Ruud Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Ruud, kun jij meer info geven over MC? Prima beeldopbouw, zowel in de breedte als de hoogte en diepte. Goede tonale balans, kortom een mooi speakertje voor, ik dacht, 3750 euro. Je hebt bij deze speaker de keuze gesloten, bas-reflex of transmissionline door het draaibare tussenschot. Of dat allemaal werkt weet ik niet, maar de stand waar ik er bij Pluimgraaf naar luisterde klonk prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Ha die Stef, De set met Wilson Puppy's en Ayre mono blokken klonk in mij oren het mooist. Daarna Thiel 3.7 Daarna Isophon , samen met Magnepan. Dan Opera samen met MC waarbij de MC 's per set 3500,00 Euro kosten. Daarna waren er natuurlijk nog veel meer, die het beslist ook zeer goed deden. Trouwens bij Audionote zeer luid , daardoor niet kunnen beoordelen of het goed of slecht was. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Door vrouw en kinderen bij de Bijenkorf achter te laten, kon ik even bij Engels naar binnen voor een snelle en (te) korte indruk. Master luidsprekers klonken weer erg ruimtelijk, maar dit is inmiddels geen verrassing meer. Opera + Nottingham + Audio Analogue: ik vond het hoog helder en ver doorlopen zonder scherp te worden. Mid-laag had soms iets de overhand. Mooi om te zien hoe Wim van Kranen van de muziek kon genieten. Audio-life. Erg donker, maar wel grappige koppies op de apparatuur. Opvallend om te zien dat de Audionote (als ik het goed gezien heb) speakers los in de ruimte stonden opgesteld terwijl vergelijkbare speakers bij Audionote UK strak tegen de wand stonden. Audionote UK: heerlijk even geen audiofiele muziek maar vette hardrock. Geluid leek erg aan de speakers te plakken en liefhebbers van een strak en droog laag zullen hier wel even gesidderd hebben van ongenoegen. Ondanks dit alles toch wel even genoten, klonk wel lekker en dynamisch. Daluso: hier wel ervaren dat het "lekker klinken" bij buurman Audionote behoorlijk ten koste ging van de demonstraties hier. Wat is die Peter Qvortrup (spel ik dat goed?) eigenlijk een ongelooflijke ...... Een mooi en gevoelig nummer als "she moved through the fair" (waar o.a. Belfast Child van Simple Minds op is gebaseerd) werd helaas volledig overstemd door in eerste instantie een of ander dance-nummer en daarna door Beethoven's negende. Erg jammer. Crafty: klonk erg leuk en ongetwijfeld de winnaar voor beste prijs/kwaliteit verhouding. CEC/Chario: niet echt ervoor gezeten. Het was op deze kamer ook erg rustig, alsof alleen de exotische apparatuur interessant werd gevonden. Klonk zeker niet slecht. Voordat ik bij Aspera naar binnen liep, viel mij de tekst op de deur bij buurman Audio Analogue op "wij draaien geen Patricia Barber". Hierop de Aspera kamer binnenlopend was het eerste nummer dat opgezet werd van, jawel, mevrouw Barber . Aangezien ik weer richting Bijenkorf moest, heb ik hier niet echt meer geluisterd (ook niet aangemoedigd door hiervoor genoemde zangeres). Snel nog even 2 platen gescoord. Wel fijn om bij Vinylvinyl.nl uit een assortiment te kunnen kiezen dat niet bestaat uit de standaard audiofiele platenkast. Hoewel kort, was deze show toch erg leuk om nog even te hebben meegepikt. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 31 maart 2009 Report Share Posted 31 maart 2009 Ik stond dit jaar met Crafty op de Pluimgraaff luistershow. Dat is me erg goed bevallen. Ik heb een klein showverslag met foto's op mijn site gezet van de Pluimgraaff show. Eerste blz Crafty andere blz's de andere exposanten op Pluimgraaff. http://www.crafty.nl/nieuws/PluimgraaffLuistershow2009.php Groet Roland Crafty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 maart 2009 Members Report Share Posted 31 maart 2009 Ruud, kun jij meer info geven over MC? Prima beeldopbouw, zowel in de breedte als de hoogte en diepte. Goede tonale balans, kortom een mooi speakertje voor, ik dacht, 3750 euro. Je hebt bij deze speaker de keuze gesloten, bas-reflex of transmissionline door het draaibare tussenschot. Of dat allemaal werkt weet ik niet, maar de stand waar ik er bij Pluimgraaf naar luisterde klonk prima. Misschien is dit linkje wel handig in deze... Nederlands Luidspreker Vergelijk ...daar staan de MP4's, de opvolger van de MC 3. Die op de Pluimgraaf-show waren surround-luidsprekers. Het zal waarschijnlijk ook zo ongeveer de generale worden van de MP4's, dus een primeur voor het forum! Een beter plaatje als onderstaand heb ik even niet, je zult het er mee moeten doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 deze mp4,s klonken heel erg mooi ,een goed stereobeeld werd neergezet ,zowel hoog en mid-laag was zeergoed .een heerlijke speaker ,ziet er ook nog eens fantasties uit mede door het echte hout geen fineer. gr.henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 deze mp4,s klonken heel erg mooi ,een goed stereobeeld werd neergezet ,zowel hoog en mid-laag was zeergoed .een heerlijke speaker ,ziet er ook nog eens fantasties uit mede door het echte hout geen fineer. gr.henk Fineer is toch ook echt hout? Alleen dan een dun laagje over een stuk spaanplaat of mdf of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 deze mp4,s klonken heel erg mooi ,een goed stereobeeld werd neergezet ,zowel hoog en mid-laag was zeergoed .een heerlijke speaker ,ziet er ook nog eens fantasties uit mede door het echte hout geen fineer. gr.henk Fineer is toch ook echt hout? Alleen dan een dun laagje over een stuk spaanplaat of mdf of zo... Wordt jij nooit moe van jezelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 Ruud, kun jij meer info geven over MC? Prima beeldopbouw, zowel in de breedte als de hoogte en diepte. Goede tonale balans, kortom een mooi speakertje voor, ik dacht, 3750 euro. Je hebt bij deze speaker de keuze gesloten, bas-reflex of transmissionline door het draaibare tussenschot. Of dat allemaal werkt weet ik niet, maar de stand waar ik er bij Pluimgraaf naar luisterde klonk prima. Die op de Pluimgraaf-show waren surround-luidsprekers. Het naampje wat er aan gegeven is/wordt zegt me niets, ze klonken prima. Eindelijk eens een tweeweg systeem wat niet instort bij complexe muziek en die ook niet mee doet met dat opgepompte van de meeste bas-reflexen (hoewel die stand er wel op zit voor de onverbeterlijke) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 Ruud, kun jij meer info geven over MC? Prima beeldopbouw, zowel in de breedte als de hoogte en diepte. Goede tonale balans, kortom een mooi speakertje voor, ik dacht, 3750 euro. Je hebt bij deze speaker de keuze gesloten, bas-reflex of transmissionline door het draaibare tussenschot. Of dat allemaal werkt weet ik niet, maar de stand waar ik er bij Pluimgraaf naar luisterde klonk prima. Die op de Pluimgraaf-show waren surround-luidsprekers. Het naampje wat er aan gegeven is/wordt zegt me niets, ze klonken prima. Eindelijk eens een tweeweg systeem wat niet instort bij complexe muziek en die ook niet mee doet met dat opgepompte van de meeste bas-reflexen (hoewel die stand er wel op zit voor de onverbeterlijke) Horen we deze in Bussum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 Ha die Stef, De set met Wilson Puppy's en Ayre mono blokken klonk in mij oren het mooist. Daarna Thiel 3.7 Daarna Isophon , samen met Magnepan. Dan Opera samen met MC waarbij de MC 's per set 3500,00 Euro kosten. Daarna waren er natuurlijk nog veel meer, die het beslist ook zeer goed deden. Trouwens bij Audionote zeer luid , daardoor niet kunnen beoordelen of het goed of slecht was. MvG, Haudio Tanx Henk en ook Ruud vr jullie verdere input Bon ik wist niet (meer) dat MC een merk was ... ik dacht de afkorting van 1 of ander type luidspreker Het is dus MC Systems Idem dito met Wilson. Google op Wilson en Puppy en klaar is stef ... Heb ze nog nooit gehoord, kwa vormgeving zie ik ze niet graag ... Arden goed dat je de openingspost vd de Bussum meeting nog eens tevoorschijn toverde, idd daar had ik een huidige foto van de MC's gezien Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 deze mp4,s klonken heel erg mooi ,een goed stereobeeld werd neergezet ,zowel hoog en mid-laag was zeergoed .een heerlijke speaker ,ziet er ook nog eens fantasties uit mede door het echte hout geen fineer. gr.henk Fineer is toch ook echt hout? Alleen dan een dun laagje over een stuk spaanplaat of mdf of zo... Wordt jij nooit moe van jezelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 april 2009 Members Report Share Posted 1 april 2009 Arden goed dat je de openingspost vd de Bussum meeting nog eens tevoorschijn toverde, idd daar had ik een huidige foto van de MC's gezien Die foto had ik in die post gezet (en dat is een foto van de MP 5) om de simpele reden dat er nog geen foto van de MP 4 is. Die zijn gewoonweg nog niet klaar. In Bussum staan deze MP 4's op het vergelijk dus wel te spelen (gelijk het antwoord aan Carl), alles is aan het werk gezet om dat voor elkaar te gaan krijgen. Vandaar ook de opmerking over generale in mijn eerdere posting... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 april 2009 Report Share Posted 1 april 2009 deze mp4,s klonken heel erg mooi ,een goed stereobeeld werd neergezet ,zowel hoog en mid-laag was zeergoed .een heerlijke speaker ,ziet er ook nog eens fantasties uit mede door het echte hout geen fineer. gr.henk Fineer is toch ook echt hout? Alleen dan een dun laagje over een stuk spaanplaat of mdf of zo... Wordt jij nooit moe van jezelf? Tja, jij had het er over dat ie er fantasties ( ) uitziet, omdat ie van echt hout is. Maar als je spaanplaat of mdf fineert, is de buitenkant ook van echt hout en ziet ie er dus net zo uit. Toch? Niks om moe van te worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 Vandaag ook een dagje Rotterdam gedaan... met enkele leden van Audioclub Oost Brabant en nog 'n paar mensen. We verzamelden om 8:30 in Oirschot en vertrokken richting R.dam. Onze jassen waren vrijwel de eersten die in de rekken gingen. Eerst naar de lezing van Hans beekhuyzen van Vi-Fi over het plaatsen van luidsprekers. Het verwonderde mij dat er al zo'n 50 mensen in de ruimte zaten. Henk is een amusant verteller en weet het gezelschap goed te boeien. Ik kan iedereen die niet veel weet van het opstellen van luidsprekers aanraden deze sessie te volgen. Zeer veel interessante informatie op een zeer amusante manier gebracht. Dan naar wat omzwervingen via de trombonedag (wat een getoeter), kwamen we beneden weer in de hal. Daar is het echt geen luisteren al stonden er wel erg mooie sets opgesteld. Wel viel het op dat de luidsprekerkabels van de Quads rampzalig waren aangesloten. De helft van de draadjes hingen buiten de WBT banaanstekker. Zo kan ik een dealer niet echt serieus nemen. Dan de luistersessies: Ik zal alleen de zalen noemen waar ik een goede luisterervaring op deed (en dan ben ik redelijks snel klaar). Audiac. De Wilson Watt Puppy's op Ayre waren voor mij het absolute hoogtepunt van de show. Open, helder, strak, mooi stereobeeld en tonaal prachtig kloppend. Jammer dat voor de omschakeling naar gestreamde muziek een soort van elektronische Thunderbirdmuziek gebruikt werd. Daluso met een stevig stuk blues sprak me ook wel aan. Von Schweichert had nieuwe monitoren die nadat ze ingespeeld zijn zeker tot de top der monitoren zullen gaan horen. Verder erg veel middelmatig klinkende sets en expo. Een positieve opmerking nog voor Arden en KT88 die een prachtige serie draaitafels lieten zien en bovendien een luisterbare set in de expo ruimte hadden. De vibrafoon clinic van Frits Landesbergen was ook erg verhelderend. Je hoort op zo'n moment echt goed hoe zo'n instrument hoort te klinken. Voor de live muziek door het combo was helaas geen tijd meer. Dan de show bij Engels. Rick Paap krijgt het toch telkens weer voor elkaar 'n nieuwe luidpsreker en een nieuwe elektronicaset. En dat ook nog klinkend te weten te krijgen. Dit was bijna zo goed als de Wilson set. Ook bij Magnepan klonk het bijzonder goed. Hierbij w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 de kritiek op audio note begrijp ik ook niet helemaal. ik vind ze juist super natuurgetrouw. nooit een opgepimpt geluid. mijn speakers heb ik ook gekozen omdat ze het zelfde klankkarakter hebben. maar smaken zullen verscillen. Hans heeft blijkbaar niks met dat soort speakers net als musical affairs terwijl ik juist zoiets had van "hehe eindelijk" iemand maakt wat ik al jaren zoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 de kritiek op audio note begrijp ik ook niet helemaal. ik vind ze juist super natuurgetrouw. nooit een opgepimpt geluid. mijn speakers heb ik ook gekozen omdat ze het zelfde klankkarakter hebben. maar smaken zullen verscillen. Hans heeft blijkbaar niks met dat soort speakers net als musical affairs terwijl ik juist zoiets had van "hehe eindelijk" iemand maakt wat ik al jaren zoek Moet ik dus duidelijk onthouden vr de meeste roch garage pop die ik speel gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 de kritiek op audio note begrijp ik ook niet helemaal. ik vind ze juist super natuurgetrouw. nooit een opgepimpt geluid. mijn speakers heb ik ook gekozen omdat ze het zelfde klankkarakter hebben. maar smaken zullen verscillen. Hans heeft blijkbaar niks met dat soort speakers net als musical affairs terwijl ik juist zoiets had van "hehe eindelijk" iemand maakt wat ik al jaren zoek Moet ik dus duidelijk onthouden vr de meeste roch garage pop die ik speel gr stef ik zou ze zeker een kans geven stef. klinkt erg speels , muzikaal en mooi open middengebied. wat je in mijn oren juist nodig hebt voor rock. heel diep laag en heel tingel/tangel hoog is niet een noodzaak. al mis je niks hoor bij de meeste audionot Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 de kritiek op audio note begrijp ik ook niet helemaal. ik vind ze juist super natuurgetrouw. nooit een opgepimpt geluid. mijn speakers heb ik ook gekozen omdat ze het zelfde klankkarakter hebben. maar smaken zullen verscillen. Hans heeft blijkbaar niks met dat soort speakers net als musical affairs terwijl ik juist zoiets had van "hehe eindelijk" iemand maakt wat ik al jaren zoek Moet ik dus duidelijk onthouden vr de meeste roch garage pop die ik speel gr stef ik zou ze zeker een kans geven stef. klinkt erg speels , muzikaal en mooi open middengebied. wat je in mijn oren juist nodig hebt voor rock. heel diep laag en heel tingel/tangel hoog is niet een noodzaak. al mis je niks hoor bij de meeste audionot Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 de kritiek op audio note begrijp ik ook niet helemaal. ik vind ze juist super natuurgetrouw. nooit een opgepimpt geluid. mijn speakers heb ik ook gekozen omdat ze het zelfde klankkarakter hebben. maar smaken zullen verscillen. Hans heeft blijkbaar niks met dat soort speakers net als musical affairs terwijl ik juist zoiets had van "hehe eindelijk" iemand maakt wat ik al jaren zoek Moet ik dus duidelijk onthouden vr de meeste roch garage pop die ik speel gr stef ik zou ze zeker een kans geven stef. klinkt erg speels , muzikaal en mooi open middengebied. wat je in mijn oren juist nodig hebt voor rock. heel diep laag en heel tingel/tangel hoog is niet een noodzaak. al mis je niks hoor bij de meeste audionot Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 Klinkt interessant om op de shortlist te zetten Te beluisteren speakers tanx voor de feedback stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 Klinkt interessant om op de shortlist te zettenTe beluisteren speakers tanx voor de feedback stef het was vind ik duidelijk anders dan de meeste speakers. ik kan me voorstellen dat het erg persoonlijk is. ik was zeker onder de indruk vanwege de rust, en natuurlijke flow Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 Klinkt interessant om op de shortlist te zettenTe beluisteren speakers tanx voor de feedback stef het was vind ik duidelijk anders dan de meeste speakers. ik kan me voorstellen dat het erg persoonlijk is. ik was zeker onder de indruk vanwege de rust, en natuurlijke flow heb ondertussen per toeval je verslagje over audio life gelezen op freaks Leuke gasten Toen ik bij Hans ging luisteren, zijn we Hansko gaan ophalen en zo verder nr de demodagen bij audiolife stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 april 2009 Report Share Posted 2 april 2009 zijn idd relaxte lui en gaan puur voor de beleving van muziek. als ik ooit wat nodig heb en een gevulde portomonnee ( gloof dat komt meestal niet samen voor) zal ik hun zaakje zeker niet overslaan. ze moeten maar betalingsregelingen gaan invoeren bij audio life Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts