s_k Posted 19 april 2009 Report Share Posted 19 april 2009 Dames en Heren, Er wordt hier regelmatig naar- en van mijn PC opgenomen. Tapes en LP's digitaliseren maar ook verzameltapes maken van gedownloade flacs/oggs/mp3's. Hoewel digitaal naar mijn idee nog altijd 'gebrekkig' is t.o.v. analoog, zal ik de laatste zijn die ontkent dat een digitale bron heel erg goed kan zijn en vooral verdomde handig is. Nou heb ik een relatief pongelige Creative Audigy geluidskaart. Doet wat 't moet doen, beter dan de Yamaha die ik ervoor had, maar de drivers zijn bout. Opnemen kan bijv. alleen als de lijn ingang bij het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 april 2009 Report Share Posted 19 april 2009 E-MU 1212M, wat mij betreft DE mooiste geluidskaart die er bestaat. In deze link zelfs heel betaalbaar met Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 19 april 2009 Author Report Share Posted 19 april 2009 Had ik het met een vriend (die van de Epos, staan ergens in een ander topic vermeld ) ook al over. Ik dacht zelf namelijk over de EMU 0404. Wat zou de 1212 meer moeten doen dan de 0404? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 april 2009 Report Share Posted 19 april 2009 de 0404 is een enkele kaart, met de uitgangen op 2x RS232 uitgangen, met losse verloopstekkers. Die willen nog wel eens wat storing aan elkaar doorgeven. De 1212 is een dubbele kaart met mooie in en uitgangen op de kaart. De analoge uitgangen zijn grote mono koptelefoonpluggen, maar kunnen ook heel makkelijk vervangen worden door cinch. Een verloopstekker geeft hoorbaar haast geen verlies, maar is wel meetbaar. Als ik de kaart op de hoofdset aan zou sluiten denk ik dat het verschil ook hoorbaar zal zijn, maar met een blazende PC (5x8Cm + 1x12Cm + dikke CPU- fan) en Tannoy Saturn speakertjes aan een Kenwood KR-V6060 receiver hoor ik dat niet. Hier vind je alle specs van de 0404 en hier van de 1212. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 19 april 2009 Author Report Share Posted 19 april 2009 Raar, zie net dat je wel een vergelijk hebt gemaakt tussen de twee kaarten. Dat miste ik net. Ging iets fout . De moeilijke vraag is natuurlijk: Zou ik het horen? Zo puur op jouw verhaal is de conclusie '1212 dus'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 april 2009 Report Share Posted 19 april 2009 Ik heb de 0404 en de 1212 nooit direct met elkaar vergeleken, maar een maat van me heeft die 0404 en die geeft een iets aan overspraak, geen bijgeluiden. De 1212 bij mij geeft helemaal geen overspraak. De 1212 is ook een echte stereokaart, alleen met wat fratsen kun je 5.1 uit de digitale uitgamg krijgen, maar dat heb ik nooit gebruikt. Ik gebruik enkel de analoge in & uitgangen. Ze gebruiken idd beide een andere DAC-chip, waarvan ik de chip in de 1212 als audiofiel acht en die in de 0404 als chip voor de gemiddelde thuis/amateur mixer. Niet slecht, maar niet het zelfde als die in de 1212. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 19 april 2009 Author Report Share Posted 19 april 2009 Kortom: Meerwaarde dik waard wat jou betreft? Edit: http://www.bax-shop.nl/audio-midi-usb-inte...ct-details.html NOG goedkoper. Kent iemand deze winkel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 20 april 2009 Author Report Share Posted 20 april 2009 Van bax-shop: Geachte heer Kraft, bedankt voor uw e-mail. Ik ben blij dat u goede research heeft gedaan en ons nog om advies vraagt. Echter is het zo dat ik u sterk afraad om EMU met Vista te gebruiken. Dit omdat ik onwijs veel klachten hier over krijg. Ik raad u aan eens een kijkje te nemen naar m audio: http://www.bax-shop.nl/audio-midi-usb-inte...ct-details.html Dit kan ook aan uw wensen voldoen. Mocht u verdere vragen hebben ontvang ik deze graag van u. Hopende u voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Timmy Helpdesk Bax-shop.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2009 Report Share Posted 20 april 2009 Van bax-shop:Geachte heer Kraft,[...] Echter is het zo dat ik u sterk afraad om EMU met Vista te gebruiken. Dit omdat ik onwijs veel klachten hier over krijg. Ik raad u aan eens een kijkje te nemen naar m audio: http://www.bax-shop.nl/audio-midi-usb-inte...ct-details.html [...] Helpdesk Bax-shop.nl Prima van die shop. En dan koop je iets wat lekker werkt met Vista, stap je over op Windows 7, en werkt het niet meer. Aardig wel dat er ook drivers voor Linux zijn. Miracle is hier eens langsgeweest met zijn DACje om die te vergelijken met mijn DacMagic, maar daar kwam geen eenduidige conclusie uit. Idem Pjotr met zijn spullen. De dacmagic is jou vast te duur, maar met een USB-aansluiting wel universeel bruikbaar, zonder OS-afhankelijkheid. Dat is dus een soort externe geluidskaart. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 april 2009 Author Report Share Posted 21 april 2009 Op mijn testPC staat al Windows 7. Werkt tot nu toe met alle Vista drivers prima. Werkt sowieso erg goed. Beter dan Vista op dezelfde PC. Prijsje is 399 zie ik. Dat kost ongeveer mijn hele audioset in de woonkamer. Hij zal 't vast waard zijn, maar dat geld heb ik gewoon niet . Da's een beetje de prijsklasse waarin ik normaliter auto's koop, zegmaar ;D. Vond het overigens ook heel netjes van bax-shop. Maar wat nu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 april 2009 Report Share Posted 21 april 2009 Op mijn testPC staat al Windows 7.Werkt tot nu toe met alle Vista drivers prima. Werkt sowieso erg goed. Beter dan Vista op dezelfde PC. Prijsje is 399 zie ik. Dat kost ongeveer mijn hele audioset in de woonkamer. Hij zal 't vast waard zijn, maar dat geld heb ik gewoon niet . Da's een beetje de prijsklasse waarin ik normaliter auto's koop, zegmaar ;D. Vond het overigens ook heel netjes van bax-shop. Maar wat nu... Je moet dan iets hebben dat minstens Vista-ready is (hmm, dat weet je zelf ook wel). Windows 7 schijnt inderdaad alles te kunnen draaien van Vista, maar beide zijn niet zo erg compatibel met XP. M$ raadt bedrijven aan Vista niet over te slaan, want als alles (eenmaal) lekker draait met Vista kun je snel over naar 7. Fijne jongens daar in Redmond Maar met wat jij zou uitsparen als je gewoon op Linux overstapt kun je gemakkelijk 399 euro ophoesten. Nu weet ik wel dat het je praktisch niks uitspaart, omdat je alles al "gratis" hebt, maar niettemin. In Luister is deze ook net opgemerkt en daar werd een prijs van 355,- genoemd. Weet niet waar. Nou had ik begrepen dat vanaf Vista M$ het geluidssysteem zodanig verbeterd heeft dat de asio-drivers niet meer nodig zijn. Daar moet je maar eens wat meer over gaan opzoeken, want ik ben daarin allesbehalve een expert. Zal het ook nooit worden. Ik zou denken dat Pjotr wel iets meer weet hierover. En zoek eens met google op vista asio... kwam al meteen weer wat shareware tegen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 april 2009 Author Report Share Posted 21 april 2009 Maar met wat jij zou uitsparen als je gewoon op Linux overstapt kun je gemakkelijk 399 euro ophoesten. Nu weet ik wel dat het je praktisch niks uitspaart, omdat je alles al "gratis" hebt, maar niettemin.In Luister is deze ook net opgemerkt en daar werd een prijs van 355,- genoemd. Weet niet waar. Nee, 150 is echt de max . Ik heb een hoop legale windhozen hoor, alleen heb ik ze niet gekocht voor veel geld. Oude computerkasten enzo. Overigens zijn er ook problemen met de 1212 onder Linux . Ik ben momenteel bezig met een linuxcomputer. Probeer hem zo ver te krijgen dat ik er alles op kan dat ik ook op mijn windows laptop kan, behalve zwaar videobewerken en games. Eens zien of dat wil lukken. Kijk het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 april 2009 Author Report Share Posted 21 april 2009 Heren: de ESI Juli@ http://www.esi-audio.com/products/julia/ Lijkt me leuk. Ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 april 2009 Report Share Posted 21 april 2009 Nou van Vista heb ik geen verstand en dat wil ik niet hebben ook na een paar eerste flinke aanvaringen er mee M$ heeft onder Vista het hele audio gebeuren op zijn kop gezet en ik zou niet weten welke audiokaart er geen problemen mee heeft. W.b.t. PCI kaarten is de M-audio Audiophile 2496 een uitstekend kaartje voor weinig. Is een gerenommeerd show makertje en heeft fatsoenlijke cinch plugjes er op zitten en coax S/PDIF. 2x zo duur en zeker meetbaar beter (maar niet hoorbaar m.i.) is de M-audio Audiophile 192. Heeft ook gebalanceerde in/uit. Hebben goede drivers en lopen onder XP/W2K probleemloos en ook de ASIO drivers doen het daarmee prima. Zie hier Zou zeggen, blijf lekker bij XP en laat Vista/Windoos7 nog maar een paar jaartjes gaar koken. Tegen die tijd zijn er ook wel weer andere audio kaartjes die wel probleemloos er mee werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 22 april 2009 Author Report Share Posted 22 april 2009 Probleem is dat videobewerking onder Vista veel beter werkt en dat is dus waar die PC voor is. Hij heet namelijk \\avpc ;D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 Ik ben momenteel bezig met een linuxcomputer. Probeer hem zo ver te krijgen dat ik er alles op kan dat ik ook op mijn windows laptop kan, behalve zwaar videobewerken en games. Eens zien of dat wil lukken.Kijk het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 De reden dat ik blijf klooien met Linux is dat ik voll Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Ik zat wat in Audio te bladeren - om eens te zien wat de Linn DS Klimax daarin had gedaan, en ja, 140 punten - toen mijn oog viel op de Pro-ject USB Box, die daar onder het kopje Spitzenklasse staat. En die doet 100 euro. Misschien is dat dan wat voor u, heer Stijn? Werkt beslist ook met Vista, mits Vista USB ondersteunt en niet steeds vraagt of je het wel zeker weet dat je deze gevaarlijke uitgang wilt benutten. Succes (is een keuze) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 24 april 2009 Author Report Share Posted 24 april 2009 Vrees dat ik op een dood spoor beland als ik vraag of iemand ervaring heeft? ;D. Ziet er interessant uit. Ik had liever geen extern spul, maar leuk is 't wel. Is 'ie in Nederland te krijgen? (Ik stel die vraag en google tegelijk, wie weet komen er zinvolle antwoorden ) Edit: Heb wat doorgeklikt. Het is een preampje . Geen geluidskaart dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 (edited) Vrees dat ik op een dood spoor beland als ik vraag of iemand ervaring heeft? ;D.Ziet er interessant uit. Ik had liever geen extern spul, maar leuk is 't wel. Is 'ie in Nederland te krijgen? (Ik stel die vraag en google tegelijk, wie weet komen er zinvolle antwoorden ) Edit: Heb wat doorgeklikt. Het is een preampje . Geen geluidskaart dus! Jij bent... te snel? De eerste regels in de link zeggen Pro-Ject USB Box External computer sound card dus wat l*l klets je nou? O ja, Pro-ject heeft een boel van dat soort doosjes, waaronder phono-pre-amps Via dezelfde link vind je een Nederlandse importeur: Netherlands Acson B.V. E-Mail: acson@euronet.nl Energieweg 8 Tel: +31 297 284695 3641 RT Mijdrecht Fax: +31 297 288068 M rc Edited 25 april 2009 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 24 april 2009 Author Report Share Posted 24 april 2009 dus wat l*l je nou? Als het zo moet dan liever niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 april 2009 Report Share Posted 25 april 2009 Mijn eraanvaringen met pro-ject zijn nooit echt goed geweest. Ik heb een Tube-box (phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 april 2009 Author Report Share Posted 25 april 2009 Ik was wel te spreken over mijn Pro-ject 1xpression, maar het blijft een betaalbaar ding en dat merk je. Wat waren de problemen met jouw apparaatjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2009 Report Share Posted 25 april 2009 dus wat l*l je nou? Als het zo moet dan liever niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 26 april 2009 Author Report Share Posted 26 april 2009 Blij dat je 't niet zo heftig bedoelde. Ja ik kan hier wel gaan zitten mokken over wat je zegt, maar dan laat ik liever even weten dat 't me niet zo bevalt . Hoop u snapt. No hard feelings. Ik ken het blad waar je de review hebt gelezen maar kan niet zeggen wat het hoorbare verschil tussen 85 en 105 punten is. Ook kan ik niet vergelijken met de andere kaarten waar ik naar keek. Het probleem bij mij is een beetje (en ik weet dat dat feitelijk niet iets is om rekening mee te houden, maar de geschiedenis herhaalt zich wel erg vaak), dat ALS ik een keer iets gok. Het altijd fout is. Het zal ook vast wel een keer goed zijn, maar in dit geval trek ik me van de negatieve ervaring van Miracle wat meer aan dan normaal. Komt bij dat 't ding niet regulier verkrijgbaar is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts