waterwin Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 De grote voedingstrafo produceert hoorbare brom, zeker als de muziek zacht is. Wat zijn jullie ideeen voor mogelijke verbeteringen? -trafo inpakken in geluidsisolatie -> warmte?? -andere trafo? maar welke dan -trafo uitbouwen en in aparte kast zetten, maar hoe dan aansluiten? Please help! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 De grote voedingstrafo produceert hoorbare brom, zeker als de muziek zacht is. Wat zijn jullie ideeen voor mogelijke verbeteringen?-trafo inpakken in geluidsisolatie -> warmte?? -andere trafo? maar welke dan -trafo uitbouwen en in aparte kast zetten, maar hoe dan aansluiten? Please help! hoi je kan Peter de bruijn van Acoustic Dimension eens vragen naar een dc blokker het kost 29 euro groeten Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 Als je het zelf wil doen kun je ook de DC-blokker bouwen zoals hier voorgesteld. Controleer wel eerst met een multimeter of je ook werkelijk last hebt van een DC-component in je netspanning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 Over welk een trafo hebben we het hier eigenlijk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 april 2009 Report Share Posted 3 april 2009 Over welk een trafo hebben we het hier eigenlijk ? de voedingstrafo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Over welk een trafo hebben we het hier eigenlijk ? de voedingstrafo .....van een LUA 6060C. Het probleem met de LUA 6060C is dat het een Duitser met spleetogen is. De voedingstrafo is dus, net als alles wat er in die dingen zit, in China gemaakt, en niet geschikt voor de 230-240 Volt die we hier hebben, maar slechts voor 220 Volt. Ik heb zo'n ding hier in huis gehad en had het zelfde probleem. In de winkel hoor je die brom niet, omdat daar al voldoende andere apparatuur aanstaat om het voltage naar 220 te trekken. Eenmaal thuis gekomen ga je die brom pas horen, en enige tijd daarna je daaraan storen. Mijn conclusie was: Terugbrengen waar hij vandaan kwam. Heb je die mogelijkheid niet kan je alleen nog het voltage naar de trafo verlagen naar 220 Volt, of liefst nog 210. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Sorry, slecht gelezen, dat de spanning een volt of 10 te hoog is zal het niet zijn, zelfs die trafo kan dat wel aan, denk eerder aan mechanische brom, bevestiging van de trafo op het chassis en/of de bouten waarmee het blikpakket is bijeen gebonden. Heb de 6060 zeker stil gehoord ook op speakers van 97 dB. De brom die je waarneemt komt die uit de kast - versterker - of via de speakers ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Een dc blokker helpt vaak zo niet dan kan waterwin altijd nog terecht bij AE in schagen voor een nieuwe trafo. Als ik de vraag zo lees lijkt het me niet raadzaam om hem zo'n blokker zelf te laten maken Succes waterwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 LCaudio verkoopt ook zoiets. Of het helpt...? http://www.lcaudio.com/index.php?page=316 Nog wat info http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&highlight= Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Het help in veel gevallen of je moet echt een slechte trafo hebben zoals Miracle al zei als het een chinese trafo is zou het heel goed kunnen. Het heeft niets met 220 of 230 volt te maken maar gewoon met de kwaliteit van het chinese spul ik heb nu al 2 keer een chinese prul buizenversterker voor iemand gemodificeerd en geloof me er is geen eer aan te behalen de derde keer heb ik afgewezen ik doe het niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Veel - ook trafo's van gerenommeerde merken - worden in lagelonenlanden gewikkeld, zonder dat dat gaat ten koste van de kwaliteit, ook zijn er fabrikanten in Europa en de VS die trafo's leveren waarvan de kwaliteit bedenkelijk is. Dit gezever over China als synoniem voor slechte kwaliteit begint inmiddels ergerlijk te worden. Overigens gezien de snelheid waarmee de Chinese nijverheid aan het opkomen is zal tot gevolg hebben dat in veel meer branches producten uit dat land de concurentie zullen aangaan met de gevestigde westerse merken - die overigens ook al heel erg veel in China, ZO Azie, Mexico en voormalige Sovjet republieken laten produceren en dan alleen de assemblage in eigen land doen om op die manier dit te verbloemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Kan wel gezever zijn, maar Tube300 heeft al 2 van die dingen gemodificeerd, het lijkt me wel dat hij 'ervaringsdeskundige' genoeg is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Veel - ook trafo's van gerenommeerde merken - worden in lagelonenlanden gewikkeld, zonder dat dat gaat ten koste van de kwaliteit, ook zijn er fabrikanten in Europa en de VS die trafo's leveren waarvan de kwaliteit bedenkelijk is. Dit gezever over China als synoniem voor slechte kwaliteit begint inmiddels ergerlijk te worden. Overigens gezien de snelheid waarmee de Chinese nijverheid aan het opkomen is zal tot gevolg hebben dat in veel meer branches producten uit dat land de concurentie zullen aangaan met de gevestigde westerse merken - die overigens ook al heel erg veel in China, ZO Azie, Mexico en voormalige Sovjet republieken laten produceren en dan alleen de assemblage in eigen land doen om op die manier dit te verbloemen. Zal allemaal best zo zijn dat er steeds meer in lagelonenlanden gemaakt word, maar ik ken toch onderhand heel wat mensen die de rommel die daar vandaan komt NOOIT meer willen hebben/kopen/verkopen. En dan heb ik het echt niet alleen over rammelende en soms zelfs uitfikkende elektronica. Een echt gerenommeerd merk laat zijn onderdelen al lang niet meer in China maken. Waarom denk je dat meer dan de helft van China alweer op punt van faillissement staat? Omdat een hoop gerenommeerde merken hun productie alweer terug heeft getrokken wegens slechte kwaliteit. De eerste die mij een echt goed product uit China kan leveren krijgt van mij zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Bami pangang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Bami pangang? Je bedoeld Babi Pangang? Ba-mi vind ik zowiezo niet te vreten. Is dat ook zonder ratten/katten-vlees leverbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Bami pangang? Je bedoeld Babi Pangang? Ba-mi vind ik zowiezo niet te vreten. Is dat ook zonder ratten/katten-vlees leverbaar? Moet je zelf toevoegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
waterwin Posted 6 april 2009 Author Report Share Posted 6 april 2009 Dank voor alle suggesties, ik ga ze proberen en als er 1 werkt post ik dat nog even .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Hmm, spannend, wat zal het worden, ratten- of kattenvlees? Geef mij maar hondenvlees Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Een lucifer tussen de mantel en de trafo. Volgens mijn ervaring is altijd sprake van mechanische brom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts