Henrie Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Mits we dan verzekerd zijn van die hittegolf....,koop ze dan maar. IKKE Nooit geweten dat Vincent weersinvloeden kon bewerkstelligen! Nou, laat ze dan alsjeblieft maar staan. Ik heb een hekel aan warm weer. Het is nu al bovengemiddeld warm in m'n kamer (en ik heb het raam wijd open staan). Dus als het buiten een graad 30 is, dan wordt het 's middags met gemak 40 graden op mijn kamer. 's Avonds daalt het dan wel iets, maar veel koeler dan 35 graden zal het niet worden. En daar moet ik dan in slapen... Dus... Nee, doe mij de lente maar. Een graad of 15-22, af en toe een bui (als ik dan maar binnen zit) en een beetje zon. Zoiets als vandaag dus (al heb ik geen bui gezien vandaag). Maar zeker niet warmer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Kom dan eens buiten Henrie Maargoed, ik kan het beamen. Ik heb ook een Vincent klasse a rakker, op een zolderkamer, icm diverse pc's en andere apparatuur en standaard is het hier 25 graden. Maar klasse a weegt bij mij hoger op dan warmte Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 28 mei 2003 Author Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door JSA:Kom dan eens buiten Henrie Maargoed, ik kan het beamen. Ik heb ook een Vincent klasse a rakker, op een zolderkamer, icm diverse pc's en andere apparatuur en standaard is het hier 25 graden. Maar klasse a weegt bij mij hoger op dan warmte Dus het is niet zo dat die versterker te zwaar is voor mijn huiskamer??Mag je eigenlijk een klasse A versterker uitzetten na gebruik?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door lucky l:Dus het is niet zo dat die versterker te zwaar is voor mijn huiskamer??Mag je eigenlijk een klasse A versterker uitzetten na gebruik?? Ik zou het maar doen, maar misschien krijg je een mooie bedankbrief van de energieboer als je hem aan laat staan Het duurt alleen steeds even voor hij op temperatuur is en het mooist klinkt, daarom draai ik altijd eerst een 'warmloop-cd' en daarna ga ik er pas echt voor zitten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Er is ook een geintegreerde amp van Vincent, met dezelfde looks. Deze is stereo en ongeveer 60 Watt klasse A. Weten jullie welke ik bedoel ? Is het iemand bekend of deze misschien een betere dempingsfactor heeft dan die SP991's ? PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door lucky l:Dat scheelt dan wel weer in de winter !!Maar ff zonder dollen,dus het zou niet echt verstandig zijn ??Of zou ik dan beter die enkele stereo versterker moeten nemen?? Je zou ook naar Plinius kunen kijken. Die zijn omschakelbaar tussen klasse A en AB. In A stand vreten ze idd stroom en worden echt heet. In AB stand worden ze niet eens lauw. Voor 100 watt kom je dan wel bij de SA-102, die is hier dik 5000 euro, dus wel wat boven je budget. Wellicht kun je er een tweede hands scoren (desnoods zelf importeren uit de states). Een andere optie is Monarchy audio (die schijnen minder warm te worden in A). Ach voor 3000-4000 euro zijn er zoveel mooie geintegreerde amps (ik vind Lindemans wel mooi, of Classe, of Moon of of ..). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Nooit geweten dat Vincent weersinvloeden kon bewerkstelligen! De stap van een mier kan een tornado op gang brengen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Ik dacht dat het een vlinder moest zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ik dacht dat het een vlinder moest zijn Nee joh, het is toch 'The Ant Effect'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 28 mei 2003 Author Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Je zou ook naar Plinius kunen kijken. Die zijn omschakelbaar tussen klasse A en AB. In A stand vreten ze idd stroom en worden echt heet. In AB stand worden ze niet eens lauw. Voor 100 watt kom je dan wel bij de SA-102, die is hier dik 5000 euro, dus wel wat boven je budget. Wellicht kun je er een tweede hands scoren (desnoods zelf importeren uit de states). Een andere optie is Monarchy audio (die schijnen minder warm te worden in A). Ach voor 3000-4000 euro zijn er zoveel mooie geintegreerde amps (ik vind Lindemans wel mooi, of Classe, of Moon of of ..). Nee sorry 2e hands is geen optie voor mij,ik wil niet andermans ellende!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Ach, ik denk dat een goede tweedehands van bepaalde merken beter is (ook kwa betrouwbaarheid) dan een hagelnieuwe Vincent. Natuurlijk weet je nooit 100% zeker of het een goede 2e hands is. Mijn Plinius setje was bij aankoop nog geen 20 maanden oud en minder dan 50% van de nieuwwaarde en verkeerd (nog steeds) in nieuwstaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ach, ik denk dat een goede tweedehands van bepaalde merken beter is (ook kwa betrouwbaarheid) dan een hagelnieuwe Vincent. Waar baseer je dit nou weer op? Beste Paul, Jij bedoelt de SP993. De SP991 mono's zijn nog een stuk beter in het laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Ik heb zelf nooit Vincent bezeten dus feitelijk geen ervaring. Ik denk gewoon dan de een China gefabriceerd apparaat (door vermoedelijk onderbetaalde werkneemsters) kwa afwerking/betrouwbaarheid niet kan tippen aan zeg een Bryston. Gewoon een inschatting dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ik heb zelf nooit Vincent bezeten dus feitelijk geen ervaring. Ik denk gewoon dan de een China gefabriceerd apparaat (door vermoedelijk onderbetaalde werkneemsters) kwa afwerking/betrouwbaarheid niet kan tippen aan zeg een Bryston. Gewoon een inschatting dus. Dan sla je dus compleet mis. Ik had precies hetzelfde gedaan als ik een versterkerfabrikant was. De versterkers laten ontwerpen door goede technici en vervolgens goedkoop produceren. Voordeel hiervan is dat je je producten enorm goedkoop kunt aanbieden. Wat iemand verdient zegt dus nada over de kwaliteit van het afgeleverde product. Bovendien is het juist zo dat zeker de chinese vrouwen extreem goed kunnen solderen omdat ze klein zijn, en fijnere motoriek hebben dan Europese/Amerikaanse technici. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door JSA:Wat iemand verdient zegt dus nada over de kwaliteit van het afgeleverde product. Klopt als een bus. Ik zit net een stukje te lezen over de salarissen van bestuurders in de geprivatiseerde non-profit sector ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Klopt als een bus. Ik zit net een stukje te lezen over de salarissen van bestuurders in de geprivatiseerde non-profit sector ... Paul. Kunnen die niet solderen dan?? (bck ontopic) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Ik denk gewoon dan de een China gefabriceerd apparaat (door vermoedelijk onderbetaalde werkneemsters) kwa afwerking/betrouwbaarheid niet kan tippen aan zeg een Bryston. Ik vind de 991 monoblokken qua uiterlijke afwerking tot de absolute top behoren, echt zeer fraai met dat geborstelde aluminium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Klopt als een bus. Ik zit net een stukje te lezen over de salarissen van bestuurders in de geprivatiseerde non-profit sector ... Paul. Hoe kun je een non-profit sector nou privatiseren, dan kun je toch alleen maar verlies draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Klopt als een bus. Ik zit net een stukje te lezen over de salarissen van bestuurders in de geprivatiseerde non-profit sector ... Paul. Da's toch juist goed Zonder deze beloningen zou de non-profit sector winst maken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel: Ik vind de 991 monoblokken qua uiterlijke afwerking tot de absolute top behoren, echt zeer fraai met dat geborstelde aluminium. Ik bedoelde niet de cosmetische afwerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 28 mei 2003 Author Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door JSA:.... En dat is?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door JSA: .... maar 1 trafo?? Maar nogmaals ik heb geen ervaring met Vincent, maar ik denk gewoon dat er ergens een veer gelaten zal worden bij het uitbesteden van een hightech product aan een lage lonen land. Ik bedoel dus niet de kwaliteit van de afzonderlijke onderdelen, maar meer zaken als kwaliteitscontrole, constantheid, aandacht voor het product, perfectionisme. Zoiets dus als de productie van een Aston Martin of Porsche versus een Kia. Verder ontopic hopelijk. En als het niet zo is, dan zijn we natuurlijk allemaal gek dat we iets anders kopen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Misschien wel 1 trafo dubbel gewikkeld? Je moest eens weten welke producten allemaal in het zogenoemde merkeigenland worden ontworpen,maar geproduceerd in een lage lonen land. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts