lucky l Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Hallo forummers,ik wil dus naast mijn a/v versterker een goede stereo versterker kopen mijn budget ligt bij 4500 euro nu heb ik een folder van Vincent[gehaald bij mijn hifi dealer]en is mijn oog gevallen op een Vincent voor + eindversterker klasse A,de sa93 + de sp 993 voor 4200 euro, heb ik hier een goed set aan of kan ik beter voor dat bedrag een ander set kopen??Ik heb het set trouwens op internet gezien voor 3250 euro!! M.V.G Lucky L. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Waanzinnige combinatie natuurlijk!! Maar wat nog beter is, is de SP991 monoblokken icm met de SA93. ALs je goed zoekt in Duitsland moet dat ook te realiseren zijn voor dat geld Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 27 mei 2003 Author Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door JSA:Waanzinnige combinatie natuurlijk!! Maar wat nog beter is, is de SP991 monoblokken icm met de SA93. ALs je goed zoekt in Duitsland moet dat ook te realiseren zijn voor dat geld Staat ook bij eurohopper voor 3620 euro [2xmonoblok + sa 93]!!Is dat veel beter dan een stereo versterker?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Veel beter is waarschijnlijk wat sterk uitgedrukt maar,een betere (kanaal)scheiding en iets meer rust zal het gevolg zijn. En dat heeft meestal tot gevolg dat de weergave iets transparanter overkomt en micro informatie meer op zichzelf staat. IKKE Als ik een transistorversterker zou aanschaffen,dan zou het Vincent worden. Laat je daardoor niet beinvloeden! Voor dat geld zijn er meer mooie versterkers op de markt. Maar dit verhaal refereert aan IK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 In dit geval wel. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Ligt aan het versterkerontwerp. Maar de SP991 hebben nog veel meer oplossend vermogen en ze kunnen echt douwen in het laag Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 27 mei 2003 Author Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door JSA:In dit geval wel. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Ligt aan het versterkerontwerp. Maar de SP991 hebben nog veel meer oplossend vermogen en ze kunnen echt douwen in het laag Nu heb ik de aurum 9 van Quadral [160/220 watt] als speakers,zijn die niet te licht voor zo'n versterker??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Speakers zijn eigenlijk nooit te licht! Je blaast een 100 Watt belastbare speaker eerder op met een 2*10 Watt versterkertje,dan een met een vermogen van 2*250 Watt. Het is alleen maar goed,heeft ie in ieder geval genoeg reserves in huis waardoor het allemaal wat meer vanzelfsprekend klinkt. IKKE Ik heb al van alles opgeblazen,zelfs ballonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 27 mei 2003 Author Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door JSA:[QB]Waanzinnige combinatie natuurlijk!! Maar wat nog beter is, is de SP991 monoblokken icm met de SA93. QB] Is het trouwens niet zo dat die monoblokken met de sa91 gecombineerd moet worden?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Misschien ben ik wel vreselijk stom en geef ik met regelmaat teveel geld uit - overigens niet aan audio apparatuur, appelen, varen en eten - echter bij de aanschaf van zaken waarbij een aantal onzekerheden zijn ingebouwd, heb ik er toch een handje van vooral naar de dealer te kijken, zaken op proef krijgen, de mogelijkheid om toch nog te switchen en enige zinvol meedenken, zijn mij beslist meer waard, dan de laagste prijs....... In een ander topic - Audio Hell - wordt hiervan een heel aardig beeld geschetst.......... Alleen op de 2ehands markt kun je wel eens een gok nemen, regelmatig zie je spullen aangeboden voor prijzen, waar je je echt geen buil aan kunt vallen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 27 mei 2003 Author Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Jitze:Misschien ben ik wel vreselijk stom en geef ik met regelmaat teveel geld uit - overigens niet aan audio apparatuur, appelen, varen en eten - echter bij de aanschaf van zaken waarbij een aantal onzekerheden zijn ingebouwd, heb ik er toch een handje van vooral naar de dealer te kijken, zaken op proef krijgen, de mogelijkheid om toch nog te switchen en enige zinvol meedenken, zijn mij beslist meer waard, dan de laagste prijs....... In een ander topic - Audio Hell - wordt hiervan een heel aardig beeld geschetst.......... Alleen op de 2ehands markt kun je wel eens een gok nemen, regelmatig zie je spullen aangeboden voor prijzen, waar je je echt geen buil aan kunt vallen. Groet Jitze Ik kan het toch ook bij mijn dealer luisteren en dan op internet kopen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door lucky l:Ik kan het toch ook bij mijn dealer luisteren en dan op internet kopen?? Zou kunnen, komt trouwens heel veel voor, is niet echt mijn stijl. Overigens vergeet je nog een kleinigheidje, in de eerste plaats zal iemand die je zo behandeld, jouw dealer niet willen zijn........ en de zaken in huis hebben, in jouw keten, met jouw acoustiek en voldoende tijd om het resultaat te kunnen bepalen, lijken mij belangrijker dan een luistersessie elders. Groet jitze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Ik kan het toch ook bij mijn dealer luisteren en dan op internet kopen?? Staat je netjes! Wat je kunt doen is luisteren bij de dealer, en 'm dan vertellen dat je z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel: Staat je netjes! Wat je kunt doen is luisteren bij de dealer, en 'm dan vertellen dat je z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Deed je zeker ergens aan denken Jitze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan de Boer Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Hai. Ge kunt het best 2e-hands kopen. Voor uw budget is er een mooie Mark-Levinson eindversterker te vinden. Kijkt ge dan ook eens naar Bryston, Holfi en Densen. Ge kunt er binnen dat budget nog een mooie voorversterker bijzoeken. Vergeet de Vincent SP-991. Niets oplossend vermogen. Die bakken klinken wollig, traag en vies. En ge brommen harder dan mijn oude puch. Ik spreek uit ervaring want ik heb ze geprobeerd! Ge hadden totaal geen grip op onze Martin Logan's Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Ach hoezo. Je wordt toch flink genaaid door die dealers hier in Nederland. (of ben ik nu de eerste die die het durft te zeggen?) In Duitsland scheelt het zo een paar honderd euro. We hebben niet voor niks de euro. De SP991 mono's is totaal niet te licht voor je Quadrals, 100watt klasse a is echt ontzettend veel en bovendien zijn de voedingen enorm. De SA93 is nog beter gebouwd en heeft gewoon 1 volumemeter ipv 2 zoals bij de SA91 (voor links en rechts) waar nogal veel mensen over zaten te klagen. En de SA93 heeft een afstandsbediening Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 27 mei 2003 Author Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel: Staat je netjes! Wat je kunt doen is luisteren bij de dealer, en 'm dan vertellen dat je z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Beste, Inderdaad. De SP93 is naar mijn mening superieur aan de SP91. De SP93 is opgebouwd met alleen maar Burrbrown opamps, en 1% metaal-film weerstanden. Voeding zit netjes in een apart huis. Kortom een top klasse Pre, De SP991 zijn natuurlijk wereldblokken voor het geld. In het laag zijn ze misschien niet de strakste (lage dempingsfactor) maar het hangt van de combinatie af of het klikt of niet. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Ehh, voordat we iemand 2 x 100 watt pure klasse A aan gaan praten..., 2 dingen; heb je g Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 27 mei 2003 Author Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel:Ehh, voordat we iemand 2 x 100 watt pure klasse A aan gaan praten..., 2 dingen; heb je g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Grensgevalletje. Met alles tegen elkaar open en een beetje tocht moet 't wel lukken. Wat ik bedoelde is dat als je een betrekkelijk klein kamertje hebt, en 't is buiten 28 graden en binnen nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 27 mei 2003 Author Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel:Grensgevalletje. Met alles tegen elkaar open en een beetje tocht moet 't wel lukken. Wat ik bedoelde is dat als je een betrekkelijk klein kamertje hebt, en 't is buiten 28 graden en binnen nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Maar ff zonder dollen,dus het zou niet echt verstandig zijn ?? Tsja, wanneer hebben we nou van dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Mits we dan verzekerd zijn van die hittegolf....,koop ze dan maar. IKKE Nooit geweten dat Vincent weersinvloeden kon bewerkstelligen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts