james bond Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 Dag allemaal, Daar was ik weer.... Ik twijfel of ik weer geld ga steken in mijn da 500. Natuurlijk kan er nog een hoop gebeuren, en heb ik KT88 al om advies gevraagd. Om hem eventueel te modificeren. Natuurlijk gaat ie als KT88 hem verbouwd een stuk beter klinken. Wordt het echter niet tijd voor een andere? Wat is er zoal gebeurt in het dac.. Om te beginnen heb ik de standaard trafo vervangen door een amplimo ringkerntrafo. De diodes vervangen door shottky. Andere voedingscondensatoren. Loodbitumen. Andere uitgangscondensators + weerstanden. Andere opamps de op270fz. Als laatste een klok van tentlabs. Natuurlijk zijn er genoeg andere mods en gaat het wellicht anders/beter klinken. Echter heb ik ook andere dacs gehoord en aangezien de techniek ook niet stilstaat.. Een meridian 563 /566 is tweedehands moeilijk te krijgen en als je ze al kan krijgen dan betaal je daar een godsvermogen voor. Echter zijn die ook al minstens tien jaar oud, en zullen ook opgeknapt moeten worden. Op zich klinkt het dac nu ook erg goed. Echter ik mis diepte en het hoog zou een stuk beter kunnen. Het ding heeft een typische denon sound, en daar ga ik me nu ik met een betere installatie speel steeds meer aan irriteren. Dus wat nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 De Denon nog verder modificeren lijkt mij niet DE oplossing voor wat je zoekt, maar ook een Meridian KAN dat niet zijn. Het zal er helemaal aan liggen hoe die matcht in jouw verdere installatie. Dat de techniek niet stil gestaan heeft is helemaal waar, maar de inflatie ook niet. Hier bedoel ik dus mee dat een DAC (of welk ander apparaat dan ook) nu zo'n beetje 5X zo veel kost dan 20 jaar geleden. Wil je nu dus een vergelijkbaar apparaat wat 20 jaar terug FL1000,- kostte hebben zul je nu zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 Dag allemaal, Daar was ik weer.... Ik twijfel of ik weer geld ga steken in mijn da 500. Natuurlijk kan er nog een hoop gebeuren, en heb ik KT88 al om advies gevraagd. Om hem eventueel te modificeren. Natuurlijk gaat ie als KT88 hem verbouwd een stuk beter klinken. Wordt het echter niet tijd voor een andere? KT88 heeft ook zo zijn eigen ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 april 2009 Author Report Share Posted 12 april 2009 Ondertussen Sander al een mail gestuurd. Ik ken het geluid van de Meridian, het past wel erg bij mijn set. Ik hou van laid back veel diepte en een vloeiend geluid en een beetje warmte.... De Denon heeft ook wel warmte etc maar als ik deze vergelijk met mijn arcam alpha 9 dan mis ik toch wel een hele boel. De Meridian heb ik wel gehoord op mijn luidsprekers maar dit was in een andere ruimte. Het hoog is gewoon veel mooier. Ik heb zelfs een wadia gehoord. Die is me te analytisch. Aan de andere kant speel ik nu op een niveau die ik nog nooit thuis heb gehad. Alle opnames via cd en lp klinken als nieuw er zitten dingen in die ik nog nooit heb gehoord. Echter het dac tja, die blijft gewoon achter. Ik heb ook nog een minidisk speler (SONY) JB 940 qs. Als ik die openschroef dan is dat echt mooi opgebouwd. (zo slecht is sony echt niet!) Echter ook bij deze md speler met dac mogelijkheden heb ik het gevoel dat het niet beter is dan mijn arcam. Hier is nog nooit iets aan gebeurd. Daarnaast gebruik ik hem zelden (minidisk is nog minder ruimtelijk en het klinkt me te plat.) DE Sony als Dac heb ik eigenlijk nooit echt geprobeerd Momenteel gebruik ik de dac vooral voor mijn muziek op mijn pc. Daar is het ook voor bedoeld uiteindelijk. Dat moet gewoon een niveau beter. Het probleem is echter je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Daarna moet je het weer verkopen. Als je iets tweedehands koopt dan kan je meestal je geld er wel weer voor terugkrijgen. Daarom koop ik zelden meer iets nieuws het is me allemaal te duur. Waar ik nu last van heb ik ben met alles tegelijk bezig. Alles wordt geupgrade. andere netkabels andere interlinks (XLR) voor de verbinding amp preamp. Het leuke van de deze mods is je kan gewoon terug naar de oude situatie. Klinkt het niet dan stop je de oude kabels weer terug. Die andere zet je weer op marktplaats. (soms verlang ik wel eens terug naar mijn alles in Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 12 april 2009 Report Share Posted 12 april 2009 Zoals je de Meridian combinatie omschrijft, herken ik dit ook in mijn 508.24 (vloeiend, laid back). In ieder geval een geluid dat niet snel zal vermoeien. Je zou in je zoektocht ook eens een 506 of 508 kunnen gaan beluisteren, die zijn iets makkelijker te vinden dan de 563/566. Ik vermoed dat het geluid hiervan niet veel zal afwijken van de door jou genoemde Meridian combinatie. De latere Meridian spelers (G06/G08) ken ik eerlijk gezegd niet. Let wel dat zowel de 563/566 alsook een 506/508 minstens 8 jaar uit zullen zijn. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 april 2009 Author Report Share Posted 12 april 2009 Dat ze 8 jaar oud zijn is al vervelend maar dat ze nauwelijks worden aangeboden das nog minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 april 2009 Author Report Share Posted 12 april 2009 Ik heb voor de grap mijn sony minidisk weer aangesloten. daar zit ook een dac in. Aangezien Sander zo'n fan is dacht ik van ik geef dat ding weer een kans. Hij is in ieder geval minder warm dan de denon. Z Er zit wel meer diepte in het geluid. Zit nog wat met die filters te klooien. Vier verschillende (oh ja het is de mds jb940 qs) Misschien dat ik die wel meeneem naar Sander... Dit klinkt toch wel een heel stuk beter dan die denon.... met filter 1...... Goedkope tweak trouwens..... Echter is het geen arcam...... Zal dit ook nooit worden. Komt echter wel dichter in de buurt dan de denon. De twijfel is weer groter geworden. Ga er morgen eens goed voor zitten. greetz James Bond.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 13 april 2009 Author Report Share Posted 13 april 2009 Dag Allemaal, Het denon dac is definitief afgevallen. Mijn ongemodificeerde sunny klinkt stukken beter. Het bekende gordijn is er voor weg. Weet nog niet wat ik nu ga doen. Verder met de sony, en deze laten uitvoeren met de tent klok........ die nu in mijn denon dac zit, of de denon gewoon verkopen. Geen idee wat ik er voor vragen moet.... De arcam is toch een geval apart. Die klinkt toch net wat lekkerder. Het is heerlijk laid back... Echt genieten....... Het verschil tussen de denon dac en de sony denon minder hoog minder diep wollig laag mindere stage minder holografisch sony beter hoog (het bekende gordijn) het geluid gaat iets verder door naar achteren (meer diepte) Realistisch geluid betere plaatsing van instrumenten Arcam alpha negen versus de sony gedefineerder hoog dan de sony Heel veel diepte instrumenten staan helemaal los van elkaar, net als bij meerstemmigheid Het klinkt natuurgetrouwer dan de sony absoluut de winnaar. Als daar nou een digitale ingang op zat.......... (dan was ik klaar.) groeten James Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 17 april 2009 Author Report Share Posted 17 april 2009 Ben nog steeds op zoek, heb al diverse merken gezien, gehoord. Maar nergens dat laid back van meridian . Zag nog wel een apogee minidac op marktplaats. Zie er wel goede berichten van. Maar of dat het nu is........ De andere dacs die mij wel wat lijken zoals de ps audio zijn gewoon onbetaalbaar. HEt blijft een zoektocht....... nou we zien wel verder.. gegroet JAmes Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 hifi.nl adv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts