Jump to content

Arcam cd 37 cd speler of toch Unison?

peterpan
 Share

Recommended Posts

Ik overweeg nog 1 keer een cd speler te kopen. Daarna zal het wel een squeezebox-achtig iets worden.

Ofschoon ik niet ontevreden ben met mijn huidige systeem vind ik het laag te soft. Mis een beetje punch. Vooral ook met mijn muziek, rock en pop. Omdat dit vaak slecht opgenomen cd's zijn moet het wel genietbaar blijven. Hou dus absoluut niet van een analytische en kille speler. Mijn huidige cd speler, de unison unico cd, is erg fraai in het middengebied, maar het laag is te soft en week. Ik hou van zo analoog mogelijke wat warme weergave zonder scherpe ss.

Zal de Arcam cd 37 een optie zijn? Er is inmiddels wel een nieuwe Unison cde cd speler (niet goedkoop) die ook pop beter weergeeft, maar het blijft wel een hybride.

Mijn huidig systeem: Luxman 505f versterker, Unison unico cd speler, KEF XQ 40 speakers (fantastische speakers), bekabeling is Cardas crosslink, waarvan interlinks gebalanceerd.

Beste Peterpan,

Als je op zoek gaat naar een nieuwe cd speler beluister dan zeker de Astin Trew 3500.

Een paar zeer goede reactie van hear leden inclusief die van mijzelf. Even zoeken bij diverse topics,

Op de afgelopen hear bijeenkomst viel deze speler ook op en terecht.

Ik heb hem goed kunnen beluisteren en inmiddels aangeschaft.

Buisjes zijn Electro Harmonix ecc82

Vervang die eens door JJ's (liefst goldpins) of Softec Military's.

De Electro Harmonix zijn een veilige keuze, superbetrouwbaar, maar vaak een nogal saaie buis.

Wat ook heel mooi is zijn de EI buisjes, maar niet heel makkelijk aan te komen. NOS KAN iets moois tussen zitten, maar de mooiste NOS buisjes zijn onderhand al wel weg/op. Wat er nu nog aan NOS over is zijn de minderen. De mooisten werden als eerste gebruikt.

Met de nieuwe Unison CD-speler zul je niet echt een grote upgrade doen. Andere buisjes doen meer.

Met een Arcam CD37 zul je naar mijn mening er niet op vooruit gaan tov de Unison.

Een ECC82 buisje kost nieuw tussen de

NOS KAN iets moois tussen zitten, maar de mooiste NOS buisjes zijn onderhand al wel weg/op. Wat er nu nog aan NOS over is zijn de minderen. De mooisten werden als eerste gebruikt.

Dat vind ik nogal ontmoedigend, zijn anderen het daar mee eens?

Anderzijds is het natuurlijk een motivatie om op zoek te gaan naar de mooie onbekende types :cool2:

NOS KAN iets moois tussen zitten, maar de mooiste NOS buisjes zijn onderhand al wel weg/op. Wat er nu nog aan NOS over is zijn de minderen. De mooisten werden als eerste gebruikt.

Dat vind ik nogal ontmoedigend, zijn anderen het daar mee eens?

Of anderen het er mee eens zijn ga ik niets over zeggen. Ik kan niet voor anderen denken, gelukkig maar.
Anderzijds is het natuurlijk een motivatie om op zoek te gaan naar de mooie onbekende types :cool2:

Natuurlijk zijn er nog steeds heel mooi klinkende buisjes te vinden, maar dat word helaas wel steeds moeilijker. Anderzijds is het natuurlijk wel weer een uitdaging om toch nog dat ene

Beste,

Ik zou voor veel dynamiek toch echt niet zo naar Arcam gaan kijken, hoor! Je Unison klinkt erg mooi en rond, maar ik kan me je 'klachten' wel indenken. Wil je buizen houden, zou ik eens met Gruiter hear gaan pm'en. Astin Trew komt in Nederland weer wel goed uit de testen. Smaken verschillen dus ook hier. Tunen van je Unison kan goed, dat kan al wel veel uitmaken. Als je een compleet andere 'sound' wil (of misschien juist minder 'gekleurd', om het audiofiel verantwoord te melden) ben je vaak meer geld kwijt dan met het investeren un tuning.

Greetz,

Lestat

Ik heb er nu een Cardas crosslink XLR interlink aanhangen. Misschien ook niet zo'n goed idee. Misschien een v.d. Hul of Kimber eens proberen.

Ga vanmiddag naar een zaak naar die nieuwe unison cde cd speler luisteren en naar Naim die die ook heeft.

eerste wat ik dacht was "dat heb je met die kef speakers"

weet je zeker dat de speakers buiten de discussie moeten blijven?

ben geen expert hoor , heb ze alleen een keer in een zaak gehoord.

Ik heb de Astin Trew beluisterd. Levendigheid is prima. Maar dat laag! Nee; dan toch liever mijn Unison. Ik had bij de Astin ook zo'n "ping pong" gevoel. Nee; vond het niet super.

Daarnaast ook nog de supernait versterker i.c.m. de Unison cd beluisterd. Dit klonk helemaal niet verkeerd. De unico cd i.c.m. de unico secondo versterker vond ik weer te saai worden en vooral te zwaar in het laag. De Naim cd5x i.c.m. de supernait versterker vond ik ook niet mooi.

Het zit hem dus toch weer duidelijk in de match. Volgende keer neem ik mijn Luxman versterker mee. Of een andere cd speler of een andere versterker. De luxman en de unico cd versterken elkaar in de eigenschappen teveel.

Ik heb de Astin Trew beluisterd. Levendigheid is prima. Maar dat laag! Nee; dan toch liever mijn Unison. Ik had bij de Astin ook zo'n "ping pong" gevoel. Nee; vond het niet super.

Daarnaast ook nog de supernait versterker i.c.m. de Unison cd beluisterd. Dit klonk helemaal niet verkeerd. De unico cd i.c.m. de unico secondo versterker vond ik weer te saai worden en vooral te zwaar in het laag. De Naim cd5x i.c.m. de supernait versterker vond ik ook niet mooi.

Het zit hem dus toch weer duidelijk in de match. Volgende keer neem ik mijn Luxman versterker mee. Of een andere cd speler of een andere versterker. De luxman en de unico cd versterken elkaar in de eigenschappen teveel.

En het belangrijkste; je bent een stuk wijzer geworden!!! :cool2:

Peterpan, was die Astin Trew wel ingespeeld?

The AT3500 takes an absolute age to run in and come on song. When you first play the AT3500 it is a very unbalanced machine, it is very mid to top heavy sounding, but give the player a couple of weeks to run in and it will show you what it can do.

Vind het altijd wel lastig als mensen zoiets beweren over de inspeeltijd, maar dan kun je dat toch beter meewegen?

Ik heb geen AT, en na zelf overwogen te hebben nog (weer) een andere cd-speler te kopen, ben ik meteen in de stroomversnelling van de streaming gesprongen. Daar heb ik geen spijt van. Ik zou het lekker bij mijn (jouw) Unison houden.

M :ph34r: rc

Ja; weet dat cd aflopende zaak is. Daarom dacht ik ook nog 1 keer een goede speler. Weet dat Luxman ook nog met een nieuwe cd speler komt. Maar de goedkoopste gaat toch 4.000,-- kosten. Te duur voor mij. Geldt ook voor accuphase.

Ik zit er nog helemaal niet in, maar is dan b.v. zo'n Linn akkurate achtig systeem beter?

Staat hier niets voor je tussen?

Ik ben al een paar keer bij deze jonges wezen luisteren en zij hebben een mooi programma.

Ook kunnen de meeste spelers die zij voeren meteen worden aan gepast zo dat ze al meteen een niveau hoger presteren.

Misschien een goeie tip om eens te gaan luisteren.

Groetjes George

Ik wil ook nog Primare in mijn keus betrekken.

Die zou je inderdaad eens met je Luxman versterker moeten proberen.

Of met Primare versterking.

Want zoals je al aangaf, de Unison en Luxman zijn geen kandidaten voor een snelle strakke puntige pop en rock aanpak.

Je zou ook naar de Musical Fidelity A5 (of A5.5) speler kunnen luisteren. Komt ook met buizen, maar is evengoed razendsnel.

Ja; weet dat cd aflopende zaak is. Daarom dacht ik ook nog 1 keer een goede speler. Weet dat Luxman ook nog met een nieuwe cd speler komt. Maar de goedkoopste gaat toch 4.000,-- kosten. Te duur voor mij. Geldt ook voor accuphase.

Ik zit er nog helemaal niet in, maar is dan b.v. zo'n Linn akkurate achtig systeem beter?

Linn Akkurate DS komt zeker in de buurt, maar waarvan? ik stel me zo voor dat een cd-speler van