Guest KT88 Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 Zoals ik het zie zijn er 2 mogelijkheden: 1. de nieuwe versterker legt tekortkomingen van de rest v/d keten bloot. 2. de nieuwe versterker doet de dingen "anders" dan de oude en dat is kennelijk niet wat Strzel wil. Een eventuele derde mogelijkheid kan zijn dat het met de oude versterker ook al niet naar zijn zin was en dat hij hoopte met de nieuwe versterker erop vooruit te gaan. In ieder geval zou ik de raad van M44 opvolgen en eens uitzoeken welke van de 2 (of 3) bovengenoemde zaken er speelt. Dan pas kun je maatregelen gaan nemen om daar iets aan te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 Er zijn wat topics over, ook heel recent nog een post of wat over geweest, maar de search functie van deze site doet het niet. Probeer anders dit eens, Strzel: http://www.google.nl/search?hl=nl&clie...oeken&meta= 't is maar welke searchfunctie je gebruikt. Dit vond ik hear http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...mp;hl=anticable Maar zoek je op anticable dan vind je me toch een onderwerpen. Gewoon de zoekfunctie bij het overzicht van de hear.nl forums. Gr. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 heb je dan niet gewoon de weerstand naar de tweeter verhoogt(d)(dt) Hallo M44, Inderdaad, ik heb dat echter gemeten en het blijkt 0.1 ohm meer te zijn; niet de moeite dus. De toleratie van de verzwakkingsweerstanden is groter. Groet, Leobus P.S. Het is "verhoogd" in deze zinsbouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 heb je dan niet gewoon de weerstand naar de tweeter verhoogt(d)(dt) Hallo M44, Inderdaad, ik heb dat echter gemeten en het blijkt 0.1 ohm meer te zijn; niet de moeite dus. De toleratie van de verzwakkingsweerstanden is groter. Groet, Leobus P.S. Het is "verhoogd" in deze zinsbouw. thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 Inderdaad, ik heb dat echter gemeten en het blijkt 0.1 ohm meer te zijn; niet de moeite dus.De toleratie van de verzwakkingsweerstanden is groter. ......... ....echter zitten die "verzwakkingsweerstanden" in een L-pad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 24 maart 2009 Author Report Share Posted 24 maart 2009 Verbetering betekent voor mij een nog helderder geluid en transparantie. Ik heb net een nieuwe versterker gekocht en ben nu weer in de mood om wat aan mijn systeem aan te passen. Trouwens een interessant verhaal op de site van AntiCable. Heeft iemand ervaring met die speakerkabels en interlinks? Gezien de dollarkoers niet duur. Of is dit het zoveelste ei van Columbus in audioland? oei oei klinkt als gebed zonder end. net een nieuwe versterker en nu alweer in de mood iets te veranderen. ga eerst een een hele tijd genieten van je aankoop. wanneer kriebelt het bij jou dan. direct na de eerste tonen. of komt snel het idee dat een nieuwe versterker betekend dat de rest van de set dan wel minderwaardig zou zijn? ben je niet gewoon verkouden waardoor het minder klinkt. ik denk dat je op deze manier bezig kan blijven tot je een ons weegt. ga eerst eens een paar maandjes muziek luisteren en schrijf af en toe dingen op. maak dan uiteindelijk een evaluatie van je set en bedenk wat je anders wil. maar je moet het zelf weten natuurlijk Beste M44, Ik weet niet wat de gewoonte is op dit forum, maar vind je het normaal zo'n reactie te geven? Wie begint hier over verkoudheid en wat denk je eigenlijk wel? Bewaar je betweterigheid voor jezelf en beperkt je tot feitelijke informatie. Ik bepaal mijn eigen keuzes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 Hm een newbie, excuus nieuw lid met attitude Heel goed, beetje peper over het forum kan geen kwaad. Je moet het maar zo zien Strzel, sommigen zijn al jaren aan het tweaken ("freaken") en op een gegeven moment kom je tot de conclusie, waarom eigenlijk? Het kan ook een beetje te ver door schieten. Aan de andere kant is het ook wel een leuke hobby. Dus tweak lekker door. Doe ik ook wel (al ben ik achteraf lang niet altijd zo blij met het resultaat, gegeven de kosten en de tijd die je er in gestoken hebt). Ik meen dat M44 zijn speakers mbv mayo getweaked zijn, of zoiets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 Ik meen dat M44 zijn speakers mbv mayo getweaked zijn, of zoiets Die zijn door een B. Gehakt idd met mayo overgoten. Schijnt een leuk effect te geven, alleen met de tweeters KAN het nog wel eens fout gaan. @Strzel: Een beetje minder grof had je gesierd, maarja, niet iedereen is even tactvol. Dat M44's post je niet aanstaat zou ik in kunnen komen, maar jouw reactie vind ik nog minder fraai. M44 had wel gelijk in mijn ogen. Ga eerst eens goed luisteren naar de verandering die je nu hebt. Mijn ervaring is dat je pas na enkele weken intensief luisteren alle veranderingen pas echt gehoord hebt. Daarbij speelt een versterker zeker nog niet ideaal na een paar dagen, of het nu om een nieuwe of tweedehands gaat: Gun dat ding en jezelf wat tijd om tot rust te komen voor je weer verder gaat met upgraden. Het is heel moeilijk audioapparatuur en/of speakers echt goed te beoordelen op een installatie die je niet voor de volle 100% kent. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 Ik houd toch meer van mosterd over mn gehaktbal. Of liever nog een peperig biefstukje met wat gebakke(n) uien overgoten en een Brand ernaast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 Ik houd toch meer van mosterd over mn gehaktbal. Of liever nog een peperig biefstukje met wat gebakke(n) uien overgoten en een Brand ernaast. Ik ben opok niet zo'n voorstander van mayo op de gehaktbal. Liever een goede zelfgemaakte sat Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Verbetering betekent voor mij een nog helderder geluid en transparantie. Ik heb net een nieuwe versterker gekocht en ben nu weer in de mood om wat aan mijn systeem aan te passen. Trouwens een interessant verhaal op de site van AntiCable. Heeft iemand ervaring met die speakerkabels en interlinks? Gezien de dollarkoers niet duur. Of is dit het zoveelste ei van Columbus in audioland? oei oei klinkt als gebed zonder end. net een nieuwe versterker en nu alweer in de mood iets te veranderen. ga eerst een een hele tijd genieten van je aankoop. wanneer kriebelt het bij jou dan. direct na de eerste tonen. of komt snel het idee dat een nieuwe versterker betekend dat de rest van de set dan wel minderwaardig zou zijn? ben je niet gewoon verkouden waardoor het minder klinkt. ik denk dat je op deze manier bezig kan blijven tot je een ons weegt. ga eerst eens een paar maandjes muziek luisteren en schrijf af en toe dingen op. maak dan uiteindelijk een evaluatie van je set en bedenk wat je anders wil. maar je moet het zelf weten natuurlijk Beste M44, Ik weet niet wat de gewoonte is op dit forum ( idd), maar vind je het normaal zo'n reactie te geven?( euh ja!) Wie begint hier over verkoudheid ( ik)en wat denk je eigenlijk wel?( of ik eerst koffie ga drinken en dan ga roken of....) Bewaar je betweterigheid voor jezelf en beperkt je tot feitelijke informatie. Ik bepaal mijn eigen keuzes. zoals ik al zei, ga eerst eens genieten van je aankoop. schrijf dingen op. is idd heel betweterig van mij.( en met de slechtste bedoeling opgeschreven) zelfs de vakbladen schrijven neiging tot tweaken toe aan mogelijke verkoudheden. waarmee ik niet zeg dat het zo is. maar soms kan een verkoudheid je je hele set in twijfel laten trekken. ik tweak ook laat dat duidelijk zijn. ik vind het alleen niet slim om gelijk na een aankoopte gaan rommelen. eerst wennen, laat de set voorspelbaar worden voor je en ga dan eens kijken wat je anders wil. meerdere forummers hier zien nu mijn poging jou op een zeer nette respectvolle wijze reactie te geven. ze zijn ook anders gewend Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Ik herken hier heel veel in mijzelf in. Iets dat opzich al erg goed klinkt nog verder willen verbeteren. Ik heb met meerdere speakers onderdelen vervangen ook bedrading, etc. Ik ben begonnen met een simpele mod destijds door de aansluiting van de speaker te verbeteren. Dit was eigenlijk de beste tweak. Bij b.v kef luidsprekers word alles meeberekend en komen ze tot een bepaalde sound die helemaal gebasseerd is op dat filter en die onderdelen. Ga je nu 1 onderdeel vervangen door een "veel betere" Dan kan het zo zijn dat het resultaat gek genoeg slechter is. Ik heb het ook gedaan, en ik kreeg een heel schel hoog. Daarna de oude elco er weer in en het was weer normaal. Later heb ik het zelfde gedaan bij B&W een heel nieuw filter van scratch opnieuw opgebouwd. Vierhonderd euro lichter en enorme verbetering dat wel. ik heb zelfs een extra tweeter toegevoegd. Ik had echter toen veel beter andere speakers kunnen kopen. Persoonlijk zou ik het laten bij de aansluiting. Ik heb het zelfs met apparaten geprobeerd tent klok erin andere opamps etc. Ben er nu wel achter dat het bij mijn dac goed heeft uitgepakt. Dat ding klinkt echt stukken beter..... Dat was puur geluk. Maar ook dat dac is uiteindelijk naar iemand toegegaan die er meer verstand heeft dan mij. Ben er weer ingetrapt met mijn phonotrap, deze wel op een veel hoger niveau kunnen krijgen. Maar op een gegeven moment ben je alleen nog maar onderdeeltjes aan het vervangen in de hoop ! dat het beter gaat klinken. Ook deze gaat nu naar iemand die er meer verstand heeft dan mij. Kortom. De vraag die jij jezelf moet stellen is: Vind ik het geluid dat ik nu heb bij mij passen en wat ontbreekt er? Als je nu al "iets" mist dan zou ik dat niet proberen op te lossen met een paar kabels. Want dat krijg je dan ook niet te horen... Ik wens je heel veel succes en veel plezier met het zoeken naar de uiteindelijke oplossing. James Bond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Ik houd toch meer van mosterd over mn gehaktbal. Of liever nog een peperig biefstukje met wat gebakke(n) uien overgoten en een Brand ernaast. Wel een -Up toch hopelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Ik houd toch meer van mosterd over mn gehaktbal. Of liever nog een peperig biefstukje met wat gebakke(n) uien overgoten en een Brand ernaast. Ik ben opok niet zo'n voorstander van mayo op de gehaktbal. Liever een goede zelfgemaakte sat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Ik ben ook niet zo'n voorstander van mayo op de gehaktbal. Nee nogal wiedus jij maakt je mayo ook niet zelf. HEAR volgt een eenvoudig maar toch wel smakelijk recept: Voor ongeveer 3 dl Diy mayonaise: 1 ei, uit de koelkast 1 theelepel mosterd, uit de koelkast Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 en hoe maak je dan fritessaus. is dat met een deel water ipv olie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 en hoe maak je dan fritessaus. is dat met een deel water ipv olie? Heb ik nog nimmer gemaakt. Dus: Google jij of Google ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Ik breng mijn luidsprekers allereerst op smaak, door ze op de juiste plaats te zetten en de luisterplaats zorgvuldig te kiezen. Dan zorgt het filter of het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 en hoe maak je dan fritessaus. is dat met een deel water ipv olie? 25% olie gebruiken! bron: wikipedia Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Beste M44,Ik weet niet wat de gewoonte is op dit forum, maar vind je het normaal zo'n reactie te geven? Wie begint hier over verkoudheid en wat denk je eigenlijk wel? Bewaar je betweterigheid voor jezelf en beperkt je tot feitelijke informatie. Ik bepaal mijn eigen keuzes. Nou nou... M44 heeft behoorlijk gelijk hoor, maar belangrijker nog is het gegeven dat je zijn bedoelingen volkomen verkeerd inschat. Het delen van ervaring hoeft niet persoonlijk bedoeld te zijn Feitelijke informatie... is in deze hobby tamelijk riskant om op af te gaan. Je kunt jezelf en je inzichten er voor jaren mee vastzetten en allerlei leuks mislopen. p.s.: is niet betweterig bedoeld in elk geval! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Ik breng mijn luidsprekers allereerst op smaak, door ze op de juiste plaats te zetten en de luisterplaats zorgvuldig te kiezen. Dan zorgt het filter of het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 en hoe maak je dan fritessaus. is dat met een deel water ipv olie? 25% olie gebruiken! bron: wikipedia aha thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 25 maart 2009 Author Report Share Posted 25 maart 2009 Ik herken hier heel veel in mijzelf in. Iets dat opzich al erg goed klinkt nog verder willen verbeteren.Ik heb met meerdere speakers onderdelen vervangen ook bedrading, etc. Ik ben begonnen met een simpele mod destijds door de aansluiting van de speaker te verbeteren. Dit was eigenlijk de beste tweak. Bij b.v kef luidsprekers word alles meeberekend en komen ze tot een bepaalde sound die helemaal gebasseerd is op dat filter en die onderdelen. Ga je nu 1 onderdeel vervangen door een "veel betere" Dan kan het zo zijn dat het resultaat gek genoeg slechter is. Ik heb het ook gedaan, en ik kreeg een heel schel hoog. Daarna de oude elco er weer in en het was weer normaal. Later heb ik het zelfde gedaan bij B&W een heel nieuw filter van scratch opnieuw opgebouwd. Vierhonderd euro lichter en enorme verbetering dat wel. ik heb zelfs een extra tweeter toegevoegd. Ik had echter toen veel beter andere speakers kunnen kopen. Persoonlijk zou ik het laten bij de aansluiting. Ik heb het zelfs met apparaten geprobeerd tent klok erin andere opamps etc. Ben er nu wel achter dat het bij mijn dac goed heeft uitgepakt. Dat ding klinkt echt stukken beter..... Dat was puur geluk. Maar ook dat dac is uiteindelijk naar iemand toegegaan die er meer verstand heeft dan mij. Ben er weer ingetrapt met mijn phonotrap, deze wel op een veel hoger niveau kunnen krijgen. Maar op een gegeven moment ben je alleen nog maar onderdeeltjes aan het vervangen in de hoop ! dat het beter gaat klinken. Ook deze gaat nu naar iemand die er meer verstand heeft dan mij. Kortom. De vraag die jij jezelf moet stellen is: Vind ik het geluid dat ik nu heb bij mij passen en wat ontbreekt er? Als je nu al "iets" mist dan zou ik dat niet proberen op te lossen met een paar kabels. Want dat krijg je dan ook niet te horen... Ik wens je heel veel succes en veel plezier met het zoeken naar de uiteindelijke oplossing. James Bond Wellicht moet ik nog even wennen aan de wijze waarop M44 communiceert (dat klinkt toch waardevrij nietwaar?) en twijfel ik niet aan zijn goede bedoelingen. Het kwam bij mij niet erg positief over. Zand erover. Kijk, bij mij werkt het zo. Meestal koop ik geen componenten omdat ik het bestaande geluid ineens slecht vind. Nee, eens in de zoveel tijd denk ik "het wordt weer eens tijd voor wat anders" en wil ik proberen het bestaande geluid zo te veranderen dat het voor mij als een verbetering klinkt. Meestal lukt dat ook wel. Soms met een dom kabeltje, een iets andere opstelling van de speakers of zoiets als Masterbase onder speakers en apparatuur. Lukt dat met het gewenste resultaat dan word ik daar blij van en ga fanatiek weer heel veel cd's draaien. Het motto is hoeveel je uit je set kunt halen en je dingen hoort in je vertrouwde muziek die er eerst nog niet zo duidelijk waren. Nu heb ik een paar weken geleden een mooie versterker gekocht die ik aan het inspelen ben en ben weer helemaal blij dat ik de gehoopte verbeteringen waarneem. Is allemaal subjectief natuurlijk. Maar dat maakt me gelijk weer enthousiast met mijn setje en komt de vraag op: wat kan ik redelijkerwijs nog meer doen? Vandaar dat verhaal over die speakers. Overigens heb ik besloten niets aan het interne verhaal van de speakers te gaan doen. Nee, gisteravond een setje Anti-Cables besteld omdat het verhaal er achter me intrigeert. Ik heb nu wel aardige kabels, maar niets hoogstaands. Dus een kijken wat dat oplevert. Is het niks dan verkoop ik ze wel weer. Zo had ik een halfjaar geleden een Chinese netfilter gekocht van G&W. Ik vond dat het geluid er door achteruit ging, dus dat ding na een paar weken gelijk weer doorverkocht. Houd je van de straat. Wordt er op dit forum altijd zo gezwetst over eten? Groet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 eten en audio en mooie vrouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 eten en audio en mooie vrouwen Auto 's ook. Gelukkig niet veel over voetbal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts