Jump to content

Daar gaat

Lestat
 Share

Hoe digitaal ben je?  

48 members have voted

1. 1. Wat voor soort digitale media gebruik je

• MP3 speler (Ipod e.d.)
      16
    • Harde schijf/ USB Sticks met muziek
      20
    • Alleen (sa)cd
      19
    • Netwerkspeler of streamer
      11
    • Ik gebruik alleen maar vinyl/ radio/ tape
      8
    • Via de PC (e.d.) naar online of offline muziek
      12

Recommended Posts

Goeie keus Henrie

Met Shimano 105?

Ja, en dat voor een fiets van nog geen duizend euro. De meeste andere merken komen voor dat geld niet verder dan Sora of Tiagra. Ultegra heb ik voor dit geld alleen op een Bulls fiets gezien. Ultegra SL of Dura Ace is natuurlijk niet haalbaar in dit segment, maar hoeft wat mij betreft ook niet. Shimano 105 voldoet ook prima en ik wilde niet ineens een heel dure fiets kopen. Wilde eigenlijk niet meer dan duizend euro uitgeven (via het fietsplan van m'n werkgever). Ik kende het merk Cube niet, maar een collega van mij adviseerde er eens naar te kijken, en ik vond het wel mooi spul, en veel waar voor het geld...

We gaan inderdaad off-topic. Sorry, maar dan moet mumsoft maar niet over fietsen beginnen ;)

Sjee, kan dat allemaal gemeten worden? En vervolgens moet je er dan ook weer iets mee doen...

Ik fiets liever met het verstand op 0 (zoals wel vaker). Eigenlijk is een ander bewegend object altijd de rode lap die me tot snelheid maant (als het niet uitmaakt dat ik bezweet raak). Je wint er geen tour mee, maar het is wel leuker.

Overigens staat de Koga al een jaar of wat ledig in kelder; ben verleid door een budget mountain bike (vanwege de dikke banden, heerlijk).

Sjee, kan dat allemaal gemeten worden? En vervolgens moet je er dan ook weer iets mee doen...

Ik fiets liever met het verstand op 0 (zoals wel vaker). Eigenlijk is een ander bewegend object altijd de rode lap die me tot snelheid maant (als het niet uitmaakt dat ik bezweet raak). Je wint er geen tour mee, maar het is wel leuker.

Doe ik met hardlopen ook. Daar houd ik alleen de tijd bij, voor de rest loop ik op gevoel. Ook daarbij kun je wel je pasfrequentie, hartslag, snelheid enz. meten. Sommigen lopen zelfs met een complete GPS-installatie, een iPod, hartslagmeter... Pfff... Ik loop wel op gevoel en proberen bij het groepje voor je te komen, is inderdaad leuker dan op wat cijfertjes letten... ;)

Bij hardlopen ken ik meestal mijn grens wel. Je hebt toch een soort natuurlijk tempo. Ga je daarboven, dan wordt het pijn lijden. Mijn natuurlijk tempo ligt niet zo hoog (rond 10.5 schat ik). En dat kan ik max 1 uur vol houden (ivm. zwakke knieen)

Fietsen is anders, minder last van gewrichten, meer puur uithouding. Alleen kan je zo ontzettend moe in je rug worden naar een paar uur.

Bij hardlopen ken ik meestal mijn grens wel. Je hebt toch een soort natuurlijk tempo. Ga je daarboven, dan wordt het pijn lijden. Mijn natuurlijk tempo ligt niet zo hoog (rond 10.5 schat ik).

Nee hoor, die is 13,28km/h... ;):P Tenzij je een vrouw bent. Dan zit je met 10,5km/h wel in de buurt... Volgens dit bericht dan toch: http://www.nu.nl/wetenschap/1940596/optima...d-berekend.html

Beetje raar bericht, vind ik, maar het zal wel een gemiddelde zijn van veel lopers, want dit kan natuurlijk nooit voor iedereen gelijk zijn...

Wat mooi, zo'n oude Nishiki. Heb zelf een 12 jaar oude Nishiki ATB waar ik met regelmaat op zit. Onverwoestbaar!

Ken je Canyon.de ook Henrie? Als je via internet gaat bestellen dan zou ik ook nog bij hun kijken. De roadlite 5.0 en 6.0 voor resp. 899 en 1049 met danwel volledig 105 of Ultegra. Nu hou ik van een stijf en licht fietsje en als ik de keus had ging voor dit geld bij Canyon shoppen. Op forum.fiets.nl kun je er ook wel behoorlijk wat over lezen.

Fiets zelf op een mooie Bianchi in het celeste. Ben daar toch wel verliefd op...

Wat mooi, zo'n oude Nishiki. Heb zelf een 12 jaar oude Nishiki ATB waar ik met regelmaat op zit. Onverwoestbaar!

Ken je Canyon.de ook Henrie? Als je via internet gaat bestellen dan zou ik ook nog bij hun kijken. De roadlite 5.0 en 6.0 voor resp. 899 en 1049 met danwel volledig 105 of Ultegra. Nu hou ik van een stijf en licht fietsje en als ik de keus had ging voor dit geld bij Canyon shoppen. Op forum.fiets.nl kun je er ook wel behoorlijk wat over lezen.

Fiets zelf op een mooie Bianchi in het celeste. Ben daar toch wel verliefd op...

Ik heb veel rondgekeken, dus ik heb veel merken met elkaar vergeleken. Heb eigenlijk de keus al wel zo'n beetje gemaakt en ga dus voor die Cube. Ik vind het een mooie fiets en de techniek is prima. Niet dat dat bij Canyon niet zo is, maar dat geldt natuurlijk voor meer merken (Bulls, Focus, Red Bull enz.). Er zijn veel mogelijkheden, en voor alle mogelijkheden valt wel wat te zeggen, maar op een gegeven moment moet je gewoon een keer een keuze maken...

Wazige poll :blink: , omdat ik alles in huis heb, behalve een streaming-/netwerkspeler, maar eigenlijk alleen de platenspeler gebruik (en af en toe de cd speler ;) ) :rolleyes:

Beetje wazige/vreemde argumenten om de poll wazig te noemen :confused: Maar het is niet verplicht om hem in te vullen hoor :D

;)

Gij zult de poll in vullen, Sodejuu!

Even serieus, hij is wel wat wazig

MP3 speler (Ipod e.d.)

Harde schijf/ USB Sticks met muziek

Alleen (sa)cd

Netwerkspeler of streamer

Ik gebruik alleen maar vinyl/ radio/ tape

Via de PC (e.d.) naar online of offline muziek

Wanteuh:

Ik gebruik mijn telefoon als mp3 speler, telt dat ook?

En ik gebruik mijn harddisk met muziek, die heb ik dus aangevinkt.

Dan staat er "alleen (sa)cd". Alleen? Ik gebruik hem wel, maar niet 'alleen'. Dus niet aanvinken, zo krijg je een minderheid aan cd gebruikers lijkt me :)

Ik gebruik geen netwerkspeler of streamer, maar wel een PC aangesloten aan de set. Als wat telt dat dan?

En wat te denken van MD, DAT, DCC?

Het is niet helemaal compleet dus ;D.

Als je deze Poll goed wil doen heb je 25 dingen staan denk ik.

Gij zult de poll in vullen, Sodejuu!

Even serieus, hij is wel wat wazig

[...]Het is niet helemaal compleet dus ;D.

Als je deze Poll goed wil doen heb je 25 dingen staan denk ik.

Ja ach, een goede poll maken is geen sinecure en kost weken. Daarbij is het jammer dat je maar

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...