Jump to content

Doelen hifi show en pluimgraaff

clearaudiolover
 Share

Recommended Posts

de kritiek op audio note begrijp ik ook niet helemaal. ik vind ze juist super natuurgetrouw. nooit een opgepimpt geluid.

mijn speakers heb ik ook gekozen omdat ze het zelfde klankkarakter hebben.

maar smaken zullen verscillen. Hans heeft blijkbaar niks met dat soort speakers net als musical affairs terwijl ik juist zoiets had van "hehe eindelijk" iemand maakt wat ik al jaren zoek :)

Moet ik dus duidelijk onthouden vr de meeste roch garage pop die ik speel :)

gr

stef

ik zou ze zeker een kans geven stef. klinkt erg speels , muzikaal en mooi open middengebied. wat je in mijn oren juist nodig hebt voor rock.

heel diep laag en heel tingel/tangel hoog is niet een noodzaak. al mis je niks hoor bij de meeste audionot

deze mp4,s klonken heel erg mooi ,een goed stereobeeld werd neergezet ,zowel hoog en mid-laag was zeergoed .een heerlijke speaker ,ziet er ook nog eens fantasties uit mede door het echte hout geen fineer. :rolleyes:

gr.henk

Fineer is toch ook echt hout? Alleen dan een dun laagje over een stuk spaanplaat of mdf of zo...

Wordt jij nooit moe van jezelf?

Tja, jij had het er over dat ie er fantasties ( :blink: ) uitziet, omdat ie van echt hout is. Maar als je spaanplaat of mdf fineert, is de buitenkant ook van echt hout en ziet ie er dus net zo uit. Toch? Niks om moe van te worden... <_<

ok jij je zin <_< zou deze luidspeaker gefineerd zijn .dan zou ik hem nog steeds erg mooi vinden. :rolleyes: gr henkes

http://stereophile.com/standloudspeakers/506an/index4.html

Echt neutraal is ie niet M 44 , houd je van een beetje vervorming? :D

Henrie, fineer is weliswaar opgebouwd uit vellen echt hout of uit papier met vellenhout er op geplakt maar ziet er doorgaans toch anders/mooier uit omdat het dwars cq lengte doorsneden zijn van geselecteerde (bij elkaar gevoegde ) stukken

gr :angry: hj :D

nee dat zal wel. neutraal zul je mij ook niet horen zeggen. zoals ik al zei. "kan me voorstellen dat het persoonlijk is"

vervorming is SOMS heel wenselijk ja. ;)

Bedankt voor de positieve (en kritieke) opmerkingen, wij hebben het erg naar onze zin gehad :) (en vonden het boven verwachting mooi klinken, de akoestiek/stroom wil daar nog wel eens roet in het eten gooien).

Remko (Audio-Life)

Bedankt voor de positieve (en kritieke) opmerkingen, wij hebben het erg naar onze zin gehad :) (en vonden het boven verwachting mooi klinken, de akoestiek/stroom wil daar nog wel eens roet in het eten gooien).

Remko (Audio-Life)

hoi remco

met welke speakers stond je daar. alleen audio note of ook M.A.?

• 3 weeks later...

Sorry voor late reactie, kom hier niet vaak meer :ph34r:

We stonden dit jaar alleen met Audio Note. Wellicht volgend jaar met Pel Audio / Musical Affairs. De topset is in de afrondende fase (wat wil zeggen: nog circa een jaar) en wordt nog veel beter dan ik had durven hopen. Heeft vooral niets meer het typische "high-end" geluid te maken, is puur muziek zoals in ieder geval ik het nog NOOIT uit wat voor set dan ook heb gehoord.

Sorry voor late reactie, kom hier niet vaak meer :ph34r:

We stonden dit jaar alleen met Audio Note. Wellicht volgend jaar met Pel Audio / Musical Affairs. De topset is in de afrondende fase (wat wil zeggen: nog circa een jaar) en wordt nog veel beter dan ik had durven hopen. Heeft vooral niets meer het typische "high-end" geluid te maken, is puur muziek zoals in ieder geval ik het nog NOOIT uit wat voor set dan ook heb gehoord.

Ik ben benieuwd wat dat gaat worden dan. Houd ons op de hoogte hear.

Ik zal iig komen luisteren als je een nieuwe topset neer weet te zetten.

Maar wat is "het typische "high-end" geluid" :confused: Voor mij is dat juist puur muziek, zoals ik dat live ook hoor.

Maar wat is "het typische "high-end" geluid" :confused: Voor mij is dat juist puur muziek, zoals ik dat live ook hoor.

Ik ben met je eens dat puur muziek eigenlijk de bedoeling zou moeten zijn van "high-end", maar in de praktijk hebben we heel andere ervaringen. De meeste "high-end" is gericht op indruk maken ipv het indrukwekkende uit de muziek te weergeven. Je hoort een puntig hoog, uitgehold middengebied, een grootste sound bij elke opname etc.. Maar dit gaat in onze ervaring zonder uitzondering ten koste van de natuurlijke klankkleuren, timbres, tastbaarheid, homogeniteit, echtheid, emotie, diversiteit (waardoor elk instrument en elke opname totaal anders klinkt) etc.. Terwijl DAT juist dingen zijn waar het om gaat als je naar live muziek gaat. Daar zit je geen moment te 'audiofielen' over de plaatsing, het 3D-beeld, resolutie etc..

Voor ons is het meest typische dat we serieus in 95% van de "high-end" amper/geen middengebied horen! Het wordt met apparatuur/bekabeling/filters helemaal uitgekleed, zodat vooral hoog en laag overblijft. Ik snap wel dat dat indrukwekkend klinkt bij de eerste indruk, maar op de lange termijn, en als je veel naar live muziek gaat, zul je echt dat rijke middengebied missen. Dat geldt tenminste voor ons. Bij live muziek hoor je bijna alleen maar middengebied en daar zitten hoge en lage frequenties aan vast (coherent/homogeen).

Het is voor ons in ieder geval duidelijk dat op een paar hoogtepuntjes na (die we uiteraard zijn gaan distribueren/verkopen), wij de magische live beleving niet vinden in de huidige "high-end". Daarom zijn we des te blijer en trotser te morgen samenwerken met Pel Audio/Musical Affairs. Dat zijn kunstenaars die ALLEEN maar met muziek bezig zijn, niet met 'geluid'. Vergelijken met andere apparatuur is daar ook niet meer aan de orde, Pel Audio gaat serieus om 19.00 uur naar het concertgebouw en zet om 22.00 uur zijn soldeerbout aan, jaren en jaren lang en met eeuwig geduld (plus heel veel ervaring en kennis). Dat is wat ons betreft de enige manier om echt bij die live beleving te komen.

Ik ben met je eens dat puur muziek eigenlijk de bedoeling zou moeten zijn van "high-end", maar in de praktijk hebben we heel andere ervaringen. De meeste "high-end" is gericht op indruk maken ipv het indrukwekkende uit de muziek te weergeven. Je hoort een puntig hoog, uitgehold middengebied, een grootste sound bij elke opname etc.. Maar dit gaat in onze ervaring zonder uitzondering ten koste van de natuurlijke klankkleuren, timbres, tastbaarheid, homogeniteit, echtheid, emotie, diversiteit (waardoor elk instrument en elke opname totaal anders klinkt) etc.. Terwijl DAT juist dingen zijn waar het om gaat als je naar live muziek gaat. Daar zit je geen moment te 'audiofielen' over de plaatsing, het 3D-beeld, resolutie etc..

Voor ons is het meest typische dat we serieus in 95% van de "high-end" amper/geen middengebied horen! Het wordt met apparatuur/bekabeling/filters helemaal uitgekleed, zodat vooral hoog en laag overblijft. Ik snap wel dat dat indrukwekkend klinkt bij de eerste indruk, maar op de lange termijn, en als je veel naar live muziek gaat, zul je echt dat rijke middengebied missen. Dat geldt tenminste voor ons. Bij live muziek hoor je bijna alleen maar middengebied en daar zitten hoge en lage frequenties aan vast (coherent/homogeen).

Het is voor ons in ieder geval duidelijk dat op een paar hoogtepuntjes na (die we uiteraard zijn gaan distribueren/verkopen), wij de magische live beleving niet vinden in de huidige "high-end". Daarom zijn we des te blijer en trotser te morgen samenwerken met Pel Audio/Musical Affairs. Dat zijn kunstenaars die ALLEEN maar met muziek bezig zijn, niet met 'geluid'. Vergelijken met andere apparatuur is daar ook niet meer aan de orde, Pel Audio gaat serieus om 19.00 uur naar het concertgebouw en zet om 22.00 uur zijn soldeerbout aan, jaren en jaren lang en met eeuwig geduld (plus heel veel ervaring en kennis). Dat is wat ons betreft de enige manier om echt bij die live beleving te komen.

Dan snap ik niet dat jullie die WLM speakers met droge ogen kunnen aanbevelen, want dat klonk echt niet op de recente huis show <_<

........Pel Audio gaat serieus om 19.00 uur naar het concertgebouw en zet om 22.00 uur zijn soldeerbout aan....

Vindt Pel het live in het concertgebouw zo slecht klinken dat hij halverwege het concert de zaal verlaat? :confused:

Dan snap ik niet dat jullie die WLM speakers met droge ogen kunnen aanbevelen, want dat klonk echt niet op de recente huis show <_<

Stevig statement :)

WLM is met name interessant/goed vanwege het gebruik van papieren conussen en hoogrendement (97/98dB) in hun betere luidsprekers. De La Scala vloerstaanders vinden ik persoonlijk niet heel geweldig, de Monitor heeft veel meer snelheid, tastbaarheid, echtheid, en dat kwam er op de show ook niet slecht uit vond ik :) Maar eerlijk is eerlijk, ik had van de La Scala serie meer verwacht.

Vindt Pel het live in het concertgebouw zo slecht klinken dat hij halverwege het concert de zaal verlaat? :confused:

Nee, hij kan snel rijden :ph34r: