Jump to content

elco-audio bekabeling..........ervaringen?

fets
 Share

Recommended Posts

Zijn er op het forum ook elco audio gebruikers?

Ik heb sinds een paar weken de sti2 kabels van elco in mijn systeem en ben er zeer content mee.

Deze kabels lijken wel de voordelen (kleine details en snelheid) te hebben van zilverkabel (ribbon) en niet de vaker gehoorde nadelen zoals scherpte en fletsheid.

Ook ben ik geintresseerd in de interlinks van elco audio die een kabel in het programma hebben met goudader en verguld zilver.

Deze wil ik een keer gaan beluisteren maar zoek eigenlijk wat ervaringen van deze en andere kabels van elco audio in het algemeen.

Hoi Fets,

Ik ben sinds enige jaren een zeer tevreden Elco Audio SR-22R (Ribbon Silver) interlink gebruiker. Deze gebruik ik vanaf een Benz ACE lo element naar een Acoustech PH-1 phonotrap, en vandaar naar een Musical Fidelity Tri-Viata 300.

De eigenschappen die jij beschrijft hebben de interlinks ook. De gouden (GI) interlinks zijn wat tammer/matter/rustiger dan de zilveren, maar ook erg mooi.

De verguld zilveren (SGI) vind ik wat onrustig.

Dat laatste volgens mij doordat er een dun laagje op de originele geleider zit. Dat is ook zo met verzilverd koper. Dat klinkt ook onrustig, en schel.

De hoge tonen gaan door de mantel van de geleider, het laag door het midden. Hierdoor verliest het signaal zijn homogeniteit en gaan de hoge tonen "anders" klinken dan de lage en midden.

Ik heb ook de STI speakerkabels hier gehad, en moet zeggen dat die heel erg goed zijn. Alleen op hoger vermogen kwamen ze bij mij iets te kort, waardoor ik ze vervangen heb door Harmonic Tech Pro 9+.