erin zitten). 3. Wil je een modificatie of een heel andere phonotrap? Je koopt een Bluenote (Blacknote/Goldenote) omdat de klank je bevalt. Als ik dat rigoureus om zou gooien krijg je iets heel anders. bedoelde ik ook Sander Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts