Jump to content

stroomvoorziening

Xavier
 Share

Recommended Posts

Ik heb het forum afgezocht maar vooralsnog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Mogelijk kan iemand uitsluitsel bieden. Ik heb een cd-speler, tuner en versterker gekocht, welke alledrie een eigen netsnoer hebben. Omdat het qua meubel en qua bestekkering praktischer is, vraag ik mij af of ik deze netsnoeren kan en mag combineren naar uiteindelijk 1 snoer. Ik bedoel hiermee dat de 3 aansluitingen naar de apparatuur uiteindelijk leiden naar 1 stekker in het stopcontact. Zijn er bezwaren tegen zo'n oplossing en zo nee, waar moet ik op letten?

De verdeelblokken kende ik uiteraard, ik kom gelukkig niet helemaal uit een ei. Echter wil ik dit verdeelblok niet in het zicht hebben (audiomeubel betreft een wandexemplaar, dus daar heb je niet zoveel ruimte). Ik wil dus via de kabelkoker van het audiomeubel naar de plint, en dan 1,5 m verder een verdeelblok in. In die plint zit enerzijds geen ruimte voor 3 netsnoeren en anderzijds zijn de netsnoeren simpelweg niet lang genoeg. Die optie van James zoek ik dus eigenlijk, alleen dan met 3 aansluitingen. Waar heb je die gevonden als ik vragen mag, of is het simpelweg een kwestie van wat solderen, want dat lukt me wel......

De verdeelblokken kende ik uiteraard, ik kom gelukkig niet helemaal uit een ei. Echter wil ik dit verdeelblok niet in het zicht hebben (audiomeubel betreft een wandexemplaar, dus daar heb je niet zoveel ruimte). Ik wil dus via de kabelkoker van het audiomeubel naar de plint, en dan 1,5 m verder een verdeelblok in. In die plint zit enerzijds geen ruimte voor 3 netsnoeren en anderzijds zijn de netsnoeren simpelweg niet lang genoeg. Die optie van James zoek ik dus eigenlijk, alleen dan met 3 aansluitingen. Waar heb je die gevonden als ik vragen mag, of is het simpelweg een kwestie van wat solderen, want dat lukt me wel......

Solderen, krimpkous en isolatietape lijkt mij het best...

:)

Bedankt Hans, je bevestigt mijn gedachtegang. Ik had nog nergens gelezen over deze 'oplossing' die mij handig leek en ik was daardoor wat voorzichtiger geworden. En ik had weinig zin om een stekkerblok van 10 stekkers op te hangen, vond ik wel erg prominent aanwezig. Ik had geen idee dat het bij elkaar zoveel stekkers zouden zijn: cd, versterker, tuner, tunerkastje tv, tv, dvd, stekkerblok zelf, tv-lift, dat zijn er dus 7 buiten het stekkerblok om! Ben alweer blij dat ik de videorecorder heb weggedaan en geen tijd had voor de Xbox :D

Kan je niet aan de achterzijde tegen de onderkant van een van de schapen een verdeeldoos schroeven?

Dan zijn je stekers ook uit het zicht en hou je het ook veilig.

Mocht een doos te groot worden dan kan je een plank lager een tweede doos plaatsen.

Is dit wellicht iets?

DSC_AAP2_280307.jpg

Essential Audio Tools - Current Spyder

Die had ik ook zojuist gevonden. Mooie oplossing, maar qua prijs wat overdone voor m'n startersset (Cambridge 640). Wat dat betreft is het budget wel even uitgeknepen. Desalniettemin bedankt voor het meedenken, ik kwam ook op een site waar een voorbeeld staat van een zelfgedraaid netsnoer (www.platenspeler.com), is misschien ook wel wat....

Is dit wellicht iets?

DSC_AAP2_280307.jpg

Die had ik ook zojuist gevonden. Mooie oplossing, maar qua prijs wat overdone voor m'n startersset (Cambridge 640). Wat dat betreft is het budget wel even uitgeknepen. Desalniettemin bedankt voor het meedenken, ik kwam ook op een site waar een voorbeeld staat van een zelfgedraaid netsnoer (www.platenspeler.com), is misschien ook wel wat....

als je maar geen massief draad gebruikt. kans dat datlos gaat laten is groter loop der jaren. kan erg heet worden dan

Is dit wellicht iets?

DSC_AAP2_280307.jpg

als je maar geen massief draad gebruikt. kans dat datlos gaat laten is groter loop der jaren. kan erg heet worden dan

Massief wordt ook alleen in kabels gebruikt, niet in snoeren...

Maar dat zoiets mag joh, daar verbaas ik mij wel enigszins over. Ik vind het maar een raar (beetje eng) ding...

Er geldt hier maar 1 criterium en dat is veiligheid. Koop gewoon een degelijk uitziende verdeeldoos met ruimte voor 3-5 apparaten. Zoiets is voor 10-15 euro of zo te koop. Audiofiele verdeeldozen, ach alleen als je geld teveel hebt. Heb zelf ook ooit een verdeeldoos voor 500 euro gekocht. Ziet er leuk uit, maar er is echt geen verbetering hoorbaar. Sommige lessen doen pijn.

Dat 3-weg snoer zou ik maar vergeten. Te duur en niet veilig genoeg (want het kan bewegen en daarom eerder kapot gaan).

Als de looks echt zo belangrijk zijn, verkoop je spullen en koop iets (all in 1) van B&O ofzo. Mooi, niet slecht, beetje prijzig.

Is dit wellicht iets?

DSC_AAP2_280307.jpg

Maar dat zoiets mag joh, daar verbaas ik mij wel enigszins over. Ik vind het maar een raar (beetje eng) ding...

vertel dat maar aan de audiofielen :ph34r:

Is dit wellicht iets?

DSC_AAP2_280307.jpg

vertel dat maar aan de audiofielen :ph34r:

Dat doe ik nu toch? ;)

Ik bedoelde overigens dat het mij verbaast dat zo'n '3-weg-snoer' niet verboden is. Massief draad is uiteraard niet verboden, maar je moet wel weten waar je het voor moet gebruiken. Niet voor een aansluitsnoer van een apparaat dus...

DSC_AAP2_280307.jpg

Nog wel ff een vraagje, meer een opmerking eigenlijk.....

Vele bepalen per apparaat/component de meest ideale polariteit v/d netsnoeren

(links of rechts om in de stekkerdoos), dit is met de current spyder niet meer mogelijk !

DSC_AAP2_280307.jpg

Nog wel ff een vraagje, meer een opmerking eigenlijk.....

Vele bepalen per apparaat/component de meest ideale polariteit v/d netsnoeren

(links of rechts om in de stekkerdoos), dit is met de current spyder niet meer mogelijk !

Euro-connector loshalen en draden omwisselen. :cool2: