Phelsuma Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Beste hearders, Ik heb mezelf maar eens een Ipod aangeschaft en ben nu naarstig op zoek naar in-ear oordopjes. Een kleine voorselectie geeft het volgende lijstje: Westone 3 Shure 830 Sennheiser IE8 Ultimate Ear fi 10 Pro Wie van jullie heeft hier ervaring mee of heeft zelf nog wat toe te voegen. Thnx alvast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Ik heb alleen ervaring met Sennheiser CX400. Die bevallen me goed, maar ik heb dus geen vergelijking met andere oordopjes gemaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Een vriend van me heeft AKG K324's: Wellicht ook een optie. Waarom moet 't in-ear zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 21 maart 2009 Author Report Share Posted 21 maart 2009 Alvast bedankt voor de reactie. Ik prefereer de in-ears omdat die het omgevingsgeluid het beste blokkeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Deze zien er gaaf uit, maar niet wat je zoekt: Audio Technica ATH-EM9D Hehe.. dat lijken wel roller brakes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Alvast bedankt voor de reactie.Ik prefereer de in-ears omdat die het omgevingsgeluid het beste blokkeren. Helemaal mee eens. 'Ouderwetse' oordoppen laten heel veel omgevingsgeluid door, en, minstens zo belangrijk (in de trein bijvoorbeeld), het laat ook veel muziek door naar de omgeving. Dat is storend voor die omgeving... Ik vind ik-ears ook fijner dan een 'gewone' koptelefoon. Daar krijg ik zonder uitzondering warme/gloeiende oren van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 maart 2009 Report Share Posted 21 maart 2009 Gebruik de Shure SE110, het instapmodel, en ben daar al ruim een jaar prima tevreden mee. Keuze te over voor je centen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Ik vind ik-ears ook fijner dan een 'gewone' koptelefoon. Daar krijg ik zonder uitzondering warme/gloeiende oren van... Keer een open koptelefoon proberen. Kan een hele avond naar mijn Beyer luisteren zonder daar last van te hebben (en dat had ikmet gesloten koptelefoons wel). Ik heb overigens nog nooit een Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 En ik gebruik de ultimate ears super.fi 5 pro voor mijn ipod. Ik ben daar zeer tevreden over. Goed geluid, voor mij goede pasvorm en een goede deming van omgevingsgeluiden. Het kabeltje is te vervangen, als je een kabelbreuk hebt. Je hoeft dan niet een geheel nieuwe te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Ik vind ik-ears ook fijner dan een 'gewone' koptelefoon. Daar krijg ik zonder uitzondering warme/gloeiende oren van... Keer een open koptelefoon proberen. Kan een hele avond naar mijn Beyer luisteren zonder daar last van te hebben (en dat had ikmet gesloten koptelefoons wel). Probleem van open koptelefoons is weer dat de omgeving ook mee kan/moet genieten. Dat moet je niet willen in een trein (zie ook de nieuwe PB51-spotjes ). Thuis is dat prima, zeker in mijn geval, want ik woon alleen. Maar mede om die reden ga ik daar natuurlijk niet met een koptelefoon op m'n hoofd zitten. Daar heb ik immers m'n speakers al staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Ik heb overigens nog nooit een Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Ik hoor ze bij anderen natuurlijk . Ikzelf zet gewoon een koptelefoon op. Ook in de trein. Die in Ear dingen hoor je net zo goed. En ik hoor liever de halve muziek dan TSSS TSSS TSSS TSSS Overigens, zonder gemeen te willen zijn. Een grotere vooruitgang dan andere dopjes is een andere mp3speler. Ondanks de briljante software is het geluid van een iPod. De dac en preampjes enzo, belabberd. Kil en ielig van geluid. Scherp in het hoog. Zet er een Creative Zen of een oude Rio naast en je hoort wat ik bedoel. Just a thought . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 27 maart 2009 Author Report Share Posted 27 maart 2009 Ik hoor ze bij anderen natuurlijk .Ikzelf zet gewoon een koptelefoon op. Ook in de trein. Die in Ear dingen hoor je net zo goed. En ik hoor liever de halve muziek dan TSSS TSSS TSSS TSSS Overigens, zonder gemeen te willen zijn. Een grotere vooruitgang dan andere dopjes is een andere mp3speler. Ondanks de briljante software is het geluid van een iPod. De dac en preampjes enzo, belabberd. Kil en ielig van geluid. Scherp in het hoog. Zet er een Creative Zen of een oude Rio naast en je hoort wat ik bedoel. Just a thought . Bedankt voor je suggestie maar ik heb nu eenmaal net de ipod gekocht. De Creative Zen heeft iets te weinig opslagruimte. Wat betreft de in-ears is mijn keuze gevallen op de Sennheiser IE8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Ik hoor ze bij anderen natuurlijk .Ikzelf zet gewoon een koptelefoon op. Ook in de trein. Die in Ear dingen hoor je net zo goed. En ik hoor liever de halve muziek dan TSSS TSSS TSSS TSSS Dat is niet helemaal waar. In-ear dopjes hoef je niet zo hard te zetten als gewone oordopjes of een hoofdtelefoon, omdat je minder omgevingsgeluid hebt, en de 'geluidsbronnen' dichter bij je oren zitten. Bovendien schermen ze het geluid naar de buitenwereld ook beter af. Als je naast iemand zit met in-ear dopjes, en jij kan ze horen, dan heeft ie ze echt knetter hard staan. Op het volume waar ik naar luister, heb ik geen last van de omgeving, maar als ik ze uit m'n oren haal, dan hoor je ze op een halve meter afstand al niet meer. Dus als ik ze in m'n oren heb, hoor je ze echt niet, als je naast mij zit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Ik gebruik de Shure SE 210 in-ears en ben daar zeer tevreden over.Hier een link naar de fabrikant :Shure Ik gebruik ook Shure, maar dan de SE110. Deze vind ik ook erg fijn. Absoluut geen last van bijgeluiden en dat is voor mij een must aangezien ik ze elke dag gebruik in de bus van en naar mijn werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Wat betreft de in-ears is mijn keuze gevallen op de Sennheiser IE8. Ziet er gelikt uit. Werken ze naar tevredenheid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 27 maart 2009 Author Report Share Posted 27 maart 2009 Wat betreft de in-ears is mijn keuze gevallen op de Sennheiser IE8. Ziet er gelikt uit. Werken ze naar tevredenheid? Ik verwacht ze morgen. Ze schijnen een redelijk lange burn-in nodig te hebben (400 uur). Zodra de tijd rijp is zal ik laten weten hoe ze klinken. Op http://www.head-fi.org/forums/f103/compari...2xs-etc-396277/ Staat een vergelijkende test tussen de top in ears van dit moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 En voor je het weet zit je een half uur te lezen en aan nieuwe exemplaren te denken. Ze gaan het mettertijd inderdaad beter doen. Maar het helpt als 't vanaf het begin bevalt. Met een I-pod met goeie oortjes is muziek ook buitenshuis prima te beleven. En da 's een mooi resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Ik ben zeer tevreden met mij Philips SHE9800. Ik heb voor deze gekozen omdat ze erg prettig dragen en prima klinken. Ik hoef niet direct het beste geluid als ik op de fiets zit maar wel goed geluid en dopjes die blijven zitten. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts