Jump to content

Element Technics SL 1500

Juul08
 Share

Recommended Posts

Goldring 1012gx maandag binnen gekregen ,wat een verbetering ,miracle bedankt voor het advies ,deze upgrade is zeker een vooruitgang.

b.v bij de lp van ben webster het kwasje wat zachtjes over de drum veegd ,is mij eerder niet zo erg opgevallen.

En bij miles davis and the modern jazz giants is de vibrafoon gespeeld door milt jackson mooi zuiver ,helder.

En ook lijkt het stereobeeld beter.ik weet niet of dit alleen door een naald vervangen kan komen ? ,maar het klinkt wel zo.

Ik ga dit weekend heel wat vinil draaien :D

gr henkes

Gefeliciteerd Henkes,

En dan te bedenken dat een Goldring pas na minstens 50 uur spelen een beetje los komt. Mijn 1042 kwam toen "iets" los, maar na 200 uur pas echt, en na 400 uur (wat hij nu ongeveer heeft gehad) word het nog steeds gedetailleerder.

Zal met de 1012 iets anders zijn, omdat daar geen Gyger-S naald in zit, maar zal zeker de aankomende tijd nog gaan verbeteren naar ik aanneem.

Die vibrafoon bespeeld door Milt is idd niet makkelijk zuiver te krijgen. Lijkt vaak wat zweverig, maar is dat niet, als je het juiste element hebt, en goed afgesteld.

Zo te lezen heb je de G1012 dus goed afgesteld.

Mvg Miracle.

Goldring 1012gx maandag binnen gekregen ,wat een verbetering ,miracle bedankt voor het advies ,deze upgrade is zeker een vooruitgang.

b.v bij de lp van ben webster het kwasje wat zachtjes over de drum veegd ,is mij eerder niet zo erg opgevallen.

En bij miles davis and the modern jazz giants is de vibrafoon gespeeld door milt jackson mooi zuiver ,helder.

En ook lijkt het stereobeeld beter.ik weet niet of dit alleen door een naald vervangen kan komen ? ,maar het klinkt wel zo.

gr henkes

Gefeliciteerd Henkes,

En dan te bedenken dat een Goldring pas na minstens 50 uur spelen een beetje los komt. Mijn 1042 kwam toen "iets" los, maar na 200 uur pas echt, en na 400 uur (wat hij nu ongeveer heeft gehad) word het nog steeds gedetailleerder.

Zal met de 1012 iets anders zijn, omdat daar geen Gyger-S naald in zit, maar zal zeker de aankomende tijd nog gaan verbeteren naar ik aanneem.

Die vibrafoon bespeeld door Milt is idd niet makkelijk zuiver te krijgen. Lijkt vaak wat zweverig, maar is dat niet, als je het juiste element hebt, en goed afgesteld.

Mvg Miracle.

hoi miracle bedankt .zo dus het gaat nog beter klinken ,ik heb pas een 6 tal lp,s gedraaid .door mijn beroep ben ik door de weeks van huis en alleen het weekend kan luisteren .en dat gaat dit weekend zeker gebeuren :rolleyes: gr.henkes

hoi miracle bedankt .zo dus het gaat nog beter klinken ,ik heb pas een 6 tal lp,s gedraaid .door mijn beroep ben ik door de weeks van huis en alleen het weekend kan luisteren .en dat gaat dit weekend zeker gebeuren :rolleyes: gr.henkes

Ja, de details zullen zeker nog meer naar voor komen en het zal nog wat natuurlijker gaan klinken.

Vrachtwaggelstuurmannetje? :unsure::lol:

ja internationaal rond toeren met een tankwagen :rolleyes: .alweer 26 jaar tijd vliegt.maar ik kan onderweg ook nog wel eens forumen,als ik mee kan liften op een of ander open netwerk. :ph34r: .

maar nu staat pink floyd secrets te draaien.lekker relaxen en plaatjes draaien wat is het leven toch mooi. :D

gr henkes

gr henkes

Gefeliciteerd Henkes,

Mvg Miracle.

hier zit een gyger-111 naald in.

Henkes, van harte met je nieuwe element! Mogen die oortjes van jou maar flink gemasseerd worden :D

bedankt juul08 gaat goed komen :D

gr henkes

Vind de Denon DL110 of 160 voor het geld echt mooie elementen. Wat aan de analytische/droge kant maar lekker snel en dynamisch. Zijn high outputs en zijn makkelijk met veel verschillende armen te combineren.

Als het lukt met je budget is het extra stapje naar de 160 het waard.

Niet zelf gehoord maar goede dingen over gelezen in Image HiFi en LP... ortofon MM's en Grado mm's. Succes!

Groet,P