willemr2 Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Binnenkort wil ik een Classe CA-5200 en SSP600 aanschaffen die ik op mijn B&W 803D wil aansluiten. Nu zullen deze twee met een XLR interlink verobonden moeten worden heb ik gelezen. Wat is de prijs voor een redelijke interlink. Ik had hier even niet op gerekend maar ik zie zeer uiteenlopenede prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 als je een beetje kunt solderen dan kan je ze zelf maken. pin 1 is ground pin 2 is positive (non inverted) signal pin 3 is negative (inverted) signal. XLR pluggen twee mannetjes en twee vrouwtjes. een goede microfoonkabel. en je kan heel goedkoop klaar zijn. Wil je wel een complete set kijk dan eens op marktplaats of zo. groet James Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 vanaf 10 euro tot wat je wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemr2 Posted 27 maart 2009 Author Report Share Posted 27 maart 2009 als je een beetje kunt solderen dan kan je ze zelf maken. pin 1 is ground pin 2 is positive (non inverted) signal pin 3 is negative (inverted) signal. XLR pluggen twee mannetjes en twee vrouwtjes. een goede microfoonkabel. en je kan heel goedkoop klaar zijn. Wil je wel een complete set kijk dan eens op marktplaats of zo. groet James Bedankt voor je reactie James maar je kan begrijpen dat als je zo'n 15K uitgeeft aan een versterker dat je dan ook een kabel nodig hebt die goed is. Ik denk dat wanneer je zelf soldeerd je een iets hogere demping krijgt dan waneer je een kant en klare kabel koopt. In elk geval kan ik niet zo goed solderen ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Ja, dat snap ik. Maar heb je ze thuis niet eerst uitgeprobeerd? Zo ja wat zat er toen tussen? Of als je ze in de winkel hebt gehoord wat voor kabels zaten er toen tussen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Als ik jou was zou ik je laten adviseren door de winkel waar je de verster hebt gekocht. Interlinks zijn altijd een onderwerp vaan veel disucssie of het wel of geen oplichterij is. Als je zin en tijd hebt kan je ook experimenteren met diverse interlinks, sommige winkels lenen interlinks uit. Kan je zelf bepalen of je wel of geen verschil hoort. Waarom wil je XLR interlinks? XLR klinkt verlijdelijk omdat eht eigenlijk in mijn mening een betere standaard is MITS de hele apparatuur gebalanceerd id opgebouwd en niet alleen een XLR uitgang wordt gecreerd dmv circuitje voor de in/uit gang. Als dat wel het geval is wat in 90% van alle huis tuin en keuken hifi het geval is, zelf bij dure merken als Bryston, dan zou ik gewoon voor RCA interlinks gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Hey Idd zoals Mordante al schrijft, het kan een eindeloze discussie worden ... Persoonlijk zou ik een bepaald budget vr ogen houden dat je kan en wilt spenderen. En dan win je advies in bij deskundigen en daaruit filter je een paar merken en je gaat luisteren. een paar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 als je een beetje kunt solderen dan kan je ze zelf maken. pin 1 is ground pin 2 is positive (non inverted) signal pin 3 is negative (inverted) signal. XLR pluggen twee mannetjes en twee vrouwtjes. een goede microfoonkabel. en je kan heel goedkoop klaar zijn. Wil je wel een complete set kijk dan eens op marktplaats of zo. groet James Bedankt voor je reactie James maar je kan begrijpen dat als je zo'n 15K uitgeeft aan een versterker dat je dan ook een kabel nodig hebt die goed is. Ik denk dat wanneer je zelf soldeerd je een iets hogere demping krijgt dan waneer je een kant en klare kabel koopt. In elk geval kan ik niet zo goed solderen ;-) Als je 15K uitgeeft voor een versterker, dan begrijp ik je verhaal, dat je even geen rekening hebt gehouden met de aanschaf van een goede interlink niet helemaal. Eigenlijk gezegd, helemaal niet. Wat maakt een paar honderd Euro dan nog uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Omdat de Classe semi balanced is, zal het wel niet zoveel uitmaken (xlr of rca), tenzij je lange kabels (>3 m) wilt gebruiken of in een hele rfi vuile omgeving zit. XLR is wel een mooiere mechanische verbinding. In de prijsklasse 100-200 euro is genoeg moois te koop. Ik zelf vind de prijs kwaliteit van In-akustik (black&white) erg goed, maar dat zijn wel tamelijk stugge kabels. Maar een mooie Kimber select mistaat hier zeker ook niet (kost wel flink meer, soms 2e hands te vinden voor redelijk bedrag) Mooie hardware trouwens http://www.hometheatersound.com/equipment/...elta_ca5200.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 5 april 2009 Report Share Posted 5 april 2009 Gewoon proberen. Een Bryston kun je ook op beide manieren koppelen, persoonlijk bevalt me de RCA het beste, het kan zijn dat in andere gevallen de XLR beter voldoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 5 april 2009 Report Share Posted 5 april 2009 Bedankt voor je reactie James maar je kan begrijpen dat als je zo'n 15K uitgeeft aan een versterker dat je dan ook een kabel nodig hebt die goed is. Ik denk dat wanneer je zelf soldeerd je een iets hogere demping krijgt dan waneer je een kant en klare kabel koopt. In elk geval kan ik niet zo goed solderen ;-) Kant en klare kabels gebruiken hetzelfde soldeertin als wat je zelf in de winkel kunt kopen. Dus er hoeft helemaal geen verschil te zijn. Connectoren zal eerder een probleem zijn, omdat het spul wat je in de doorsnee elektronica winkel kunt krijgen mechanisch wat minder is dan de allerbeste connectoren op de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 5 april 2009 Report Share Posted 5 april 2009 Bedankt voor je reactie James maar je kan begrijpen dat als je zo'n 15K uitgeeft aan een versterker dat je dan ook een kabel nodig hebt die goed is. Ik denk dat wanneer je zelf soldeerd je een iets hogere demping krijgt dan waneer je een kant en klare kabel koopt. In elk geval kan ik niet zo goed solderen ;-) Kant en klare kabels gebruiken hetzelfde soldeertin als wat je zelf in de winkel kunt kopen. Dus er hoeft helemaal geen verschil te zijn. Connectoren zal eerder een probleem zijn, omdat het spul wat je in de doorsnee elektronica winkel kunt krijgen mechanisch wat minder is dan de allerbeste connectoren op de markt. En PS: als je 15.000 euro uit gaat geven voor een versterker dan is het voor de winkelier toch een kleine moeite om daar een setje kabels bij cadeau te doen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 5 april 2009 Report Share Posted 5 april 2009 En PS: als je 15.000 euro uit gaat geven voor een versterker dan is het voor de winkelier toch een kleine moeite om daar een setje kabels bij cadeau te doen....Op de kabeltjes draaien ze juist de marge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts