Jump to content

Kwaliteit van interne kabels van luidsprekers

Strzel
 Share

Recommended Posts

mischien moet M44 even wennen aan de wijze waarop jij zijn advies interpreteert.

ik zal je maar welkom heten ipv er een analyse erop los te laten waar we dan exact zand over moeten doen. B)

dus welkom

en @ erikatn - amen. aub geen voetbal, die auto's mogen van mij ook minder trouwens

Nee, gisteravond een setje Anti-Cables besteld omdat het verhaal er achter me intrigeert. Ik heb nu wel aardige kabels, maar niets hoogstaands. Dus een kijken wat dat oplevert.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Het lijkt wel steeds zo te zijn dat iemand die kabels koopt, toepast, er over roept "fantaaaaastisch!!!", en een paar dagen later "best wel mooi", en dan valt er een stilte.

En niemand weet hoe het ermee is afgelopen.

Jammer.

M :ph34r: rc

P.S. Sommige mensen moet je hier een beetje leren kennen voor je hun bijdragen op de juiste waarde kunt schatten. In M44's stukje zat geen greintje kwaad i.m.h.o.

Als er weer iets gaat kriebelen (ik bedoel niet je neus), kijk dan eens serieus naar je cd-speler. CD-spelers zijn zoooo 20e-eeuws. c030.gif

Hoi strzel,

Nee hoor er wordt niet zo vaak gezwets over eten, auto's,tanks,vrouwen enz enz.

Het is meer een periodieke terugkeer van dat gezwets. Gewoon langsheen lezen en je vooral er niet aan storen. :D

Hou er dan ook rekening mee dat de Anti-Cable een lange inspeeltijd nodig hebben.

Anti-Cable ls kabel is zeer zeker niet slecht, althans dat is mijn bevinding.

Welke ls kabel gebruik je nu eigenlijk?

Vraag ik uit nieuwsgierigheid,hoor.

Ik heb nu bi-wired kabels waar ik een paar jaar geleden op de Doelenshow tegenaan liep. Van het merk BestWire. Was in ieder geval wel een stukje beter dan van den Hull CS-122 die ik had. Nou is het grappige dat ik me de laatste tijd me in Chinese hifi aan het verdiepen ben en ik daar kabels tegenkwam van het merk Xindak die er echt helemaal precies hetzelfde uit zagen, maar voor de helft van de prijs die ik betaald had.! Dus leuk gefopt. Weer wat geleerd.

poling van netsnoeren is toch gewoon te meten.

dat kon ik zelfs al horen bij mijn draagbare radio in de jaren 80

zat te stekker er verkeerd om in dan bromde de trafo en deed ik hem andersom dan was ie fluisterstil......

niet dat ik ook maar een verschil hoorde :D

het was my first philips (of is dat vloeken in de kerk)

Ik heb nu bi-wired kabels waar ik een paar jaar geleden op de Doelenshow tegenaan liep. Van het merk BestWire. Was in ieder geval wel een stukje beter dan van den Hull CS-122 die ik had. Nou is het grappige dat ik me de laatste tijd me in Chinese hifi aan het verdiepen ben en ik daar kabels tegenkwam van het merk Xindak die er echt helemaal precies hetzelfde uit zagen, maar voor de helft van de prijs die ik betaald had.! Dus leuk gefopt. Weer wat geleerd.

Chinees, voor enkelen onder ons een vloek in de kerk, voor anderen.... :D

Ik ben de laatste tijd ook enorm enthousiast over goed Chinees spul. Heb onlangs een Yarland versterker gekocht, geeft me oneindig veel plezier in m'n 2e setje! :D

4 Is van dure (high-end) luidsprekers bekend welk merk kabels men daar intern gebruikt? Of welk type kabels wordt bij zelfbouwspeakers gebruikt?

Dynaudio gebruikt Ocos kabel in haar speakers. Dit is echter kabel die op hun verzoek door een Zwitsers bedrijf wordt gemaakt.

Gebruik de Ocos ook als speakerkabel en dat werkt in ieder geval prima.

In DK Design versterkers wordt Cardas kabel, gebruikt, in Plinius apparatuur Siltech. VdH The Wind wordt ook in versterkers gebruikt maar ben vergeten welk merk.

Guest kikkervisje
Hoi strzel,

Nee hoor er wordt niet zo vaak gezwets over eten, auto's,tanks,vrouwen enz enz.

Het is meer een periodieke terugkeer van dat gezwets. Gewoon langsheen lezen en je vooral er niet aan storen. :D

Hou er dan ook rekening mee dat de Anti-Cable een lange inspeeltijd nodig hebben.

Anti-Cable ls kabel is zeer zeker niet slecht, althans dat is mijn bevinding.

Welke ls kabel gebruik je nu eigenlijk?

Vraag ik uit nieuwsgierigheid,hoor.

Hoezo gezwets?

Selectief gezwets bedoel je: Anti-Cable een lange inspeeltijd nodig hebben :confused::confused::confused:

Ik houd toch meer van mosterd over mn gehaktbal. Of liever nog een peperig biefstukje met wat gebakke(n) uien overgoten en een Brand ernaast.

Ik ben opok niet zo'n voorstander van mayo op de gehaktbal. Liever een goede zelfgemaakte sat

Guest kikkervisje
Dynaudio gebruikt Ocos kabel in haar speakers.

Dit is echter kabel die op hun verzoek door een Zwitsers bedrijf wordt gemaakt.

Gebruik de Ocos ook als speakerkabel en dat werkt in ieder geval prima.

Vroeger werd deze hele mooie kabel in Zwitserland gemaakt, maar productie zal toch onder de hand wel naar China zijn verplaatst. ;)

Maar goed dat maakt het beslist geen mindere kabel, wel een die zwaar onder gewaardeerd is.

Ideale buizenversterker luidsprekerkabel.

Vroeger werd deze hele mooie kabel in Zwitserland gemaakt, maar productie zal toch onder de hand wel naar China zijn verplaatst. ;)

Maar goed dat maakt het beslist geen mindere kabel, wel een die zwaar onder gewaardeerd is.

Geen idee, begreep dat het van een Zwitserse kabelfabriek kwam.

Wist niet van het resultaat met buizenbakken maar blijkbaar is het zo neutraal dat het in verschillende systemen kan werken. :)

Guest kikkervisje

Wist niet van het resultaat met buizenbakken maar blijkbaar is het zo neutraal dat het in verschillende systemen kan werken. :)

De Ocos is 8 Ohm over elke lengte! :)

De Ocos is 8 Ohm over elke lengte! :)

:huh: Leg eens uit...

Het is een mengelmoes van halve waarheden, verkeerde interpretaties en wetenschappelijk klinkende verhalen.

Er zit inderdaad een Zobel netwerkje in die adaptors, en/of een impedantie correctie netwerkje over de tweeter.

Het idee volgens Dynaudio is dat de karakteristieke impedantie van de OCOS kabel constant 8 ohm is over de gehele audioband.

Nu is het begrip karakteristieke impedantie iets dat bij audio geen rol speelt, we hebben het dan over transmissielijn-technologie wat zich in het hoogfrequent domein afspeelt.

Een LCLCLC...... netwerk dus, een soort van afgestemde kring mits de belasting constant blijft.

Natuurlijk is de weerstand van die kabel geen 8 ohm, maar nadert dicht naar nul.

Karakteristieke impedantie speelt niet bij audiofrequenties.

Daarbij sluit de uitgangsweerstand/impedantie van de versterker iedere ongewenste kabeleigenschap kort omdat die nog meer naar 0 nadert.

Op een ander forum is hier ook al eens een topic aan gewijd, er is toen om opheldering gevraagd aan Dynaudio maar nooit antwoord gekregen.

Een Zobel hoort al in de versterker te zitten om het de tegenkoppeling mogelijk te maken goed zijn werk te doen.

Om dat nu ook nog eens in de speaker aan te brengen is heel aardig, maar tamelijk nutteloos tenzij je Megahertzen over die OCOS wilt gaan jagen.

En daarover gesproken: de OCOS is gewoon een coaxkabel, niets meer of minder.

En dus ook prima geschikt als speakerkabel en zelfs als interlink.

Maar de RG213 is beslist goedkoper..............