Jump to content

Doelen hifi show en pluimgraaff

clearaudiolover
 Share

Recommended Posts

Hier in het kort mijn bevindingen van een geslaagde dag bij de Doelen hifi show en Pluimgraaff luistershow. Ik heb niet overal uitgebreid geluisterd maar daar kom ik morgen wel aan toe.

Pluimgraaff luistershow:

Kamer 2001 Analogue audio:

Ik vond de grote Opera speakers heel goed klinken met een altijd fijne klankbalans in combinatie met de Audio analoque versterking, North star sacd speler en Nottingham analogue draaitafel. Een leuk vergelijk met de sacd van Dark Side of the Moon voorzien van een downmix 2 ch sacd laag en de cd geremasterde versie. Welke klonk beter? Iedereen in de zaal vond de cd laag het meest overtuigend overkomen. Daarna de lp en ja die won het toch weer, hoewel de klankbalans met de cd versie weinig verschilde in mijn oren. Kortom een prima demo.

Kamer 2006 Crafty:

Tjemig wat klonken die luidsprekers open. Volgens mij was het een coaxial systeem? Wel een ietwat dunne klankbalans maar wel lekker luchtig. Ik hoorde zelfs een nummer van Massive Attack.

Kamer 2009: Audio note:

tja :lol::lol::lol::lol::lol: Lekker harde rockmuziek. Altijd lekker eigenwijs die gast van Audio Note. Geen tingeltangel muziek of Patricia Barber maar gewoon knallende hardrock :D Geen draaitafel dit keer, jammer.

Doelen hifi show:

Lag het aan mij of waren de demo's nu eens wel van een goed niveau? Ik vond de 5.1 opstelling bij Cambridge audio overigens niet lekker klinken.

Joenit met de P3 en kleine Totems klonken gewoon lekker. Santana klonk prima en aanstekelijk. Een opname van een plukkende bas op de P7 met de zwaardere Rega versterkers, grotere Totems en de nieuwe mm/mc super de luxe phonotrap klonk zeer goed in mijn oren. Zeer gedefineerd, twinkelend en helder.

De grote Dynaudio's met een Transrotor draaitafel klonk zeer helder en dynamisch, maar zoals wel vaker met een Transrotor, viel mij de romantische klankbalans op. De Nottingham Analogue acht ik neutraler.

Van Zweikert klonk zeer natuurlijk vooral de stemweergave was prachtig. Wel veel dezelfde muziekstijl, blues en country en western achtig. Geeft niet maar wat saai.

Lezing over kamer akoestiek en verbeteringen middels resonatoren door een aziatische man, ik weet verdorie z'n naam niet meer, begon allemaal als gebakken lucht en moeizaam maar mondde uit in een geestige presentatie. Ik zou iedereen aanraden deze bij te wonen.

Morgen meer.

leuk zo , mooi verslag. :)

baal altijd zo van die bittere "laten we afkraken wat er staat" verslagen van zogenaamde "echte "audiofielen.

want de beste audiofiel vind natuurlijk niks goed. :ph34r:

ben benieuwd naar morgen :)

leuk zo , mooi verslag. :)

baal altijd zo van die bittere "laten we afkraken wat er staat" verslagen van zogenaamde "echte "audiofielen.

want de beste audiofiel vind natuurlijk niks goed. :ph34r:

ben benieuwd naar morgen :)

een beste audiofiel vindt in ieder geval jouw opmerking niet goed

Vandaag ook een dagje Rotterdam gedaan... met enkele leden van Audioclub Oost Brabant en nog 'n paar mensen.

We verzamelden om 8:30 in Oirschot en vertrokken richting R.dam. Onze jassen waren vrijwel de eersten die in de rekken gingen.

Eerst naar de lezing van Hans beekhuyzen van Vi-Fi over het plaatsen van luidsprekers. Het verwonderde mij dat er al zo'n 50 mensen in de ruimte zaten. Henk is een amusant verteller en weet het gezelschap goed te boeien. Ik kan iedereen die niet veel weet van het opstellen van luidsprekers aanraden deze sessie te volgen. Zeer veel interessante informatie op een zeer amusante manier gebracht.

Dan naar wat omzwervingen via de trombonedag (wat een getoeter), kwamen we beneden weer in de hal. Daar is het echt geen luisteren al stonden er wel erg mooie sets opgesteld. Wel viel het op dat de luidsprekerkabels van de Quads rampzalig waren aangesloten. De helft van de draadjes hingen buiten de WBT banaanstekker. Zo kan ik een dealer niet echt serieus nemen.

Dan de luistersessies:

Ik zal alleen de zalen noemen waar ik een goede luisterervaring op deed (en dan ben ik redelijks snel klaar).

Audiac. De Wilson Watt Puppy's op Ayre waren voor mij het absolute hoogtepunt van de show. Open, helder, strak, mooi stereobeeld en tonaal prachtig kloppend. Jammer dat voor de omschakeling naar gestreamde muziek een soort van elektronische Thunderbirdmuziek gebruikt werd.

Daluso met een stevig stuk blues sprak me ook wel aan.

Von Schweichert had nieuwe monitoren die nadat ze ingespeeld zijn zeker tot de top der monitoren zullen gaan horen.

Verder erg veel middelmatig klinkende sets en expo.

Een positieve opmerking nog voor Arden en KT88 die een prachtige serie draaitafels lieten zien en bovendien een luisterbare set in de expo ruimte hadden.

De vibrafoon clinic van Frits Landesbergen was ook erg verhelderend. Je hoort op zo'n moment echt goed hoe zo'n instrument hoort te klinken. Voor de live muziek door het combo was helaas geen tijd meer.

Dan de show bij Engels.

Rick Paap krijgt het toch telkens weer voor elkaar 'n nieuwe luidpsreker en een nieuwe elektronicaset. En dat ook nog klinkend te weten te krijgen. Dit was bijna zo goed als de Wilson set.

Ook bij Magnepan klonk het bijzonder goed. Hierbij w

(....) Eerst naar de lezing van Hans beekhuyzen van Vi-Fi over het plaatsen van luidsprekers. Het verwonderde mij dat er al zo'n 50 mensen in de ruimte zaten. Henk is een amusant verteller en weet het gezelschap goed te boeien. (...)

Beste Hans,

Wie heb je gehoord? Hans, Henk... of toch Hans? :cool2:

Zelfs bij AudioLive klonken de Audionotes beter dan wat ik eerder van die aardappelkisten hoorden.

Een extra negatieve opmerking voor Audionote UK waar de aardappelkisten klonken zoals ik ze eerder hoorde. Dreun boem dreun. Werkelijk rampzalig.

:confused:

Dan de luistersessies:

Ik zal alleen de zalen noemen waar ik een goede luisterervaring op deed (en dan ben ik redelijks snel klaar).

Audiac. De Wilson Watt Puppy's op Ayre waren voor mij het absolute hoogtepunt van de show. Open, helder, strak, mooi stereobeeld en tonaal prachtig kloppend. Jammer dat voor de omschakeling naar gestreamde muziek een soort van elektronische Thunderbirdmuziek gebruikt werd.

Zoveel zielen zoveel meningen :D Mij kan zo'n zeer clean klinkende set bijvoorbeeld in het geheel niet bekoren. Ik mis wat rauwheid. Ik heb altijd het gevoel dat er veel wordt weggefilterd ten kosten van de tonaliteit.

Von Schweichert had nieuwe monitoren die nadat ze ingespeeld zijn zeker tot de top der monitoren zullen gaan horen.

Zeker weten helemaal top klank.

Een positieve opmerking nog voor Arden en KT88 die een prachtige serie draaitafels lieten zien en bovendien een luisterbare set in de expo ruimte hadden.

Tja vond ik nu weer niet :D Weinig emotie.

De vibrafoon clinic van Frits Landesbergen was ook erg verhelderend. Je hoort op zo'n moment echt goed hoe zo'n instrument hoort te klinken. Voor de live muziek door het combo was helaas geen tijd meer.

Dan de show bij Engels.

Rick Paap krijgt het toch telkens weer voor elkaar 'n nieuwe luidpsreker en een nieuwe elektronicaset. En dat ook nog klinkend te weten te krijgen. Dit was bijna zo goed als de Wilson set.

Inderdaar super transparant allemaal maar voor mijn oren en hersenen veels te clean en ik mis net als bij de puppy's rauwheid.

Guest kikkervisje
Dan de luistersessies:

Zoveel zielen zoveel meningen :D Mij kan zo'n zeer clean klinkende set bijvoorbeeld in het geheel niet bekoren. Ik mis wat rauwheid. Ik heb altijd het gevoel dat er veel wordt weggefilterd ten kosten van de tonaliteit.

Zeker weten helemaal top klank.

Tja vond ik nu weer niet :D Weinig emotie.

Dan de show bij Engels.

Inderdaar super transparant allemaal maar voor mijn oren en hersenen veels te clean en ik mis net als bij de puppy's rauwheid.

Gisteren geweest en vandaag ga ik ook nog even denk ik , om alles goed te beluisteren kun je wel 2 dagen zoet zijn , mooiste set vond ik analogue audio met de Opera speakers en met analoog van nottingham en the cartridge man .

voor de rest was er heel veel moois van verschillende ontwerpers te beluisteren , vandaag nog even terug dus om de titan i op de raventafel te horen bij aspera audio .

Maar vorige week heeft Zanden met de Kharma exquisite weer een standaard gezet voor mij persoonlijk.

Gr :angry: hj :D

zo net terug van de 2e dag Doelen hifi show en pluimgraaff luistershow.

Doelen:

Erg mooi vond ik opnieuw von Zweikert!!! Ik vond de cd speler nu eens beter klinken dan de (Raven) draaitafel. Gewoon een heerlijke sound vol met emotie en nuances. Top.

Maar de set met de grote glazen luidsprekers en Siltech bekabeling klonk ook uitstekend. De klassieke muziek die ik te horen kreeg waaronder viool en koor klonk top.Veel mensen in de zaal zaten zeer aandachtig te luisteren en ik hoorde eigenlijk alleen maar positieve klanken.

Tja en dan de Wilson speakers met puppy baskasten, hoe kom je op de naam :confused: Een heel verhaal over de speciale kastbehuizing en materialen maar de klank vond ik opnieuw niet naar mijn smaak. De piano klonk ijl met een benadrukking in het hoog. Met andere muziek heb ik ze vandaag niet gehoord dus verder niks negatiefs van mijn kant.

Bij Joenit vond ik nu toch wel de s-klanken erg aangezet maar het sprankelde allemaal wel heerlijk. Wat klinkt die P7 met Sumiko bluepoint special toch fris en strak! Jengel wat is dat? En ik vind die Totem luidsprekers erg mooi om te zien.

Bij Dimex werd de nieuwste 007 film afgespeeld en dat spetterde goed zeg. Ook het beeld van de Panasonic plasma was prachtig.

Pluimgraaff luistershow:

Bij audio analogue werd een schitterend stuk jazz afgespeeld en dat klonk helemaal top. Niks dik aangezet of juist iel maar heerlijk swingend en spetterend met een zeer natuurlijk klankbalans. Die Nottingham draaitafel is volgens mij echt een top ding!

Audio note:

opnieuw werd er weer erg hard gespeeld maar prima muziek. heel veel druk en dynamiek kwam er uit die luidsprekers die er uitzien als een uit de kluiten gewassen schoenendoos.

Deluse:

Er werd zelf de live cd van portishead gedraaid! Tja wat vond ik van de klank, super clean, niks voor mij wel voor een ander!

Dit was het wel weer.

Robin

Zelfs bij AudioLive klonken de Audionotes beter dan wat ik eerder van die aardappelkisten hoorden.

Een extra negatieve opmerking voor Audionote UK waar de aardappelkisten klonken zoals ik ze eerder hoorde. Dreun boem dreun. Werkelijk rampzalig.

:confused:

Ruud, er waren twee ruimtes met Audionote. Ik

(....) Eerst naar de lezing van Hans beekhuyzen van Vi-Fi over het plaatsen van luidsprekers. Het verwonderde mij dat er al zo'n 50 mensen in de ruimte zaten. Henk is een amusant verteller en weet het gezelschap goed te boeien. (...)

Beste Hans,

Wie heb je gehoord? Hans, Henk... of toch Hans? :cool2:

Op mijn briefje staat Hans Beekhuyzen... ik kan het niet helpen... :(

Wij zijn met 7 muziek liefhebbers beide dagen geweest

de Doelen,

Wilson vonden wij allemaal erg goed spelen, alleen wat ons elke keer opvalt is de

even uit het midden en het beeld is verdwenen. voor de rest top

Die glazen luidsprekers waren goed, maar niet overtuigend.

Totem, was lekker spannend om naar te luisteren.

Pluimgraaf,

was duidelijk beter dan de doelenshow, goede demo's uitzonderingen daargelaten

Wim van Kranen, het speelde weer goed iets wat gesloten maar lekker.

Aspera, fraaie spullen speelde wat onrustig maar gaf mij en de anderen geen gevoel

Magnepan, ja twee vrienden spelen met de oude MG-20 dit was gewoon goed je merkt wel

dat Dynamic Solutions deze set samengesteld heeft want de drive en snelheid was erg fraai

wat opmerkelijk was is de vloeiendheid in de set en dit met een cd-speler deze Mimetis moet

erg goed zijn.

Dat dit een goede speler was bleek ook uit de set die Rick Paap had samengesteld, godverdome

wat speelde dit extreem fraai, een klank die ik eigenlijk alleen maar live hoor vloeiend

snel, kracht en emotie.. echt fraai.

Snel even wat plaatjes gekocht, en thuis even geen muziek geluisterd, ik ben nog even de kluts kwijt

Paap heeft mij zeer aangenaam verrast 11 cm woofer en z'n stage neerzetten.

erg knap.

pfff.

de Doelen,

Wilson vonden wij allemaal erg goed spelen, alleen wat ons elke keer opvalt is de

Pluimgraaf,

Aspera, fraaie spullen speelde wat onrustig maar gaf mij en de anderen geen gevoel

Magnepan, ja twee vrienden spelen met de oude MG-20 dit was gewoon goed je merkt wel

dat Dynamic Solutions deze set samengesteld heeft want de drive en snelheid was erg fraai

wat opmerkelijk was is de vloeiendheid in de set en dit met een cd-speler deze Mimetis moet

erg goed zijn.

Dat dit een goede speler was bleek ook uit de set die Rick Paap had samengesteld, godverdome

wat speelde dit extreem fraai, een klank die ik eigenlijk alleen maar live hoor vloeiend

Snel even wat plaatjes gekocht, en thuis even geen muziek geluisterd, ik ben nog even de kluts kwijt

erg knap.

pfff.

leuk verslag. Tja wat ik thuis mis t.o.v. de "echt" goede sets is wat kracht, dynamiek en transparantie. Het is er wel maar in mindere mate :unsure:

Robin

de Doelen,

Pluimgraaf,

erg goed zijn.

erg knap.

pfff.

Volgens mij waren het 3.6 Magnepans (in de laatste versie met wat meer hoog) en zijn de luidsprekers in de nieuwe Masters 13 cm...

:)

Weet iemand mischien wat voor cd (soort djembe muziek) ze bij de demo van piega (doelen hifi) draaiden??

cd was waanzinnig! heb nog gevraagd welke cd het was.. "utopaya" zei die.. kan helaas niks vinden hierover op het net..

iemand een idee?

bedankt!

Guest kikkervisje
Weet iemand mischien wat voor cd (soort djembe muziek) ze bij de demo van piega (doelen hifi) draaiden??

cd was waanzinnig! heb nog gevraagd welke cd het was.. "utopaya" zei die.. kan helaas niks vinden hierover op het net..

iemand een idee?

bedankt!

Stel deze vraag ook eens aan Bouke!

iemand een idee?

bedankt!

had al gemaild :D ben erg benieuwd, die cd was waanzinnig!!

Guest kikkervisje

iemand een idee?

bedankt!

had al gemaild :D ben erg benieuwd, die cd was waanzinnig!!

Een goede tip is nooit weg, laat het weten!!

Ik had de Totem luidspreker nog nooit gehoord, maar was behoorlijk "flabbergasted" toen ik ze hoorde (m.n. de Forest en de Mite). Ze staan in ieder geval op mijn shortlist voor het geval ik ooit het budget ervoor heb.

Verder vond ik de Wilson + Ayre spullen erg mooi klinken. Nog nooit zo mooi een vleugel gehoord via een installatie.

Nu scheelt het natuurlijk wel dat je bij dat soort demo's de juiste geluidsniveau's kunt toepassen. Als ik in mijn woonkamer een vleugel op realistisch volume wil weergeven, staan de buren denk ik gauw voor de deur....

Verder heb ik toch ook behoorlijk wat (duur) spul gehoord wat absoluut tegenviel. Die grote Tannoy's bovenaan de roltrappen klonken alsof er een kartonnendoos overheen gezet was. En de Thiele 3.7 klonk technisch gezien heel mooi, maar zeker geen "hi-fi". De gitaar die ik hoorde klonk alsof die 5 meter hoog was.

Hoi iedereen,

Fijn te lezen dat jullie genoten hebben, ik was spijtig genoeg aan het verbouwen :)

Kan er iemand meer vertellen welke componenten, merken er stonden te spelen in de set van Rick Paap?

Ruud, kun jij meer info geven over MC?

Wilson en Ayre, is het Wilson audio of Wilson Benesch ... graag hier een streepje meer info graag, kan ik mij een beetje een beter beeld vormen van al jullie fraais

Iemand het gevoel gehad welke speaker het met stevige rock en pop het prima zou doen?

Tanx

Stef