Hi-Fifi Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Als ik een transistorversterker zou kopen,dan zit de kans erin dat....... IKKE Ik heb alles van Yoko,daar kan ik niets aan doen! Het zit aan elkaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door lucky l:Merk ook op dat de 'positive Vincent talk' van Vincent eigenaren komt Doet niet iedereen dat met zijn merk?? [/QB] Nee hoor ik vind mijn Plinius set (nieuw waarde 6500 euro) maar een kleine stap beter dan mijn oude AVM set (nieuw waarde 2500 euro). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hendrik67 Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door JSA: Ja, je vergist je. Ik snap ook niet precies wat je met die insinuatie wilt zeggen. Klank is voor iedereen gewoon persoonlijk. Qua ontwerp, bouw en afwerking is het voor het geld echt highend. Natuurlijk zijn er betere hifi versterkers, maar die kosten al gauw het 3-voudige. Geen insuniatie maar slechts een vermeende constatering. Klank is inderdaad voor iedereen persoonlijk en dat betwijfel ik absoluut niet. Wil zeker de Vincent bezitters onder ons niet, jij ook kennelijk, niet afvallen. Ik kan me echeter een berichtje herinneren over een Vincent versterker gekoppeld aan B&W uit de 800 range.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Ik voel zelfs niet de drang om m'n versterker te moeten modificeren dmv andere elco's. Het is gewoon goed zo. Edwin Precies Ik wil alleen een keer gebalanceerde ingangen, maar dat heeft geen haast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hendrik67 Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Hendrik67: Geen insuniatie maar slechts een vermeende constatering. Klank is inderdaad voor iedereen persoonlijk en dat betwijfel ik absoluut niet. Wil zeker de Vincent bezitters onder ons niet, jij ook kennelijk, niet afvallen. Ik kan me echeter een berichtje herinneren over een Vincent versterker gekoppeld aan B&W uit de 800 range.... en met name de reacties daarop zoiets dat je met deze luidspreker een echte versterker nodig hebt o.i.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Wesselius Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Tja stroom en hitte is de prijs die je moet betalen met klasse a versterker, maar ja je hebt het er voor over of niet..... op mijn (slaap)kamer is het met dit mooie weer en een Ksa-250 ook lekker warm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ik heb zelf nooit Vincent bezeten dus feitelijk geen ervaring. Ik denk gewoon dan de een China gefabriceerd apparaat (door vermoedelijk onderbetaalde werkneemsters) kwa afwerking/betrouwbaarheid niet kan tippen aan zeg een Bryston. Gewoon een inschatting dus. Beste, Dit is dus totaal onzin vind ik! In de 6 jaar dat ik al diverse Roland, Korg Yamaha en Kurzweil en EMU etc synts repareer, valt mij het volgende op. De amerkaanse bakken alle Kurzweil, EMU, Proteus etc. Is altijd lompe troep van binnen. Grote oli klodders van de machines. Lompe slechte solderingen, en altijd stront met de voedingen. (made in Amerika!) Als ik kijk naar de Rolands, Korg's en Yamaha's (made in China en Taiwan) dat is altijd heel netjes, verfijnd en zorgvudlig gebouwd, en over het algmeen veel minder uitval, Ik heb op mijn technische dienst diverse amerikaanse apparaten gehad,e nhet zit vaak gewoon lomp in elkaar. Zelfs een peperdure Krell KPS20i cd speler, Over het algemeen zijn ze in azie secuurder, precieser en verfijnder. Terug naar Vincent. Ik heb hun producten diverse malen van binnen gezien, en het zit topklasse in elkaar! goede solderingen alle componentjes recht en netjes, en gebouwd als een tank. Daar kunnen een hoop bekende merken nog wat val leren! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Beste, Rest mij nog te vermelden dat veel amrikanen geen kaas hebben gegeten van interne aarding. klopt vaak geen drol van, terwijl de japanners, altijd perfecte steraarding toepassen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 weer mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Rest mij nog te vermelden dat veel amrikanen geen kaas hebben gegeten van interne aarding. klopt vaak geen drol van, terwijl de japanners, altijd perfecte steraarding toepassen. Groeten, Bas Zo, dat is er uit Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 ik ben zeker niet akkoord. veel amerikaanse merken vroeger dus zoals marantz, harmon kardon, Phase Lineair, SAE, fisher enz. worden nu in japan of korea gemaakt hebben zeker de kwaliteit niet meer van vroeger. Afwerking is wel goed maar de kwaliteit is wel minder. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door patachou:ik ben zeker niet akkoord. veel amerikaanse merken vroeger dus zoals marantz, harmon kardon, Phase Lineair, SAE, fisher enz. worden nu in japan of korea gemaakt hebben zeker de kwaliteit niet meer van vroeger. Afwerking is wel goed maar de kwaliteit is wel minder. groeten Beste Patachou, Beschik jij over gegevens die wij niet kennen? Voor zover wij kunnen nagaan zijn de meetbare prestaties van de huidige produkten beter dan die van de voorgangers. Wat duurzaamheid betreft: die kan alleen na een aantal jaren worden vastgesteld, dus dat kan voor de huidige generaties niet als argument worden aangevoerd. Maar het percentage van het aantal verkochte apparaten dat binnen een termijn van drie maanden (of zes maanden, of een jaar) ter reparatie wordt aangeboden, wordt door de service-afdelingen wel bijgehouden. Deze gegevens tonen aan dat de bedrijfszekerheid van de producten sterk is verbeterd. Ik gebruik zelf veel produkten uit Taiwan: ze zijn van uitstekende en zeer constante kwaliteit, en heel redelijk geprijsd. Nog maar een paar jaar geleden had ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 beste spido, mijn luxman versterker van in de jaren 70 was veel beter dan mijn luxman nu. idem voor mijn Yamaha tuner groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door patachou:beste spido, mijn luxman versterker van in de jaren 70 was veel beter dan mijn luxman nu. idem voor mijn Yamaha tuner groetjes Beste, Dat heeft er mee te maken dat Luxman vroeger non compromise versterkers bouwde en nu niet meer. En ten tweede wat jij beter vind hoeft niet beter te zijn! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste, Dit is dus totaal onzin vind ik! In de 6 jaar dat ik al diverse Roland, Korg Yamaha en Kurzweil en EMU etc synts repareer, valt mij het volgende op. De amerkaanse bakken alle Kurzweil, EMU, Proteus etc. Is altijd lompe troep van binnen. Grote oli klodders van de machines. Lompe slechte solderingen, en altijd stront met de voedingen. (made in Amerika!) Als ik kijk naar de Rolands, Korg's en Yamaha's (made in China en Taiwan) dat is altijd heel netjes, verfijnd en zorgvudlig gebouwd, en over het algmeen veel minder uitval, ... Groeten, Bas Nou gelukkig maar. Overigens is Bryston Canadees, meen ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Nou gelukkig maar. Overigens is Bryston Canadees, meen ik Beste Duck, Bryston is i.d.d canadees. En is gewoon heel fraai gebouwd. (moet ook wel willen ze de 20 jaar garantie rendabel willen houden). Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts