Jump to content

Quote van de dag

stefk
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen

Deze ochtend in de krant

Ik wil geen technische perfectie,

ik wil muzikale perfectie

Branford Marsalis

Als statement kan dit wel tellen vind ik !!!

gr

stef

Ik wil beiden. Zonder technische perfectie is muzikale perfectie niet te bereiken.

CJ Marsalis had het vooral over de uitvoering met zn band

Liever een klein uitschuivertje dr bvb de pianist maar muzikaal top ipv technisch perfect gespeeld maar zielloos

Die gaat vr installaties ook op vind ik ...

Gr

Stef

Men heeft ooit een echt orkest door een computer laten bespelen.

Technisch feilloos. Muzikaal feitelijk ook feilloos, maar totaal zielloos.

Muziek kan muzikaler of minder muzikaal klinken door een keukenradiootje.

Neemt niet weg dat je op een fatsoenlijke set dingen hoort die je achteraf 'niet had willen missen'.

Jammer dat 't vaak onmogelijk blijkt om mensen ervan te overtuigen dat ze NIET 'het zo toch ook wel horen'

Toch is de grens van technisch/muzikaal lastig aan te geven, bij muziek.

Veel mensen vinden bijv. Tool of Dream Theater te technisch, terwijl ik het briljante bands vind.

Ook veel mensen vinden bluegrass meer op techniek gebaseerd dan op muziek. Vind ik ook prachtig :).

Waar dat dan aan ligt?

Nog mensen met muzikale quotes van muzikanten?

Technisch zoals jij bedoelt Stijn, is weer een andere interessante aanvulling. Tool, zeg je dan niet beter ingewikkelde muziek?

Technisch kun je ook zien als: "Is het juist gespeeld, juiste maat, geen valse noten enz, juiste kracht, dosering ..."

Boeiend toch

Gr

stef

Ik vind het ook zeker niet emotieloos, maar er zijn mensen die er wel zo over denken.

Die nieuwe uitspraak snap ik, maar ik ben het er niet mee eens.

Je hebt soms echt wel woorden nodig om iemand inzicht te geven in muziek die ze normaal niet zouden kunnen waarderen.

Ik vind het ook zeker niet emotieloos, maar er zijn mensen die er wel zo over denken.

Je hebt soms echt wel woorden nodig om iemand inzicht te geven in muziek die ze normaal niet zouden kunnen waarderen.

Stijn wat bedoel je met die nieuwe uitspraak?

Tool vind ik ook niet emotieloos hoor, zeker niet

Heb ze in de jaren 90 nog in de vooruit gezien (Bart)

Gr

Stef

Goedemorgen

Deze ochtend in de krant

Ik wil geen technische perfectie,

ik wil muzikale perfectie

Branford Marsalis

Als statement kan dit wel tellen vind ik !!!

gr

stef

Ik wil beiden. Zonder technische perfectie is muzikale perfectie niet te bereiken.

Voor onze hobby geldt dat inderdaad. Maar ik denk dat Branford Marsalis doelt op de techniek van het musiceren, en dan is perfectie niet noodzakelijk. In veel gevallen zelfs dodelijk.

Neemt niet weg dat je op een fatsoenlijke set dingen hoort die je achteraf 'niet had willen missen'.

Jammer dat 't vaak onmogelijk blijkt om mensen ervan te overtuigen dat ze NIET 'het zo toch ook wel horen'

Veel mensen vinden bijv. Tool of Dream Theater te technisch, terwijl ik het briljante bands vind.

Ook veel mensen vinden bluegrass meer op techniek gebaseerd dan op muziek. Vind ik ook prachtig :).

Waar dat dan aan ligt?

Tom Waits vind ik het mooiste voorbeeld dat technische perfectie niet nodig is. De man kan niet goed zingen, maar is toch een goede zanger. Geen goede pianist, maar iedere noot die hij speelt is raak....

Stijn wat bedoel je met die nieuwe uitspraak?

'Writing about music is like dancing to architecture'

Die ;).

Hij stond enigzins verstopt.

Tom Waits vind ik het mooiste voorbeeld dat technische perfectie niet nodig is. De man kan niet goed zingen, maar is toch een goede zanger. Geen goede pianist, maar iedere noot die hij speelt is raak....

Toch heeft Tom Waits iets in zijn stem dat het aangenaam maakt om naar te luisteren. Ergens is hij welluidend.

Neem je bijv. Neil Young en (op een aantal nummers na, zoals bijv. Lay lady Lay) Bob Dylan. Die hebben

Hier een paar quotes over muziek/muzikanten:

Without music, life would be a mistake. Nietsche, 1889

...music is the brandy of the damned. Shaw, 1903

I don't know anything about music, in my line you don't have to. Elvis Presley

Rock journalism is people who can't write, interviewing people who can't talk, for people who can't read. Frank Zappa

Waar dat dan aan ligt?

Wat denk je van Paolo conte, Chris rea of Joe Cocker. Niets meer dan wat hees gestommel en ratelende keelklanken, en echt mooi zingen kunnen ze niet, maar toch klinkt het lekker en aanstekelijk.

Technisch en muzikaal superieur en ook nog eens met veel "ziel" gezongen/gespeeld lijkt mij heel moeilijk. Iedereen ervaart dat anders denk ik.

Sinatra misschien?

Robin

Candy Dulfer was afgelopen dinsdag bij Edwin Evers en zei het volgende over LP: '...het is beter, warmer en de plaatjes zijn groter...'. Waarvan acte.

candy_dulfer_ii.sized.jpg

leuk dat ze dat zegt, maar zelfs op lp is ze niet om aan te horen

Mijn onderschrift:

Wantrouw het oor! Het is het meest verdorven orgaan van ons lichaam! Het weigert alles wat het niet kent!

is van een ouwe componist(*). Is me uit het hart gegrepen.

(*) Uit het boek In het huis van de dichter van Jan Brokken. Ben vergeten hoe die man heette.

M :ph34r: rc