Jump to content

muizek op cd of dvd schijf

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

doet tegeswoordig zijn muziek ( audio ) op dvd ipv op cd omdat die dat mooier vind

mijn vraag is dus : is dat wel zo ?

Als het geluid daar ook als PCM op 24 bit @ 96 kHz op staat kan dat wel zo zijn ja. En je spullen dat ook naar behoren af kunnen spelen. Mijn ervaring is toch dat op de meeste muziek-DVD's als er al PCM op staat, dat dan gewoon 16 bits @ 44.1 kHz is (hetzelfde als CD dus) of 16 bits @ 48 kHz.

Of bedoelt ie dat ie dat Dolby surround gedoe mooier vindt?

;)

doet tegeswoordig zijn muziek ( audio ) op dvd ipv op cd omdat die dat mooier vind

mijn vraag is dus : is dat wel zo ?

Als het geluid daar ook als PCM op 24 bit @ 96 kHz op staat kan dat wel zo zijn ja. En je spullen dat ook naar behoren af kunnen spelen. Mijn ervaring is toch dat op de meeste muziek-DVD's als er al PCM op staat, dat dan gewoon 16 bits @ 44.1 kHz is (hetzelfde als CD dus) of 16 bits @ 48 kHz.

Of bedoelt ie dat ie dat Dolby surround gedoe mooier vindt?

;)

op de site (ook door Luxman gegeven), staat: stereo 24-bit / 96 kHz PCM

Da's leuk, dan zou ik de muziek rippen en via m'n Olive+DacMagic afspelen.

Mijn andere apparatuur kan dat vast niet.

Maarre... $ 199,- nou... nee.

M :ph34r: rc

Wil je een lekker reltopic opzetten?

Ik dacht dat Neil zo'n voorvechter van analoge audio was?

hier het artikel daar over ..............dus geen reltopic !!!

Neil Young op dvd: superieur geluid

10-03-2007

David Kleijwegt

Het antwoord van Neil Young was altijd hetzelfde, meer dan twintig jaar lang: binnenkort, nee heus waar, binnenkort. Dan zouden de kluisdeuren opengaan, om zijn keuze uit zijn rijke archief van nooit eerder officieel verschenen muziek aan de wereld te tonen. Toch kwam het er alsmaar niet van.

De reden van het lange uitstel? Neil Young geloofde niet in de cd als geluidsdrager. Niet voor d

Ja, daar zie ik dat het om de periode 1963 -1973 gaat. Voor die $199 heb je dan wel 10 DVD's + boek.

;)

Ja, is zo, maar tegenswoordig ben ik goedkoper gewend, dus vandaar de aarzeling.

Maar gisteravond de (enige) LP van Neil Young (After the Gold Rush) uit de kast getrokken en beneden op de nietswaardige installatie afgedraaid. Oooooo wat lekker....

Toch jammer dat er geen download-service voor is (voor zover ik weet). Ik bedoel niet iets illegaals, maar een webwinkel.

M :ph34r: rc