Jump to content

Welke Geluidskaart

s_k
 Share

Recommended Posts

Stijn, ik zou die man mailen, vragen waar bij jou in de buurt een dealer zit, die dealer benaderen (mailen?) en verzoeken het geval thuis te mogen proberen. Gaat niet, jammer dan, pro-ject gesloten.

Maar goed, je moet het zelf weten.

Heb ik als uitsmijter nog een paar betere, en iets duurdere USB-DACjes voor je:

- Kingrex UD-01 190 euro

- Musical Fidelity VDAC 290 euro

Die zijn allemaal getest in Audio van januari 2009. Jammer dat me dat toen ontgaan is.

Ik zou zelf noooooit kiezen voor een geluidskaart in de pc gezien het gezeur met drivers en die belachelijk lange snoeren naar de versterker, maar dat zal bij jou anders zijn.

Succes!

M :ph34r: rc

Nouja, drivers heb je ook met een usb dingetje en de kabels zijn even lang, dus dat punt snap ik even niet.

Ik kan eens mailen, ging er eigenlijk niet vanuit dat testen kan, maar wie niet waagt...

Nouja, drivers heb je ook met een usb dingetje en de kabels zijn even lang, dus dat punt snap ik even niet.

Ik kan eens mailen, ging er eigenlijk niet vanuit dat testen kan, maar wie niet waagt...

Drivers wel, maar geen gezeur.

En je hebt maar 1 USB-kabel die niet zo storingsgevoelig is als een stereokabeltje die je natuurlijk weer te kust en te keur voor het kiezen hebt. Noem het kabelgezeur.

Dat zijn de voordelen wat mij betreft.

Maar zijn er geen goede bevindingen van de ESI op het internet te vinden? Hear kennelijk niet...

Ja maar dat heeft dan niets met intern of extern te maken ;)

En je hebt maar 1 USB-kabel die niet zo storingsgevoelig is als een stereokabeltje die je natuurlijk weer te kust en te keur voor het kiezen hebt. Noem het kabelgezeur.

Jamaar er moet toch een stereokabeltje van je set naar 't apparaatje, uiteindelijk heb je een kabel

Ik was wel te spreken over mijn Pro-ject 1xpression, maar het blijft een betaalbaar ding en dat merk je.

Wat waren de problemen met jouw apparaatjes?

Zie nu je reactie pas.

Ik vond de klank van alle Pro-ject spullen h

Ja dat wel, maar ik zoek naar ervaringen met Vista.

Wat ik tot dusverre vind is dat hij met de standaard bijgeleverde CD voor geen ruk werkt, maar met de drivers van de site wel. Maargoed, da's

Ja maar dat heeft dan niets met intern of extern te maken ;)

Wel, simpel dan: of je nu windows, mac of linux gebruikt, ze hebben allemaal al ondersteuning voor usb aan boord. Ik kon mijn DAC aansluiten, zeggen tegen Suse dat hij de usb soundkaart moest gebruiken, en klaar.

Jamaar er moet toch een stereokabeltje van je set naar 't apparaatje, uiteindelijk heb je een kabel

Allo!

Lang leve de keiharde hardwareondersteuning van Linux.

Onder Windows is de kans aardig groot dat je de bijgeleverde drivers nodig krijgt.

V.w.b. de kabels: Ik dacht er niet aan 't kastje bij m'n set te zetten, zou 'm zelf gewoon naast de PC zetten.

Maar je hebt gelijk, vlak bij je set is misschien slimmer :)

V.w.b. de ESI: Ja dat soort stuff vind ik ook, maar weinig over de ondersteuning van Windows Vista...

Bij bax-shop raden ze me echt M-audio aan vanwege de ervaring van dat bedrijf. De kaarten schijnen feilloos te werken vergeleken met andere merken...

Maarja, hoe klinken ze...

hallo

ik heb de Theatron Agrippa met dts ondersteuning

THAGR.jpg

en die is ook heel erg goed mooie software je kan zowel bijna alle audiogangen selecteren samen met mijn z-5500 setje van logitech klinkt het echt goed voor een prijs van

hallo

ik heb de Theatron Agrippa met dts ondersteuning

THAGR.jpg

en die is ook heel erg goed mooie software je kan zowel bijna alle audiogangen selecteren samen met mijn z-5500 setje van logitech klinkt het echt goed voor een prijs van

Hey Joopi,

Dank voor je antwoord, leuk dat je helemaal de moeite doet om je ervoor aan te melden!

Naar ik zoek juist een kaart die goed kan presteren via 'echte' speakers. En ik wil absoluut geen surroundprulletje (daar betaal je voor en ik gebruik 't niet ;))

Zo'n Logitech setje kan ik nog geen tien minuten naar luisteren. En ja, ik heb het echt geprobeerd :)

Evengoed veel dank.

Het begint erop te lijken dat 't de ESI Juli@ gaat worden. De M-audio Delta 44 is leuk, maar heeft geen enkele digitale aansluitmogelijkheid en dat vind ik toch een gemis (ik heb MD en DAT... Je wil 't toch gebruiken h

Ik was wel te spreken over mijn Pro-ject 1xpression, maar het blijft een betaalbaar ding en dat merk je.

Wat waren de problemen met jouw apparaatjes?

Zie nu je reactie pas.

Ik vond de klank van alle Pro-ject spullen h

[...]

Het begint erop te lijken dat 't de ESI Juli@ gaat worden. De M-audio Delta 44 is leuk, maar heeft geen enkele digitale aansluitmogelijkheid en dat vind ik toch een gemis (ik heb MD en DAT... Je wil 't toch gebruiken h

Draai al een tijdje Windows 7 ;).

Komt er nu weer een officiele Prerelease?

Heb de RC1, Build 7100 nu op een relatief trage PC (mijn testPC'tje) lopen. Valt me niks tegen!

• 2 weeks later...

Beetje oppassen, zit veel rotzooi tussen.

Kreeg m'n vakantiegeld vanmiddag binnen, dus heb de knoop doorgehakt.

Heb een ESI Juli@ gekocht. Daar zijn sinds 2007 Vista drivers voor en ik lees er opvallend weinig slechts over.

Heb wel enig vertrouwen in bax-shop.nl. Zijn erg netjes so far. Dus als 't tegen zit denk ik dat 't ook wel goed komt :)

Euh:

Op 14-5-2009 om 17:59 is de status van uw bestelling veranderd naar 'verzonden'.

Note:

17:21: Geregistreerd bij bax-shop

17:22: Bestelling in behandeling genomen

17:22: Wachten op geld

17:23: Bevestiging dat geld overgemaakt is

17:23: Bevestiging dat geld ontvangen is

17:58: Bevestiging dat het pakje vervangen is (ze zeggen 59, maar mailtje kwam hier om 58 binnen ;)).

Dat is echt razendsnel zeg!

Euh:
Op 14-5-2009 om 17:59 is de status van uw bestelling veranderd naar 'verzonden'.

Note:

17:21: Geregistreerd bij bax-shop

17:22: Bestelling in behandeling genomen

17:22: Wachten op geld

17:23: Bevestiging dat geld overgemaakt is

17:23: Bevestiging dat geld ontvangen is

17:58: Bevestiging dat het pakje vervangen is (ze zeggen 59, maar mailtje kwam hier om 58 binnen ;) ).

Dat is echt razendsnel zeg!

Gefeliciteerd, ik denk dat je er best veel plezier aan zult beleven.

En die shop is net zo snel als jij, dus dat past.

Alleen dat "vervangen", zal wel "verzonden" moeten zijn?

Raar, ik zie jouw reactie nu pas en zie ook dat ik eronder heb gereageerd, maar da's een reactie op iets heel anders.

Enfin, geen Pro-ject voor jou dus? ;D.

Wat voor geluidskaart gebruik jij, of gebruik je je PC niet voor audio?

Ik zie ook deze reactie van jou nu pas....gaan we elkaar nu negeren :confused::huh::lol:

Nee, voor mij idd geen Pro-Ject. Tenzij het een eigen project is. :rolleyes::D

Ik heb een E-MU 1212M. Geweldige geluidskwaliteit, maar bagger drivers. Ik draai met een alternatieve driver, dus niet van E-MU.

Gebruik hem de laatste tijd alleen erg weinig, en alleen bij de PC, met 6x6Cm en 1x12Cm blowers en 1x 6Cm tubeblower op de processor. Dan moet je op een behoorlijk volume draaien wil je die blowers niet meer horen. B)

Een goeie hoofdtelefoon doet wellicht wonderen in dat geval ;D.

Emu 1212 of 0404 zaten hier ook in de race. Laten zitten vanwege de drivers.

Ben geen n00b, maar heb gewoon geen zin in gedoe als 't niet hoeft :).