Jump to content

LP's

hifinaat01
 Share

Recommended Posts

• 3 months later...

Heb niet de illusie dat je met welk borsteltje dan ook iets uit je groeven poetst. Daar zijn die groeven n.l. veel te smal voor.

Met zo een harig borsteltje prik je wel door de oppervlakte spanning van het wasmiddel en kan het vuil in de groef losweken. Waarna het door de gemotoriseerdeafzuiger met het vervuilde schoonmaakvloeistofmiddel wordt afgevoerd.

Mee je dat nu. Ik heb daar nooit bij stilgestaan. Overigens is dit een mooie borstel

http://shop.muziek.nl/product.php?producti...mpaign=20090722

Guest kikkervisje

Carl.

Jazeker deze borstel ziet er gelikt uit.

Zet het op je natte plaat druk er een beetje op, want je moet immers diep in de groef.

Het zal mij niet verbazen dat achter deze borstel je plaat dan bijna droog is. ;)

Bij een iets te veel druk op deze borstel ( groot raak oppervlak met de plaat ) ga je het lager cq. motortje van je platen wasser wel onnodig erg zwaar belasten.

Troep of zooi in de groef welke je niet kan oplossen met water & zeep kan je er met willekeurig welke borstel dan ook niet uit krijgen.

VPI bijvoorbeeld verkoopt een stuk stug nylon deur tochtstrip geschroefd in een mooie behuizing maar of dit nu zo veilig voor je platen groeven is? Heb zo mijn bedenkingen.

p.s. wel een mooi verkoop verhaal bij dat borsteltje!

............ Overigens is dit een mooie borstel

http://shop.muziek.nl/product.php?producti...mpaign=20090722

Die borstel is niet bedoeld voor nat reinigen. Die is voor naast de platenspeler, om los stof op te vegen.

Overigens niet geschikt als je zonder zware puck of stevige schroefpuck draait. Dan ligt je LP iedere keer te slippen wanneer je deze borstel op de LP houd.

Carl.

Jazeker deze borstel ziet er gelikt uit.

Zet het op je natte plaat druk er een beetje op, want je moet immers diep in de groef.

Het zal mij niet verbazen dat achter deze borstel je plaat dan bijna droog is. ;)

Bij een iets te veel druk op deze borstel ( groot raak oppervlak met de plaat ) ga je het lager cq. motortje van je platen wasser wel onnodig erg zwaar belasten.

Troep of zooi in de groef welke je niet kan oplossen met water & zeep kan je er met willekeurig welke borstel dan ook niet uit krijgen.

VPI bijvoorbeeld verkoopt een stuk stug nylon deur tochtstrip geschroefd in een mooie behuizing maar of dit nu zo veilig voor je platen groeven is? Heb zo mijn bedenkingen.

Die VPI tochtstrip gebruik ik ook bij oudere platen die ik was met Last (alcohol) en de Mf gebruik ik alleen bij nieuwe platen of als ik bij oude platen voor de tweede keer was met L 'art du Son. Ik vochtig altijd de borstel voor dus ik heb nooit een droge strook na borstelen. Ik heb niet de indruk dat de VPI beschadigt en ook nooit iets van gelezen. De MF remt wel wat, dat ben ik met je eens. suggesties sta ik wel voor open.

Carl, die MoFi Borstel heb ik ook. Ik heb alleen de ervaring dat hij weliswaar vuil verwijdert, maar als je hem droog gebruikt maakt hij naar mijn idee juist de plaat statisch...

Voor nat gebruiken is hij wel erg prettig!

Greetz,

Lestat

Carl, die MoFi Borstel heb ik ook. Ik heb alleen de ervaring dat hij weliswaar vuil verwijdert, maar als je hem droog gebruikt maakt hij naar mijn idee juist de plaat statisch...

Voor nat gebruiken is hij wel erg prettig!

Greetz,

Lestat

Ik gebruik hem inderdaad ook alleen maar nat. Verder maak ik platen eigenlijk nooit meer stofvrij. Het daar weer voor bestemde borsteltje is nooit nodig.

Groet,

Carl

Leuk dat ik dit topic weer aan de gang zie.

Ik maak trouwens mijn platen geheel eigenhandig zonder machine schoon.

Een bakje lauwwarm water met een paar druppels afwasmiddel en daar een zeer schone

verfkwast met korte flexibele haren in deppen.

Leg de te wassen plaat op de platenspeler zet de speler aan en ga voorzichtig met

de kwast over de draaiende plaat in de lengterichting van de groeven mee.

Ga met een antistatisch fiberdoekje de plaat nadrogen laat de plaat nog een tijd drogen,

andere kant hetzelfde.

De platen worden wonderwel zeer schoon met als resultaat detail, diepte, stage, contourenafbeelding

en ook dynamiek.

Laatst stond bij een caf

• 2 weeks later...