Paul Jenner Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Is Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: maar 1 trafo?? Maar nogmaals ik heb geen ervaring met Vincent, maar ik denk gewoon dat er ergens een veer gelaten zal worden bij het uitbesteden van een hightech product aan een lage lonen land. Ik bedoel dus niet de kwaliteit van de afzonderlijke onderdelen, maar meer zaken als kwaliteitscontrole, constantheid, aandacht voor het product, perfectionisme. Zoiets dus als de productie van een Aston Martin of Porsche versus een Kia. Verder ontopic hopelijk. En als het niet zo is, dan zijn we natuurlijk allemaal gek dat we iets anders kopen.. Kun je onder die zwarte kap kijken dan? Ik niet Is trouwens heel slim dat ze dat gedaan hebben, want dat houdt flink wat straling tegen. Alleen maar beter voor de gezondheid. Dit zijn overigens MONOblokken Waarom zou je twijfelen aan de perfectie van lageloon landen. Ook in europa wordt er apparatuur gebouwd door mensen die er geen verstand van hebben. Maar ze zijn wel verantwoordlijk voor hun zelf afgeleverde onderdeel van het concept. En of dat nou in een lage loon land gebeurd of in NL, ik denk dat je niet kunt zeggen dat mensen in een lage loonland er dan maar met de pet er naar gooien. Vincent wordt gewoon in duitsland ergens door een team ontworpen en in elkaar gezet in china. Je moest eens weten hoeveel merken dit doen, zal me ook niks verbasen dat jouw plinius deels is gebouwd. Een plinius met schakelknopjes van klasse A naar AB is veel meer aan slijtage onderhevig dan een volledig klasse a bak als de Vincent. Ik wil verder geen flame veroorzaken richting Plinius ofzo, maar ken ze allebei goed en vincent gaat zeker nog een paar stappen verder. dus.....: Maar nogmaals ik heb geen ervaring met Vincentdoe maar een keer ervaring op dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 28 mei 2003 Author Report Share Posted 28 mei 2003 Maar nogmaals,is mijn huiskamer niet te klein voor deze versterker[27 vierkante meter,+keuken 7vierkantemeter]??en dan bedoel ik niet de hitte!!Ik ben trouwens wel van plan mijn aurum 9 in teruilen voor de Vulkans van Quadral en ze dan in de lengte richting teplaatsen van mijn huis!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Een huiskamer kan niet te klein zijn voor een bepaalde versterker. Het gaat er bij een zware versterker niet om dat je de kraan steeds verder open kunt draaien. Een zware versterker kan wel meer controle over het geluid hebben en meer "stress-free" werken. Daar zit de winst, niet in het harder spelen, denk ik. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door lucky l:Maar nogmaals,is mijn huiskamer niet te klein voor deze versterker[27 vierkante meter,+keuken 7vierkantemeter]??en dan bedoel ik niet de hitte!!Ik ben trouwens wel van plan mijn aurum 9 in teruilen voor de Vulkans van Quadral! Een versterker is in principe nooit te klein voor een huiskamer. De drive en controle van dit soort versterkers hoor je ook heel goed terug in kleine woonkamers. Wat je je wel af zou kunnen vragen is, of je daadwerkelijk 2x100 Watt in Klasse A nodig hebt. Je hebt namelijk een grote kans dat je zelden boven bijv de 2x25 watt uit komt in Klasse A. Als het stroomverbruik je niet intersseert of je luistert maar een paar uurtjes per dag, dan zijn deze versterkers een uitstekende optie. Mits deze natuurlijk, {en dat is altijd het geval} wel matcht met de rest van je set/luidsprekers. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 28 mei 2003 Author Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Een huiskamer kan niet te klein zijn voor een bepaalde versterker. Het gaat er bij een zware versterker niet om dat je de kraan steeds verder open kunt draaien. Een zware versterker kan wel meer controle over het geluid hebben en meer "stress-free" werken. Daar zit de winst, niet in het harder spelen, denk ik. Paul. Weer wat geleerd !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 28 mei 2003 Author Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Een versterker is in principe nooit te klein voor een huiskamer. De drive en controle van dit soort versterkers hoor je ook heel goed terug in kleine woonkamers. Wat je je wel af zou kunnen vragen is, of je daadwerkelijk 2x100 Watt in Klasse A nodig hebt. Je hebt namelijk een grote kans dat je zelden boven bijv de 2x25 watt uit komt in Klasse A. Als het stroomverbruik je niet intersseert of je luistert maar een paar uurtjes per dag, dan zijn deze versterkers een uitstekende optie. Mits deze natuurlijk, {en dat is altijd het geval} wel matcht met de rest van je set/luidsprekers. Edwin Ik luister inderdaad maar een paar uurtjes per dag!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Dan kun je het benodigde aantal Watts delen door 24 en vermenigvuldigen met het aantal uren dat je per dag luistert. Stom dat niemand daar eerder op gekomen is Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door JSA:Kun je onder die zwarte kap kijken dan? Ik niet Is trouwens heel slim dat ze dat gedaan hebben, want dat houdt flink wat straling tegen. Alleen maar beter voor de gezondheid. Dit zijn overigens MONOblokken Waarom zou je twijfelen aan de perfectie van lageloon landen. Ook in europa wordt er apparatuur gebouwd door mensen die er geen verstand van hebben. Maar ze zijn wel verantwoordlijk voor hun zelf afgeleverde onderdeel van het concept. En of dat nou in een lage loon land gebeurd of in NL, ik denk dat je niet kunt zeggen dat mensen in een lage loonland er dan maar met de pet er naar gooien. Vincent wordt gewoon in duitsland ergens door een team ontworpen en in elkaar gezet in china. Je moest eens weten hoeveel merken dit doen, zal me ook niks verbasen dat jouw plinius deels is gebouwd. Een plinius met schakelknopjes van klasse A naar AB is veel meer aan slijtage onderhevig dan een volledig klasse a bak als de Vincent. Ik wil verder geen flame veroorzaken richting Plinius ofzo, maar ken ze allebei goed en vincent gaat zeker nog een paar stappen verder. dus.....: doe maar een keer ervaring op dan Wat een merkjes drift weer zeg. Maar je hebt gelijk een trafokap is beter voor de geluidskwaliteit (tenminste als ie van mu-metaal is, ander doet het niet veel), voor je gezondheid is wat ver gezocht. Je mag over Plinius roepen wat je wilt, maakt mij niets uit (zolang je maar niet over Pass begint ). Het is inderdaad een mono amp lees ik hier http://www.vincent-tac.de/sp991.htm , de 2 paar speakerterminals zette me op het verkeerde been. Voor biwiring zeker? De specs reppen over 1 1500 VA trafo, wat voor 1 mono 300 watt versterker natuurlijk zat is. 24 torren/kanaal? holy shit het is maar goed dat het arbeidsloon zo laag is Wat verbruikt hij eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Wat verbruikt hij eigenlijk? Ongeveer 1000Watt per uur met z'n tweetjes. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Ongeveer 1000Watt per uur met z'n tweetjes. Edwin 1000 Watt per uur? Ik neem aan dat je bedoelt 1000W constant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Henrie: 1000 Watt per uur? Ik neem aan dat je bedoelt 1000W constant... Ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Ja Ok. Ja, ik weet het niet, misschien bedoelde je het als grapje, maar ik zie het regelmatig langskomen hier (en elders). Het geeft toch een heel vreemde eenheid hoor, dat Wat/uur. Wordt zoiets als 'Joule per seconde per uur'... Vreemd hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Ok. Ja, ik weet het niet, misschien bedoelde je het als grapje, maar ik zie het regelmatig langskomen hier (en elders). Het geeft toch een heel vreemde eenheid hoor, dat Wat/uur. Wordt zoiets als 'Joule per seconde per uur'... Vreemd hoor Nee ,het was geen grapje hoor. Maar het aantal watts wordt nou eenmaal per uur berekend. Stel je voor dat een versterker 1000Watt per minuut verbruikt. Dat is toch altijd nog 60.000 Watt per uur, En dat wordt me net iets teveel van het goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onno 1234 Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 27 vierkante meter keer 2,5 meter plafond hoogte (gokje) is 67,5 m^3 lucht. 67,5 m^3 * 1,229 Kg/m^3 = 83 Kg lucht in je kamer speciefieke warmte van lucht is ongeveer 0,715 KJ/Kg*K dus om een Kg lucht een graad Kelvin op te warmen is 0.715 KJ nodig (bron: http://wright.nasa.gov/airplane/Images/airprop.gif) op de Kilowatt die de twee monoblokjes verstoken is het gedeelte dat in geluid omgezet wordt te verwaarlozen. 1KJ/s/(83Kg * 0,715 KJ/KG*K)= 0,01685 K/s per seconde word dus genoeg energie gedissipeerd om alle lucht in de kamer 0,01685 graad Kelvin (of celsius) te verwarmen. in een uur gaan 3600 seconden dus word in een uur genoeg gedissipeerd om de gehele kamer 3600s * 0,01685 K/s = 60 graden te verwarmen.... Of maak ik een rekenfout? 't Zal wel meevallen want ik ben uitgegaan van een volkomen geisoleerde kamer zonder andere materialen die moeten opwarmen, maar toch. Een beetje ventilatie is geen overbodige luxe, me dunkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onno 1234 Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Nee ,het was geen grapje hoor. Maar het aantal watts wordt nou eenmaal per uur berekend. Stel je voor dat een versterker 1000Watt per minuut verbruikt. Dat is toch altijd nog 60.000 Watt per uur, En dat wordt me net iets teveel van het goede. Watts worden helemaal niet per uur berekend. Watts zijn namelijk al Joules per seconde. De verwarring ontstaat als men op de energierekening de eenheid Kilowattuur ziet staan. dit is echter niet per uur maar vermenigvuldigd met uur. Een uur lang een kilowatt is een kilowattuur. de eenheid is dus Aantal Joules per seconde gedurende een uur. Ze zouden net zo goed een aantal KiloJoules op de rekening kunnen zetten maar iedereeen is gewend aan de Kilowattuur...Blijft natuurlijk een wat omslachtige eenheid maar goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 maar iedereeen is gewend aan de Kilowattuur... Dat is ook wat ik bedoel. Zo wordt het energieverbruik op de eindafrekening{energienota} berekend. Maar ook het verbruik van electrisch apparatuur/lampen. je moet toch ergens "de standaard" leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Dat is ook wat ik bedoel. Zo wordt het energieverbruik op de eindafrekening{energienota} berekend. Maar ook het verbruik van electrisch apparatuur/lampen. je moet toch ergens "de standaard" leggen. Ja, maar jij legt 'm dus verkeerd. Jij maakt er van: 1000 Watt per uur. Ofwel: 1000 Joule per seconde per uur. Dat is helemaal niks. Dat slaat nergens op. Dat wat jij bedoelt is (zoals Onno heel duidelijk heeft uitgelegd) het aantal Joules in totaal. Ofwel: het aantal kiloWattuur... Ok, is ook verwarrend, maar ik zie vaker de term 'Watt per uur' tegenkomen en die is onjuist. En daar kan ik mij best aan storen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Maar "bij de weg"het zal dus geen verkeerde keuze zijn??Bedankt jongens voor de info!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 wrong choices are made by the mind,not by the heart! IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hendrik67 Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Ik kan me vergissen hoor maar was het niet een tijdje geleden dat er zo'n beetje gesuggereerd werd dat Vincent wel 'aardig' was maar niet meer dan dat.... En Andre, ik zag in je signature dat je je Krell verkoopt; valt natuurlijk ook niet mee met de weer om de Krell aan te hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Hendrik67:Ik kan me vergissen hoor maar was het niet een tijdje geleden dat er zo'n beetje gesuggereerd werd dat Vincent wel 'aardig' was maar niet meer dan dat.... En Andre, ik zag in je signature dat je je Krell verkoopt; valt natuurlijk ook niet mee met de weer om de Krell aan te hebben..... De Aragons worden ook loei heet, dus wat dat betreft merk ik weinig verschil Merk ook op dat de 'positive Vincent talk' van Vincent eigenaren komt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Merk ook op dat de 'positive Vincent talk' van Vincent eigenaren komt. Als het negatief zou zijn, dan had ik m'n versterker al lang weer weg gedaan, of ingeruild op een ander merk. Ik voel zelfs niet de drang om m'n versterker te moeten modificeren dmv andere elco's. Het is gewoon goed zo. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Hendrik67:Ik kan me vergissen hoor maar was het niet een tijdje geleden dat er zo'n beetje gesuggereerd werd dat Vincent wel 'aardig' was maar niet meer dan dat.... Ja, je vergist je. Ik snap ook niet precies wat je met die insinuatie wilt zeggen. Klank is voor iedereen gewoon persoonlijk. Qua ontwerp, bouw en afwerking is het voor het geld echt highend. Natuurlijk zijn er betere hifi versterkers, maar die kosten al gauw het 3-voudige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Merk ook op dat de 'positive Vincent talk' van Vincent eigenaren komt [/QB]Doet niet iedereen dat met zijn merk?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts