Egbert Posted 23 maart 2009 Report Share Posted 23 maart 2009 Heeft iemand de blijkbaar recent nieuw uitgebrachte re-master van Ten al beluisterd? Ik vrees dat het in het kader van de Loudness War vooral allemaal "harder" moest (lees: LUIDER), maar heb het nog niet gehoord. En ik laat me graag vertellen dat het niet alleen anders, maar ook echt beter is geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 maart 2009 Report Share Posted 23 maart 2009 Heeft iemand de blijkbaar recent nieuw uitgebrachte re-master van Ten al beluisterd?Ik vrees dat het in het kader van de Loudness War vooral allemaal "harder" moest (lees: LUIDER), maar heb het nog niet gehoord. En ik laat me graag vertellen dat het niet alleen anders, maar ook echt beter is geworden. Ik weet wel dat er nieuwe nummers op staan (in ieder geval 1: 'Brother'), die het origineel niet hebben gehaald. Maar of ze ook wat aan de geluidskwaliteit hebben veranderd, dat weet ik niet... Ik heb het origineel ook niet (alleen op mp3), dus ik weet niet echt of er wat mis was met de geluidskwaliteit en of dat dus verbeterd (of verkloot) moest worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Heeft iemand de blijkbaar recent nieuw uitgebrachte re-master van Ten al beluisterd?Ik vrees dat het in het kader van de Loudness War vooral allemaal "harder" moest (lees: LUIDER), maar heb het nog niet gehoord. En ik laat me graag vertellen dat het niet alleen anders, maar ook echt beter is geworden. Ik weet wel dat er nieuwe nummers op staan (in ieder geval 1: 'Brother'), die het origineel niet hebben gehaald. Maar of ze ook wat aan de geluidskwaliteit hebben veranderd, dat weet ik niet... Ik heb het origineel ook niet (alleen op mp3), dus ik weet niet echt of er wat mis was met de geluidskwaliteit en of dat dus verbeterd (of verkloot) moest worden... Ik heb gisteren de versie gekocht met originele (geremasterde) CD, de door Brendan O'brien geremixte CD (met extra tracks) en de DVD. Vanochtend de originele CD gedraaid en die klonk beter dan de versie die ik sinds '91 in de kast heb staan. Net zat ik naar de "geremixte" CD te luisteren en ik dacht dat mijn 20 jaar oude Sennheiser nu echt aan vervanging toe was. Maar het lag volledig aan de "hippe 2009" mix. Alle dynamiek was eruit, drums klinken als kartonnen dozen, laag is er uit. Maar dat schijnt het handelsmerk van O'brien te zijn, gezien de andere CD's die hij verprutst heeft. Het lijkt er helaas op dat hoe beter de apparatuur wordt, hoe slechter de opnames worden. Misschien komt het wel omdat iedere "gek" tegenwoordig een opnamestudio kan bouwen (door de lage kosten), terwijl muziek opnemen toch echt een vak is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Ik heb hem gisteren voor het eerst beluisterd en ik moet zeggen dat het een hele stap voorwaarts is. Het is een stuk rauwer geworden, minder glad, meer eenheid. Qua kwaliteit van het geluid heb ik nog niet echt geluisterd. Dat staat voor mij ook op een verre tweede plaats. Wellicht de volgende keer. Ik kan iig niet direct zeggen dat het om te huilen is. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts