luxmanL81 Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 NEIL YOUNG ARCHIVES Eindelijk officieel the usa set is on its way .................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 maart 2009 Report Share Posted 24 maart 2009 NEIL YOUNG ARCHIVES Eindelijk officieel the usa set is on its way .................... Met een fijne zogenaamde 'message from Neil' om toch maar vooral een blue ray-speler aan te schaffen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 NEIL YOUNG ARCHIVES Eindelijk officieel the usa set is on its way .................... Ben benieuwd hoe je het zal verteren. Heb je de 'gewone' cd-set besteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Hij is wel zo begaan met zijn muziek dat hij de CD als geluidsdrager nooit serieus heeft genomen. Ik zie het daarom niet gelijk als commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Hij is wel zo begaan met zijn muziek dat hij de CD als geluidsdrager nooit serieus heeft genomen. Ik zie het daarom niet gelijk als commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Nee hoor, het wordt geen blue ray wat muziek betreft. Het wordt straks allemaal online aangeboden, in betere bitrates dan de cd. Over een paar jaar heb je eigen muziekcollectie alleen nog maar online... maar dat is mijn bescheiden mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Nee hoor, het wordt geen blue ray wat muziek betreft.Het wordt straks allemaal online aangeboden, in betere bitrates dan de cd. Over een paar jaar heb je eigen muziekcollectie alleen nog maar online... maar dat is mijn bescheiden mening. Nou, een paar jaar. Is wat optimistisch (voor de meesten hier pessimistisch). Ik heb even op de Linn-site gekeken, maar zo te zien gaan zij zelfs niet hoger dan 96 KHz. Mijn DacMagic gaat ook tot 96KHz. Neil Young zet op de Blu-Ray schijven het dubbele. Maar ok, daar zijn andere DACs wel tegen bestand. Gezien het conservatieve volkje Hear zal ook een Blu-ray speler niet gauw tot de gelederen doordringen. Blu-Ray... is toch voor beeld? En platenverzamelingen on-line, dacht het niet. Waar blijft de lol van de naald in de groef laten zakken? Lekker precies uitmikken? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Gezien het conservatieve volkje Hear zal ook een Blu-ray speler niet gauw tot de gelederen doordringen. Blu-Ray... is toch voor beeld?En platenverzamelingen on-line, dacht het niet. Waar blijft de lol van de naald in de groef laten zakken? Lekker precies uitmikken? Dat is echt te cynisch. Laat er maar iets komen dat beter klinkt dan LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 31 maart 2009 Author Report Share Posted 31 maart 2009 NEIL YOUNG ARCHIVES Eindelijk officieel Ben benieuwd hoe je het zal verteren. Heb je de 'gewone' cd-set besteld? gewoon de cd kwaliteit ........ heb cd speler en dvd speler , de cd speler is voor muziek en de dvd voor muziek en beeld en films de live in massey had ook cd en dvd ,maar ikke niet verschil gemerkt dus .......... en dan zit je op dvd naar zoon foto te kijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 31 maart 2009 Report Share Posted 31 maart 2009 Het gaat de "meeste" mensen allang niet meer om kwaliteit maar om kwantiteit. Dus hoe gemakkelijker er aan de muziek te komen is hoe beter. Platenmaatschappijen gaan daar op inspelen door de cd's steeds meer online aan te gaan bieden. Wat voor hun veel goedkoper is. Dat het allemaal rukkwaliteit is dat zal hun een zorg zijn.... Daarom denk ik dat straks de cd gewoon uit de winkels gaat verdwijnen. Kijk maar naar de gemiddelde cd winkel. Er staan meer dvd's in dan cd's. Mensen gaan ook steeds meer zelf thuis opnemen (denk aan youtube) om bekend te worden. De mensen die niet onder het kopje "meeste" vallen worden daar de dupe van. Die wel voor kwaliteit gaan. Die wel goede opnames willen horen.... Persoonlijk vind ik LP vereweg met afstand van alles het beste klinken........ maar ook daar ben je afhankelijk van wat de mensen er in de studio er van maken. Je kan iemand hebben die het maximale uit de opnames haalt, echt tranentrekkend zo mooi. Waarna een producer de emotie wegloudnest omdat het op de radio dan niet even hard klinkt als alle andere muziek. Daardoor haken de audiofielen ook af want dit klinkt niet thuis. Dus die kopen bijna geen cd's meer van de muziek die nu in de top 40 staat. Daar moet dus alles op verdiend worden dus gaat men het online aanbieden. Want de mensen die het online kopen horen het verschil toch niet. maar dit is maar een mening... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 maart 2009 Report Share Posted 31 maart 2009 Dat het allemaal rukkwaliteit is dat zal hun een zorg zijn.... James, het is niet allemaal rukkwaliteit. Misschien kijk ik scheel, maar juist in het klassieke genre kom je juist veel moois tegen, in betere kwaliteit dan wat de cd standaard biedt. Van 24 bits 48 KHz tot 32 bits 192 Khz, of nog dichter. Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan. Neil Young (ook klassiek ) heeft op de Blu-ray schijfjes muziek gezet in 24 bits 192 KHz. Dat is geen rukkwaliteit, integendeel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts